Persoonlijke Grootste Radiomaker Aller Tijden

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Oortjes

Re: Persoonlijke Grootste Radiomaker Aller Tijden

Bericht door Oortjes »

Rob Stenders en Fred Siebelink vormen zeker een mooi duo. Ik een grijs verleden zaten ze op de woensdagavond bij de Domroep, destijds lokale omroep van Utrecht. Dat waren mooie avonden.

Los van elkaar vind ik ze minder sterk. Rob Stenders was ook geniaal in Stenders en Van Inkel, maar solo vind ik hem niet geweldig.
Rock 'n roll is better than music!
admin3
Moderator

Bericht door admin3 »

Kleine schoonmaak geweest. Dit topic gaat om persoonlijke voorkeur dus respecteer elkaar!
Moderator -- Info: forum@radiofreak.nl / Forumregels: http://www.radioforum.nl/forumregels
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

LokaleSter schreef: 31 okt 2019 21:12 Een top 5. Dat is nog best lastig, maar ik ga het proberen. Mijn persoonlijke lijst;

1. Edwin Evers
Edwin Evers is de enige radiomaker die een miljoenenpubliek wist aan te spreken in een tijd dat hij concurrentie had van pakweg 40 andere radioprogramma's op hetzelfde tijdstip.

2. Rick van Velthuysen
Geniaal radiomaker, oog voor talent, leeft voor radio.

3. Jan Roos
Hysterische druktemaker, weet journalistiek op een uiterst amusante manier te brengen.

4. Erik-Jan Rosendahl
De meest spraakmakende sidekick van Nederland.

5. Peter Koenders
Een soort lokale Edwin Evers die veel jongeren liet afstemmen op de lokale omroep.
Nu toch wel erg benieuwd naar Peter Koenders :) waar en wanneer kan ik die beluisteren?
WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

De Nachtwacht schreef: 01 nov 2019 23:21
LokaleSter schreef: 31 okt 2019 21:12 Een top 5. Dat is nog best lastig, maar ik ga het proberen. Mijn persoonlijke lijst;

1. Edwin Evers
Edwin Evers is de enige radiomaker die een miljoenenpubliek wist aan te spreken in een tijd dat hij concurrentie had van pakweg 40 andere radioprogramma's op hetzelfde tijdstip.

2. Rick van Velthuysen
Geniaal radiomaker, oog voor talent, leeft voor radio.

3. Jan Roos
Hysterische druktemaker, weet journalistiek op een uiterst amusante manier te brengen.

4. Erik-Jan Rosendahl
De meest spraakmakende sidekick van Nederland.

5. Peter Koenders
Een soort lokale Edwin Evers die veel jongeren liet afstemmen op de lokale omroep.
Nu toch wel erg benieuwd naar Peter Koenders :) waar en wanneer kan ik die beluisteren?
Hij is helaas al een tijd gestopt bij de radio.
marcelb

Bericht door marcelb »

Ik heb de discussies in beide topics gelezen. Veel reageerders verwarren het brede begrip radiomaker met het wat beperktere begrip dj, denk ik. Mensen als Frits Spits, Rob Stenders en Peter van Bruggen doen/deden iets meer dan plaatjes aan elkaar praten. Als de beste dj verkozen zou moeten worden kreeg je volgens mij ook andere lijstjes.

Een radiomaker is volgens mij iemand die een sfeer weet neer te zetten of die op een enthousiaste manier meer info weet te geven rondom de muziek dan artiest en titel.

Hier mijn lijst:

1 Rob Stenders
2 Peter van Bruggen
3 Jurgen van de Berg
4 Felix Meurders
5 Andre van Duin
Phoenix

Bericht door Phoenix »

marcelb schreef: 03 nov 2019 09:19 Ik heb de discussies in beide topics gelezen. Veel reageerders verwarren het brede begrip radiomaker met het wat beperktere begrip dj, denk ik. Mensen als Frits Spits, Rob Stenders en Peter van Bruggen doen/deden iets meer dan plaatjes aan elkaar praten. Als de beste dj verkozen zou moeten worden kreeg je volgens mij ook andere lijstjes.
Inderdaad. Het gaat om de belangrijkste radiomakers en legendarische namen waarvoor je de radio aan zette.
GielBeelen schreef: 30 okt 2019 20:05 De radio bestaat een eeuw: wie zijn in die tijd de belangrijkste smaakmakers geweest? Voor welke legendarische namen zette je (en zet je) het toestel aan? Een vakjury van veertien radiokenners stelde een top40 samen.
Voor meest favoriete DJ is al eens een topic geweest.
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
Oortjes

