DJs die een vaste primetime plek oplandelijke radio verdien(d)en maar nooit kregen

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderators: admin6, admin6, admin6, admin6, admin6

Pot

Re: DJs die een vaste primetime plek oplandelijke radio verdien(d)en maar nooit kregen

Bericht door Pot » 15 jun 2019 21:50

Bas van Nimwegen op Qmusic.
Herman Hofman en Rob Jansen op 3FM.
Sander Zwiep (Radio 4) en Gert-Jan van Aackooij (Slam!) over een tijdje wat mij betreft een primetime slot krijgen.
Verder mogen Niek (538), Annemieke en Timur (Radio 2) en Wijnand Speelman (3FM) ook wel weer doorschuiven naar de doordeweekse programmering op hun stations.

Luc van Ostade

Re: DJs die een vaste primetime plek oplandelijke radio verdien(d)en maar nooit kregen

Bericht door Luc van Ostade » 15 jun 2019 21:52

Maar waarom past Rob Janssen dan niet op 3FM? Moeten alle 3FM-DJ’s dan maar de hele dag gepassioneerd over muziek praten? Volgens mij is dat eentonige gekwebbel over muziek nou net het probleem van 3FM, het is saai. Waren er maar meer Rob Janssens op die zender.

Als ik naar saaie snobistische dj’s wil luisteren die niet veel meer kunnen dan gortdroog over muziek praten, dan luister ik wel naar Kink.
Alleen alternatief is echte muziek.

alex..

Bericht door alex.. » 15 jun 2019 22:03

JulesKluivert schreef:
15 jun 2019 19:40
Ik weet niet of dat zo is. Rob Janssen vind ik een muzikale DJ, maar die hoor ik niet vaak gepassioneerd muziek praten.
Daar vergis je je in. Hij heeft zijn carnaval imago, maar komt juist vaak ook met obscure bandjes of muziek wat zeker niet gaat misstaan in de tip parade.
Met zijn 'trapper van de week' was hij al vaak redelijk vroeg bij nummers die daarna zijn opgepikt door andere.

Zijn dag programma's kennen een redelijk feestelijk gehalte, maar in de nacht of op z'n spotify lijsten valt nog wat tofs te ontdekken. Hij loopt er gewoon niet zo mee tekoop ;).

Voor mij is het een kwestie van tijd totdat Rob op drivetime zit bij 3FM. Ergens lijkt Sander niet zo aan te slaan tov wat Domien in de ochtend deed (kijk de cijfers erop na). Sander op de plek van Angelique en Rob de ochtend in (zij weet er na al die tijd ook geen procenten bij te winnen).

Pot

Bericht door Pot » 15 jun 2019 23:04

alex.. schreef:
15 jun 2019 22:03
Voor mij is het een kwestie van tijd totdat Rob op drivetime zit bij 3FM. Ergens lijkt Sander niet zo aan te slaan tov wat Domien in de ochtend deed (kijk de cijfers erop na). Sander op de plek van Angelique en Rob de ochtend in (zij weet er na al die tijd ook geen procenten bij te winnen).
Ik vind de ochtendshow zelf geen vooruitgang maar ook geen achteruitgang. Maar het is vooral zo standaard. Rob kan er een hele andere show van kan maken. De ochtendshow scoort tozv Domien wat minder maar nog steeds op de rest van 3FM hoger.

alex..

Bericht door alex.. » 15 jun 2019 23:12

Pot schreef:
15 jun 2019 23:04
Ik vind de ochtendshow zelf geen vooruitgang maar ook geen achteruitgang. Maar het is vooral zo standaard. Rob kan er een hele andere show van kan maken. De ochtendshow scoort tozv Domien wat minder maar nog steeds op de rest van 3FM hoger.
Dat de ochtendshow van 3FM hoger scoort is te verklaren doordat het potentieel van luisteraars hier hoger ligt (op deze uren zijn meer jongeren beschikbaar om 'uit de vijver te vissen'). Dit effect is er altijd al geweest, net als dat voor SLAM de (voor)avond altijd hoger scoort.

Als Sander het zou presteren om op het zendergemiddelde te komen, gaat er iets goed mis.

