Serious Request 2019

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
density1

Re: Serious Request 2019

Bericht door density1 » 03 jul 2019 15:57

V.w.b. camera's zouden ze die niet meer op hoofd of ander lichaamsdelen moeten plaatsen van de lopers. Doe net als bij die Elfstedenzwemtocht laatst, een auto of wat dan ook mee rijden met een 360 graden cam die te besturen is door de kijker. Dat vond ik wel een aardige vondst.

Moorkop

Bericht door Moorkop » 03 jul 2019 18:55

Het Glazen Huis is er niet meer: Deal with it! Die tijd is geweest en velen kunnen dat niet loslaten. Het is tijd voor iets nieuws: The Lifeline vond ik redelijk geslaagd vorig jaar al kon de uitvoering natuurlijk nog beter. Maar iets nieuws heeft tijd nodig om te groeien. Geef het eens een kans in plaats van het nieuw evenement in de grond te boren. Dit jaar hebben ze de kans om het te verbeteren: Geef de zender die mogelijkheid dan ook. Ik ga het in ieder geval weer volgen en sta er dan ook blanco in. Het feit dat ze er nu al mee bezig zijn zegt iets over de ambitie van de zender voor het evenement: 1 route dit jaar. Persoonlijk denk ik dat dit minder rommelig is dan de drie routes van de afgelopen editie. We gaan zien hoe het vorm gegeven gaat worden.

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 03 jul 2019 19:51

Radio liefhebber schreef:
03 jul 2019 13:30
Ze blijven maar volhouden dat ze iets 'moeten' doen met de Kerst. Doe even helemaal niets en bouw langzaam aan je merk. Niemand die het erg vind dat je even pas op de plaats maakt. Doorgaan betekent dat de sfeer nog meer omlaag gaat, omdat doelen gewoon niet gehaald worden. Maar ja... dat is mijn mening.
Welke doelen zijn dat?
De Sportmarketing Podcast - dé podcast over alle ontwikkelingen binnen de sportmarketing - http://anchor.fm/yellow-jersey

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 03 jul 2019 19:52

density1 schreef:
03 jul 2019 15:57
V.w.b. camera's zouden ze die niet meer op hoofd of ander lichaamsdelen moeten plaatsen van de lopers. Doe net als bij die Elfstedenzwemtocht laatst, een auto of wat dan ook mee rijden met een 360 graden cam die te besturen is door de kijker. Dat vond ik wel een aardige vondst.
Goed idee inderdaad. Volgens mij heeft Sharid Alles ook wel gezegd dat ze dat sterk wilden verbeteren voor dit jaar, een rijdend karretje of iets zou ideaal zijn
De Sportmarketing Podcast - dé podcast over alle ontwikkelingen binnen de sportmarketing - http://anchor.fm/yellow-jersey

Radio liefhebber

Bericht door Radio liefhebber » 03 jul 2019 20:03

JulesKluivert schreef:
03 jul 2019 19:51
03 jul 2019 13:30
Ze blijven maar volhouden dat ze iets 'moeten' doen met de Kerst. Doe even helemaal niets en bouw langzaam aan je merk. Niemand die het erg vind dat je even pas op de plaats maakt. Doorgaan betekent dat de sfeer nog meer omlaag gaat, omdat doelen gewoon niet gehaald worden. Maar ja... dat is mijn mening.
Welke doelen zijn dat?
Moet ik dat nog uitleggen. Alleen al de luistercijfers in die periode zit in een diep dal, door dit programma. Maak er iets anders van: The way to Christmas, aftellen naar Kerst. Luisteraars 100 % erbij betrekken.

Het doel van dit jaar: meer ophalen dan vorig jaar.

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers » 03 jul 2019 21:08

Pot schreef:
03 jul 2019 15:28
Ane Sybesma schreef:
03 jul 2019 15:21
zorg dat het leuk is om te volgen op tv
En daar zit een probleem. Het is nou eenmaal niet zo vermakelijk om te zien als het Glazen Huis. Daar had je de DJ's die er 'leefden' en het enthousiaste publiek en veel meer sfeer.
Dat heeft dit niet, waar je wel voor kunt zorgen als mensen meelopen en bijvoorbeeld een gesprek over dit onderwerp aangaan (Waarom loop je mee?/Wat vind je zo belangrijk enz.). Als er veel 'meelopers' zijn heb je al snel meer te zien.
Maar niet meer de camera's voor het hoofd van de DJ's. Als je er te lang na kijkt word je er zelf misselijk van :roll:.
Zoals je ook mee kon zwemmen tijdens de Elfstedentocht. Lijkt me een prima idee. Qua doelen blijf ik toch vinden dat een concept zoals StuBru met de Warmste Week nu beter zou passen bij 3FM, zodat de mensen weer binding krijgen met de zender. Meisjes van zes die hun spaarpotje doneren aan een aandoening waar opa/oma mee heeft te kampen, zie het dan nog maar eens droog te houden op dag vijf.

