DJs die een vaste primetime plek oplandelijke radio verdien(d)en maar nooit kregen

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

De Nachtwacht

Re: DJs die een vaste primetime plek oplandelijke radio verdien(d)en maar nooit kregen

Bericht door De Nachtwacht » 12 jun 2019 08:47

Maar om de officiële vraag van de topicstarter ook maar even te beantwoorden: op de vrijdagavond van radio 10 heb je een tijd het programma feel good Friday night gehad met Edwin Ouwehand en Stephan Jackobs (die nu volgens mij op 100%nl zit). Dat vond ik echt een verrassend leuk duo met de nodige humor en echt een goeie chemie. Hadden van mij zo drivetime op radio 10 gemogen, bij voorkeur in de ochtend.

Herman ven Schippers

Re: DJs die een vaste primetime plek oplandelijke radio verdien(d)en maar nooit kregen

Bericht door Herman ven Schippers » 12 jun 2019 12:15

Johanneke schreef:
12 jun 2019 07:23
Herman ven Schippers schreef:
12 jun 2019 01:02
Jasper de Vries.
Kun je die een beetje toelichten? Dat is eerlijk gezegd wel de laatste aan wie ik dacht. Maar smaken verschillen natuurlijk 😉
Prettige Dj, geestig. Vond zijn shows altijd plezierig om naar te luisteren.

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers » 12 jun 2019 12:17

De Nachtwacht schreef:
12 jun 2019 08:15
JulesKluivert schreef:
12 jun 2019 07:53
Of draai 'm eens om: welke DJs hebben een primetime slot gekregen terwijl jij die ongeschikt vindt :lol:
Zonder enige twijfel: Gerard Ekdom. Ekdom is één van de beste, zo niet beste, muziekjock van Nederland, iets wat je in zijn ochtendshow (gelukkig) ook nog steeds duidelijk terughoort en wat voor mij tóch een reden is om regelmatig te luisteren. Maar voor al het overige, gesprekken rondom het nieuws, interviews, andere items, mist hij simpelweg de inhoud. Het klinkt altijd een beetje geforceerd en onnatuurlijk.
Helemaal eens. De man die dacht dat hij dankzij zijn populariteit ook ineens andere kunstjes zou kunnen.

Zender

Bericht door Zender » 12 jun 2019 12:20

Marisa Heutink. Heeft op veel plekken gezeten, maar nog nooit op een plek die ze echt verdient. Prettige stem en kan, naast goed praten, ook goed luisteren. Daar kunnen veel van haar collega’s nog wat van leren. Inspireert daarnaast met haar enthousiasme over zowel muziek als andere bijzaken.

Waarom het er (nog) nooit echt van gekomen is? Misschien omdat radiomaken ooit werd gezien als een “mannenvak”? Als er een plekje vrij komt kan ze zo in de dagprogrammering van Radio 2 (waar overdag sowieso nog wel wat gewerkt mag worden aan de man-vrouwverhouding).

Phoenix

Bericht door Phoenix » 12 jun 2019 12:40

De Nachtwacht schreef:
12 jun 2019 08:47
Maar om de officiële vraag van de topicstarter ook maar even te beantwoorden: op de vrijdagavond van radio 10 heb je een tijd het programma feel good Friday night gehad met Edwin Ouwehand en Stephan Jackobs (die nu volgens mij op 100%nl zit). Dat vond ik echt een verrassend leuk duo met de nodige humor en echt een goeie chemie. Hadden van mij zo drivetime op radio 10 gemogen, bij voorkeur in de ochtend.
Mee eens!
Overigens heeft Edwin ‘Eddo’ Ouwehand op drive-time bij Veronica FM gezeten. De Ochtendkroeg met Jeroen Kijk in de Vegte en Jan Papparazi. Dat was ook een prima programma.
28-01-08 / 22-04-10

Verder gaan we gewoon ontopic natuurlijk.

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers » 12 jun 2019 15:41

Zender schreef:
12 jun 2019 12:20
Marisa Heutink. Heeft op veel plekken gezeten, maar nog nooit op een plek die ze echt verdient. Prettige stem en kan, naast goed praten, ook goed luisteren. Daar kunnen veel van haar collega’s nog wat van leren. Inspireert daarnaast met haar enthousiasme over zowel muziek als andere bijzaken.

Waarom het er (nog) nooit echt van gekomen is? Misschien omdat radiomaken ooit werd gezien als een “mannenvak”? Als er een plekje vrij komt kan ze zo in de dagprogrammering van Radio 2 (waar overdag sowieso nog wel wat gewerkt mag worden aan de man-vrouwverhouding).
Bij Radio2 staan er tenminste nog vrouwelijke Dj's op de loonlijst, een snelle blik op de Talpa Dj's leert mij dat de vrouwen daar alleen mogen aanschuiven als zijnde sidekick of nieuwslezer.

