Sterren NL kleedt de programmering nog verder uit

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

WinnaarRadioring2023

Re: Sterren NL kleedt de programmering nog verder uit

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

EtherScout schreef:
13 jan 2020 20:15
LokaleSter schreef:
13 jan 2020 19:15
EtherScout schreef:
13 jan 2020 16:32

Dit is precies wat ik ook duidelijk probeer te maken. Ether-technisch is er niets aan de hand, dus geen piraterij.
Ether-technisch is er wel iets aan de hand. SterrenNL mag niet op DAB+. Zo simpel zijn de feiten.
Begrijp je het niet, of wil je het niet begrijpen? Een radiostation is alleen een piraat, als er zendertechnisch, dus in de ether, dus met de zendinstallatie, dus hardwarematig, iets niet volgens de regels gaat. In dit geval is er alleen - mogelijk - programmatechnisch iets mis. Mux 12C verandert zender- en ethertechnisch gezien niet door het al-dan-niet aanwezig zijn van SterrenNL.

Ik snap je punt dat je van SterrenNL af wilt vanwege mogelijke concurrentie met commerciële stations, al ben ik het niet met je eens. Hoe het ook is, probeer het nooit erger te maken dan het is en vermijd daarmee een gevoel van stemmingmakerij bij mij en andere lezers. Dat helpt jouw punt namelijk niet.
De vraag is meer wat jij niet aan een rechterlijke uitspraak begrijpt. De rechter heeft geoordeeld dat SterrenNL illegaal op DAB+ in mux 12C zit uit te zenden. En de rechter heeft daarna geoordeeld dat er niet gehandhaafd hoeft te worden, zolang het beroep bij de hoge raad loopt. Dat is een gerechtelijke uitspraak, heeft niets met mijn mening te maken.

tspronsen

Bericht door tspronsen »

LokaleSter schreef:
13 jan 2020 19:14
Misschien moet je de gerechtelijke uitspraak van 14-12-2018 er eens bij pakken. Daarin staat letterlijk:
7. Naar het oordeel van de rechtbank volgt verder uit het feit dat op DAB+ de frequentieruimte niet ongelimiteerd is en dat frequenties worden uitgegeven door middel van een veiling, dat sprake is van een netwerk met distributieschaarste. Dit betekent dat derde-partij goedkeuring had moeten vragen aan de Staatssecretaris van OC&W voor uitzending van Sterren NL via DAB+. Omdat dit niet is gebeurd, zendt derde-partij Sterren NL nu uit in strijd met artikel 2.21 in samenhang met artikel 2.20, tweede lid, onder b, van de Mediawet 2008. Verweerder is bevoegd en in beginsel gehouden tegen deze overtreding handhavend op te treden.
https://uitspraken.rechtspraak.nl/inzie ... :2018:6228

De feiten zijn dat SterrenNL een door de rechter veroordeelde piratenzender is. Mijn mening is niet van belang.
Ik lees nergens in het vonnis dat de rechter Sterren NL een piratenzender noemt.

WinnaarRadioring2023

tspronsen schreef:
13 jan 2020 22:02
LokaleSter schreef:
Misschien moet je de gerechtelijke uitspraak van 14-12-2018 er eens bij pakken. Daarin staat letterlijk:
7. Naar het oordeel van de rechtbank volgt verder uit het feit dat op DAB+ de frequentieruimte niet ongelimiteerd is en dat frequenties worden uitgegeven door middel van een veiling, dat sprake is van een netwerk met distributieschaarste. Dit betekent dat derde-partij goedkeuring had moeten vragen aan de Staatssecretaris van OC&W voor uitzending van Sterren NL via DAB+. Omdat dit niet is gebeurd, zendt derde-partij Sterren NL nu uit in strijd met artikel 2.21 in samenhang met artikel 2.20, tweede lid, onder b, van de Mediawet 2008. Verweerder is bevoegd en in beginsel gehouden tegen deze overtreding handhavend op te treden.
https://uitspraken.rechtspraak.nl/inzie ... :2018:6228

De feiten zijn dat SterrenNL een door de rechter veroordeelde piratenzender is. Mijn mening is niet van belang.
Ik lees nergens in het vonnis dat de rechter Sterren NL een piratenzender noemt.
Er is ook niemand die de rechter dat woord in de mond wil leggen, dus dat scheelt.

