RadioRing 2019

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Phoenix

Re: RadioRing 2019

Bericht door Phoenix »

Pot schreef:
22 jan 2020 19:04
Radbi schreef:
22 jan 2020 17:40
Wilfred Genee heeft het goed verwoord: Als Krikke weer wint, is de Radioring voorbij🙈
Hetzelfde denk ik bij Wilfred Genee. Het is te hopen dat Ekdom wint, wil deze prijs nog serieus genomen worden.
Ik vind Krikke en Genee niet met elkaar te vergelijken. Genee presteert al jaren constant met de Friday Move. Het is een perfect actualiteiten programma voor de vrijdagmiddag. Actueel, journalistiek en onderhoudend. Genee houdt vaart in het programma, stelt kritische vragen en prikkelt zijn gasten. Een uniek programma met een unieke presentator. Onderscheidend van de concurrentie. Als Genee wint is dat geen devaluatie van de radioring wat mij betreft.
28-01-08 / 22-04-10

Verder gaan we gewoon ontopic natuurlijk.

Pot

Bericht door Pot »

Phoenix schreef:
22 jan 2020 19:25
Pot schreef:
Radbi schreef:
Wilfred Genee heeft het goed verwoord: Als Krikke weer wint, is de Radioring voorbij🙈
Hetzelfde denk ik bij Wilfred Genee. Het is te hopen dat Ekdom wint, wil deze prijs nog serieus genomen worden.
Ik vind Krikke en Genee niet met elkaar te vergelijken. Genee presteert al jaren constant met de Friday Move. Het is een perfect actualiteiten programma voor de vrijdagmiddag. Actueel, journalistiek en onderhoudend. Genee houdt vaart in het programma, stelt kritische vragen en prikkelt zijn gasten. Een uniek programma met een unieke presentator. Onderscheidend van de concurrentie. Als Genee wint is dat geen devaluatie van de radioring wat mij betreft.
Journalistiek is hij zeker sterk. Dat bewijst hij op BNR inderdaad. Ik vrees er alleen voor dat hij wint door het brede publiek van Veronica Inside, net als bij Krikke's achterban. Ekdom is heel anders dan Genee, maar ik vind hem een betere disjock, waar het tenslotte om gaat. Bram Krikke heb ik nou net niks mee, heeft kwaliteit in 'leuk doen' en proberen origineel en grappig over te komen. Daarmee lijkt hij de grootste kanshebber door het jonge publiek. Het is nou eenmaal zo.
Oren open!

Phoenix

Bericht door Phoenix »

Pot schreef:
22 jan 2020 21:22
Phoenix schreef:
Pot schreef:

Journalistiek is hij zeker sterk. Dat bewijst hij op BNR inderdaad. Ik vrees er alleen voor dat hij wint door het brede publiek van Veronica Inside, net als bij Krikke's achterban. Ekdom is heel anders dan Genee, maar ik vind hem een betere disjock, waar het tenslotte om gaat. Bram Krikke heb ik nou net niks mee, heeft kwaliteit in 'leuk doen' en proberen origineel en grappig over te komen. Daarmee lijkt hij de grootste kanshebber door het jonge publiek. Het is nou eenmaal zo.
De radioster is volgens mij niet enkel voor discjockeys. Een sidekick, presentator, ... kan hem ook winnen. Maar ik kan het ook mis hebben.
28-01-08 / 22-04-10

Watzalikervanzeggen

Bericht door Watzalikervanzeggen »

Radbi schreef:

Vorig jaar was al een aanfluiting maar de Radioring gaat nu echt niet meer serieus genomen worden door velen als ‘ene Bram Krikke’ weer wint, op basis van een grote achterban.
Dit forum moeten we toch ook al jaren niet serieus nenen toch? 😜

pisto098

Bericht door pisto098 »

Wie is de beste voetballer van Nederland? Je kunt kiezen uit Ron Vlaar, Affelay (sidekick) of Heerkens.

Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

Phoenix schreef:
22 jan 2020 21:40
Pot schreef:
22 jan 2020 21:22
Phoenix schreef:

De radioster is volgens mij niet enkel voor discjockeys. Een sidekick, presentator, ... kan hem ook winnen. Maar ik kan het ook mis hebben.
Vertel mij maar wat je doet als sidekick. Je bent niet goed genoeg om dj te zijn, je weet vaak niet hoe de knoppen werken... dus ja...

Daan!

Bericht door Daan! »

Ja en dan kan en doe je natuurlijk helemaal niets. Klopt helemaal!

Nee, natuurlijk niet. Als sidekick zorg je ervoor dat het programma inhoudelijk klopt en zorg je er net zo goed voor dat een programma in evenwicht is, of juist niet, en dat het programma als geheel goed klinkt.

