Veranderingen BNR

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Satfreak13

Re: Veranderingen BNR

Bericht door Satfreak13 »

Hoort-u-mij schreef: 03 dec 2020 16:06 Mocht er ooit een veiling komen voor FM, haakt deze partij wel af vrees ik zo om online verder te gaan
Reken daar maar niet op!
Deze zender zit niet voor niets op geclausuleerde voorwaarden op FM en voegt - niet onbelangrijk- toe aan de pluriformiteit qua nieuws en opinie.
Er zal sowieso een DAB+ plek voor deze zender blijven ALS er al verder bezuinigd zou moeten worden, maar ik schat in dat deze zender zelfs te belangrijk wordt gevonden om uit de FM ether te verdwijnen.

BNR alleen online?
Het is geen reli-zender!!
density1

Bericht door density1 »

Wat mij betreft mag er wel een strakke nieuwszender komen die in carrouselvorm het nieuws opdient aan de luisteraars en die je binnen 20 minuten bij praat over het allerlaatste nieuws. Dat zou een bezuiniging kunnen zijn maar je kunt er ook je voordeel uit halen. Zo is de zender niet zo versplintert met die losse programmaatjes. Die kun je als podcast aanbieden namelijk.
WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

Hoort-u-mij schreef: 03 dec 2020 16:06
density1 schreef: 03 dec 2020 13:02 Denk dat BNR gewoon weer een nieuwscarrousel gaat worden, zoals in de begin tijd. Met veel herhaling en aangevuld met het laatste nieuws. Naar Amerikaans voorbeeld.
Mocht er ooit een veiling komen voor FM, haakt deze partij wel af vrees ik zo om online verder te gaan
Dat ligt een beetje aan de veiling denk ik. Als er weer een gesproken kavel bij zit, dan blijft BNR wel hangen, tenzij er een andere partij komt die een dergelijke praatzender wil.

De vraag is meer of BNR bereid is om veel voor dat kavel te betalen.

Een andere vraag is of de overheid misschien alle kavels ongeclausuleerd maakt, omdat die nou eenmaal het meeste geld opleveren. Dan is het kavel van BNR best aantrekkelijk met een uitstekend bereik in de hele randstad en ver daarbuiten.
Doobie

Bericht door Doobie »

Inmiddels is de nieuwe versie van de ochtendshow ingegaan. Wat opvalt is dat er minder telefonische gesprekken zijn en dat er defacto een soort doorlopend krantenoverzicht is. Even wennen. En vrees dat ze hiermee nog verder gaan achterlopen op Radio 1 dan dat ze al deden. Ik schat in dat ze dat programma nu met 4 tot 5 keer zo weinig mensen maken als daar en dat begin je toch wel te horen.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Ergens houdt de geldkraan een keer op. Gebeurde met KinkFM destijds ook. Ging van dj’s naar bijna non-stop. Grolleman was de enige dj en dat er op vrijwilligersbasis.
Orange

Bericht door Orange »

Een vrolijke column van Vincent Bijlo over BNR: https://www.nrc.nl/nieuws/2021/04/05/bn ... n-a4038501
Ik herken er wel wat van. Een onderhoudende nieuwszender dat op een vlotte en positieve manier het nieuws brengt.
Pot

Bericht door Pot »

Orange schreef: 06 apr 2021 14:13 Een vrolijke column van Vincent Bijlo over BNR: https://www.nrc.nl/nieuws/2021/04/05/bn ... n-a4038501
Ik herken er wel wat van. Een onderhoudende nieuwszender dat op een vlotte en positieve manier het nieuws brengt.
Opzich wel. Het is alleen zo jammer dat het gewoon niet kan concurreren met Radio 1. De (financiële) middelen zijn er niet voor. Na 19:00u zijn de uitzendingen volgens mij klaar en is tot 6:00 uur alleen maar herhaling. Zo zonde.
Misschien een idee om wat meer podcasts te zetten in de avond en overdag toch net wat meer actuele nieuwsachtergronden te behandelen, als het (financieel weer) mogelijk is.
Oren open!
Orange

Bericht door Orange »

In de avond, nacht en weekenden zijn er toch meerdere podcasts te horen?
Je kan je afvragen hoe jammer het is dat er na 19u geen live programma's meer zijn. Het is op zich mooi, maar hoeveel mensen luisteren er dan? Iets van talkradio lijkt mij dan nog wel wat.
Pot

Bericht door Pot »

Orange schreef: 06 apr 2021 19:02 In de avond, nacht en weekenden zijn er toch meerdere podcasts te horen?
Ja, die zijn er zeker. Meer dan genoeg, maar worden ook vaak herhaald.
Orange schreef: 06 apr 2021 19:02 Je kan je afvragen hoe jammer het is dat er na 19u geen live programma's meer zijn. Het is op zich mooi, maar hoeveel mensen luisteren er dan? Iets van talkradio lijkt mij dan nog wel wat.
Mijn idee was om podcasts daar neer te zetten en de dag wat meer actueel te houden. Radio 1 heeft in de ochtend en in de middag een hoog marktaandeel (BNR denk ik ook), daarom leek het me verstandig om ook tussen 10:00 en 16:00 uur gewoon actualiteit en diepgang te programmeren. De avond kun je dan invullen met podcasts; ook omdat er minder mensen luisteren.

