Luistercijfers september-oktober 2019

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Phoenix

Re: Luistercijfers september-oktober 2019

Bericht door Phoenix »

BertM schreef:
22 nov 2019 11:17
Meer nieuwe hits bij Radio 10 stoort mij ook, maar wat mij mateloos irriteert bij Radio 10 zijn de links georiënteerde reclames. Het gaat alsmaar over slim vergroenen, duurzaamheid, elektrisch rijden etc. Een klimaatontkenner als ik wordt daardoor weggejaagd.
Dus jij ontkent dat er een klimaat is? :lol:
28-01-08 / 22-04-10

Verder gaan we gewoon ontopic natuurlijk.

De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Deradiokenner schreef:
22 nov 2019 07:56
Je gelooft toch zelf niet dat het daar aan ligt? Het station zit aan zijn max. Gaat ook nooit marktleider worden. En waarom wel? Omdat ze een bekende anchorman voor de ochtend hebben? Ik word een beetje moe van het ophemelen van radio 10.
Of radio 10 nummer 1 zou zijn op een beter kavel zou ik niet durven zeggen, maar feit is wel dat het kavel aantoonbaar veel slechter is dan dat van radio 2, 538, q en sky. Dus: denken dat dat geen enkele rol speelt bij de groei van radio 10 vind ik nogal naïf.
Laatst gewijzigd door De Nachtwacht op 22 nov 2019 13:25, 1 keer totaal gewijzigd.

De Nachtwacht

BertM schreef:
Meer nieuwe hits bij Radio 10 stoort mij ook, maar wat mij mateloos irriteert bij Radio 10 zijn de links georiënteerde reclames. Het gaat alsmaar over slim vergroenen, duurzaamheid, elektrisch rijden etc. Een klimaatontkenner als ik wordt daardoor weggejaagd.
Rob van Someren is anders de grootste klimaatontkenner van de Nederlandse radio en hij krijgt daar elke dag alle ruimte voor.

En die reclames zijn er echt niet alleen op radio 10 hoor.

Radio liefhebber

Bericht door Radio liefhebber »

De Nachtwacht schreef:
22 nov 2019 13:00
Deradiokenner schreef:
Je gelooft toch zelf niet dat het daar aan ligt? Het station zit aan zijn max. Gaat ook nooit marktleider worden. En waarom wel? Omdat ze een bekende anchorman voor de ochtend hebben? Ik word een beetje moe van het ophemelen van radio 10.
Of radio 10 nummer 1 zou zijn op een beter kavel zou ik niet durven zeggen, maar feit is wel dat het kavel aantoonbaar veel slechter is dan dat van radio 2, 538, q en sky. Dus: denken dat dat geen enkele rol speelt bij de groei van radio 10 vind ik nogal naïf.
Wissel de kavels van Radio 2 en Radio 10 eens om voor een jaar. Kijken of Radio 2 dan ook met gemak 1 blijft. Radio 10 gaat wel flink vooruit in Brabant, dus aan de max zitten geloof ik niet. Teveel nieuwe hits nekt momenteel Radio 10. Ze zijn bekend geworden om de gouwe ouwe hits. Daardoor zijn ze flink gegroeid.

Radbi

Bericht door Radbi »

Deradiokenner schreef:
Ja, het ligt ook daaraan! Niet alleen daaraan (want o.a. de nieuwe muziek zal ook een rol spelen), maar ook daaraan. Komop, zo moeilijk is het niet en je kan het realistisch bekijken. Als je overal te beluisteren en ontvangen bent, trek je heel veel luisteraars. Als je niet overal (goed) te beluisteren en ontvangen bent, stagneert dat de verdere groei. Heeft niets te maken met ‘ophemelen’. Of ze nummer 1 kunnen worden met een goede kavel weten we niet.
Je kan het ook omkeren. Zou Radio 2 het zo goed doen als ze een beperkte kavel hadden? Ik zeg niet dat Radio 2 niet zou groeien, maar ze hebben hun kavel ook erg mee! Hoe je het ook wendt of keert: het blijft een oneerlijke en scheve concurrentiestrijd.

Oortjes

Bericht door Oortjes »

BertM schreef:
Klimaatontkennen getuigt niet van intelligentie. Je ergeren aan reclames, kan op ieder station. Het was mij niet opgevallen dat dit type reclame zo overheerst, maar eigenlijk is dat wel goed nieuws. Het betekent dat dit door de massa belangrijk gevonden wordt.
Rock 'n roll is better than music!

jessica

Bericht door jessica »

Oortjes schreef:
22 nov 2019 21:59
BertM schreef:
Klimaatontkennen getuigt niet van intelligentie. Je ergeren aan reclames, kan op ieder station. Het was mij niet opgevallen dat dit type reclame zo overheerst, maar eigenlijk is dat wel goed nieuws. Het betekent dat dit door de massa belangrijk gevonden wordt.
Dit laatste klopt niet hoor. Het wordt door de media belangrijk gevonden. De meeste mensen vinden zorg, veiligheid en goede woonruimte veel belangrijker. Het klimaat staat ergens op plaats 8 of 9. Maar in Nederland doet de media het voorkomen dat dit nr1 van alles is. Totale gekte. In andere landen is dit zeker niet zo erg als in Nederland. Maar dit terzijde.

