Veranderingen BNR

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Smid70

Re: Veranderingen BNR

Bericht door Smid70 »

MFM schreef:
05 jan 2020 20:37
Smid70 schreef:
05 jan 2020 17:24
MFM schreef:
05 jan 2020 15:30
Mensen die BNR willen veranderen begrijpen het concept niet.

BNR, de enige zender waar ik nog naar luister in de ochtend.
Reden? Het is geen NPO. Dus hoor je heel vaak de (vaak zakelijke) nieuwswaardige berichten op een heldere en niet bevooroordeelde manier voorbij komen.
Ahem, niet bevooroordeeld? Laat me niet lachen
Waarom zou je er niet om lachen? Ik lach toch immers ook om jouw commentaar? Toch?...

Ik geef mijn mening op het forum; BNR, nichezender die in hun doelgroep uitstekend scoort en daardoor prima voldoet.
Dus bevooroordeeld. Fijn dat je het zelf beaamd :wink:

MFM

Bericht door MFM »

Smid70 schreef:
01 feb 2020 19:47
MFM schreef:
Smid70 schreef:
05 jan 2020 17:24

Ahem, niet bevooroordeeld? Laat me niet lachen
Waarom zou je er niet om lachen? Ik lach toch immers ook om jouw commentaar? Toch?...

Ik geef mijn mening op het forum; BNR, nichezender die in hun doelgroep uitstekend scoort en daardoor prima voldoet.
?? Ik ben absoluut niet bevooroordeeld. Raar dat je niet inhoudelijk verder wilt gaan met de discussie over wel of geen veranderingen bij BNR. Zelfs de voormalige hoofdredacteur van BNR gaf in een interview aan dat het marktaandeel dat ze nu hebben eigenlijk prima is omdat ze zich midden in hun zakelijke doelgroep bevinden. Dat hogere luistercijfers of grotere marktaandelen in hun niche markt er totaal niet toe doen..en ik deel die mening. Ook omdat ze nu een hoger opgeleide doelgroep bedienen die exact vraagt om wat BNR nu levert.

Dus vertel jij maar waarom een goedlopende niche zender het roer om moet gooien om zo een bredere doelgroep te bereiken? Waarom? Meer kosten, meer expertise buiten hun corebizz inhuren, meer campagnes voeren, kortom meer geld uitgeven om van 1 naar 3% aandeel te gaan en vervolgens de eigenlijke doelgroep weg zien lopen naar een nieuw vlgns het originele concept gemodelleerde zakelijk nieuwszender van bv RTL-Z ofzo?

Smid70

Bericht door Smid70 »

MFM schreef:
02 feb 2020 00:44
Smid70 schreef:
01 feb 2020 19:47
MFM schreef:

?? Ik ben absoluut niet bevooroordeeld. Raar dat je niet inhoudelijk verder wilt gaan met de discussie over wel of geen veranderingen bij BNR. Zelfs de voormalige hoofdredacteur van BNR gaf in een interview aan dat het marktaandeel dat ze nu hebben eigenlijk prima is omdat ze zich midden in hun zakelijke doelgroep bevinden. Dat hogere luistercijfers of grotere marktaandelen in hun niche markt er totaal niet toe doen..en ik deel die mening. Ook omdat ze nu een hoger opgeleide doelgroep bedienen die exact vraagt om wat BNR nu levert.

Dus vertel jij maar waarom een goedlopende niche zender het roer om moet gooien om zo een bredere doelgroep te bereiken? Waarom? Meer kosten, meer expertise buiten hun corebizz inhuren, meer campagnes voeren, kortom meer geld uitgeven om van 1 naar 3% aandeel te gaan en vervolgens de eigenlijke doelgroep weg zien lopen naar een nieuw vlgns het originele concept gemodelleerde zakelijk nieuwszender van bv RTL-Z ofzo?
Jij niet, maar BNR is bevooroordeeld in haar berichtgeving, dat was de discussie.
Ze hoeven van mij helemaal niets om te gooien, dat heb ik nergens beweert.
Maar er werd gesteld dat BNR in tegenstelling tot Radio 1 onpartijdig en onbevooroordeeld zou zijn. Dat is vrijwel onmogelijk als je afhankelijk bent van reclame-inkomsten.
Zo werden al programma’s gestopt omdat de sponsor stopte.
En dat is allemaal prima, dat is hun keuze.
Maar onafhankelijk? Nee

