Skyradio Hits & de Sub (thema) kanalen van andere

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Echtwel

Skyradio Hits & de Sub (thema) kanalen van andere

Bericht door Echtwel » 29 jul 2019 12:05

Sinds kort luister ik naar SkyRadio Hits het thema kanaal van Sky Radio ik vind het prima klinken en zie meer van dit soort bij of thema kanalen bij de groten jongens Veronica , Sky , Radio 10.
Ik vraag me af hoe populaire bij de commerciële omroepen deze thema kanalen zijn.
- Hoeveel luisteraars zijn er ?
- Wordt dit gemeten of ergens on line terug te vinden ?
- Ik hoor geen specifieke reclame op deze zenders vaak de reclame die al op de hoofd zender (SKY) draait ( is er dan toch net genoeg markt voor ?
- Is dit wel nog nodig gezien je via on-line media spotify toch zelf een kanaal kan maken ?
- Is er zo nog ruimte voor de radio amateurs ( bijvoorbeeld ExtraGold)...
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)

Pot

Re: Skyradio Hits & de Sub (thema) kanalen van andere

Bericht door Pot » 29 jul 2019 12:21

Echtwel schreef:
29 jul 2019 12:05
Ik vraag me af hoe populaire bij de commerciële omroepen deze thema kanalen zijn.
Dit is er in ieder geval één:
https://www.internetluisteronderzoek.nl/statistieken.php?env=fm
Oortjes open!

De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht » 29 jul 2019 12:59

Ik kan me best voorstellen dat er behoefte is aan dit soort zenders. Zelf ben ik als redacteur werkzaam, en het komt regelmatig voor dat ik wel zin heb in de muziek van radio 10 of Veronica maar niet in het geklets tussendoor (zeker rond drivetime). Ook 538 verütke stunden vind ik een leuk station om af en toe naar te luisteren, vooral door de bijzondere muziekmix.

Orange

Bericht door Orange » 29 jul 2019 15:31

Pot schreef:
29 jul 2019 12:21
[url]https://www.internetluisteronderzoek.nl/statistieken.php?env=fm[/url]
Wat mij opviel in de cijfers in bovenstaande link is dat een 538 non-stop en Qnon-stop op nummer 8 en 9 staan van de radiostations die via Nederland.fm te beluisteren zijn. Ook Slam non-stop scoort heel goed tov Slam zelf. Het voldoet blijkbaar toch in een behoefte.

Pot

Bericht door Pot » 29 jul 2019 15:49

Orange schreef:
29 jul 2019 15:31
Pot schreef:
[url]https://www.internetluisteronderzoek.nl/statistieken.php?env=fm[/url]
Wat mij opviel in de cijfers in bovenstaande link is dat een 538 non-stop en Qnon-stop op nummer 8 en 9 staan van de radiostations die via Nederland.fm te beluisteren zijn. Ook Slam non-stop scoort heel goed tov Slam zelf. Het voldoet blijkbaar toch in een behoefte.
Heeft er misschien ook mee te maken dat ze niet via FM te horen zijn en zeker hitszenders die op de werkvloer worden opgezet (Q Foute Uur, non-stop; 538 Hitzone; Slam Non-Stop) omdat er geen reclames zijn en geen disjocks die maar lopen te schreeuwen. Maar staan wel midden in beeld en trekken ook de aandacht (op de website) want als ik op Nederland.fm kijk zie ik direct middenin: Sky, 538, Q en Veronica, eigenlijk kun je er niet omheen om een van die zenders aan te klikken.
Oortjes open!

