Persoonlijke Grootste Radiomaker Aller Tijden
Moderator: admin6
Re: Persoonlijke Grootste Radiomaker Aller Tijden
Rob Stenders en Fred Siebelink vormen zeker een mooi duo. Ik een grijs verleden zaten ze op de woensdagavond bij de Domroep, destijds lokale omroep van Utrecht. Dat waren mooie avonden.
Los van elkaar vind ik ze minder sterk. Rob Stenders was ook geniaal in Stenders en Van Inkel, maar solo vind ik hem niet geweldig.
Los van elkaar vind ik ze minder sterk. Rob Stenders was ook geniaal in Stenders en Van Inkel, maar solo vind ik hem niet geweldig.
Rock 'n roll is better than music!
Kleine schoonmaak geweest. Dit topic gaat om persoonlijke voorkeur dus respecteer elkaar!
Moderator -- Info: forum@radiofreak.nl / Forumregels: http://www.radioforum.nl/forumregels
-
Nu toch wel erg benieuwd naar Peter Koenders :) waar en wanneer kan ik die beluisteren?LokaleSter schreef: ↑31 okt 2019 21:12 Een top 5. Dat is nog best lastig, maar ik ga het proberen. Mijn persoonlijke lijst;
1. Edwin Evers
Edwin Evers is de enige radiomaker die een miljoenenpubliek wist aan te spreken in een tijd dat hij concurrentie had van pakweg 40 andere radioprogramma's op hetzelfde tijdstip.
2. Rick van Velthuysen
Geniaal radiomaker, oog voor talent, leeft voor radio.
3. Jan Roos
Hysterische druktemaker, weet journalistiek op een uiterst amusante manier te brengen.
4. Erik-Jan Rosendahl
De meest spraakmakende sidekick van Nederland.
5. Peter Koenders
Een soort lokale Edwin Evers die veel jongeren liet afstemmen op de lokale omroep.
-
Hij is helaas al een tijd gestopt bij de radio.De Nachtwacht schreef: ↑01 nov 2019 23:21Nu toch wel erg benieuwd naar Peter Koenders :) waar en wanneer kan ik die beluisteren?LokaleSter schreef: ↑31 okt 2019 21:12 Een top 5. Dat is nog best lastig, maar ik ga het proberen. Mijn persoonlijke lijst;
1. Edwin Evers
Edwin Evers is de enige radiomaker die een miljoenenpubliek wist aan te spreken in een tijd dat hij concurrentie had van pakweg 40 andere radioprogramma's op hetzelfde tijdstip.
2. Rick van Velthuysen
Geniaal radiomaker, oog voor talent, leeft voor radio.
3. Jan Roos
Hysterische druktemaker, weet journalistiek op een uiterst amusante manier te brengen.
4. Erik-Jan Rosendahl
De meest spraakmakende sidekick van Nederland.
5. Peter Koenders
Een soort lokale Edwin Evers die veel jongeren liet afstemmen op de lokale omroep.
Ik heb de discussies in beide topics gelezen. Veel reageerders verwarren het brede begrip radiomaker met het wat beperktere begrip dj, denk ik. Mensen als Frits Spits, Rob Stenders en Peter van Bruggen doen/deden iets meer dan plaatjes aan elkaar praten. Als de beste dj verkozen zou moeten worden kreeg je volgens mij ook andere lijstjes.
Een radiomaker is volgens mij iemand die een sfeer weet neer te zetten of die op een enthousiaste manier meer info weet te geven rondom de muziek dan artiest en titel.
Hier mijn lijst:
1 Rob Stenders
2 Peter van Bruggen
3 Jurgen van de Berg
4 Felix Meurders
5 Andre van Duin
Een radiomaker is volgens mij iemand die een sfeer weet neer te zetten of die op een enthousiaste manier meer info weet te geven rondom de muziek dan artiest en titel.
Hier mijn lijst:
1 Rob Stenders
2 Peter van Bruggen
3 Jurgen van de Berg
4 Felix Meurders
5 Andre van Duin
Inderdaad. Het gaat om de belangrijkste radiomakers en legendarische namen waarvoor je de radio aan zette.marcelb schreef: ↑03 nov 2019 09:19 Ik heb de discussies in beide topics gelezen. Veel reageerders verwarren het brede begrip radiomaker met het wat beperktere begrip dj, denk ik. Mensen als Frits Spits, Rob Stenders en Peter van Bruggen doen/deden iets meer dan plaatjes aan elkaar praten. Als de beste dj verkozen zou moeten worden kreeg je volgens mij ook andere lijstjes.
