Talpa radio - als de radiofreaks het voor het zeggen hadden

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
jessica

Re: Talpa radio - als de radiofreaks het voor het zeggen hadden

Bericht door jessica »

Smid70 schreef:
26 mei 2020 09:18
Dan had je ook op die manier moeten reageren toen Oortjes Kicken begon aan te vallen. Nu kom je bevooroordeeld over.
Ik moet natuurlijk helemaal niets (beetje allergisch voor dat woord).
Ik meng me daar niet in, kies geen kant ofzo. Ze zijn beide capabel genoeg om zichzelf te verdedigen.

Oortjes

Bericht door Oortjes »

jessica schreef:
26 mei 2020 11:12
Smid70 schreef:
Dan had je ook op die manier moeten reageren toen Oortjes Kicken begon aan te vallen. Nu kom je bevooroordeeld over.
Ik meng me daar niet in, kies geen kant ofzo. Ze zijn beide capabel genoeg om zichzelf te verdedigen.
Ik val niemand aan. Ik maak met een knipoog duidelijk dat ik een mening in een collumn niet deel.

Verder ben ik het eens met Jessica, maar zoals gezegd, die discussie is al eens gevoerd in een ander topic. Die hoeft niet over in dit topic.

Zullen we het weer over Talpa gaan hebben?
Rock 'n roll is better than music!

Smid70

Bericht door Smid70 »

Oortjes schreef:
26 mei 2020 17:34
jessica schreef:
26 mei 2020 11:12
Smid70 schreef:
Ik val niemand aan. Ik maak met een knipoog duidelijk dat ik een mening in een collumn niet deel.

Verder ben ik het eens met Jessica, maar zoals gezegd, die discussie is al eens gevoerd in een ander topic. Die hoeft niet over in dit topic.

Zullen we het weer over Talpa gaan hebben?
Dat jij het met een knipoog bedoelde heb ik wel begrepen.

Talpa heeft maar 1 belang en dat is het commerciële belang (logisch). Er moet geld verdiend worden en of dat mooie radio oplevert maakt De Mol niets uit.

Maar PK heeft best een punt met oldies radio. Veronica werd destijds beter beluisterd.

Phoenix

Bericht door Phoenix »

Smid70 schreef:
26 mei 2020 17:55
Maar PK heeft best een punt met oldies radio. Veronica werd destijds beter beluisterd.
Inderdaad Veronica werd destijds beter beluisterd. Het is lastig om Veronica weer te laten groeien, want groei met een oldies zender zal Radio 10 in de weg zitten. Toch denk ik dat wanneer je Veronica als radiomerk en -zender handhaaft dit het beste kunt doen met een duidelijke oldieszender, waarbij de focus ligt op de decennia 1980's en 1990's, de gloriejaren van Veronica.

Maandag t/m vrijdag
06.00 Ook goeiemorgen - Dennis Ruyer
09.00 Muziek Terwijl U Werkt - Silvan Stoet
12.00 De Stemband - Tim Klijn
14.00 Muys Wanted - Martijn Muijs
16.00 Veronica Inside
18.00 Dennis Hoebee
22.00 Non-stop

Weekend
09.00 Goud van Oud - Tim Klijn
12.00 Het beste van VI
14.00 Lindo Duval
18.00 Jurjen Gofers
22.00 Non-stop
12-04-2020

De streken van Phoenix kennen we zo onderhand wel.

density1

Bericht door density1 »

Dat Veronica beter werd beluisterd had met name met de DJ's te maken, die spraken natuurlijk tot de verbeelding. Echte Veronica namen, die heb je nu niet meer. Dus weer veranderen naar de sfeer uit de hoogtijdagen van een Volle Vrijdag slaan dan een beetje dood met mensen als Lindo Duvall, Silvan Stoet en Jurjen Gofers of all people.

