Serious Request 2019

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Pot

Re: Serious Request 2019

Bericht door Pot » 05 jul 2019 15:08

Ikbenroy schreef:
05 jul 2019 14:02
Pot schreef:
04 jul 2019 14:56
Ikbenroy schreef:
04 jul 2019 14:44
Radio 5 wordt Radio 3 met dezelfde programmatie en 3FM een online platform voor jongeren. Simpel.
Bron?
We hebben hier ook een ander topic voor :wink:. Dit is behoorlijk kansloos en discussie is meerdere keren gevoerd.
Dat je me kansloos vind is jouw goed recht, gaarne me een beetje met respect te behandelen.

Serieus Request is gewoon uitgeblust.
Wie zegt dat ik jou kanloos vind? Ik vind het kansloos dat je zomaar iets roept zonder enige onderbouwing. En zoals ik al zeg hebben we er al een ander topic voor. Je meldt het alsof het gaat gebeuren wat jij zei... daarom vraag ik om een bron?
Oortjes open!

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 05 jul 2019 20:25

Smid70 schreef:
05 jul 2019 14:53
Radio liefhebber schreef:
05 jul 2019 13:32
https://www.mediacourant.nl/2019/07/3fm-dj-vindt-opbrengst-serious-request-ondergeschikt/

Sander Hoogendoorn heeft een mening geuit over SR '19. De tweede editie zit duidelijker in elkaar, daar heeft hij gelijk in. De opbrengst is van minder belang dan het luistergenot, ook daarin heeft hij redelijk gelijk in. De opbrengst zal waarschijnlijk hoger zijn door meer duidelijkheid. Het doel zal dit jaar makkelijker gehaald worden.
? De opbrengst is minder belangrijk dan het luistergenot??
En daar heeft hij gelijk in? en dan wordt de opbrengst hoger door meer duidelijkheid?? Het doel zal dit jaar makkelijker gehaald worden???

Ik begrijp absoluut niet wat Sander of jij hier mee wil zeggen.
Haha volgens mij moet je gewoon het artikel lezen en je eigen conclusies maken (en niet afgaan op die van Radio liefhebber, al mag hij vinden wat hij wil). Wat Sander bedoelt is dat hij het belangrijker vindt dat SR op radio en tv goed overkomt en veel luisterwaardiger is dan vorig jaar. Of je daar nu 1 of 5 miljoen mee ophaalt
De Sportmarketing Podcast - dé podcast over alle ontwikkelingen binnen de sportmarketing - http://anchor.fm/yellow-jersey

big T

Bericht door big T » 05 jul 2019 20:39

Je kan ook in je uppie gaan zwemmen, haal je het ook binnen :D
Sent from my laptop using Windows

Smid70

Bericht door Smid70 » 06 jul 2019 09:17

JulesKluivert schreef:
05 jul 2019 20:25
Smid70 schreef:
https://www.mediacourant.nl/2019/07/3fm-dj-vindt-opbrengst-serious-request-ondergeschikt/

Sander Hoogendoorn heeft een mening geuit over SR '19. De tweede editie zit duidelijker in elkaar, daar heeft hij gelijk in. De opbrengst is van minder belang dan het luistergenot, ook daarin heeft hij redelijk gelijk in. De opbrengst zal waarschijnlijk hoger zijn door meer duidelijkheid. Het doel zal dit jaar makkelijker gehaald worden.
En daar heeft hij gelijk in? en dan wordt de opbrengst hoger door meer duidelijkheid?? Het doel zal dit jaar makkelijker gehaald worden???

Haha volgens mij moet je gewoon het artikel lezen en je eigen conclusies maken (en niet afgaan op die van Radio liefhebber, al mag hij vinden wat hij wil). Wat Sander bedoelt is dat hij het belangrijker vindt dat SR op radio en tv goed overkomt en veel luisterwaardiger is dan vorig jaar. Of je daar nu 1 of 5 miljoen mee ophaalt
Gedaan hoor, vooral dat ze heel blij waren met de opbrengst van vorig jaar vond ik een vondst 😂

Wat ik een misser vind is dat je dan geen headquarters neerzet in Groningen. Gegarandeerd feestje, we gaan het meemaken.