Voor meest favoriete DJ is al eens een topic geweest.GielBeelen schreef: ↑30 okt 2019 20:05 De radio bestaat een eeuw: wie zijn in die tijd de belangrijkste smaakmakers geweest? Voor welke legendarische namen zette je (en zet je) het toestel aan? Een vakjury van veertien radiokenners stelde een top40 samen.
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
Ik begrijp wat je bedoelt, maar vind het heel komisch dat je vervolgens drie echte dj's als voorbeeld noemt.marcelb schreef: ↑03 nov 2019 09:19 Ik heb de discussies in beide topics gelezen. Veel reageerders verwarren het brede begrip radiomaker met het wat beperktere begrip dj, denk ik. Mensen als Frits Spits, Rob Stenders en Peter van Bruggen doen/deden iets meer dan plaatjes aan elkaar praten. Als de beste dj verkozen zou moeten worden kreeg je volgens mij ook andere lijstjes.

Willem Vogt
Hanso Idzerda
Alexander Pola
Willem van Kooten
Alfred Lagarde
Dat zijn ze van mij, een lijstje in willekeurige volgorde.
Hanso Idzerda
Alexander Pola
Willem van Kooten
Alfred Lagarde
Dat zijn ze van mij, een lijstje in willekeurige volgorde.
Een dj kan ook een radiomaker zijn - binnen mijn subjectieve definitieOortjes schreef: ↑03 nov 2019 11:08Ik begrijp wat je bedoelt, maar vind het heel komisch dat je vervolgens drie echte dj's als voorbeeld noemt.marcelb schreef: ↑03 nov 2019 09:19 Ik heb de discussies in beide topics gelezen. Veel reageerders verwarren het brede begrip radiomaker met het wat beperktere begrip dj, denk ik. Mensen als Frits Spits, Rob Stenders en Peter van Bruggen doen/deden iets meer dan plaatjes aan elkaar praten. Als de beste dj verkozen zou moeten worden kreeg je volgens mij ook andere lijstjes.![]()
Peter van Bruggen is geen discjockey.Oortjes schreef: ↑03 nov 2019 11:08Ik begrijp wat je bedoelt, maar vind het heel komisch dat je vervolgens drie echte dj's als voorbeeld noemt.marcelb schreef: ↑03 nov 2019 09:19 Ik heb de discussies in beide topics gelezen. Veel reageerders verwarren het brede begrip radiomaker met het wat beperktere begrip dj, denk ik. Mensen als Frits Spits, Rob Stenders en Peter van Bruggen doen/deden iets meer dan plaatjes aan elkaar praten. Als de beste dj verkozen zou moeten worden kreeg je volgens mij ook andere lijstjes.![]()
-
Tja, dan wordt het een lastige discussie.Phoenix schreef: ↑03 nov 2019 10:21Inderdaad. Het gaat om de belangrijkste radiomakers en legendarische namen waarvoor je de radio aan zette.marcelb schreef: ↑03 nov 2019 09:19 Ik heb de discussies in beide topics gelezen. Veel reageerders verwarren het brede begrip radiomaker met het wat beperktere begrip dj, denk ik. Mensen als Frits Spits, Rob Stenders en Peter van Bruggen doen/deden iets meer dan plaatjes aan elkaar praten. Als de beste dj verkozen zou moeten worden kreeg je volgens mij ook andere lijstjes.
Al die radiomakers die voor 1990 op zender zaten, dat waren de enige. Zette men de radio aan voor die radiomakers, of was het omdat men geen alternatief had en zijn die mannen daarom legendarisch geworden. En zo'n Jack van Gelder en Theo Koomen? Zetten mensen de radio aan voor hun verslag, of omdat ze het sportverslag wilden horen.
Vanuit welk perspectief je het ook bekijkt, in de lijst staan toch wel heel veel namen uit een periode waarin er nauwelijks een alternatief te vinden was.
Ik ken hem van Het weeshuis van de hits en De Breakfast Club, niet anders als discjockey dus. Wat hij nog meer gedaan heeft, zou ik niet weten.
Eens. Zeker bij een Frits Spits die jarenlang het enige horizontaal geprogrammeerde programma had, speelt dat mee.LokaleSter schreef: ↑03 nov 2019 17:38 Vanuit welk perspectief je het ook bekijkt, in de lijst staan toch wel heel veel namen uit een periode waarin er nauwelijks een alternatief te vinden was.
- JulesKluivert
Gerard Ekdom
Giel Beelen
Tom van 't Hek
Jeroen van Inkel
Rob Out
Giel Beelen
Tom van 't Hek
Jeroen van Inkel
Rob Out
Juist. Het Weeshuis van de Hits. Hierin was Peter van Bruggen zeker geen discjockey. En Van Bruggen zag zichzelf al helemaal niet als discjockey.
Ik wel