Talpa radio - als de radiofreaks het voor het zeggen hadden

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
density1

Re: Talpa radio - als de radiofreaks het voor het zeggen hadden

Bericht door density1 »

Juke is inderdaad een 'gedrocht'. Ze zeggen 'de beste podcasts' te hebben maar dat zijn dus niet 'alle podcasts', dan zit je dus met het probleem van wat Talpa de beste podcast vind maar niet de luisteraar. En hun muziek streams zijn gewoon de radiostations. Het mooie zou gepersonaliseerde streams. Wil je rock en klassieke muziek, om maar iets extreems te noemen dat je een op maat gemaakte stream krijgt met daarbij ook de items uit je favoriete lineaire radio programma's. Zodat je een op maat gemaakte stream krijgt, en die je ook kan delen met andere. Dat is de meest ideale situatie, maar tot op heden is Juke een onvolmaakt platform waar je maar weinig mee kunt.

WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

Moet je eens proberen om Radio 1224 te vinden, zonder die in te toetsen in je zoekscherm. Ga je niet vinden. Of ik zoek niet goed, dat kan natuurlijk ook.

Pot

Bericht door Pot »

Ik zal niet zoveel veranderen aan Talpa radio in het algemeen. Hooguit wat wijzigingen in het muziekbeleid bij de zenders en wat jocks verschuiven. Ik vraag me af of een wisseling van de kavel van Radio 10 en Veronica nou echt een verschil gaat maken.
Oren open!

WinnaarRadioring2023

Pot schreef:
13 feb 2020 20:36
Ik zal niet zoveel veranderen aan Talpa radio in het algemeen. Hooguit wat wijzigingen in het muziekbeleid bij de zenders en wat jocks verschuiven. Ik vraag me af of een wisseling van de kavel van Radio 10 en Veronica nou echt een verschil gaat maken.
Dat ligt er aan wat je met Veronica gaat doen na die wissel. Voor Radio 10 maakt het op zich niet uit.

ransbeek

Bericht door ransbeek »

Radio 10 terug als gold zender of anders kan die rol ook ingevuld worden. En algemeen wordt er te vaak geluld op de radio.

Ikbenroy

Bericht door Ikbenroy »

NPO Radio 2 uitkopen van de staat.

WinnaarRadioring2023

Nog een andere optie. Het Radio 10 format naar Radio Veronica en een smartlappenzender op het kavel van Radio 10 zetten. Landelijk is zo'n radiostation er nog niet en het loopt de andere radiostations niet voor de voeten. Gewoon keiharde concurrentie voor Radio NL.

Phoenix

Bericht door Phoenix »

WinnaarRadioring2023 schreef:
18 feb 2020 17:12
Nog een andere optie. Het Radio 10 format naar Radio Veronica en een smartlappenzender op het kavel van Radio 10 zetten. Landelijk is zo'n radiostation er nog niet en het loopt de andere radiostations niet voor de voeten. Gewoon keiharde concurrentie voor Radio NL.
Een smartlappen zender kan ook makkelijk op het kavel van Veronica. Daar is geen kavelruil voor nodig.
12-04-2020

De streken van Phoenix kennen we zo onderhand wel.

WinnaarRadioring2023

Phoenix schreef:
18 feb 2020 17:26
WinnaarRadioring2023 schreef:
18 feb 2020 17:12
Een smartlappen zender kan ook makkelijk op het kavel van Veronica. Daar is geen kavelruil voor nodig.
Dat ligt er aan of die smartlappenzender alleen ouwe meuk gaat draaien, of toch ook wel nieuwe muziek.

Maar goed, even los van het kavel, ik denk dat smartlappen naast talkradio de enige optie zijn om Radio Veronica succesvol te maken.

Oortjes

Bericht door Oortjes »

Een smartlappenzender die (vrijwel) geen nieuwe muziek kan uitzenden, gaat nooit succesvol worden. Daar is een vrij kavel voor nodig. Ik denk wel dat het in de luistercijfers een succes zal zijn. In de reclameverkopen zal het een ander verhaal worden.
Rock 'n roll is better than music!

Feivel

Bericht door Feivel »

Oortjes schreef:
18 feb 2020 18:28
Een smartlappenzender die (vrijwel) geen nieuwe muziek kan uitzenden, gaat nooit succesvol worden. Daar is een vrij kavel voor nodig. Ik denk wel dat het in de luistercijfers een succes zal zijn. In de reclameverkopen zal het een ander verhaal worden.
Ik zou niet weten waarom het in reclamebedrijven geen succes kan worden. Ik hoor reclame zat op RadioNL en de zender blijft zich uitbreiden. Als smartlappen commercieel niet interessant waren, zou RadioNL niet kunnen bestaan ;-).

john48jaar

Bericht door john48jaar »

ja als ik het voor het zeggen
Bij Talpa had. Dan had ik niks veranderd aan radio 10 en 538
maar wel bij Veronica,die zouden we de zelfde format geven die ze in de jaren 80/90 hadden op Hilversum 2 een breed format,daarmee steek je ook 100%nl naar de kroon en radio nl ,en zo,n formaat hoor je nooit meer. Dus ik zou zeggen dat moeten ze doen

density1

Bericht door density1 »

Veronica een wat volkser karakter dus, met ook 60's en 70's aangevuld met Nederlandstalig/Nederlands product. Zou wel in het verlengde liggen van wat Wilfred Genee nu doet, en zou meer bij hem passen aangezien hij van die smartlappen is. Zou een optie kunnen zijn.

WinnaarRadioring2023

Oortjes schreef:
18 feb 2020 18:28
Radio NL doet het al jaren goed. Radio Continu doet het ook prima. Het kavel is wel een probleem, daarom ook mijn idee om het format van Radio 10 (al dan niet met het merk) naar (het kavel van) Radio Veronica over te doen. Dan komt er ruimte op het kavel van Radio 10, waardoor daar een smartlappen zender op gezet kan worden.

De reclameverkoop zal het probleem niet zijn. Talpa Radio verkoopt pakketten voor alle radiostations. Als een Kruidvat, HEMA of Jumbo adverteert via Talpa, dan lijkt het mij dat die commercials ook gewoon op de smartlappen zender mee gaan lopen.

john48jaar

Bericht door john48jaar »

Het zou geen smartlappen zender moeten worden.wie herinnert zich ook goeiemorgen met Bart van leeuwen op Hilversum/radio 2 maar hij draaide wel de
Nieuwste van bzn,daarna queen ,withniy Houston en af en toe een Hollands talige
Het zou een goede overweging zij as ze die zouden doen als ik samensteller zou zijn
Zou ik zo,n brede format overwegen ergens hoop ik dat een Talpa medewerker dit leest.ik zeg altijd kan niet is dood..

Plaats reactie