Pot

Bericht door Pot » 06 jul 2019 09:40

In Goes en metname in Groningen moeten ze wel wat neerzetten. Vorig jaar waren er hooguit 100 mensen die bij de ingang stonden te wachten. Bij het Glazen Huis hadden ze nog een podium waar behoorlijk wat mensen stonden, zoals in Apeldoorn waar het behoorlijk druk was. Mensen komen zo niet op het evenement af, dus zet er wat artiesten neer en je hebt zo een groep studenten (wat jongeren zijn en dus de doelgroep).
Oortjes open!

Radio liefhebber

Bericht door Radio liefhebber » 06 jul 2019 16:48

JulesKluivert schreef:
05 jul 2019 20:25
Smid70 schreef:

Alles wat ik hiermee wil vertellen is rust in de tent, en geen doelen stellen.

castmember

Bericht door castmember » 06 jul 2019 23:59

Ik ben vooral benieuwd of de centrale locatie dit jaar weer terug komt en of dat zenuwcentrum dan een duidelijkere rol gaat krijgen? Nu was het alleen het nieuws inprikken en platen starten, maar meer dan lijnbewaking werd er eigenlijk niet gedaan. Op locatie zijn de wandelaars leuk, op de radio iets minder soms, waarom niet de afwisseling met een studio waar je bijvoorbeeld met 2 DJ's marathon radio maakt (wel eten maar onnoemelijk veel uren maken) en op straat wandelen, en regelmatig afwisselen. Of zoiets dergelijks. Maar betrek in ieder geval de studio er meer bij dan alleen die wandel camera's en wandel presentatie.
Please remain seated with your seatbelt fastened,
keeping your hands, arms, feet and legs inside the
elevator at all times. And do take special care to
supervise your children. Thank you!

Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 » 07 jul 2019 08:02

castmember schreef:
06 jul 2019 23:59
Ik ben vooral benieuwd of de centrale locatie dit jaar weer terug komt en of dat zenuwcentrum dan een duidelijkere rol gaat krijgen? Nu was het alleen het nieuws inprikken en platen starten, maar meer dan lijnbewaking werd er eigenlijk niet gedaan. Op locatie zijn de wandelaars leuk, op de radio iets minder soms, waarom niet de afwisseling met een studio waar je bijvoorbeeld met 2 DJ's marathon radio maakt (wel eten maar onnoemelijk veel uren maken) en op straat wandelen, en regelmatig afwisselen. Of zoiets dergelijks. Maar betrek in ieder geval de studio er meer bij dan alleen die wandel camera's en wandel presentatie.
Ik zou het geen gek idee vinden inderdaad.

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 07 jul 2019 14:22

castmember schreef:
Dat gaat dus gegarandeerd niet gebeuren. Er komt geen zenuwcentrum/headquarters maar de focus ligt meer dan eerst op de route
De Sportmarketing Podcast - dé podcast over alle ontwikkelingen binnen de sportmarketing - http://anchor.fm/yellow-jersey

Phoenix

Bericht door Phoenix » 07 jul 2019 18:45

Hoewel de vorige editie volledig langs me heen is gegaan, blijf ik een loopactie door DJ's een vreemd radio-concept vinden. Volgens mij zijn lopende DJ's moeilijk naar radio te vertalen.

Waarom niet terug naar de basis: Pay for play? Muziek en maatschappelijke betrokkenheid zijn twee belangrijke kernpunten van 3FM. Breng dat samen en zet dat centraal. Dan keer je terug naar de essentie van Serious Request. En haal alle franje weg.
28-01-08 / 22-04-10

Verder gaan we gewoon ontopic natuurlijk.

castmember

Bericht door castmember » 07 jul 2019 19:49

JulesKluivert schreef:
07 jul 2019 14:22
castmember schreef:
Dat gaat dus gegarandeerd niet gebeuren. Er komt geen zenuwcentrum/headquarters maar de focus ligt meer dan eerst op de route
En dat is toch jammer. Want de actie die ze vorig jaar hadden werkte op enkele vlakken niet. En één van die vlakken was juist het creeren van een mooie radio beleving. Dus jammer dat jij die garantie nu al geeft dat dat niets is, opmerkelijk ook . . . maar prima, dan blijft ook dit jaar de week voor kerst op een andere zender staan. Want vorig jaar was het kijk- en luistergenot echt een zware onvoldoende!

