DWDD 100 jaar radio

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Herman ven Schippers

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door Herman ven Schippers »

Ik heb het later teruggekeken en de stukjes met Mattie en Marieke doorgespoeld omdat daar voor mij geen eeuwigheidswaarde in zit. Dat zijn niet de radiomakers die ik me vijftig jaar nog herinner vanwege hun geniale programmaonderdelen. Überhaupt een grote schande dat die twee daar tussen mochten zitten. Alsof je John de Wolf aan tafel zet met Maradona, de echte Ronaldo en Pele.

Phoenix

Bericht door Phoenix »

Herman ven Schippers schreef:
06 nov 2019 18:55
Ik heb het later teruggekeken en de stukjes met Mattie en Marieke doorgespoeld omdat daar voor mij geen eeuwigheidswaarde in zit. Dat zijn niet de radiomakers die ik me vijftig jaar nog herinner vanwege hun geniale programmaonderdelen. Überhaupt een grote schande dat die twee daar tussen mochten zitten. Alsof je John de Wolf aan tafel zet met Maradona, de echte Ronaldo en Pele.
Leuke vergelijking.
Ik ben benieuwd met welke voetballers je Rámon Verkoeijen en Ferry Maat dan zou vergelijken.
28-01-08 / 22-04-10

Verder gaan we gewoon ontopic natuurlijk.

Ingebruik

Bericht door Ingebruik »

IÜberhaupt een grote schande dat die twee daar tussen mochten zitten.
Ik snap zulke uitspraken echt niet. Waarom een schande? 100 jaar radio, dus ook de radio van de afgelopen jaren. Er kijken ook mensen van onder de 30/35 naar DWDD. En die luisteren ook radio.

Onzinnig altijd, dat gezeur dat alleen de oude garde maar ok is.

De wereld draait door (ha ha..), ook de radiowereld is verder gegaan na de jaren 90.

Phoenix

Bericht door Phoenix »

Zelf ben ik geen fan van Q Music, maar Het Geluid is wel een bijzonder radio event, dat velen, ook niet Q Music luisteraars kennen.

Overigens jammer dat Lex Harding niet dermate scherp was dat hij de opmerking van De Wild, dat Radio 2 geen lijst heeft, parreerde en de Top 2000 niet aanhaalde. De Top 2000 is toch de kurk waar Radio 2 op drijft.
28-01-08 / 22-04-10

Verder gaan we gewoon ontopic natuurlijk.

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert »

Radio liefhebber schreef:
06 nov 2019 13:43
Henkjan2016 schreef:
06 nov 2019 12:01
density1 schreef:
06 nov 2019 11:07
Q Music leek wel zendtijd ingekocht te hebben met het promoten van hun spelletje...
Goed punt, daar leek het wel op inderdaad.

Ik vond ook dat ze de 'quiz' erg vervelend presenteerden.
Het paste naar mijn mening ook totaal niet binnen de uitzending.
NPO heeft 3FM en Radio 2 blijkbaar gedumpt (Rob Stenders was er ook niet, geeneens een videoboodschap of zo). Rob is wel een grootheid als ik iedereen hier hoor, maar dan een grootheid in afwezigheid dan. Hij had gisteravond zijn plek gewoon moeten opeisen.
Volgens mij was er genoeg 3FM vertegenwoordigd. Gerard Ekdom, Giel Beelen, Adam Curry, Jeroen van Inkel, Felix Meurders... maar inderdaad: zo'n uitzending is gewoon te kort en je kunt niet alles langslopen. Ik denk dat ze met Het Geluid een leuk item wilden hebben wat door de uitzending heen soms even terug zou komen, dan krijgt het automatisch meer aandacht. Ik vond het in elk geval vermakelijk
De Sportmarketing Podcast - dé podcast over alle ontwikkelingen binnen de sportmarketing - http://anchor.fm/yellow-jersey

Herman ven Schippers

Ingebruik schreef:
06 nov 2019 19:23
IÜberhaupt een grote schande dat die twee daar tussen mochten zitten.
Ik snap zulke uitspraken echt niet. Waarom een schande? 100 jaar radio, dus ook de radio van de afgelopen jaren. Er kijken ook mensen van onder de 30/35 naar DWDD. En die luisteren ook radio.

Onzinnig altijd, dat gezeur dat alleen de oude garde maar ok is.

De wereld draait door (ha ha..), ook de radiowereld is verder gegaan na de jaren 90.
Dan zet je Coen en Sander er neer, of Domien, of Bram Krikke,desnoods Rob Jansen. Dit zijn toch gewoon dertien in een dozijn programma's? Waar niks mis mee is, maar om ze mee te nemen in 100 jaar radiogeschiedenis vind ik wel een tikkie overdreven.

density1

Bericht door density1 »

Ik vind het met name zuur van zo'n Ferry Maat die er weer een links/rechts discussie van moet maken. Uitstekende programmamaker hoor, maar kom op, waar hebben we het over. Overigens werd zijn naam door Gerard gewoon genoemd en werd er even bij zijn Soulshow stilgestaan. Prima toch.

Radio liefhebber

Bericht door Radio liefhebber »

Laat het volk stemmen in plaats van een jury. Net zoals de Top 2000, die ook niet door een "vak"jury wordt bepaald. Dan krijg je gelijk een eind aan alle oordelen. Zo'n jurybeoordeling is toch altijd met een korrel zout te nemen. Kijk als dan Ferry Maat er niet in staat, dan heeft hij niets te klagen. En voordat iemand zegt, ja dan krijg je alle dj's van de laatste 10 jaar, nee dus. Dan zou Queen en Led Zeppelin ook niet bovenin de Top 2000 staan.

Herman ven Schippers

Radio liefhebber schreef:
07 nov 2019 14:32
Laat het volk stemmen in plaats van een jury. Net zoals de Top 2000, die ook niet door een "vak"jury wordt bepaald. Dan krijg je gelijk een eind aan alle oordelen. Zo'n jurybeoordeling is toch altijd met een korrel zout te nemen. Kijk als dan Ferry Maat er niet in staat, dan heeft hij niets te klagen. En voordat iemand zegt, ja dan krijg je alle dj's van de laatste 10 jaar, nee dus. Dan zou Queen en Led Zeppelin ook niet bovenin de Top 2000 staan.
Dan had je waarschijnlijk Bram Krikke in de top3 gekregen omdat hij zijn achterban kan mobiliseren via de socials.

castmember

Bericht door castmember »

Precies. Maar eigenlijk doe je het dus in die zin met zo’n verkiezing nooit goed. Bij een jury heb je het risico dat je teveel in een bepaalde richting beweegt. Bij publieksparticipatie wint de jeugd intussen omdat je via socials de halve wereld kan mobiliseren. Het is steeds lastiger om zoiets nog een beetje transparant te doen en gedragen te krijgen.
Please remain seated with your seatbelt fastened,
keeping your hands, arms, feet and legs inside the
elevator at all times. And do take special care to
supervise your children. Thank you!

Plaats reactie