nieuws doorprikken

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

DX'r

Re: nieuws doorprikken

Bericht door DX'r » 26 jun 2019 19:56

big T schreef:
26 jun 2019 11:17
Van de Olon keurig reactie gekregen met de verwijzing naar de NOS.
Daar heb ik, conform de verwachting, nog niet van gehoord.
En waarom nieuws? Waarom niet?
Gewoon zelf het nieuws voorlezen op je zendertje, je hebt toch wel een microfoon en een mengpaneeltje :lol: :)) -smok -bier

big T

Bericht door big T » 26 jun 2019 20:30

big T schreef:
25 jun 2019 12:51
Maar ik Google me rot, maar kan geen adres vinden waar ik dit kan bestellen regelen.
Wie kan me hier verder in helpen?
Wie heeft een werkend adres bij de NOS? Waar wel een antwoord komt op de vraag van hoe en wat.
Het voorlezen is natuurlijk geen probleem :))
Sent from my laptop using Windows

Feivel

Bericht door Feivel » 27 jun 2019 10:41

big T schreef:
26 jun 2019 20:30
big T schreef:
25 jun 2019 12:51
Maar ik Google me rot, maar kan geen adres vinden waar ik dit kan bestellen regelen.
Wie kan me hier verder in helpen?
Wie heeft een werkend adres bij de NOS? Waar wel een antwoord komt op de vraag van hoe en wat.
Het voorlezen is natuurlijk geen probleem :))
Take a hint: de grote, machtige NOS neemt je hobbystationnetje niet serieus. Je krijgt geen reactie van ze omdat ze niet denken dat het de moeite waard is. Voor hobbystations zijn projecten als WorldNewsCompany en Het RadioNieuws uitgevonden. Niet de NOS-kwaliteit, wel zeer betaalbaar.

big T

Bericht door big T » 27 jun 2019 19:40

Vanmorgen reacties gekregen v/d NOS op mijn vraag van hoe en wat.
Netjes werd uitgelegd dat het niet kan, een LPAM station welke het NOS nieuws uitzend.
En ik werd doorverwezen naar, je raad het al, de Olon.
En daar had ik ook al antwoord van gekregen dat het alleen voor lokale omroep is.
Nu nog een vriendje zoeken bij een lokale omroep :))

cassie127

Bericht door cassie127 » 27 jun 2019 22:05

Doorprikken gaat dus moeilijker worden door de controle van de NOS...
Maar ze kunnen niet zijn waar je het bestand opslaat (zoals een gedeelde schijf)

castmember

Bericht door castmember » 27 jun 2019 22:23

https://www.hetradionieuws.nl/tarieven.html

Hier al eens naar gekeken, het is geen NOS maar wel een partij die al even bestaat en met veel liefde de bulletins maakt.
Please remain seated with your seatbelt fastened,
keeping your hands, arms, feet and legs inside the
elevator at all times. And do take special care to
supervise your children. Thank you!

remco_k

Bericht door remco_k » 28 jun 2019 10:58

cassie127 schreef:
27 jun 2019 22:05
Doorprikken gaat dus moeilijker worden door de controle van de NOS...
Maar ze kunnen niet zijn waar je het bestand opslaat (zoals een gedeelde schijf)
De NOS heeft ook oren, dus wat voor techniek je ook bedenkt om de mp3 of wav file te transporteren, zolang je het uitzend, kunnen zij dat ergens horen en er potentieel tegen optreden.

Los daarvan: Wat is er mis met respect voor de regels hebben en gewoon niet het NOS nieuws uitzenden als je daarvoor niet betaald-, gerechtigd en/of gemachtigd bent? Er zijn alternatieven genoeg.
www.digiplay.nl: SHOUTcast V2 streaming compleet met gratis web app, statistieken en SSL support!

big T

Bericht door big T » 28 jun 2019 12:34

Ik vermoed dat het zo gaat, het mag niet en er zijn strenge regels.
Maar we handhaven niet, dat kost nl geld.
Een paar LPAM station doen het al van af het begin, het uitzenden van NOS nieuws.
Ik trek hier de conclusie uit dat het niet mag maar wel kan.
Legaal kan niet dus maar vriendjes maken bij een lokalo :D

big T

Bericht door big T » 28 jun 2019 12:50

castmember schreef:
27 jun 2019 22:23

Hier al eens naar gekeken, het is geen NOS maar wel een partij die al even bestaat en met veel liefde de bulletins maakt.
Ja das zeer betaalbaar om te doen.
Hier maar eens op richten.

