Talpa radio - als de radiofreaks het voor het zeggen hadden

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Phoenix

Re: Talpa radio - als de radiofreaks het voor het zeggen hadden

Bericht door Phoenix »

Oortjes schreef:
18 feb 2020 18:28
Een smartlappenzender die (vrijwel) geen nieuwe muziek kan uitzenden, gaat nooit succesvol worden. Daar is een vrij kavel voor nodig. Ik denk wel dat het in de luistercijfers een succes zal zijn. In de reclameverkopen zal het een ander verhaal worden.
Op het kavel van Veronica kan gewoon nieuwe smartlappenmuziek uitgezonden worden.

Tussen 07.00 uur en 19.00 uur dient het programma voor tenminste uit 85% muziek te bestaan, en bestaat de muziek voor ten hoogste 4,3 procent uit muziek die staat of heeft gestaan in de gangbare hitlijsten voor popmuziek, waarbij hitnoteringen ouder dan vijf jaar niet meetellen. Daarnaast mag er op de kavel in deze tijdsperiode geen (moderne) klassieke- of jazzmuziek worden uitgezonden.
28-01-08 / 22-04-10

Verder gaan we gewoon ontopic natuurlijk.

Ingebruik

Bericht door Ingebruik »

WinnaarRadioring2023 schreef:
18 feb 2020 22:15
De reclameverkoop zal het probleem niet zijn. Talpa Radio verkoopt pakketten voor alle radiostations. Als een Kruidvat, HEMA of Jumbo adverteert via Talpa, dan lijkt het mij dat die commercials ook gewoon op de smartlappen zender mee gaan lopen.
Meelopen wellicht, maar tegen welk bedrag hè, daar gaat het om.

En de regionale voorbeelden die genoemd worden draaien wellicht goed, maar die hebben dan ook wel te maken met andere 'klanten' dan landelijke zenders. En dus een ander speelveld, met andere bijbehorende financiën.

WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

Ingebruik schreef:
19 feb 2020 07:27
18 feb 2020 22:15
De reclameverkoop zal het probleem niet zijn. Talpa Radio verkoopt pakketten voor alle radiostations. Als een Kruidvat, HEMA of Jumbo adverteert via Talpa, dan lijkt het mij dat die commercials ook gewoon op de smartlappen zender mee gaan lopen.
Meelopen wellicht, maar tegen welk bedrag hè, daar gaat het om.

En de regionale voorbeelden die genoemd worden draaien wellicht goed, maar die hebben dan ook wel te maken met andere 'klanten' dan landelijke zenders. En dus een ander speelveld, met andere bijbehorende financiën.
Als jij bij Talpa Network wil adverteren krijg je gewoon een pakket aangeboden. Natuurlijk kan je alleen adverteren op Radio 538 of SkyRadio. Of op SBS6 of Net5. Maar Kruidvat of Albert Heijn kan ook voor een totaalpakket kiezen en overal adverteren. Dat doet het gros nu al en dat gaat echt niet veranderen met een smartlappen zender. De tarieven van dat smartlappenstation zullen ook echt niet zoveel slechter zijn als bij Radio Veronica. Sterker nog, door de stijgende luistercijfers gaan de tarieven ook stijgen.

De regionale voorbeelden hebben voor een deel andere klanten. Dat klopt. De autowasstraat in Klazienaveen heeft nou eenaal niets aan een commercial op Radio 538. Er is niemand die vanuit Amsterdam, Rotterdam of Middelburg die naar Klazienaveen rijdt om zijn auto te laten wassen. Maar Kruidvat Nederland die adverteert via Talpa Network is hetzelfde Kruidvat Nederland die adverteert via Epower. Want in tegenstelling tot die autowasstraat met 1 vestiging in Klazienaveen, zit Kruidvat gewoon in Assen, Emmen, Groningen en waar al niet.

Ingebruik

Bericht door Ingebruik »

De opbouw van advertentietarieven bestaat uit meer dan alleen de luistercijfers uit 10+. Dus je kunt niet per definitie stellen dat het smartlappen-idee meer geld in het laatje zou brengen (uitgaande van hogere luistercijfers, wat natuurlijk ook puur een aanname is). Als de kosten niet te hoog zijn, dan heb je kans dat bedrijven nog zeggen: ondanks de kans op veel 'trash', pikken we dat in het pakketje toch maar mee. Maar of Talpa daar dan dus mee opschiet? Dit geldt voor een deel ook voor de keuze om alles van E-power ook mee te pikken in de advertentiemix.

Dit gaat overigens natuurlijk niet zozeer op voor Kruidvat of HEMA, want dat zijn vrij generieke merken die een hele brede groep van de bevolking willen bereiken, maar bij bijvoorbeeld automerken of kledingmerken is dat al een ander verhaal.

wally

Bericht door wally »

Wat ik "mis" is een heel breed georiënteerde zender. Gewoon waar in een uur zowel ZZ top als Liesbeth list (noem maar wat..) voorbij komen.
Gericht op de 55+ generatie. Dat die commercieel niet zo interessant zouden zijn waag ik te betwijfelen, maar dan wel gerichte reclames.

