Persoonlijke Grootste Radiomaker Aller Tijden

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Phoenix

Re: Persoonlijke Grootste Radiomaker Aller Tijden

Bericht door Phoenix »

Joop schreef: 05 nov 2019 07:50 3. Timur Perlin
Mooie rustige manier van radiomaken
Daar denkt Dave anders over.
https://www.youtube.com/watch?v=2wrK1w7iVPw
12-04-2020 : "De streken van Phoenix kennen we zo onderhand wel."
Piet Puk

Bericht door Piet Puk »

• 1 - Peter van Bruggen
    2 - Ferry Maat
    3 - Edwin Evers
    4 - Frits Spits
    5 - Jeroen van Inkel
Ik vind het wel gek maar ik vind het niet raar - Morrison
Haagsegek

Bericht door Haagsegek »

1) Rob Stenders
2) Ferry Maat
3) Frits Spits
4) Leo vd Goot
5) Jeroen van Inkel

Maar het is lastig vergelijken. Los van de discussie wat nou een radiomaker of een dj is (Stefan Stasse is nu een radiomaker die dj't en Frits Spits een dj die radio maakt) hebben ze ook allemaal een mindere periode. Van Inkel heeft nu niet meer de vorm van de jaren 80 en 90, Stenders had begin jaren 00 ook duidelijk een dip. Ferry Maat moet je van houden maar hij maakt op een dj achtige manier radio (of vice versa, Oortjes mag het zeggen :D ) en is vrij constant.

Verder mogen Eric Corton, Ekdom, Meurders en Beelen ook in de lijst. Vrouwen worden weinig genoemd zie ik, Jeanne Kooijmans en Simone Walraven schieten mij zo te binnen, beide zwoele stemmen, en Roosmarijn deed 3voor12 niet onverdienstelijk naar mijn mening.
Janno

Bericht door Janno »

jessica schreef: 05 nov 2019 00:33
Oortjes schreef: 03 nov 2019 20:06
Phoenix schreef: 03 nov 2019 19:52 Voor mij is er een verschil tussen een presentator en een discjockey. Peter van Bruggen was dat eerste. En meer nog een verhalenverteller. Zeker in Weeshuis van de Hits. En later ook in Route de Soleil met Astrid de Jong.
Dat laatste programma ken ik niet, dus daar heb ik geen oordeel over. Het weeshuis van de hits was zeker een bijzonder programma, maar uiteindelijk werden er plaatjes aan elkaar gepraat op een muziekzender. De Breakfast Club was een ochtendshow zoals er velen zijn, gewoon een duo wat plaatjes en praatjes afwisselt op de vroege morgen. Voor die tijd vond ik het niet eens zo slecht, hoewel ik toen liever naar Edwin Evers op 1224 luisterde.

Peter was een bijzondere radiomaker, laten we dat eens zijn :wink:
Je kunt al die programma's zoals Weeshuis van de Hits en Route du Soleil en andere programma's die Peter van Bruggen heeft gemaakt terugluisteren op

http://petervanbruggen.eu

Echt het beluisteren waard!
Leuk! Dankjewel!
radio12

Bericht door radio12 »

Het valt op dat in de lijstjes tot nu veel dezelfde namen terugkomen.
Heeft natuurlijk te maken met veelzijdigheid (bijv. Spits, Meurders, van Bruggen), hun lange, constante oeuvre (bijv. Stenders, van Inkel) of gewoonweg omdat zij in hun eigen 'steel' het beste zijn. (bijv. Maat in soulradio, Evers in ochtendshows)

Dus eigenlijk niet zo gek dat veel van deze namen ook in mijn lijstje beste radiomakers terecht zijn gekomen:
1. Rob Stenders
2. Frits Spits
3. Jeroen van Inkel
4. Ferry Maat
5. Edwin Evers
6. Felix Meurders

Een aantal andere namen:
- Ghislaine Plag - Een van de weinige vrouwen die ik hier tegenkom. Prettige stem, kort op R2 te horen geweest, al jaren vast kracht op R1
- Wessel van Diepen - Misschien wel de beste stem, strakke (dance)radio, 'less is more'.
- Bart van Leeuwen - Nog altijd prettig om naar te luisteren, veelzijdige vakman.
- Peter Holland - Unieke radiomaker, zat zowel bij de Vara, Veronica, als bij R10 gold heel goed op zijn plek, erg knap.
- Andre van Duin - Dikvoormekaar!...inspiratiebron voor velen.
- Jeffrey Willems - Prettige sfeerradio, m.n. bij stenen tijdperk, jammer dat hij niet meer te horen is.
- Tom van het Hek - Oprechte interesse in sport/nieuws. Goede vragensteller.
- Stefan Stasse - Sfeermaker.
- Gerard Ekdom - Muziekliefhebber, enthousiast, humor in Extra weekend, in ochtendshow vind ik hem minder op zijn plek.
Zwarte Stoomboot

