Ochtendshow Q music vervanging Mattie

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Zwarte IJsbeer

Re: Ochtendshow Q music vervanging Mattie

Bericht door Zwarte IJsbeer » 18 okt 2019 19:19

Ik heb niks met Q. Op m'n werk staat ie zo nu en dan wel eens op Q maar uit ervaring weet ik dat ik dan niet vooruit te branden ben. De muziek van Q is al helemaal niet te harden, veel kattengejank en naar mijn idee is de soundprocessing afgesteld op veel teveel hoge tonen. Doet me pijn aan m'n oren.
Alle tv's de wereld uit, radio's aan de macht

density1

Bericht door density1 » 18 okt 2019 19:24

Q Music's soundprocessing is inderdaad niet om aan te horen, veel te druk. Bij hun Vlaamse zuster klinkt dat tegenwoordig toch beter met hun Omnia processing.

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers » 18 okt 2019 20:07

Herman ven Schippers schreef:
18 okt 2019 18:52
supermanbart schreef:
18 okt 2019 18:01
Orange schreef:
18 okt 2019 09:49
In dit topic Mattie bashen die een succesvolle ochtendshow had met Wietze en dat sinds afgelopen jaar weer heeft met Marieke voegt weinig toe. Maar de vraag: is dit de juiste ochtendshow om als Q nummer 1 te worden, vind ik een mooie vraag.

Persoonlijk, maar dat is dus smaak, vind ik Mattie niets aan. Vond ik al in zijn Wietze tijd en sinds hij Wietze een oor heeft aangenaaid, is mijn sympathie ook tot een nulpunt gedaald. Ik vind het dus lastig om te oordelen over het huidige programma.

Maar nadenkend wat een goed alternatief zou zijn, kom ik ook niet direct op briljante ideeën. Van wat er bij de concurrenten op drive-time zit, is er denk ik niet een die ervoor zorgt dat Q gaat stijgen. Hooguit omdat je een concurrent zwakker maakt (door bijv. Ekdom of Dane in de ochtend bij Q te zetten). En van de andere dj's buiten drive-time kan ik alleen Niek v/d Bruggen, en eventueel nog Dennis Ruyer of Tim Klijn, bedenken die in staat zijn een ochtendshow te maken. Maar los van of die naar Q komen (Niek is daar juist weggegaan), vraag ik me dan toch af of zij Q beter gaan maken. Dan zou ik Mattie en Marieke toch lekker laten zitten.

Zelfde geldt wellicht voor Veronica. Giel brengt het niet helemaal in de ochtend. Maar wat is het alternatief?
Bram Krikke?
Snap nog steeds niet dat hij niet niet is binnengehaald door BNN/VARA, laat hem zowel op 3FM als op televisie iets doen.
Oh, ik zie nu dat hij al dingen doet voor Powned?

LokaleSter

Bericht door LokaleSter » 18 okt 2019 20:59

Ik ken 1 radiomaker die uitermate geschikt zou zijn om Mattie en Marieke te vervangen. Maar hij wil alleen bij Q-music werken als hij 100% creatieve vrijheid krijgt, geen spreeks van 30 seconden hoeft te doen waarin hij minimaal 7 keer Q moet zeggen en geen berichtjes van luisteraars hoeft voor te lezen.

admin3
Moderator

Bericht door admin3 » 18 okt 2019 21:20

Kleine opruiming, we onderzoeken de boel en houden het in de gaten.
Moderator -- Info: forum@radiofreak.nl / Forumregels: http://www.radioforum.nl/forumregels

Henk de Beer

Bericht door Henk de Beer » 19 okt 2019 10:19

Orange schreef:
18 okt 2019 16:48
Maar ik ben toch benieuwd Henk de Beer. Jij stelt een vraag wie er op Q in de ochtend zou moeten. Ik ben benieuwd wat jij vindt.
Zie mijn eerdere post:
Precies, die staat op 1. Het zal niet meevallen om hem van de troon af te stoten. Nu wel een eigen mening / subjectief :D
In de middag heb je de show van Rob Stenders op 2. Als je hem daar neer zou zetten met een soortgelijke show. Dan heb je totaal iets anders dan wat men nu aanbiedt in de ochtend. En er is volop interactie met de luisteraar. In het verleden is wel eens gebleken dat Rob niet ongevoelig is voor een leuke cheque iedere maand.

Dit zal niet gebeuren en nogmaals dit is mijn mening. Wil men naar nr. 1 in de ochtend moet er iets anders aangeboden, dan weer de zoveelste ochtendshow.