En vergeet niet dat Radio 1 (met o.a. Het Oog) als een malle scoort in de avond. Daar kan voor BNR meer te halen zijn, aangezien dinsdagochtend tussen 8:00 en 9:00 uur net zo zwaar meetellen als zondagavond 23:00-0:00u in de metingen.
Oren open!
Durashift

Bericht door Durashift »

Concurrentie met 'r oog zou ik niet aangaan, zal niet lukken, lijkt mij.
Wellicht in het uur ervoor wel, als mensen geen sport willen horen.
Kunststof tijdstip is ook nog wel wat.

Middagshow van BNR met Thomas van Zijl vind ik erg plezierig.
WinnaarRadioring2023

Pot schreef: 06 apr 2021 15:49
Orange schreef: 06 apr 2021 14:13 Een vrolijke column van Vincent Bijlo over BNR: https://www.nrc.nl/nieuws/2021/04/05/bn ... n-a4038501
Opzich wel. Het is alleen zo jammer dat het gewoon niet kan concurreren met Radio 1. De (financiële) middelen zijn er niet voor. Na 19:00u zijn de uitzendingen volgens mij klaar en is tot 6:00 uur alleen maar herhaling. Zo zonde.
Misschien een idee om wat meer podcasts te zetten in de avond en overdag toch net wat meer actuele nieuwsachtergronden te behandelen, als het (financieel weer) mogelijk is.
Bij Radio 1 kan het ook alleen omdat ze een enorme pot subsidie krijgen. Dat is jammer, maar de realiteit is dat de consument niet wil betalen voor nieuws.

Of het inzetten van podcast echt iets toevoegt weet ik niet. Ik zit niet zo heel erg diep in de cijfertjes, maar een uur podcast maken tussen 2 en 3 's middags zal toch net zoveel kosten als een uur radio tussen 7 en 8 's avonds? Of zeg ik nu iets heel geks.
Pot

Bericht door Pot »

WinnaarRadioring2023 schreef: 10 apr 2021 23:10
Of het inzetten van podcast echt iets toevoegt weet ik niet. Ik zit niet zo heel erg diep in de cijfertjes, maar een uur podcast maken tussen 2 en 3 's middags zal toch net zoveel kosten als een uur radio tussen 7 en 8 's avonds? Of zeg ik nu iets heel geks.
Dat bedoel ik niet te zeggen. Ik verwacht dat kosten van een live-uitzending hoger zijn dan die van een podcast. BNR is toch redelijk budgetair. Als er financieel wat meer mogelijk was, zou ik er zeker over nadeken om de podcasts naar de avond de plaatsen en overdag (ook 15:00-16:00 uur) nog meer op actualiteit in te zetten. Dan heb je in de avond geen herlaling, maar telt wel net zo zwaar mee in de luistercijfers, mochten ze hoger willen scoren. Zeker als je ziet hoe hoog marktaandeel Radio 1 in de avond heeft.
Oren open!
WinnaarRadioring2023

Pot schreef: 10 apr 2021 23:57

Dat bedoel ik niet te zeggen. Ik verwacht dat kosten van een live-uitzending hoger zijn dan die van een podcast. BNR is toch redelijk budgetair. Als er financieel wat meer mogelijk was, zou ik er zeker over nadeken om de podcasts naar de avond de plaatsen en overdag (ook 15:00-16:00 uur) nog meer op actualiteit in te zetten. Dan heb je in de avond geen herlaling, maar telt wel net zo zwaar mee in de luistercijfers, mochten ze hoger willen scoren. Zeker als je ziet hoe hoog marktaandeel Radio 1 in de avond heeft.
Waarom denk je dat de kosten voor een live uitzending dan hoger zijn?
Pot

Bericht door Pot »

WinnaarRadioring2023 schreef: 12 apr 2021 10:16
Pot schreef: 10 apr 2021 23:57
Waarom denk je dat de kosten voor een live uitzending dan hoger zijn?
Omdat je ook een team achter de schermen nodig hebt voor o.a. het laatste nieuws. Een podcast kan vooraf opgenomen zijn, daar zullen ook kosten aan zitten, maar het lijkt me dat het minder is.
Oren open!
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

Verhuur uren aan podcasters. Zo heb je een verdienmodel en invulling
Plaats reactie