Ik had het bij 3FM wel een beetje verwacht: de stijging kwam waarschijnlijk door de Billie Elish actie. Met deze groep DJ's moet je lang wachten tot het écht wat wordt, als het nog zover komt. Ze hebben geen echte DJ die een naam heeft. Maar alsjeblieft, bij elke daling komen de standaard zinnen weer voor: 'trek de stekker eruit'. Alleen door de luistercijfers. Kijk wat verder dan dat....
Logisch dat Evers Staat Op 2.0 het zo goed doet, mensen houden niet echt van verandering, maar ga niet de lang door met hetzelde. Vernieuw eens wat.
Bij Veronica wéér geen stijging, ben zelfs bang dat er eerder weer een daling aan gaat komen. Flinke daling van 100%NL had ik wat minder snel aan zien komen.
Radio 2 nog aan kop met een redelijk vast patroon.
Ik denk ook dat het voor 538 pas een testcase gaat worden wanneer Evers weer ergens gaat opduiken op een andere zender. Al gaat dat toch een 'Talpa deur' worden, dus blijven de luisteraars alsnog binnen hetzelfde pand.
Waarom staat KINK nog niet in de luistercijfers? Het verlies van 3FM lijkt me goed te verklaren doordat de harde kern van hun publiek overgestapt is naar KINK.
Harmen schreef: ↑21 mei 2019 16:55
Interessant om te zien dat in groep 20-47 de ochtendshow van Radio 2 ook gestaag stijgt. Verrassend?
Zeker opvallend. Zit echter wel aan de bovenkant van deze doelgroep. Je ziet dus met name hoe ouder en hoe breder je de doelgroep maakt dat NPO Radio 2 dan marktleider is.
Binnen de commerciële doelgroepen lijkt Radio 538 de grote winnaar. Radio 10, Q Music, Sky en Veronica verliezen hier terrein.
De oudere luisteraars zorgen ervoor dat Radio 2 blijft scoren. Waarom worden Radio 2, 3FM en Radio 5 niet samen gevoegd tot twee radio zenders? Een met een focus tot 40 jaar en een met focus vanaf 40 jaar.
Overigens hoorde ik bij VI Radio dat niet De Wild maar Stenders de nummer 1 is.
Phoenix schreef: ↑21 mei 2019 18:58
Binnen de commerciële doelgroepen lijkt Radio 538 de grote winnaar. Radio 10, Q Music, Sky en Veronica verliezen hier terrein.
Radio 10 is toch ook gestegen? En Q en Veronica gelijk gebleven -> op dat punt lopen ze niet in
De cijfers lijken zich nu alweer te stabiliseren. Zeker geen tegenvaller voor Frank Dane, hij doet het niet veel slechter dan Edwin Evers!
Radio Veronica wil maar niet stijgen, maar echt beroerd lijkt 3FM. Met zo een bereik en budget toch nog dalen, blijft verbazingwekkend. Ook opvallend vind ik 100%NL. Zelf vind ik dat de zender erg goed op koers is, met prettige muziekmix, fijne ochtendshow en ook op de andere tijdstippen prettige d.j.'s, met Stephan Jacobs in de avond als mijn favoriet. Toch dalen de cijfers, dus schijnbaar is de massa het niet met mij eens. Zo te zien gaat het bij de oudere doelgroep beter dan bij de jongere doelgroep. Dat had ik niet verwacht van Barry Paf!
density1 schreef: ↑21 mei 2019 17:50
Oh my...En waarom afbranden? Dit heet branding/positionering. En dat doen ze goed.
Radiorukkers-humor. Is zeker geen goede branding/positionering. Is je eigen kift ventileren, gemaskeerd als branding. Dat is iets heel anders. Sneu clubje hoor, dat KINK.
Ik verbaas me er meer over want Kink heeft dat ook niet nodig lijkt me. Net zoals dat Veenstra tijdens het opzetten van Kink en na de start niks meer moest hebben van popmuziek of commerciële hits, die hij bij 3FM wel vol overgave draaide.
Volgens mij kun je wat 3fm betreft nu toch echt de conclusie gaan trekken dat hun doelgroep zich heeft afgekeerd van het fenomeen radio. Voor hen zijn spotify, youtube etc de manier om muziek te ontdekken. Hoe jammer ik het ook vind, er is weinig toekomst meer voor die zender.