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 16 jun 2019 07:44

Pot schreef:
15 jun 2019 23:04
alex.. schreef:
15 jun 2019 22:03
Ik vraag me af of een heel andere ochtendshow (bijvoorbeeld een Rob in de ochtend) echt zal leiden tot een substantieel hoger marktaandeel dan nu. De ochtendshow van Sander is ook echt een stuk anders dan van Domien, met een andere playlist, maar het is niet verbeterd.
De Sportmarketing Podcast - dé podcast over alle ontwikkelingen binnen de sportmarketing - http://anchor.fm/yellow-jersey

Smid70

Bericht door Smid70 » 16 jun 2019 12:53

Luc van Ostade schreef:
15 jun 2019 21:52
Maar waarom past Rob Janssen dan niet op 3FM? Moeten alle 3FM-DJ’s dan maar de hele dag gepassioneerd over muziek praten? Volgens mij is dat eentonige gekwebbel over muziek nou net het probleem van 3FM, het is saai. Waren er maar meer Rob Janssens op die zender.

Als ik naar saaie snobistische dj’s wil luisteren die niet veel meer kunnen dan gortdroog over muziek praten, dan luister ik wel naar Kink.
:lol: ik dacht al, waar blijft de sneer naar Kink.
Hou daar toch eens mee op

Luc van Ostade

Bericht door Luc van Ostade » 16 jun 2019 14:10

Smid70 schreef:
16 jun 2019 12:53
Luc van Ostade schreef:

Graag inhoudelijk onderbouwen waarom geen gelijk heb. Niet op de man spelen a.u.b.

Smid70

Bericht door Smid70 » 16 jun 2019 19:02

Luc van Ostade schreef:
16 jun 2019 14:10
Smid70 schreef:
16 jun 2019 12:53
Luc van Ostade schreef:

Graag inhoudelijk onderbouwen waarom geen gelijk heb. Niet op de man spelen a.u.b.
Wie is geen?

Ik vind de dj's van Kink alles behalve snobistisch.
En moet eerlijk zeggen dat ik van de dj's die ik op andere zenders heb gehoord ik er niemand snobistisch vindt.
Ik verwacht trouwens wel dat dj's op muziekzenders ook een passie voor muziek moeten hebben.
Anders kun je net zo goed bij BNR gaan werken.

Luc van Ostade

Bericht door Luc van Ostade » 16 jun 2019 21:38

Ik heb daarover een andere mening. Maar die heb ik vast al eens uit de doeken gedaan, elders op dit forum.
Rest mij nog te zeggen dat ik bepaalde DJ’s zoals Rob Stenders wel degelijk snobistisch vind. Maar die discussie laait vast wel weer op als Rob weer eens muziek “subtiel” afdoet als rommel tijdens de Top 2000. En bij Kink valt het me ook op dat vooral Michiel Veenstra zich in de media ineens uitlaat als de ultieme alternatieve muziekliefhebber, terwijl dat op 3FM allesbehalve het geval was.

En nu maar weer on topic!

Smid70

Bericht door Smid70 » 16 jun 2019 23:36

Ik kan me geen dj voor de geest halen die ik goed vind/vond die nooit op een primeplek heeft gedraaid.

MFM

Bericht door MFM » 17 jun 2019 08:42

Snob of niet. Het gaat mij om passie voor de muziek. Het gemak en de liefde voor het presenteren.
Het ontdekken en promoten van de “betere” nieuwe muziek. Het kunnen vertellen alsof je er als luisteraar bij bent geweest
Daar zet ik mijn radio voor aan.

Wat dat betreft kunnen we beter een topic aanmaken die ; “DJ’s die een vaste primetime plek op landelijke radio kregen maar nooit verdienden” heet.

RealSunchaser

Bericht door RealSunchaser » 17 jun 2019 15:45

Ingebruik schreef:
12 jun 2019 17:13

Wat mij betreft qua topicvraag:
Timur heeft primetime gehad (overdag en doordeweeks) en hij kon zelfs naar drivetime op 3FM maar toen nam ie ontslag.

Zender

Bericht door Zender » 17 jun 2019 17:13

MFM schreef:
17 jun 2019 08:42
Wat dat betreft kunnen we beter een topic aanmaken die ; “DJ’s die een vaste primetime plek op landelijke radio kregen maar nooit verdienden” heet.
Ja, maar het is ook wel leuk om het eens positief te benaderen.

Plaats reactie