RadioWave

Bericht door RadioWave » 28 jun 2019 17:08

big T schreef:
28 jun 2019 12:50
castmember schreef:

Zoveel mensen, zoveel smaken maar ik zou dan toch voor WNC gaan.
Een heel stuk minder stoffig klinkende ouwe lezers en geen how-low-can-I-go-with-my-voice-praktijken... Geen flauw idee wie die vent is maar die is gewoon niet eens te verstaan joh met die aangezette bassy voice. Die leesclub kan míj althans niet bekoren.

Feivel

Bericht door Feivel » 28 jun 2019 19:43

RadioWave schreef:
28 jun 2019 17:08
big T schreef:
castmember schreef:

Een heel stuk minder stoffig klinkende ouwe lezers en geen how-low-can-I-go-with-my-voice-praktijken... Geen flauw idee wie die vent is maar die is gewoon niet eens te verstaan joh met die aangezette bassy voice. Die leesclub kan míj althans niet bekoren.
Ewald van Liempt? ;-)

RadioWave

Bericht door RadioWave » 29 jun 2019 09:13

Feivel schreef:
28 jun 2019 19:43
RadioWave schreef:
28 jun 2019 17:08
big T schreef:

Ewald van Liempt? ;-)
Nee, niet die...dié doet trouwens in mijn beleving teveel z'n best om zo'n neppe nieuwsstem aan te zetten. -Why- vraag ik mij dan af? Blijf gewoon bij jezelf zou ik zeggen, dat zou stukken natuurlijker klinken.
(eh, ik klink wel wat zuur nu hè, met al dit commentaar? Sorry!)

-EDIT-
Hans Jager
Ik had 'm in de auto aanstaan, niet te verstaan door een bombastisch laag, mijn hemel zeg :eek:

De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht » 29 jun 2019 10:41

@ radioWave ik zat me sinds je post suf te piekeren hoe hij ook alweer heet. Hans Jager inderdaad. Wel prettige stem voor het testen van je subwoofer, Jan van Veen is er niks bij.

anyway, ik vind beide diensten niet zoveel voor elkaar onder doen. Beide hebbe prettige en minder prettige stemmen (persoonlijk kan ik biv. niet luisteren naarJolanda Baijens van WNC, geen slechte stem, maar niet voor het nieuws), maar beide diensten hebben naar mijn mening ook een aantal prettige stemmen in hun bestand. WNC hoor ik niet vaak genoeg voor een goed oordeel over de inhoud, maar het radionieuws is vaak wel actueel, dat is iets wat me al vaker in positieve zin is opgevallen. Maar inderdaad: zoveel mensen, zoveel smaken.

RadioWave

Bericht door RadioWave » 29 jun 2019 11:27

De Nachtwacht schreef:
29 jun 2019 10:41
@ radioWave ik zat me sinds je post suf te piekeren hoe hij ook alweer heet. Hans Jager inderdaad. Wel prettige stem voor het testen van je subwoofer, Jan van Veen is er niks bij.

anyway, ik vind beide diensten niet zoveel voor elkaar onder doen. Beide hebbe prettige en minder prettige stemmen (persoonlijk kan ik biv. niet luisteren naarJolanda Baijens van WNC, geen slechte stem, maar niet voor het nieuws), maar beide diensten hebben naar mijn mening ook een aantal prettige stemmen in hun bestand. WNC hoor ik niet vaak genoeg voor een goed oordeel over de inhoud, maar het radionieuws is vaak wel actueel, dat is iets wat me al vaker in positieve zin is opgevallen. Maar inderdaad: zoveel mensen, zoveel smaken.
Jolanda inderdaad...vreselijk. Een schooljuf maar dan als nieuwslezer. Prima stem voor commercialwerk maar, inderdaad, geen nieuwsleesstem. Overigens, zij lijkt niet meer te lezen bij WNC, al enige tijd niet meer gehoord in ieder geval. Wel inmiddels Alex Oosterveen aangetrokken daar, heerlijke duidelijke lezer. Dat maakt het clubje in mijn beleving toch wel rond met Michael, Frank en Wendy. Enige eilandje vind ik oud RTL-nieuwslezer Edvard Niessing maar dan meer in de zin dat hij echt opvalt tussen de andere lezers...Over het algemeen genomen vind ik WNC wat "jonger" klinken dan het Radionieuws en ze zijn zéker actueel hoor. Evenwel, zoals gezegd: zoveel mensen, zoveel smaken.

Echtwel

Bericht door Echtwel » 29 jun 2019 11:30

Echt weer een onderwerp voor de freaks vraag me af of de luisteraar het een biet kan schelen of het nieuws van a of b of c komt voor die 2 minuten dat het aan staat. Als station zou je kunnen zeggen welke prijs heb ik over ik vind als webradio of Lpam radionieuws ofzo prima NOS bij de lokale laten of bij de landelijke radio gewoon een andere geluid ook met nieuws op je (web)radio zetten
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)

Plaats reactie