Oortjes

Bericht door Oortjes »

Smid70 schreef:
26 mei 2020 17:55
Dat wil niet zeggen dat het makkelijk is om best beluisterde zender van het land te worden (op één met beter bereik na). Dat haalde Veronica destijds bij lange na niet, dat halen andere oldies zenders wereldwijd ook niet. Dat is gewoon heel knap van Radio 10 en de mensen die daar radio maken.
Patrick Kicken schreef:Maar da’s ook wel lekker makkelijk natuurlijk als je de enige oldies zender op FM bent. Nostalgie scoort wereldwijd overal goed.
Dat ik het ermee eens ben dat Veronica zich beter op oldies uit de vorige eeuw kan richten, kan weinig forumleden zijn ontgaan. Inderdaad, nostalgie scoort overal goed, zal het bij Veronica ook doen.

density1

Bericht door density1 »

Met die nostalgie ben ik het mee eens, maar dat is Veronica nu alles behalve. De focus ligt nu heel erg op de muziek uit de jaren 90 en later en zelfs van nu waardoor het een soort modern rock station is geworden. Dat zou dan wel moeten veranderen.

Oortjes

Bericht door Oortjes »

density1 schreef:
26 mei 2020 18:18
Dat Veronica beter werd beluisterd had met name met de DJ's te maken, die spraken natuurlijk tot de verbeelding. Echte Veronica namen, die heb je nu niet meer. Dus weer veranderen naar de sfeer uit de hoogtijdagen van een Volle Vrijdag slaan dan een beetje dood met mensen als Lindo Duvall, Silvan Stoet en Jurjen Gofers of all people.
De DJ's zijn belangrijk, maar muziek is volgens mij nog belangrijker. De Volle Vrijdag kopiëren, wat olv Erik de Zwart gebeurde, is volgens mij te beperkt. Met genoemde mensen en goede markwting, is het volgens mij goed mogelijk een moderne zender met oldies neer te zetten.

Oortjes schreef:
16 mei 2020 19:26
jessica schreef:
16 mei 2020 03:31
Veronica back to basic. Weer grotendeels uitzenden vanaf een zendschip. Maar leg dat zendschip ergens in een rivier, zodat mensen hem kunnen zien vanaf de kant. Gaat je echt wel veel publiciteit opleveren. Wel met de techniek van nu inderdaad. Ik zou er een station vanaf halverwege de 60"s tot halverwege de 90's.

Goed idee, met programmanamen van toen en dj's van nu:
Ma-vr
06-09 Ook goeiemorgen - Niek van der Bruggen en Alex Oosterveen
09-12 Goud van oud - Tim Klijn
12-14 De Piepshow - Martijn Muijs
14-16 Giel hier - Giel Beelen
16-19 Hotline - Lindo Duvall
19-22 Top 1000 Classics - Silvan Stoet
22-24 Rocknight - Dennis Hoebee

Za-zo
08-12 Ouwehand's ochtendkroeg - Edwin Ouwehand
12-15 Nummer één show - Jasper de Vries
15-18 Veronica Inside - Wilfred Genee
18-22 Listen to the music - Jurjen Gofers
22-24 Concert Classics (za) / Rockballads (zo) - Maurice Verschuren

En dan knallen met oldies :wink:

Phoenix

Bericht door Phoenix »

density1 schreef:
26 mei 2020 18:27
Met die nostalgie ben ik het mee eens, maar dat is Veronica nu alles behalve. De focus ligt nu heel erg op de muziek uit de jaren 90 en later en zelfs van nu waardoor het een soort modern rock station is geworden. Dat zou dan wel moeten veranderen.
Modern rock station? Muziek op de jaren '90 en later? Ik heb een andere beeld bij het huidige Veronica. Muziek is tegenwoordig van alle decennia en niet enkel beperkt tot rock.
12-04-2020

density1

Bericht door density1 »

Het is wat verbreed maar vind de nadruk nog teveel op (modern) rock liggen hoor.

jessica

Bericht door jessica »

Ik zou ook de hele vormgeving veranderen dat doet heel veel met de sfeer van een station. Alleen de stationvoice van Alfred Lagarde vroeger al. Maar er zijn er wel meer uit die tijd die dat nog steeds kunnen.