Bericht door Zwarte Stoomboot »

Haagsegek schreef: 05 nov 2019 13:12 Vrouwen worden weinig genoemd zie ik, Jeanne Kooijmans en Simone Walraven schieten mij zo te binnen, beide zwoele stemmen, en Roosmarijn deed 3voor12 niet onverdienstelijk naar mijn mening.
Meta de Vries zou er ook in kunnen.
Wel lang geleden, maar herkenbare en voor veel mensen prettige stem. En veel muziekkennis.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Vrouwelijke dj's zijn er weinig, naar verhouding net zo weinig als mannelijke onderwijzers. Het logisch gevolg is dat in dit soort lijstjes weinig vrouwen staan.

Tineke de Nooij is radiohistorie, Meta de Vries vond ik zelf ook goed. Simone Walraven vond ik eigenlijk beter op tv, maar zeker niet onverdienstelijk op de radio.

Tegenwoordig vind ik Chantal Hutten ook heel aardig. Marieke Elsinga doet het goed met Mattie Valk, maar verwacht ik solo niet veel van.

Beste vrouw op de radio ooit? Nienke Disco -love

Misschien leuk om eens een aparte discussie over te voeren.
Rock 'n roll is better than music!
WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

Dit is een lijstje met radiomakers. Daarvan zijn er heel veel vrouwen, zet Radio 1 maar eens een dag aan. Kon wel eens zijn dat er daar meer vrouwen dan mannen op zender zitten.

Maar uiteindelijk is de man/vrouw verhouding een flauwekul discussie. Het gaat over de grootste radiomaker, niet over geslachtsdelen.
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Oortjes schreef: 05 nov 2019 18:58 Vrouwelijke dj's zijn er weinig, naar verhouding net zo weinig als mannelijke onderwijzers. Het logisch gevolg is dat in dit soort lijstjes weinig vrouwen staan.

Tineke de Nooij is radiohistorie, Meta de Vries vond ik zelf ook goed. Simone Walraven vond ik eigenlijk beter op tv, maar zeker niet onverdienstelijk op de radio.

Tegenwoordig vind ik Chantal Hutten ook heel aardig. Marieke Elsinga doet het goed met Mattie Valk, maar verwacht ik solo niet veel van.

Roosmarijn zou mijn shortlist van top 10 3FM dj's die ik heb meegemaakt echt wel halen.

Ik zet Giel,Rob en Gerard op 1,2 en 3.

4- Timur

5- Michiel

6- Eric Corton (Stationvoice dingen bij Ekstra Weekend helpen wel mee)

7- Rudy Mackay

8- Roooooosmarijn

9- Bertje van Lent

10- Weekendshow van Frank Dane
jessica

Bericht door jessica »

Waar is Nienke Disco eigenlijk gebleven?
Zwarte Stoomboot

Bericht door Zwarte Stoomboot »

Nou, Ferry is er (terecht) zelf ook niet blij mee:
https://www.spreekbuis.nl/ferry-maat-bo ... -varagids/
Joop

Bericht door Joop »

Phoenix schreef: 05 nov 2019 10:42
Joop schreef: 05 nov 2019 07:50 3. Timur Perlin
Mooie rustige manier van radiomaken
Daar denkt Dave anders over.
https://www.youtube.com/watch?v=2wrK1w7iVPw
Toen ik het typte dacht ik al dat dit aangehaald zou worden :wink:

Metha de Vos en Roosmarijn Reijmer zijn trouwens nog 2 namen die ik wel aan mijn lijstje wil toevoegen.
jessica

Bericht door jessica »

Oortjes schreef: 05 nov 2019 18:58 Vrouwelijke dj's zijn er weinig, naar verhouding net zo weinig als mannelijke onderwijzers. Het logisch gevolg is dat in dit soort lijstjes weinig vrouwen staan.

Nienke Disco schrijft nu kinderboeken. Haar nieuwe boek is net uit en heeft ook een relatie met radio.
http://www.radio.nl/821765/karma-7-kind ... r-de-radio
Oortjes

Bericht door Oortjes »

jessica schreef: 01 okt 2020 16:08 Nienke Disco schrijft nu kinderboeken. Haar nieuwe boek is net uit en heeft ook een relatie met radio.
http://www.radio.nl/821765/karma-7-kind ... r-de-radio
Leuk dat ze nog steeds raad weet met haar creativiteit!
Rock 'n roll is better than music!
Ikbenroy

Bericht door Ikbenroy »

Robert Jensen en Rob Out.
Met op afstand Rob Stenders.

De rest al the same shit.
Plaats reactie