VanDale.nl geeft de volgende betekenis aan het woord: piratenzender
vandale.nl schreef:pi·ra·ten·zen·der (de; m; meervoud: piratenzenders)

radiozender die zonder vergunning programma's uitzendt
De rechter heeft geoordeeld dat SterrenNL goedkeuring had moeten vragen aan de Staatssecretaris van OC&W. Dat is niet gebeurd. Daarmee heeft de Staatssecretaris ook nooit een vergunning kunnen verstrekken, zoals dat bijvoorbeeld bij Radio 1 t/m 5 en FunX wel is gebeurd.

SterrenNL is een radiozender die zonder vergunning programma's uitzendt. Dat is een uitspraak van de rechter. Een radiozender die zonder vergunning programma's uitzendt is een piratenzender. Dat staat in de VanDale.nl.

Welke definitie jij er ook op na wil houden, SterrenNL is een piratenzender.

Calypso

Bericht door Calypso »

LokaleSter schreef:
Nee, dit zijn geen feiten als in de daadwerkelijke situatie. Feiten:
* SterrenNL is geen piraat. Dit is al een aantal keer duidelijk aan je uitgelegd, maar je wilt het niet begrijpen.
* Na de door jou genoemde uitspraak van de rechter is er een uitspraak in januari 2019 van een hoger rechtsorgaan (de Raad van State) geweest die de door jou genoemde veroordeling opgeschort heeft.

Je kunt wel zeggen dat jouw mening niet van belang is, maar jouw mening zorgt er wel voor dat je selectief naar feiten kijkt en niet vatbaar bent voor argumenten.

tspronsen

Bericht door tspronsen »

LokaleSter schreef:
14 jan 2020 00:23
VanDale.nl geeft de volgende betekenis aan het woord: piratenzender
vandale.nl schreef:pi·ra·ten·zen·der (de; m; meervoud: piratenzenders)

radiozender die zonder vergunning programma's uitzendt
Als je VanDale.nl als criterium gebruikt dan kun je ook elke omroep zonder parkeervergunning voor piratenzender uitmaken.
LokaleSter schreef:
14 jan 2020 00:23
De rechter heeft geoordeeld dat SterrenNL goedkeuring had moeten vragen aan de Staatssecretaris van OC&W.
Die uitspraak van de rechter is door de Raad van State geschorst in afwachting van de uitspraak van de bodem procedure. Op dit moment biedt die uitspraak waar jij steeds naar verwijst geen enkele juridische waarde.

WinnaarRadioring2023

De handhaving is opgeschort, de uitspraak blijft staan tot de hoge raad het heeft bevestigd of ontkracht.

tspronsen

Bericht door tspronsen »

LokaleSter schreef:
14 jan 2020 21:13
De handhaving is opgeschort, de uitspraak blijft staan tot de hoge raad het heeft bevestigd of ontkracht.
Ik lees toch echt in het vonnis dat de uitspraak is geschorst, niet alleen de handhaving:
Beslissing

De voorzieningenrechter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State:

schorst bij wijze van voorlopige voorziening de uitspraak van de rechtbank van 14 december 2018, met zaaknummer 17/1620.

Oortjes

Bericht door Oortjes »

Dat is in praktijk hetzelfde.
Rock 'n roll is better than music!

WinnaarRadioring2023

tspronsen schreef:
14 jan 2020 21:19
LokaleSter schreef:
Ik lees toch echt in het vonnis dat de uitspraak is geschorst, niet alleen de handhaving:
Beslissing

De voorzieningenrechter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State:

schorst bij wijze van voorlopige voorziening de uitspraak van de rechtbank van 14 december 2018, met zaaknummer 17/1620.
Ik denk dat het een juridisch dingetje is om te voorkomen dat RadioCorp wederom een zaak aanspant om handhaving af te dwingen.