Ik moet zeggen dat ik dat goed vind aan 538. Zo'n beetje het enige wat ik daaraan goed vind is de stationvoice Wessel van Diepen. Wereldstem en heel herkenbaar voor 538.

Zoiets zou Veronica ook moeten hebben en oude jingles. Misschien niet meer die vanaf het schip maar vanuit de tijd dat ze publieke omroep waren. Toen hadden ze erge mooie jingles en promo's zet je gelijk een hele andere sfeer neer als station. Dat ontbreekt er nu aan. De ziel is er uit.

De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Ik meen hem hier op het forum al ergens voorbij te zien komen, maar Als ik talpa was zou ik stoppen met Veronica en op dat kavel een nieuw, fris station programmeren wat tussen 538 en 10 inzit, met de oude 538 jocks en 538 classics uit de 90s, 00s en begin 10's, hier en daar aangevuld met een relevante nieuwe plaat. Denk dat daar best markt voor is, de 538 luisteraar die te oud is voor 538 kan nu eigenlijk nergens heen, Veronica sluit niet aan en 10 richt zich toch vooral op de 80s.

Veronica nonstop maken en de djs verdelen over 538 en 10 zou ik persoonlijk nog een mooiere optie vinden, je krijgt dan echt 2 hele sterke radiomerken. Maar zie dat eerlijkgezegt niet zo snel gebeuren, er is geen enkele garantie dat Veronica non-stop beter scoort dan met djs. Sterker nog, het programma met het meeste gesproken woord wordt het best beluisterd.

Phoenix

Bericht door Phoenix »

De Nachtwacht schreef:
27 mei 2020 11:13
Ik meen hem hier op het forum al ergens voorbij te zien komen, maar Als ik talpa was zou ik stoppen met Veronica en op dat kavel een nieuw, fris station programmeren wat tussen 538 en 10 inzit, met de oude 538 jocks en 538 classics uit de 90s, 00s en begin 10's, hier en daar aangevuld met een relevante nieuwe plaat. Denk dat daar best markt voor is, de 538 luisteraar die te oud is voor 538 kan nu eigenlijk nergens heen, Veronica sluit niet aan en 10 richt zich toch vooral op de 80s.
Dit is toch wat Talpa voor ogen had in 2017. Toen werd van Veronica een classic 538 gemaakt met oud 538 jocks Niek van der Bruggen, Jeroen Nieuwenhuize, Tim Klijn en Dennis Ruyer. Deze poging kan als mislukt beschouwd worden.
12-04-2020

De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Phoenix schreef:
27 mei 2020 13:33
De Nachtwacht schreef:
27 mei 2020 11:13
Dit is toch wat Talpa voor ogen had in 2017. Toen werd van Veronica een classic 538 gemaakt met oud 538 jocks Niek van der Bruggen, Jeroen Nieuwenhuize, Tim Klijn en Dennis Ruyer. Deze poging kan als mislukt beschouwd worden.
Dat is zo. Maar de muziekmix die Veronica toen hanteerde was heel erg pop/rock, waar bij 538 ook dance en urban te horen waren, allemaal grote hits natuurlijk, maar de genres waren wel diverser. Heb me als oud 538-luisteraar nooit thuis kunnen voelen bij dat Veronica uit 2017. Denk dat er met een iets bredere muziekmix wel meer ingezeten had.

marce1

Bericht door marce1 »

Het probleem van Talpa Radio is vooral dat Radio Veronica teveel overlapt met Radio 10. Je zou Veronica uit kunnen kleden (Giel Beelen weg, Dennis Ruyer en Martijn Muijs naar 538, Veronica Inside naar Radio 10 (ma-do, met op vrijdag Somertijd) ) en in plaats hiervan een heel andere zender opbouwen of overnemen: Slam, Arrow, BNR of Radio NL. Dat is dan een aanvulling op de doelgroepen van de andere drie zenders.

Plaats reactie