Denk dat hij dat wel kan en hij is nog steeds heel populair, zie ook zijn luistercijfers op 2: een van de best beluisterde programma's.

density1

Bericht door density1 » 19 okt 2019 10:45

Kom op, denk eens na. Rob Stenders op Q Music. Past totaal niet in de doelgroep. Dat hij ooit bij een hitstation als Yorin FM gezeten doet hier niets vanaf. Dat was in een andere tijd toen Yorin FM een soort commerciële variant van 3FM wilde zijn met veel pop/rock.

Henk de Beer

Bericht door Henk de Beer » 19 okt 2019 10:57

Hij was destijds ook op Yorin (commerciële zender). Het had maar weinig gescheeld of hij had een contract getekend bij Talpa. Dit gerucht ging heel sterk. Dat was in de tijd dat Giel (ook al van publiek naar commercieel) bij Veronica tekende. Hij moest de vormgever worden van Radio Veronica. Nu ligt Veronica helaas op zijn gat en is het nog maar afwachten of zij ooit weer opkrabbelen.

Hij lijkt mij de ideale man om daar te gaan zitten. Dan heb je én een compleet andere ochtendshow met diepgang én een show van niveau.

Oortjes

Bericht door Oortjes » 19 okt 2019 12:21

Rob Stenders was ook geen nummer één toen hij in de ochtend zat. Ik snap de logica dus niet zo.

Los daarvan, Mattie en Marieke passen veel beter bij een hitzender als Q. Gewoon vrolijke en vernieuwende radiomakers, waarbij Rob Stenders toch meer met muziek bezig is. Dat lijkt mij niet waar luisteraars in de ochtend massaal op zitten te wachten.
Rock 'n roll is better than music!

Orange

Bericht door Orange » 19 okt 2019 13:45

Henk de Beer schreef:
19 okt 2019 10:19
Zie mijn eerdere post:
Precies, die staat op 1. Het zal niet meevallen om hem van de troon af te stoten. Nu wel een eigen mening / subjectief :D
In de middag heb je de show van Rob Stenders op 2. Als je hem daar neer zou zetten met een soortgelijke show. Dan heb je totaal iets anders dan wat men nu aanbiedt in de ochtend. En er is volop interactie met de luisteraar. In het verleden is wel eens gebleken dat Rob niet ongevoelig is voor een leuke cheque iedere maand.
Aha, ik begreep bovenstaande tekst al niet. Maar je bedoelt dus dat Q wel nummer 1 kan worden met Rob Stenders in de ochtend. Dan zou ik toch echt Mattie en Marieke daar houden, want dat gaat met Rob echt niet gebeuren.

Phoenix

Bericht door Phoenix » 19 okt 2019 14:07

Rob Stenders is niet de feelgood jock die Q Music doorgaans heeft.
28-01-08 / 22-04-10

Verder gaan we gewoon ontopic natuurlijk.

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers » 19 okt 2019 16:53

Oortjes schreef:
19 okt 2019 12:21
Rob Stenders was ook geen nummer één toen hij in de ochtend zat. Ik snap de logica dus niet zo.

Los daarvan, Mattie en Marieke passen veel beter bij een hitzender als Q. Gewoon vrolijke en vernieuwende radiomakers, waarbij Rob Stenders toch meer met muziek bezig is. Dat lijkt mij niet waar luisteraars in de ochtend massaal op zitten te wachten.
Moet wel zeggen: heb zin aan Rob Stenders die eerlijk gaat zijn op de platen die hij moet draaien op Q-Music. Dit met zijn reactie op de track van Marco Borsato met Davina Michelle en Armin van Buuren. En dan draait hij gemiddeld 7/8 liedjes van dat niveau per uur.

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 19 okt 2019 19:46

Misschien Domien bij Marieke zetten?
De Sportmarketing Podcast - dé podcast over alle ontwikkelingen binnen de sportmarketing - http://anchor.fm/yellow-jersey

rutgrrr

Bericht door rutgrrr » 19 okt 2019 21:36

Phoenix schreef:
19 okt 2019 14:07
Rob Stenders is niet de feelgood jock die Q Music doorgaans heeft.
Dat maakt niks uit want realiteit is ook maar een mening, de niet-onderbouwde hersenscheet van de eerste de beste nieuwe forumgebruiker is tegenwoordig net zoveel waard als luistercijfers en marktonderzoek.
/s
Offtopic is het nieuwe ontopic.

Henk de Beer

Bericht door Henk de Beer » 21 okt 2019 09:16

Herman ven Schippers schreef:
19 okt 2019 16:53
Oortjes schreef:
19 okt 2019 12:21

Moet wel zeggen: heb zin aan Rob Stenders die eerlijk gaat zijn op de platen die hij moet draaien op Q-Music. Dit met zijn reactie op de track van Marco Borsato met Davina Michelle en Armin van Buuren. En dan draait hij gemiddeld 7/8 liedjes van dat niveau per uur.
Precies, dat wordt leuke (en geruchtmakende) radio in de ochtend :smile:

Plaats reactie