Als ik alle rechtbankverslagen zo lees, dan krijg ik sterk het gevoel dat RadioCorp een vliegwiel heeft aangeslingerd, waarin het CvdM, NPO en AVROTROS gezamenlijk gaan strijden tegen het ministerie over wie de grootste heeft.

Nadat de rechter had geoordeeld dat SterrenNL toestemming had moeten hebben om op DAB+ uit te zenden, besloot men om er een hoger beroep tegenaan te gooien. Men had ook naar de Staatssecretaris van OC&W kunnen gaan met het verzoek om SterrenNL (en alle andere themakanalen) een licentie te geven om uit te zenden op DAB+.

Echtwel

Bericht door Echtwel »

LokaleSter schreef:
15 jan 2020 00:45
tspronsen schreef:
14 jan 2020 21:19
LokaleSter schreef:
Beslissing

Ik denk dat het een juridisch dingetje is om te voorkomen dat RadioCorp wederom een zaak aanspant om handhaving af te dwingen.

Als ik alle rechtbankverslagen zo lees, dan krijg ik sterk het gevoel dat RadioCorp een vliegwiel heeft aangeslingerd, waarin het CvdM, NPO en AVROTROS gezamenlijk gaan strijden tegen het ministerie over wie de grootste heeft.

Nadat de rechter had geoordeeld dat SterrenNL toestemming had moeten hebben om op DAB+ uit te zenden, besloot men om er een hoger beroep tegenaan te gooien. Men had ook naar de Staatssecretaris van OC&W kunnen gaan met het verzoek om SterrenNL (en alle andere themakanalen) een licentie te geven om uit te zenden op DAB+.
Dat was de enige goede oplossing geweest ja. Met het gevaar dat men helemaal niks van een vergunning of toestemming zou krijgen en de had moeten op doeken ....
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)

tspronsen

Bericht door tspronsen »

LokaleSter schreef:
15 jan 2020 00:45
Men had ook naar de Staatssecretaris van OC&W kunnen gaan met het verzoek om SterrenNL (en alle andere themakanalen) een licentie te geven om uit te zenden op DAB+.
Als ze dat gedaan hadden was dat indirect ook een schuldbekentenis geweest en had RadioCorp over de periode 2016 tot goedkeuring door de staatssecretaris een schadevergoeding kunnen eisen.

Daarbij is het niet gezegd dat de staatsecretaris die goedkeuring ook geeft. Volgens mij was Dekker in 2016 de staatssecretaris van OC&W en die vond ik niet heel erg NPO gezind. Als de staatssecretaris had geweigerd waren ze verder van huis. Ik denk dat de NPO/AVROTROS het op een rechtszaak hebben laten aankomen omdat die de grootste kans van slagen heeft.

WinnaarRadioring2023

Als de Raad van State eerdere uitspraken van rechters bevestigd, is het nog steeds de vraag of dat de Staatssecretaris een licentie voor DAB+ geeft. Daar verandert niets aan. En kan RadioCorp mogelijk een schadevergoeding eisen over een veel langere periode.

tspronsen

Bericht door tspronsen »

Klopt, maar het kwartje kan ook de andere kant opvallen en dan mag SterrenNL op DAB+ blijven uitzenden zonder toestemming van de staatssecretaris. Ook verwacht ik dat de staatssecretaris geen beslissing zal nemen zolang deze kwestie nog onder de rechter is.

WinnaarRadioring2023

We gaan het in ieder geval zien hoe het loopt. Wat mij betreft wordt SterrenNL een legaal en geprofileerd AVROTROS radiostation op DAB+.

WinnaarRadioring2023

Morgen gaat de rechter uitspraak doen. Is SterrenNL een illegaal radiostation op DAB+ en moet het CvdM gaan handhaven, of mogen NPO en CvdM hun middelvinger blijven opsteken naar de wetgever en gewoon uitzenden op DAB+. Morgen zullen we het weten.

http://radio.nl/820287/raad-van-state-d ... nnl-op-dab

Plaats reactie