DJs die een vaste primetime plek oplandelijke radio verdien(d)en maar nooit kregen

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.
JulesKluivert

Re: DJs die een vaste primetime plek oplandelijke radio verdien(d)en maar nooit kregen

Bericht door JulesKluivert » 13 jun 2019 07:59

Ingebruik schreef:
12 jun 2019 20:42
@Jules is dat zo van Marieke? Dat is mij ontgaan, maar zij is dan ook echt de enige inderdaad die daar ergens tussen zou passen als je het mij vraagt. Maar die zit nu natuurlijk voorlopig prima in de Q ochtend.
Yes! https://www.mediacourant.nl/2018/12/beau-en-marieke-inderdaad-gevraagd-voor-sky-radio/

Ik vind overigens wel dat Talpa meer haar best mag doen om meer vrouwelijke DJs in de programmering te krijgen. Is nu nog vooral een NPO-dingetje
De Sportmarketing Podcast - dé podcast over alle ontwikkelingen binnen de sportmarketing - http://anchor.fm/yellow-jersey

Johanneke

Re: DJs die een vaste primetime plek oplandelijke radio verdien(d)en maar nooit kregen

Bericht door Johanneke » 13 jun 2019 09:15

JulesKluivert schreef:
13 jun 2019 07:59
Ingebruik schreef:
@Jules is dat zo van Marieke? Dat is mij ontgaan, maar zij is dan ook echt de enige inderdaad die daar ergens tussen zou passen als je het mij vraagt. Maar die zit nu natuurlijk voorlopig prima in de Q ochtend.
Yes! https://www.mediacourant.nl/2018/12/beau-en-marieke-inderdaad-gevraagd-voor-sky-radio/

Ik vind overigens wel dat Talpa meer haar best mag doen om meer vrouwelijke DJs in de programmering te krijgen. Is nu nog vooral een NPO-dingetje
Chantal Hutten zat een jaar geleden nog in de nacht op 538, en doet nu de middagshow op 100%NL. Verder hebben bijvoorbeeld Hannelore, Evelien, Celine en Jo een prominente rol binnen de drime time shows van Talpa. De NPO geeft vrouwelijke DJ's een eigen programma "omdat ze vrouw zijn", daar zou ik als commerciele zender niet voor kiezen. Als je op 538 Mark Labrand en Ivo van Breukelen tussen 10 en 16 zou vervangen door Eva Koreman en Angelique Houtveen, weet je zeker dat ze binnen een jaar uit de luistercijfer Top 5 verdwenen zijn...

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 13 jun 2019 10:17

Johanneke schreef:
13 jun 2019 09:15
JulesKluivert schreef:
13 jun 2019 07:59
Ingebruik schreef:

Chantal Hutten zat een jaar geleden nog in de nacht op 538, en doet nu de middagshow op 100%NL. Verder hebben bijvoorbeeld Hannelore, Evelien, Celine en Jo een prominente rol binnen de drime time shows van Talpa. De NPO geeft vrouwelijke DJ's een eigen programma "omdat ze vrouw zijn", daar zou ik als commerciele zender niet voor kiezen. Als je op 538 Mark Labrand en Ivo van Breukelen tussen 10 en 16 zou vervangen door Eva Koreman en Angelique Houtveen, weet je zeker dat ze binnen een jaar uit de luistercijfer Top 5 verdwenen zijn...
Omdat de luisteraars van 538 niet tegen zoveel gepraat over muziek kunnen zeker :lol:

Nee ik snap je punt: voor mij geldt ook dat het om kwaliteit draait en je geen quotem moet hanteren. Dat wil niet zeggen dat je er meer je best voor kunt doen of dat er bij sommige zenderbazen wat ouderwetse denkbeelden kunnen meespelen. Waarom heeft Chantal Hutten bijvoorbeeld geen middagshow op 538 gekregen?
De Sportmarketing Podcast - dé podcast over alle ontwikkelingen binnen de sportmarketing - http://anchor.fm/yellow-jersey

Willembever

Bericht door Willembever » 13 jun 2019 11:30

Astrid de Jong. Valt wel in op radio 5 en een vaste plek in de nacht van Radio 1, zou prima passen in de radio 5 dag programmering.

jessica

Bericht door jessica » 13 jun 2019 22:13

Ik zie nou niet echt namen voorbij komen dat ik zeg ja die mis ik omdat hij nog nooit op primetime heeft gezeten. Astrid de Jong, Jasper de Vries en anderen. Goede presentatoren, maar niet voor prime time. In Timur zag ik nog wel iets, alleen kan hij blijkbaar de druk niet aan. Ik heb ook met hem dat ik hem liever 2x dan 5x per week hoor.

Zender

Bericht door Zender » 14 jun 2019 02:55

Bert van Lent!

Luc van Ostade

Bericht door Luc van Ostade » 14 jun 2019 09:08

Johanneke schreef:
NPO geeft vrouwelijke DJ's een eigen programma "omdat ze vrouw zijn", daar zou ik als commerciele zender niet voor kiezen.
Wat is dat toch voor hardnekkige onzin? Volgens mij heeft Patrick Kicken ooit bedacht dat de NPO vrouwen programmeert omdat het vrouwen zijn, maar dat komt toch echt uit zijn hoofd.
Jorien Renkema vind ik bijvoorbeeld een goede DJ. En Eva Koreman is notabene begonnen bij QMusic, die ook Hila Noorzai en Kimberley Dekker hebben. Of is Q ook een publieke omroep?

