Veranderingen BNR

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Durashift

Re: Veranderingen BNR

Bericht door Durashift »

^^^ Dat voegt mij niet, ik luister in de auto. Thuis doe ik online andere dingen.
Enfin, gisteren weer even kunnen horen.. en daarna naar radio 1 geschakeld.. bij Dit is de Dag hadden ze hetzelfde onderwerp.. en dezelfde, treurig stemmende, analyse over de oorlog in Oekraïne. :sad:
glokhoff

Bericht door glokhoff »

Ik vind het intussen treurig dat er niet een show van 16 tot 19 uur is die je aan kunt zetten in de auto en je dan in zo'n 30 tot 45 minuten op de hoogte brengt van het belangrijkste nieuws. Het lijkt langzaamaan weer terug te gaan naar de jaren 50 op HIlversum I, allemaal halfuurtjes en kwartiertjes, zowel op BNR als op Radio 1. Nee, na een paar weken luisteren kan de nieuwe avondshow van BNR me niet bekoren, met name het podcasthalfuur tussen 18:30 en 19 uur. En omschakelen naar Radio 1 levert niet veel beters op.
Durashift

Bericht door Durashift »

Ja, mijn indruk is ook dat BNR vooral het stramien van radio 1 overneemt, qua tijdsblokken.

BNR heeft na 17 uur 'de media show' welke radio 1 in de ochtend heeft (van 10 tot 10:30 uur).

Tussen 17 en 18 op radio 1 kan je wel bijgepraat worden, al is dat vaak enigszins de diepte in, naar mijn mening.
glokhoff

Bericht door glokhoff »

Ik vind het dom. Had je voorheen tussen 18 en 19 uur een uur waarin je bijgepraat werd over het nieuws van de dag, nu is het een allegaartje van 2 kwartiertjes en een podcasthalfuur. Het eerste kwartier is nog even een update, maar daarna een kwartier over de oorlog in de Oekraïne (hoe lang gaat BNR dat volhouden ? Snel zal dit niet voorbij zijn) en daarna 'observaties van Talitha Muusse en Mark Beekhuis' in de Nieuwsdag - nou, dat kan me echt niet boeien. Newsroom was nog een leuk concept, waarbij gebruik werd gemaakt van de journalisten van het FD om meer gedegen een onderwerp uit te diepen, maar het gewauwel van Talita Muusse trek ik echt niet...
Nee, dit is niet wat ik zou verwachten van een moderne nieuwsstation, jammer...
Durashift

Bericht door Durashift »

Ja, kan ik mij voorstellen. Radio 1 is dan ook geen alternatief.. want om half zeven heb je Dit is de Dag en dat zijn twee onderwerpen / discussies van een kwartier.

Enfin, je had vandaag geluk: géén Oekraïne update om 18:15 :wink: :sad:

Ik kreeg ook de indruk dat de presentatie stand alone was.. Er was nul interactie tussen dame en heer. Spreeks kwamen na elkaar.. klonk kil / technisch ook, de afkondiging.
Durashift

Bericht door Durashift »

Jammer, BNR heeft afscheid genomen van alle vijf de columnisten in de ochtendshow. Marianne Zwagerman was de laatste vandaag. :sad:
Plaats reactie