DJs die een vaste primetime plek oplandelijke radio verdien(d)en maar nooit kregen

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.
RealSunchaser

DJs die een vaste primetime plek oplandelijke radio verdien(d)en maar nooit kregen

Bericht door RealSunchaser » 11 jun 2019 15:11

Welke DJs hebben nooit een plek gekregen op landelijke primetime waarvan jij het een schande vindt.

Ik zeg: Rudy Mackay

Deze DJ op 3FM werkte in de luwte van LLink, viel hier en daar in maar toen LLink wegmoest moest MacKay ook weg. Zonde. En dan kregen saaie jocks als Sander Hoogendoorn enzo wel een vaste primetimeplek.

Luc van Ostade

Re: DJs die een vaste primetime plek oplandelijke radio verdien(d)en maar nooit kregen

Bericht door Luc van Ostade » 11 jun 2019 17:18

Daar ben ik het dan niet mee eens. Rudy is wel erg zoutloos, dat trek ik dan weer niet.

density1

Re: DJs die een vaste primetime plek oplandelijke radio verdien(d)en maar nooit kregen

Bericht door density1 » 11 jun 2019 17:23

No doubt, Herman Hofman van 3FM. Mocht KINK hem ooit kunnen 'halen' zoals dat in voetbaltermen heet, pakken die gast.

repelsteel

Bericht door repelsteel » 11 jun 2019 19:09

density1 schreef:
11 jun 2019 17:23
No doubt, Herman Hofman van 3FM. Mocht KINK hem ooit kunnen 'halen' zoals dat in voetbaltermen heet, pakken die gast.
als je t hebt over zouteloos.....hij blijft niet voor niks in het weekend 'hangen'....

density1

Bericht door density1 » 11 jun 2019 20:58

Dat vind ik niet. Hij 'ademt' alternatieve muziek maar komt door de huidige profilering van 3FM niet echt goed tot zijn recht daar. En dan kan het 'zouteloos' klinken maar dat is voor het genre alternatieve muziek juist wel weer relevant. Je moet juist niet de jolige DJ uit hangen in z'n format. Als je maar kennis hebt van de muziek en de passie goed kunt overbrengen.

Luc van Ostade

Bericht door Luc van Ostade » 11 jun 2019 22:21

Dit vind ik een interessante discussie: waarom hoef je alleen maar passie voor muziek te hebben en dat te kunnen uiten? Waarom ligt die drempel zo laag bij alternatieve muziek? Houden liefhebbers van alternatieve muziek niet van vaklui die mooie radio kunnen maken?

density1

Bericht door density1 » 11 jun 2019 22:23

Het een sluit het andere niet uit, maar het gaat bij alternative voornamelijk om de muziek en dat je dit kunt verkopen/duiden aan de luisteraar met de passie die je er voor hebt.

repelsteel

Bericht door repelsteel » 11 jun 2019 22:29

density1 schreef:
11 jun 2019 22:23
Het een sluit het andere niet uit, maar het gaat bij alternative voornamelijk om de muziek en dat je dit kunt verkopen/duiden aan de luisteraar met de passie die je er voor hebt.
Zoals je het nu omschrijft klinkt het meer als een voorbeeldig telemarketeer....

Luc van Ostade

Bericht door Luc van Ostade » 11 jun 2019 22:31

Gaat het op muziekzenders niet sowieso om de muziek? Los van drive time programma’s gaat het bij bijvoorbeeld Wim van Helden of Joost Burger (ik noem maar wat) toch ook om de muziek?

repelsteel

Bericht door repelsteel » 11 jun 2019 22:33

density1 schreef:
11 jun 2019 22:23
Maar even serieus: de door jou hier immer bewierrookte alternatieve muziek spreekt toch voor zichzelf? Waarom zou er dan iemand mij als luisteraard iets moeten 'gaan verkopen met passie'? Als je muziek goed vindt..prima....de een houdt van dit...de ander van dat.....muzieksmaak moet je niet opdringen en zo klinkt het wel?

En weet je zeker dar juist jij wel behoefte hebt aan een dj die jou z'n mening geeft? Je neemt hier al niks van anderen aan namelijk.... -bier

density1

Bericht door density1 » 11 jun 2019 22:41

Opdringen? Ik zie dat niet zo, je bevlogenheid laten spreken vind ik niet per definitie iets opdringen.....En je laatste opmerking is in deze discussie niet relevant.

Johanneke

Bericht door Johanneke » 12 jun 2019 07:23

Herman ven Schippers schreef:
12 jun 2019 01:02
Jasper de Vries.
Kun je die een beetje toelichten? Dat is eerlijk gezegd wel de laatste aan wie ik dacht. Maar smaken verschillen natuurlijk 😉

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 12 jun 2019 07:53

Of draai 'm eens om: welke DJs hebben een primetime slot gekregen terwijl jij die ongeschikt vindt :lol:
De Sportmarketing Podcast - dé podcast over alle ontwikkelingen binnen de sportmarketing - http://anchor.fm/yellow-jersey

De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht » 12 jun 2019 08:15

JulesKluivert schreef:
12 jun 2019 07:53
Of draai 'm eens om: welke DJs hebben een primetime slot gekregen terwijl jij die ongeschikt vindt :lol:
Zonder enige twijfel: Gerard Ekdom. Ekdom is één van de beste, zo niet beste, muziekjock van Nederland, iets wat je in zijn ochtendshow (gelukkig) ook nog steeds duidelijk terughoort en wat voor mij tóch een reden is om regelmatig te luisteren. Maar voor al het overige, gesprekken rondom het nieuws, interviews, andere items, mist hij simpelweg de inhoud. Het klinkt altijd een beetje geforceerd en onnatuurlijk.

Plaats reactie