Luistercijfers september-oktober 2019

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Radbi

Luistercijfers september-oktober 2019

Bericht door Radbi »

Afbeelding

Radbi

Re: Luistercijfers september-oktober 2019

Bericht door Radbi »

Top 4 onveranderd tov de vorige maand.
Wow. Radio 2 blijft maar stijgen! En dan komt de top 2000 er nog aan! Die zullen in iig 2020 nog marktleider zijn.
538 toch weer gestegen! Denk niet dat veel mensen dit verwacht hadden.
Wat moet Radio 10 doen om weer in de top 3 terecht te komen? Misschien kan de top 4000 (tijdelijk) hierbij helpen. En de aanstaande nieuwe zender in Brabant.
Laatst gewijzigd door Radbi op 19 nov 2019 09:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Johanneke

Bericht door Johanneke »

Radio 10 begint te zakken!
Wat mij daar ontzettend irriteert, is dat er steeds meer nieuwe hits te horen zijn die op de andere zenders al stukgedraaid worden. Daar zet ik Radio 10 niet voor aan. 7

Alles bij elkaar zakt Talpa Radio nu toch 1,0% ten opzichte van vorig jaar. Dat is voor het eerst volgens mij.

En 3FM... het zoveelste dieptepunt! Hoe lang blijft men hier nog belastinggeld in pompen? Stekker eruit en de frequenties naar Radio 5 of naar de commerciëlen.

Radbi

Bericht door Radbi »

Johanneke schreef:
19 nov 2019 09:18
Wat mij daar ontzettend irriteert, is dat er steeds meer nieuwe hits te horen zijn die op de andere zenders al stukgedraaid worden. Daar zet ik Radio 10 niet voor aan. 7
Hopelijk gaan ze eens inzien dat het niet werkt maar averechts werkt met die nieuwe hits. Bij Radio 2 werkt het maar bij Radio 10 niet. Ze hoeven geen Radio 2 te worden. En die nieuwe hits zijn idd al op tig zenders te horen.
Men kan de playlist erbij pakken en aangeven dat de nieuwe hits zwaar in de minderheid zijn, maar voor de vaste Radio 10 luisteraars is de verandering al opvallend en gauw te merken en klinkt het al als veel.

Christian De La Rue

Bericht door Christian De La Rue »

Ik haak ook steeds meer af. 10 is minder en minder mijn zender. Teveel nieuwe hits (Ekdom-hits). Is niet leuk meer. Vroeger zo goed. Jammer.

martheijn

Bericht door martheijn »

Sharid Alles zat afgelopen maand nog te pronken in een podcast dat de luistercijfers van 3FM in ieder geval stabiel waren.. Dit zal wel flink tegenvallen..
Hier had uw advertentie kunnen staan

Radbi

Bericht door Radbi »

Christian De La Rue schreef:
19 nov 2019 09:48
Ik haak ook steeds meer af. 10 is minder en minder mijn zender. Teveel nieuwe hits (Ekdom-hits). Is niet leuk meer. Vroeger zo goed. Jammer.
Het zou erg jammer zijn als de verdere groei en ontwikkeling van de zender wordt gestagneerd vanwege de ideetjes van een nieuwe DJ.
Hopelijk lezen ze hier mee. Het is niet zo dat leden op een forum de miljoenen luisteraars vertegenwoordigen, maar hopelijk gaat er toch een lampje branden.

Pot

Bericht door Pot »

Radio 2 blijft goed bezig. 538 zorgt dat het gat met R2 niet groter wordt, bovendien hebben ze weer wat lucht gekregen omdat Q nauwelijks gestegen is. Radio 10 loopt de laatste maanden wat terug en verlies toz van vorig jaar wat, maar heeft nu wel (weer) 2 miljoen luisteraars. Radio 1 en Sky zijn gewisseld van positie.
Flinke klappen voor 3FM en Radio 5. Nu is R5 0,5% gedaald en verliest 0,3% toz van vorig jaar. 3FM verliest 0,2% en een half procent toz van vorig jaar.
Gemengde gevoelens bij de NPO verwacht ik. Bij Talpa houdt 538 de boel in stand, de rest daalt.
Oren open!

Johanneke

Bericht door Johanneke »

Christian De La Rue schreef:
19 nov 2019 09:48
Bedoeling was dat door de overstap van Ekdom Radio 10 een boost zou krijgen en Radio 2 zou inzakken maar het tegenovergestelde is gebeurd 😕

density1

Bericht door density1 »

Sharid Alles en haar 3FM wacht nog steeds op een stijging in de luistercijfers was te horen in de laatste podcast waar zij te horen was. Dat gaat nog heel lang duren zo niet nooit meer gebeuren. Wederom weer een domper. Hoe lang is 'Alles' nog houdbaar op FM...
Radio 10 valt de laatste tijd qua muziek weer erg tegen. Het wordt weer een beetje gezapig zoals het in de begin tijd onder Talpa ging toen het net van Radiocorp was overgenomen. Met die nieuwere muziek zitten ze ook nog eens in het vaarwater van hun andere zenders. Radio 10 wordt teveel een gepresenteerde Sky Radio op deze manier. Ze hebben niet echt een USP meer. Radio 2 imiteren moeten ze loslaten en wat mij betreft plakken ze het woordje 'gold' weer achter hun naam en zetten ze de aanval in op Radio 5, die 'nog' geen FM frequentie heeft. Ik denk dat je uit die doelgroep meer marktaandeel kan 'stelen' i.p.v. het maar steeds jonger te laten klinken van Radio 10.

jessica

Bericht door jessica »

Radio 2 nu 6 x zo groot als 3FM. Dat zegt genoeg.

Nico Simons

Bericht door Nico Simons »

Op radio 5 is het de laatste tijd al niet anders met de nieuwe hits, ik zit er niet te op te wachten om iedere keer maar weer Henny Vrienten, Ruud Hermans en Tino Martin/Rene Froger of Clouseau te horen. Of dat de reden is van de 0.5 % daling is?

Radio liefhebber

Bericht door Radio liefhebber »

Johanneke schreef:
19 nov 2019 09:18

Alles bij elkaar zakt Talpa Radio nu toch 1,0% ten opzichte van vorig jaar. Dat is voor het eerst volgens mij.

En 3FM... het zoveelste dieptepunt! Hoe lang blijft men hier nog belastinggeld in pompen? Stekker eruit en de frequenties naar Radio 5 of naar de commerciëlen.

Je kunt blijven roepen dat 3FM weg moet, maar er zijn hier op deze site teveel 'fans' van dit station. Ik ben het overigens helemaal met je eens. Het geld kan beter geïnvesteerd worden in de andere zenders.

Ane Sybesma

Bericht door Ane Sybesma »

jessica schreef:
19 nov 2019 10:55
Radio 2 nu 6 x zo groot als 3FM. Dat zegt genoeg.
De vergrijzing wordt steeds meer een feit in radioland bedoel je?

Marcomarco

Bericht door Marcomarco »

Dan zouden die verschillen ook bij 538 en Q te zien moeten zijn. Vergrijzing geen excuus voor 3FM

Plaats reactie