SB92

Bericht door SB92 »

Grappig hoe dat werkt. Het rechtse gebrul van Somertijd jaagt mij weg bij Radio 10.

Radbi

Bericht door Radbi »

SB92 schreef:
23 nov 2019 00:08
Grappig hoe dat werkt. Het rechtse gebrul van Somertijd jaagt mij weg bij Radio 10.
Rechtse gebrul bij Somertijd vind ik overdreven. Maar goed..vanwege een programma vlucht je weg bij de hele zender?

SB92

Bericht door SB92 »

Nee, enkel de middagshow. Maar dat is wel het tijdstip dat ik het meest zap.

De Nachtwacht

Radbi schreef:
23 nov 2019 01:13
SB92 schreef:
Rechtse gebrul bij Somertijd vind ik overdreven. Maar goed..vanwege een programma vlucht je weg bij de hele zender?
Rechtse gebrul is misschien een beetje overdreven, maar ik merk dat ik ook niet meer zo graag luister naar Somertijd. Het is de laatste tijd allemaal wel heel veel gezeur en negatief en altijd over dezelfde onderwerpen (zwarte Piet, stikstof, de tegenstanders van de formule 1 in Zandvoort). Opzich is het prima dat een dj zijn mening geeft, en hoef het daar ook niet mee eens te zijn, maar nu kennen we het standpunt van de heren ondertussen wel. Ga gewoon lekker radio maken.

jessica

Bericht door jessica »

De Nachtwacht schreef:
23 nov 2019 10:57
Radbi schreef:
SB92 schreef:
Rechtse gebrul is misschien een beetje overdreven, maar ik merk dat ik ook niet meer zo graag luister naar Somertijd. Het is de laatste tijd allemaal wel heel veel gezeur en negatief en altijd over dezelfde onderwerpen (zwarte Piet, stikstof, de tegenstanders van de formule 1 in Zandvoort). Opzich is het prima dat een dj zijn mening geeft, en hoef het daar ook niet mee eens te zijn, maar nu kennen we het standpunt van de heren ondertussen wel. Ga gewoon lekker radio maken.
Dit is hun mening. Prima dat ze dat kunnen zeggen. Als je naar Sublime luistert hoor je 100% de andere kant met alle promo's en reclame's. Persoonlijk mijn smaak niet, maar laat het lekker gaan. Ieder zijn smaak zou ik zeggen.

Radbi

Bericht door Radbi »

De Nachtwacht schreef:
23 nov 2019 10:57
Radbi schreef:
SB92 schreef:
Somertijd is leuk voor wie van dit programma houdt, maar ben het wel met je eens dat bepaalde onderwerpen/meningen die je hier noemt (zwarte Piet etc..) wel vaak herhaald worden. Op gegeven moment weten luisteraars het wel, is om moe van te worden en ik vraag me af waarom het zo vaak herhaald moet worden. Maar dit maakt het programma niet minder leuk vind ik en rechtse gebrul is overdreven. Maar nogmaals: het is niet nodig en teveel om bijna dagelijks je mening te geven over steeds dezelfde onderwerpen die in de maatschappij of in Nederland gaande zijn.

Oortjes

Bericht door Oortjes »

jessica schreef:
22 nov 2019 23:22
Het klimaat staat ergens op plaats 8 of 9.
Dat vind ik nog best hoog. Reclame wordt uitgezonden op een medium, radio in dit geval, maar commerciële partijen bepalen de inhoud. In het geval van radioreclame richt zich dat op de luisterende massa, vandaar mijn opmerking.
Rock 'n roll is better than music!

alien8

Bericht door alien8 »

Dat radio 10 nooit een echt nummer 1 station ging worden (of laat staan top 3). Wist ik altijd al wel.
Het moet het vooral van de babyboomers hebben. En ja die zijn nu nog steeds de grootste groep, maar veel van hen gaan of zijn met pensioen. En waar wordt nu net het meeste radio geluisterd? Juist op het werk of op weg naar of van...

Dit heeft radio 2 heel goed begrepen een aantal jaar terug. Ze hebben een gezonde mix gevonden om oud en jong te boeien. Iets was radio 10 nu krampachtig ook probeert, maar nooit zal lukken. Want 10 is niet sexy genoeg.

3FM blijft zonde, er zit nog steeds talent. Alleen luistert bijna niemand naar ze. Met 2 jaar zal er weer een ronde stoelendans voor doen. Dan zullen we zien wie de kroon terugpakt of houdt, maar bij die 2 zal het vast wel blijven.

Plaats reactie