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 07 jul 2019 20:48

castmember schreef:
07 jul 2019 19:49
JulesKluivert schreef:
Er komt geen zenuwcentrum/headquarters maar de focus ligt meer dan eerst op de route
En dat is toch jammer. Want de actie die ze vorig jaar hadden werkte op enkele vlakken niet. En één van die vlakken was juist het creeren van een mooie radio beleving. Dus jammer dat jij die garantie nu al geeft dat dat niets is, opmerkelijk ook . . .
Het heeft niks met mijn eigen mening te maken hoor; ik zeg alleen dat 3FM al heeft aangegeven dat dit er niet komt, lees maar mee:

Hoewel 3FM Serious Request: The Lifeline eindigt op de Ossenmarkt in Groningen, waar ook de traditionele eindshow plaatsvindt, is er dit jaar geen hoofdkwartier. ,,De focus komt volledig op de route te liggen", zegt zendermanager Sharid Alles tegen BuzzE.

castmember

Bericht door castmember » 07 jul 2019 21:54

Ow die had ik nog niet gezien . . . ik hoop echt dat ze het radio-waardig kunnen maken, want dat was afgelopen jaar juist door het lopend presenteren gewoon niet het geval. Halve geheig in de microfoons, regelmatig rondzingen van geluid, echo in stemmen horen, even is het grappig maar daarna wil je toch wel weer kwalitatief goed geluid hebben. En dan heb ik het niet eens over het beeld gehad, want Serious Request is eigenlijk al jarenlang een kijk evenement geworden.

Dus naar mijn mening heeft Sharid in deze een keuze de verkeerde richting uit gemaakt, maar we gaan het zien, heel misschien worden we nog verrast.

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers » 08 jul 2019 00:16

Phoenix schreef:
07 jul 2019 18:45
Hoewel de vorige editie volledig langs me heen is gegaan, blijf ik een loopactie door DJ's een vreemd radio-concept vinden. Volgens mij zijn lopende DJ's moeilijk naar radio te vertalen.

Waarom niet terug naar de basis: Pay for play? Muziek en maatschappelijke betrokkenheid zijn twee belangrijke kernpunten van 3FM. Breng dat samen en zet dat centraal. Dan keer je terug naar de essentie van Serious Request. En haal alle franje weg.
Zelfde idee als StuBru, lekker basic, niet dat geneuzel met niet eten. Gewoon in de open lucht plaatjes aanvragen voor het goede doel. Persoonlijk zou ik er dan van maken dat iedereen zijn eigen goede doel mag kiezen. Van steunkousen voor weduwes in Wolvega, tot basisscholen in Botswana.

Smid70

Bericht door Smid70 » 08 jul 2019 08:16

JulesKluivert schreef:
07 jul 2019 20:48
castmember schreef:
07 jul 2019 19:49
JulesKluivert schreef:
Er komt geen zenuwcentrum/headquarters maar de focus ligt meer dan eerst op de route
En dat is toch jammer. Want de actie die ze vorig jaar hadden werkte op enkele vlakken niet. En één van die vlakken was juist het creeren van een mooie radio beleving. Dus jammer dat jij die garantie nu al geeft dat dat niets is, opmerkelijk ook . . .
Het heeft niks met mijn eigen mening te maken hoor; ik zeg alleen dat 3FM al heeft aangegeven dat dit er niet komt, lees maar mee:

Hoewel 3FM Serious Request: The Lifeline eindigt op de Ossenmarkt in Groningen, waar ook de traditionele eindshow plaatsvindt, is er dit jaar geen hoofdkwartier. ,,De focus komt volledig op de route te liggen", zegt zendermanager Sharid Alles tegen BuzzE.
De Ossenmarkt? Dat is ook niet echt centraal, de verwachtingen bij 3fm zelf zijn dus ook niet al te hoog.

Plaats reactie