Domol2

Bericht door Domol2 » 04 jul 2019 09:42

Persoonlijk ben ik ook meer voorstander van hoe StuBru het doet. Gewoon een centrale plek waar ook van alles te beleven is een hele week. En waar dan de teams ook naar toe lopen. Persoonlijk ben ik ook veel meer fan van lokale initiatieven die je met geld kan steunen dan weer een gezamenlijk doel waar je mischien geen binding mee heb. En is überhaupt maar de vraag wat ze met dat geld gaan doen is er in al die jaren al iets gedaan met dat geld behalve in een paar diepe zakken van iemand belandt.

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 04 jul 2019 10:20

Ik lees net dat er geen 3FM Headquarters komt;

Hoewel 3FM Serious Request: The Lifeline eindigt op de Ossenmarkt in Groningen, waar ook de traditionele eindshow plaatsvindt, is er dit jaar geen hoofdkwartier. ,,De focus komt volledig op de route te liggen", zegt zendermanager Sharid Alles tegen BuzzE.

Ikbenroy

Bericht door Ikbenroy » 04 jul 2019 14:44

Radio 5 wordt Radio 3 met dezelfde programmatie en 3FM een online platform voor jongeren. Simpel.

Pot

Bericht door Pot » 04 jul 2019 14:56

Ikbenroy schreef:
04 jul 2019 14:44
Radio 5 wordt Radio 3 met dezelfde programmatie en 3FM een online platform voor jongeren. Simpel.
Bron?
We hebben hier ook een ander topic voor :wink:. Dit is behoorlijk kansloos en discussie is meerdere keren gevoerd.
Oortjes open!

speelstadfreak

Bericht door speelstadfreak » 04 jul 2019 16:20

Kunnen buitenstaanders ook de hele route meelopen?

Ane Sybesma

Bericht door Ane Sybesma » 04 jul 2019 16:50

Pot schreef:
03 jul 2019 15:28
Ane Sybesma schreef:
03 jul 2019 15:21
zorg dat het leuk is om te volgen op tv
En daar zit een probleem. Het is nou eenmaal niet zo vermakelijk om te zien als het Glazen Huis. Daar had je de DJ's die er 'leefden' en het enthousiaste publiek en veel meer sfeer.
Dat heeft dit niet, waar je wel voor kunt zorgen als mensen meelopen en bijvoorbeeld een gesprek over dit onderwerp aangaan (Waarom loop je mee?/Wat vind je zo belangrijk enz.). Als er veel 'meelopers' zijn heb je al snel meer te zien.
Maar niet meer de camera's voor het hoofd van de DJ's. Als je er te lang na kijkt word je er zelf misselijk van :roll:.
Goed in beeld brengen, duidelijk presenteren, mensen erbij betrekken kan het juist heel goed voor op de tv maken.

Daarom noemde ik ook nog: mensen veel meer laten meelopen, stoppen met de camera's op het hoofd, goede camera's, bij presentatie even stoppen met lopen want dat gehijg op de radio is het niet

Ideetje om het vermakelijker te maken: Laat een platte kar meerijden waar je bijvoorbeeld bands op kunt laten optreden. Die platte kar kun je ook als podium gebruiken in de plaatsen waar je stopt. Stop wat langer in die plaatsen (vervoer desnoods de dj's enkele stukken per auto).

Dan is het volgens mij leuk om te volgen en ga je toch het halve land door.

Ikbenroy

Bericht door Ikbenroy » 05 jul 2019 14:02

Pot schreef:
04 jul 2019 14:56
Ikbenroy schreef:
Bron?
We hebben hier ook een ander topic voor :wink:. Dit is behoorlijk kansloos en discussie is meerdere keren gevoerd.
Dat je me kansloos vind is jouw goed recht, gaarne me een beetje met respect te behandelen.

Serieus Request is gewoon uitgeblust.

Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 » 05 jul 2019 14:06

Ikbenroy schreef:
05 jul 2019 14:02
Pot schreef:
04 jul 2019 14:56
Ikbenroy schreef:
Bron?
Dat je me kansloos vind is jouw goed recht, gaarne me een beetje met respect te behandelen.

Serieus Request is gewoon uitgeblust.

Ben ik de enige die nix van deze inhoud begrijpt?

Smid70

Bericht door Smid70 » 05 jul 2019 14:53

05 jul 2019 13:32
https://www.mediacourant.nl/2019/07/3fm-dj-vindt-opbrengst-serious-request-ondergeschikt/

Sander Hoogendoorn heeft een mening geuit over SR '19. De tweede editie zit duidelijker in elkaar, daar heeft hij gelijk in. De opbrengst is van minder belang dan het luistergenot, ook daarin heeft hij redelijk gelijk in. De opbrengst zal waarschijnlijk hoger zijn door meer duidelijkheid. Het doel zal dit jaar makkelijker gehaald worden.
? De opbrengst is minder belangrijk dan het luistergenot??
En daar heeft hij gelijk in? en dan wordt de opbrengst hoger door meer duidelijkheid?? Het doel zal dit jaar makkelijker gehaald worden???

Ik begrijp absoluut niet wat Sander of jij hier mee wil zeggen.

Plaats reactie