Oortjes

Bericht door Oortjes »

Ik ken het beleid bij BNR niet, maar kranten werken met een redactiestatuut. Dat regelt dat commercie en journalistiek onafhankelijk van elkaar opereren. Heeft BNR dat niet?
Rock 'n roll is better than music!

Smid70

Bericht door Smid70 »

Zeker wel, nog niet online gevonden.
Wel dat er ook overheidsfinanciën worden gebruikt om de zaak draaiende te houden. Dat verraste mij wel.

https://www.bnr.nl/nieuws/media/10387540/informatie

Oortjes

Bericht door Oortjes »

Smid70 schreef:
02 feb 2020 18:30
Zeker wel, nog niet online gevonden.
Wel dat er ook overheidsfinanciën worden gebruikt om de zaak draaiende te houden. Dat verraste mij wel.

https://www.bnr.nl/nieuws/media/10387540/informatie
De financiering uit Europa verrast mij ook. Ik ben benieuwd waar die voor aangewend wordt.
Rock 'n roll is better than music!

perikelen

Bericht door perikelen »

Oortjes schreef:
02 feb 2020 19:56
De financiering uit Europa verrast mij ook. Ik ben benieuwd waar die voor aangewend wordt.
De verslaggeving over Brexit niet gevolgd?
Tot zover deze digitaal gedistribueerde uiting van mijn virtuele mening...

Bart144

Bericht door Bart144 »

Wel een aardig blog over BNR:
Wat is er aan de hand met BNR?

Van 1,1 naar 0,6 procent marktaandeel: wat is er aan de hand met BNR? Ok, er is tien jaar over gedaan, maar het moment dat kan worden gesteld dat exact de helft van de luisteraars bij BNR is afgehaakt, is nabij. Wat is er aan de hand bij de voormalige challenger van Radio1?

In z'n geheel op Spreekbuis.

RadioLove95

Bericht door RadioLove95 »

Bart144 schreef:
25 feb 2020 11:30

Van 1,1 naar 0,6 procent marktaandeel: wat is er aan de hand met BNR? Ok, er is tien jaar over gedaan, maar het moment dat kan worden gesteld dat exact de helft van de luisteraars bij BNR is afgehaakt, is nabij. Wat is er aan de hand bij de voormalige challenger van Radio1?

Ze praten er ook wel heel veel

Calypso

Bericht door Calypso »

Bart144 schreef:
25 feb 2020 11:30

Ik kan me redelijk vinden in deze blog. Zelf luisterde ik een jaar of 10 erg regelmatig naar BNR, meestal in de auto. Tegenwoordig is dat Radio 1, en ik denk dat het komt omdat op het moment dat BNR wat ging schuiven in de behandelde onderwerpen juist Radio 1 "vernieuwd" werd (o.a. Jurgen vd Bergh in de ochtend). Ik ben toen omgeschakeld en eigenlijk daarna nog maar een paar keer BNR opgezet, en elke keer was het voor mij een niet interessant gesprek. Dus dan ben je een luisteraar kwijt.

nieuwstunes

Bericht door nieuwstunes »

Dat BNR zelfs niet in de spits boven de 1% komt, is toch echt wel schokkend. Radio 1 heeft in de ochtend een marktaandeel tussen de 10 tot 12%. Beide zenders programmeren een vergelijkbare show. Het probleem bij BNR is de kwaliteit. Een veel te klein team maakt een programma dat daardoor regelmatig inhoudelijk tekort schiet. Gesprekken zijn slecht voorbereid (de verkeerde vragen worden gesteld), de gasten zijn minder en de onderwerpen soms minder relevant.

Plaats reactie