Orange

Bericht door Orange »

pisto098 schreef:
23 jan 2020 13:21
Wie is de beste voetballer van Nederland? Je kunt kiezen uit Ron Vlaar, Affelay (sidekick) of Heerkens.
Ik heb Genee toch echt hoger zitten als radiopresentator dan de vergelijking die jij maakt. The Friday Move doet hij top en Veronica Insiders is ook niet onverdienstelijk.

Radbi

Bericht door Radbi »

Watzalikervanzeggen schreef:
23 jan 2020 00:14
Radbi schreef:

Vorig jaar was al een aanfluiting maar de Radioring gaat nu echt niet meer serieus genomen worden door velen als ‘ene Bram Krikke’ weer wint, op basis van een grote achterban.
Dit forum moeten we toch ook al jaren niet serieus nenen toch? 😜
Lol! :wink:

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert »

En, voorspellingen voor vanavond? Die van mij:

Beste radioprogramma: Club Ondersteboven (SLAM)
Zilveren Ster Man: Bram Krikke
Zilveren Ster Vrouw: Marieke Elsinga
De Sportmarketing Podcast - dé podcast over alle ontwikkelingen binnen de sportmarketing - http://anchor.fm/yellow-jersey

Bagare

Bericht door Bagare »

Ik heb gestemd op: Ekdom In De Morgen - Radio 10

density1

Bericht door density1 »

JulesKluivert schreef:
30 jan 2020 13:27
En, voorspellingen voor vanavond? Die van mij:

Beste radioprogramma: Club Ondersteboven (SLAM)
Zilveren Ster Man: Bram Krikke
Zilveren Ster Vrouw: Marieke Elsinga
Ik vrees met grote vrezen van wel ja. En als dit het wordt; niet meer doen volgend jaar joh. Laat lekker gaan, dat Radioringetje. Of je moet de spelregels aanpassen. Toch deels een vakjury en deels publiekstemmen zodat het nog wel een publieks/luisteraarsprijs blijft maar dat er ook echt naar het programma gekeken wordt qua inhoud en dat niet alleen de stemmen de doorslag geven i.p.v. de kwaliteit van een programma.

castmember

Bericht door castmember »

Orange schreef:
24 jan 2020 09:23
pisto098 schreef:
Ik heb Genee toch echt hoger zitten als radiopresentator dan de vergelijking die jij maakt. The Friday Move doet hij top en Veronica Insiders is ook niet onverdienstelijk.
Het is niet mijn type programma en bovendien vind ik Genee echt een balletje. Maar ergens heeft hij wel een goed punt met dat de radioring meer een leur-verkiezing is geworden dan een verkiezing op kwaliteit. Als je maar genoeg volgers hebt en genoeg mensen weet te vinden die even een stem voor je willen achterlaten win je. Ergens is dat wel het lastige tegenwoordig, je wil publieksparticipatie in je prijzen maar hoe voorkom je dat je te maken krijgt met een "youtuber" die al zijn volgers weet in te zetten die mogelijk nog nooit zijn radioprogramma hebben gehoord. Het maakt het een beetje lastig anno 2020 om nog publiek te laten meestemmen over het onderwerp waar het over gaat.

Dat is wel het failliet van dergelijke instituten.

Ik vraag me dan ook af of die anti-campagne van Genee niet hetzelfde trucje is als wat VI heeft gedaan in 2011 voor de Televizier Ring. Je zo in de underdog positie werken dat het alleen maar je kansen vergroot. Maar we gaan het wel horen vanavond, en daarna horen we wel weer waarom deze verkiezing niet deugt.

Normaal zou ik persoonlijk vierkant achter Ekdom staan, maar zijn huidige programma op Radio 10 haalt het niet bij programma's die hij eerder heeft gemaakt bij Radio 2 laat staan bij 3FM.
Please remain seated with your seatbelt fastened,
keeping your hands, arms, feet and legs inside the
elevator at all times. And do take special care to
supervise your children. Thank you!

Phoenix

Bericht door Phoenix »

pisto098 schreef:
Dan absoluut Freek Heerkens 🔴⚪🔵
28-01-08 / 22-04-10

Pot

Bericht door Pot »

https://www.nu.nl/media/6027065/rob-jan ... leeft.html

Het leeft wel meer dan eerdere edities, daar heeft Rob Janssen (presentator) gelijk in. Gisteren zag ik de genomineerden, op Bram Krikke na, al bij Jinek zitten. Daar zit je ook niet zomaar natuurlijk...
Oren open!

Plaats reactie