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 14 jun 2019 20:57

Luc van Ostade schreef:
14 jun 2019 09:08
Johanneke schreef:
NPO geeft vrouwelijke DJ's een eigen programma "omdat ze vrouw zijn", daar zou ik als commerciele zender niet voor kiezen.
Wat is dat toch voor hardnekkige onzin? Volgens mij heeft Patrick Kicken ooit bedacht dat de NPO vrouwen programmeert omdat het vrouwen zijn, maar dat komt toch echt uit zijn hoofd.
Jorien Renkema vind ik bijvoorbeeld een goede DJ. En Eva Koreman is notabene begonnen bij QMusic, die ook Hila Noorzai en Kimberley Dekker hebben. Of is Q ook een publieke omroep?
Hehe ja inderdaad. En Angelique Houtveen is destijds door Basyl de Groot naar 3FM gehaald vanwege haar kennis van hiphop/r&b, niet omdat ze een vrouw is..

Phoenix

Bericht door Phoenix » 14 jun 2019 22:08

JulesKluivert schreef:
14 jun 2019 20:57
Luc van Ostade schreef:
Johanneke schreef:
Hehe ja inderdaad. En Angelique Houtveen is destijds door Basyl de Groot naar 3FM gehaald vanwege haar kennis van hiphop/r&b, niet omdat ze een vrouw is..
Misschien moeten ze goede DJ’s naar 3FM halen in plaats van een enkele selectie op muziekkennis.
28-01-08 / 22-04-10

Verder gaan we gewoon ontopic natuurlijk.

density1

Bericht door density1 » 14 jun 2019 23:57

Sowieso is kennis van HipHop/R&B niet meer relevant voor 3FM nu, zou je zeggen.

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 15 jun 2019 08:10

Phoenix schreef:
14 jun 2019 22:08
JulesKluivert schreef:
Luc van Ostade schreef:

Misschien moeten ze goede DJ’s naar 3FM halen in plaats van een enkele selectie op muziekkennis.
Haha, lekker makkelijk weer. Uiteraard kijken ze naar kwaliteit. Het is tenminste een DJ die de muziek vooropstelt, dat kun je bij een hoop Nederlandse DJs niet zeggen. En 3FM draait nog altijd alternatieve hiphop dus lijkt me nog zeker relevant

Luc van Ostade

Bericht door Luc van Ostade » 15 jun 2019 14:38

Phoenix schreef:
Ben zelf geen fan van Angelique, zeer beperkte “DJ”. Maar ik vrees dat “ze” haar bij de publieke omroep steengoed vinden. Want anders hadden ze haar niet op 13.00-16.00 geprogrammeerd en niet zo’n uithangbord van haar gemaakt. De publieke omroep is ook de plek waar mensen als Annemieke Schollaardt en Bert Haandrikman al jaren overleven en betaald krijgen voor radioprogramma’s die een ziekenhuis omroep nog af zou wijzen. Dus van Angelique zijn we de komende jaren helaas ook nog niet af.

Luc van Ostade

Bericht door Luc van Ostade » 15 jun 2019 14:39

density1 schreef:
14 jun 2019 23:57
Sowieso is kennis van HipHop/R&B niet meer relevant voor 3FM nu, zou je zeggen.
Dat maakt niet uit, als ze maar passie voor muziek heeft en die over kan brengen.

repelsteel

Bericht door repelsteel » 15 jun 2019 14:49

JulesKluivert schreef:
15 jun 2019 08:10
Phoenix schreef:
JulesKluivert schreef:

Haha, lekker makkelijk weer. Uiteraard kijken ze naar kwaliteit. Het is tenminste een DJ die de muziek vooropstelt, dat kun je bij een hoop Nederlandse DJs niet zeggen. En 3FM draait nog altijd alternatieve hiphop dus lijkt me nog zeker relevant
Angelique? Kwaliteit? Wanneer dan?
Nare stem, verkeerd gebruik van die stem, bijzonder slecht in Nederlands en wat Luc al zegt: geen dj en al helemaal geen goede.
En altijd weer dat argument van de dj die muziekliefde heeft....muziekliefde en/ of kennis maakt je niet automatisch een goede radiomaker...

Pot

Bericht door Pot » 15 jun 2019 15:12

repelsteel schreef:
15 jun 2019 14:49

En altijd weer dat argument van de dj die muziekliefde heeft....muziekliefde en/ of kennis maakt je niet automatisch een goede radiomaker...
Ze heeft zeker wel 'muziekliefde' maar zou beter samen met Eva in 3voor12 kunnen gaan presenteren.
Even om in dit topic te blijven: zet Wijnand of Herman hier neer. Zij hebben beide redelijk wat passie voor muziek en kunnen beide beter presenteren dan Angelique. Wijnand is destijds weggehaald door zowel de luistercijfers maar vooral omdat Angelique vrouw is. Van mij zou hier ook wel een andere vrouw geprogrammeerd mogen worden, maar ik ken ook niet veel betere (op Annemieke na).

Plaats reactie