Bericht door Oortjes »

marcelb schreef: 03 nov 2019 09:19 Ik heb de discussies in beide topics gelezen. Veel reageerders verwarren het brede begrip radiomaker met het wat beperktere begrip dj, denk ik. Mensen als Frits Spits, Rob Stenders en Peter van Bruggen doen/deden iets meer dan plaatjes aan elkaar praten. Als de beste dj verkozen zou moeten worden kreeg je volgens mij ook andere lijstjes.
Ik begrijp wat je bedoelt, maar vind het heel komisch dat je vervolgens drie echte dj's als voorbeeld noemt. :))
big T

Bericht door big T »

Willem Vogt
Hanso Idzerda
Alexander Pola
Willem van Kooten
Alfred Lagarde

Dat zijn ze van mij, een lijstje in willekeurige volgorde.
marcelb

Bericht door marcelb »

Oortjes schreef: 03 nov 2019 11:08
Ik begrijp wat je bedoelt, maar vind het heel komisch dat je vervolgens drie echte dj's als voorbeeld noemt. :))
Een dj kan ook een radiomaker zijn - binnen mijn subjectieve definitie🤓. Ik vind bijvoorbeeld dat Frits Spits een mooie ontwikkeling heeft doorgemaakt van dj bij Hilversum 3 naar radiomaker bij NPOradio 1. Als presentator van de Taalstaat kun je hem moeilijk nog een dj noemen.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Oortjes schreef: 03 nov 2019 11:08
Peter van Bruggen is geen discjockey.
WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

Phoenix schreef: 03 nov 2019 10:21
Inderdaad. Het gaat om de belangrijkste radiomakers en legendarische namen waarvoor je de radio aan zette.
Tja, dan wordt het een lastige discussie.

Al die radiomakers die voor 1990 op zender zaten, dat waren de enige. Zette men de radio aan voor die radiomakers, of was het omdat men geen alternatief had en zijn die mannen daarom legendarisch geworden. En zo'n Jack van Gelder en Theo Koomen? Zetten mensen de radio aan voor hun verslag, of omdat ze het sportverslag wilden horen.

Vanuit welk perspectief je het ook bekijkt, in de lijst staan toch wel heel veel namen uit een periode waarin er nauwelijks een alternatief te vinden was.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Phoenix schreef: 03 nov 2019 16:27 Peter van Bruggen is geen discjockey.
Ik ken hem van Het weeshuis van de hits en De Breakfast Club, niet anders als discjockey dus. Wat hij nog meer gedaan heeft, zou ik niet weten.
LokaleSter schreef: 03 nov 2019 17:38 Vanuit welk perspectief je het ook bekijkt, in de lijst staan toch wel heel veel namen uit een periode waarin er nauwelijks een alternatief te vinden was.
Eens. Zeker bij een Frits Spits die jarenlang het enige horizontaal geprogrammeerde programma had, speelt dat mee.
JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert »

Gerard Ekdom
Giel Beelen
Tom van 't Hek
Jeroen van Inkel
Rob Out
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Oortjes schreef: 03 nov 2019 18:51
Phoenix schreef: 03 nov 2019 16:27 Peter van Bruggen is geen discjockey.
Ik ken hem van Het weeshuis van de hits en De Breakfast Club, niet anders als discjockey dus. Wat hij nog meer gedaan heeft, zou ik niet weten.
Juist. Het Weeshuis van de Hits. Hierin was Peter van Bruggen zeker geen discjockey. En Van Bruggen zag zichzelf al helemaal niet als discjockey.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Phoenix schreef: 03 nov 2019 19:41 Juist. Het Weeshuis van de Hits. Hierin was Peter van Bruggen zeker geen discjockey. En Van Bruggen zag zichzelf al helemaal niet als discjockey.
Ik wel :wink: En in De Breakfast Club zeker.
Plaats reactie