Het succes van omroep Max spreekt wat dat aangaat boekdelen

Rene Verstraten

Bericht door Rene Verstraten »

wally schreef:
19 feb 2020 21:29
Wat ik "mis" is een heel breed georiënteerde zender. Gewoon waar in een uur zowel ZZ top als Liesbeth list (noem maar wat..) voorbij komen.
Gericht op de 55+ generatie. Dat die commercieel niet zo interessant zouden zijn waag ik te betwijfelen, maar dan wel gerichte reclames.

Een dergelijk 'format' hadden de grotere landpiraten in de jaren '80 vaak, ze waren niet voor niets zo populair. Voor de eenheidsworst van vandaag de dag zet ik de radio niet meer aan.

MFM

Bericht door MFM »

wally schreef:
19 feb 2020 21:29

Je bedoelt zoiets als de R2 Bonanza?

wally

Bericht door wally »

Nope.... Dat is een verkapt verzoek platenprogramma om de persoonlijke favorieten van Stenders heen gebouwd. Ik luister er wel naar omdat ik het cynisme van hem wel kan waarderen, maar als je het kritisch evalueert....... 😃 En nu weer back on topic

Janno

Bericht door Janno »

Als een van de Talpazenders gerund zou worden door Rob Stenders in de sfeer van de bonanza zou ik direct alle andere zenders links laten liggen en alleen nog daar naar luisteren.

Kar

Bericht door Kar »

Om uiteindelijk de positie van radio 10 vanwege het slechte bereik en de positie van Veronica te verbeteren door zomder clausules op een kavel te mogen uitzenden zou ik het volgende ingrijpende proces inzetten:

Radio 10 op het kavel van Sky hiermee vergroot je het bereik van 10
Veronica op het kavel van 10, zodat er vrije radio gemaakt kan worden. Veronica heeft zo'n beetje de beste dj ploeg van alle stations. Die hebben ooit 53i marktleider gemaakt. Dit kavel geeft ze de ruimte om te groeien
Sky naar het kavel van Veronica, past perfect binnen een kavel met beperkte spreektijd en de muzielmix is hier prima op uit te voeren.

Felix vd Goot

Bericht door Felix vd Goot »

"'Als een van de Talpazenders gerund zou worden door Rob Stenders in de sfeer van de bonanza zou ik direct alle andere zenders links laten liggen en alleen nog daar naar luisteren."
6 van Inkel
9 Goud Van Oud
12 Ekdom
14 Stenders
16 Evers
18 Beelen
20 Hoebee
23 Van Velthuijsen
2 Oh Wat Een Nacht

Willembever

Bericht door Willembever »

Felix vd Goot schreef:
22 feb 2020 23:01
"'Als een van de Talpazenders gerund zou worden door Rob Stenders in de sfeer van de bonanza zou ik direct alle andere zenders links laten liggen en alleen nog daar naar luisteren."
6 van Inkel
9 Goud Van Oud
12 Ekdom
14 Stenders
16 Evers
18 Beelen
20 Hoebee
23 Van Velthuijsen
2 Oh Wat Een Nacht

Hier kan ik wel mee leven, ware het niet dat ik Hoebee in zou ruilen voor Westbroek, van Velthuijsen voor Stasse en Oh wat een nacht voor Nachtzuster.

rvbracht

Bericht door rvbracht »

11 feb 2020 17:52
Als ik het voor het zeggen had, dan kregen die 4 radiostations allemaal een andere eigenaar. Concurrentie is goed voor het medium, de makers en de luisteraars.
Eigenlijk de beste reactie. Het is te gek voor woorden dat John de Mol zoveel radiozenders mag bezitten.
Kaalslag in radioland. De enige landelijke FM-zender die nog de moeite waard is is Sublime.

Echtwel

Bericht door Echtwel »

6 van Inkel
9 Goud Van Oud
12 Ekdom
14 Stenders
16 Evers
18 Beelen
20 Hoebee
23 Van Velthuijsen
2 Oh Wat Een Nacht
Dat was Veronica programmeren letterij op vrijdag ja die goede oude tijd -smok
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)

castmember

Bericht door castmember »

Ik twijfel of je met zo'n bak ego's op één zender echt betere radio oplevert . . . bovendien geeft het weinig ruimte voor nieuw talent en ergens vind ik persoonlijk het soms ook wel fijn om nieuw talent te horen of een ander geluid dan voor de zoveelste keer de Broertjes de Boer of dezelfde slechte grap van Stenders.

Denk dat zo'n power house uiteindelijk alleen maar tegen zichzelf werkt.
Please remain seated with your seatbelt fastened,
keeping your hands, arms, feet and legs inside the
elevator at all times. And do take special care to
supervise your children. Thank you!

Plaats reactie