Madurodam FM

Bericht door Madurodam FM » 29 jul 2019 16:42

Ik weet natuurlijk niet hoe het met jou zit, maar ik wil als luisteraar best wel verrast worden. Een nummer die je al jaren niet meer gehoord hebt of een nummer die juist zo nieuw is dat je hem voor het eerst hoort. Sky doet precies het tegenovergestelde, met een zeer minimale playlist en nummers die bijna om het uur voorbij komen. Devina Michelle, Duncan Laurence of al meer dan een jaar Despacito ....dag in, dag uit. Dan vraag ik mij serieus af, dat moet toch zeker gaan vervelen ? Maar blijkbaar zijn er voldoende luisteraars die het heerlijk vinden om in hun auto of op kantoor Sky aan te zetten en precies weten wat ze kunnen verwachten. Ik heb de verschillende online themazenders van Sky ooit beluisterd en beoordeeld en zelfs een themakanaal Summer of Hits klinkt nauwelijks anders dan het hoofdstation. Summer ? Dan draaien we Despacito gewoon nog vaker, moeten ze daar gedacht hebben. Maar godzijdank zijn er nog goede voorbeelden van themakanalen naast het hoofdstation. Sublime bijvoorbeeld heeft zeer goede kanalen, van klassieke Jazz tot Jazzdance en ook de Concertzender heeft enorm veel kanalen die echt iets compleet anders toevoegen dan wat er op de ConcertZender te horen is, wereldmuziek bijvoorbeeld. Bij SLAM! zijn de kanalen Juize (urban/hiphop) en Hardstyle leuke 'afwijkers'. Maar bij Q en Talpa lijken de themakanalen een compleet ander doel te hebben, de boel bezetten op zowel online luisterplatforms als DAB+. Zo heeft de eigenaar van Q Music in Vlaanderen al bijna 10 kanalen op het Vlaamse DAB+netwerk bezet met vooral veel van hetzelfde, nonstop. Op die plek is dan in iedergeval geen ruimte meer voor een concurrent.
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"

Pot

Bericht door Pot » 29 jul 2019 17:03

SkyRadio heeft natuurlijk wel een naam. Als je op straat zult vragen welke stations iemand kent, zal Sky vrijwel zeker wel genoemd worden. Ik denk dat mensen vooral Sky luisteren omdat ze het gepraat op andere zenders niet willen horen en de muziek is heel herkenbaar. Mij maak je ook niet bij met Sky, maar ieder zo z'n smaak.
Oortjes open!

jessica

Bericht door jessica » 29 jul 2019 17:27

Pot schreef:
29 jul 2019 17:03
SkyRadio heeft natuurlijk wel een naam. Als je op straat zult vragen welke stations iemand kent, zal Sky vrijwel zeker wel genoemd worden. Ik denk dat mensen vooral Sky luisteren omdat ze het gepraat op andere zenders niet willen horen en de muziek is heel herkenbaar. Mij maak je ook niet bij met Sky, maar ieder zo z'n smaak.
Dit terwijl er op Sky bijna net zoveel gepraat wordt. Maar dit zijn dan reclames, promo's, weerberichten en nieuwsberichten en files.

Orange

Bericht door Orange » 29 jul 2019 18:27

Madurodam FM schreef:
29 jul 2019 16:42
Ik weet natuurlijk niet hoe het met jou zit, maar ik wil als luisteraar best wel verrast worden. Een nummer die je al jaren niet meer gehoord hebt of een nummer die juist zo nieuw is dat je hem voor het eerst hoort. Sky doet precies het tegenovergestelde, met een zeer minimale playlist en nummers die bijna om het uur voorbij komen. Devina Michelle, Duncan Laurence of al meer dan een jaar Despacito ....dag in, dag uit. Dan vraag ik mij serieus af, dat moet toch zeker gaan vervelen ? Maar blijkbaar zijn er voldoende luisteraars die het heerlijk vinden om in hun auto of op kantoor Sky aan te zetten en precies weten wat ze kunnen verwachten. Ik heb de verschillende online themazenders van Sky ooit beluisterd en beoordeeld en zelfs een themakanaal Summer of Hits klinkt nauwelijks anders dan het hoofdstation. Summer ? Dan draaien we Despacito gewoon nog vaker, moeten ze daar gedacht hebben.
Als luisteraar vind ik het leuk om verrast te worden, maar herhaling vind ik ook helemaal niet erg. Als er leuke hits zijn, wil ik die tijdens een werkdag liever 2 of 3 keer horen dan helemaal niet. En ook met oudere nummers vind ik het niet erg om dat regelmatig terug te horen (niet in de frequentie waarin Veronica dat doet/deed natuurlijk). Ik creeer afwisseling door te schakelen tussen 538, Veronica, Radio 10 of een online zender. Deze zomer luister ik regelmatig naar 538 zomer of Qsummer. Geen enkel probleem dat ik dan vaak dezelfde nummers hoor. Als het me gaat vervelen, zet ik wat anders op. Een paar dagen later keer ik weer terug.

Echtwel

Bericht door Echtwel » 30 jul 2019 08:07

Pot schreef:
Echtwel schreef:
29 jul 2019 12:05
https://www.internetluisteronderzoek.nl/statistieken.php?env=fm
Arrow Caz zie ik zelf staan ?
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)

Plaats reactie