RealSunchaser

Bericht door RealSunchaser » 12 jun 2019 15:57

Herman ven Schippers schreef:
12 jun 2019 15:41

Bij Radio2 staan er tenminste nog vrouwelijke Dj's op de loonlijst, een snelle blik op de Talpa Dj's leert mij dat de vrouwen daar alleen mogen aanschuiven als zijnde sidekick of nieuwslezer.
Radio2 heeft niemand op de loonlijst. Dat zijn aparte omroepjes. Maar idd, John de Mol heeft niemand

Ingebruik

Bericht door Ingebruik » 12 jun 2019 17:13

Talpa heeft dan ook niet echt de zenders waarbij een nu al 'gearriveerde' Nederlandse vrouwelijke DJ zou passen. Talpa kweekt immers zelf maar heel summier.

Wat mij betreft qua topicvraag: Timur, maar ik kan me ook zomaar voorstellen dat dat deels ook aan hemzelf 'ligt'.

Phoenix

Bericht door Phoenix » 12 jun 2019 17:27

Ingebruik schreef:
12 jun 2019 17:13
Timur, maar ik kan me ook zomaar voorstellen dat dat deels ook aan hemzelf 'ligt'.
Timur zat drive-time op Caz! samen met Rámon de Stagiar.
28-01-08 / 22-04-10

Verder gaan we gewoon ontopic natuurlijk.

Ingebruik

Bericht door Ingebruik » 12 jun 2019 17:52

Phoenix schreef:
12 jun 2019 17:27
Ingebruik schreef:
Timur, maar ik kan me ook zomaar voorstellen dat dat deels ook aan hemzelf 'ligt'.
Verrek, je hebt gelijk. Dat was compleet weggezakt bij mij.

NOG een drive time plek dan maar voor Timur :cool:

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 12 jun 2019 18:57

Ingebruik schreef:
Talpa heeft dan ook niet echt de zenders waarbij een nu al 'gearriveerde' Nederlandse vrouwelijke DJ zou passen. Talpa kweekt immers zelf maar heel summier.
John de Mol heeft Marieke Elsinga toch gepolst voor Sky Radio? Alleen wou ze niet..
De Sportmarketing Podcast - dé podcast over alle ontwikkelingen binnen de sportmarketing - http://anchor.fm/yellow-jersey

Smid70

Bericht door Smid70 » 12 jun 2019 19:19

Ingebruik schreef:
12 jun 2019 17:52
Phoenix schreef:
12 jun 2019 17:27
Ingebruik schreef:
Verrek, je hebt gelijk. Dat was compleet weggezakt bij mij.

NOG een drive time plek dan maar voor Timur :cool:
Nou, volgens mij wil Timur dit zelf absoluut niet meer. En van mij hoeft het ook niet zo (Geen fan :D )

RealSunchaser

Bericht door RealSunchaser » 12 jun 2019 19:31

Smid70 schreef:
12 jun 2019 19:19

Nou, volgens mij wil Timur dit zelf absoluut niet meer. En van mij hoeft het ook niet zo (Geen fan :D )
Sluit ik me bij aan. De keren dat hij drivetime overnam dit jaar was het supersaai en doodgerproduceerd

Ingebruik

Bericht door Ingebruik » 12 jun 2019 20:42

RealSunchaser schreef:
12 jun 2019 19:31
Smid70 schreef:
12 jun 2019 19:19

Sluit ik me bij aan. De keren dat hij drivetime overnam dit jaar was het supersaai en doodgerproduceerd
Ben jij überhaupt wel ergens positief over dat na 1990 heeft plaatsgevonden in de Nederlandse radiowereld? :wink:

Ik vind Timur juist zeer fijn in z'n eenvoud. Ik vind hem authentiek, prettige stem en fijn tempo. En toen samen met Ramon ook creatief in hun weekendshow en vervaningsbeurten.

Ieder z'n ding dus blijkt maar weer!

@Jules is dat zo van Marieke? Dat is mij ontgaan, maar zij is dan ook echt de enige inderdaad die daar ergens tussen zou passen als je het mij vraagt. Maar die zit nu natuurlijk voorlopig prima in de Q ochtend.

boxfm

Bericht door boxfm » 12 jun 2019 22:30

JulesKluivert schreef:
12 jun 2019 18:57
Ingebruik schreef:
John de Mol heeft Marieke Elsinga toch gepolst voor Sky Radio? Alleen wou ze niet..
Weet niet of Marieke zelf ook gevraagd is. John de Mol heeft wel Beau van Erven Dorens gepolst en aangegeven dat hij hem en Marieke als ochtendduo voor Sky Radio zag. Meer info: [url]https://www.mediacourant.nl/2018/12/beau-en-marieke-inderdaad-gevraagd-voor-sky-radio/[/url]

Plaats reactie