Serious Request 2019

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
JoosKoning

Re: Serious Request 2019

Bericht door JoosKoning »

progmog schreef:
25 dec 2019 09:49
Het concept is prima maar niet geschikt voor het grote publiek maar meer lokaal. De kijkcijfers van de finale zijn bijzonder laag en dat zegt wel iets over de belangstelling.
Dat is natuurlijk niet zo. Het grote publiek bereiken doe je met eerst een goede uitvoering van het project. Dat is gelukt.

Dan zul je het beter moeten verkopen met reclames en spotjes zullen mensen er kennis mee maken. Dat was te weinig.

Het heeft ook nog een aantal jaren nodig om groter te worden en de massa te bereiken.

Pas dan kun je dit zeggen of het voor grote publiek interessant is. Het is hier vaak wat kort door de bocht.

castmember

Bericht door castmember »

Geloof dat de Glazen Huis eind uitzendingen ook niet de best bekeken programma’s waren toentertijd. Blijf het einde van de actie ook altijd we een beetje gek vinden. Knal op de knop, we hebben het bedrag, OKdoei!
Please remain seated with your seatbelt fastened,
keeping your hands, arms, feet and legs inside the
elevator at all times. And do take special care to
supervise your children. Thank you!

marbles

Bericht door marbles »

Nog 1 keer. Kijk naar de Belg. Maak er een NPO brede actie van. Laat publiek zelf goede doel kiezen. Als ze verrek met een glazen huis in het kleine Wallonië meer dan 5 mio kunnen ophalen, dan is de 1,4 mij gewoon heel mager. Denk dat de verhouding opbrengst vs productiekosten heel scheef is. Nu komen productiekosten uit zenderbudget, tja dan heb je weinig geld over voor marketing.
Minder eenheidsworst op de radio please

Domol2

Bericht door Domol2 »

marbles schreef:
25 dec 2019 11:29
Nog 1 keer. Kijk naar de Belg. Maak er een NPO brede actie van. Laat publiek zelf goede doel kiezen. Als ze verrek met een glazen huis in het kleine Wallonië meer dan 5 mio kunnen ophalen, dan is de 1,4 mij gewoon heel mager. Denk dat de verhouding opbrengst vs productiekosten heel scheef is. Nu komen productiekosten uit zenderbudget, tja dan heb je weinig geld over voor marketing.
Daar ben ik eigenlijk ook wel is benieuwd naar. Je kan mij niet wijsmaken dat dit grapje iets oplevert? En wat is nu 1.4 miljoen? Ik zou idd gewoon zo iets als de warmste week doen gewoon zelf beslissen na welk doel je iets wil schenken maar zo lang je aan het rode kruis of iets voor het buitenland organiseert gaat het nooit meer wat opleveren.

density1

Bericht door density1 »

Eens, zo'n Warmste Week is ook wat sympathieker en niet zo'n ver van je bedshow. Dat kan misschien beter uitpakken dan het concept waar 3FM nu voor gekozen heeft.

Pot

Bericht door Pot »

density1 schreef:
25 dec 2019 11:56
Eens, zo'n Warmste Week is ook wat sympathieker en niet zo'n ver van je bedshow. Dat kan misschien beter uitpakken dan het concept waar 3FM nu voor gekozen heeft.
Het kan zeker. Maar ik vraag me af of de NPO dit wil gaan doen met het hele omroepstelsel in Nederland.
Oren open!

density1

Bericht door density1 »

Dat is ook het andere verhaal, dat is de personificatie van het heilige huis...

JoosKoning

Domol2 schreef:
25 dec 2019 11:52
marbles schreef:
Daar ben ik eigenlijk ook wel is benieuwd naar. Je kan mij niet wijsmaken dat dit grapje iets oplevert? En wat is nu 1.4 miljoen? Ik zou idd gewoon zo iets als de warmste week doen gewoon zelf beslissen na welk doel je iets wil schenken maar zo lang je aan het rode kruis of iets voor het buitenland organiseert gaat het nooit meer wat opleveren.
Het mooie aan wat 3fm doet is een stille ramp op de kaart zetten. Warmste week is maar rommelig. Niemand wist dat dit zelfs zo op scholen speelden in Nederland.

marbles

Bericht door marbles »

JoosKoning schreef:
25 dec 2019 12:21
Domol2 schreef:
25 dec 2019 11:52
marbles schreef:
Het mooie aan wat 3fm doet is een stille ramp op de kaart zetten. Warmste week is maar rommelig. Niemand wist dat dit zelfs zo op scholen speelden in Nederland.
Snap niets van je laatste zin. En als zo een kleine zender zet je zo'n onderwerp echt niet op de kaart. En rommelig in België ? Ik zeg 17 mio...
Laatst gewijzigd door marbles op 25 dec 2019 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Minder eenheidsworst op de radio please

SB92

Bericht door SB92 »

density1 schreef:
25 dec 2019 11:56
Ik vind het juist sterk dat 3FM een doel kiest waar niet veel mensen bij stilstaan. Zoals nu met mensenhandel en loverboys. Iets dat ook in Nederland speelt.

WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

Herman ven Schippers schreef:
25 dec 2019 01:09
LokaleSter schreef:
25 dec 2019 00:28
Tja, de lifeline. Zoals ik al eerder heb gezegd, maak er iets spannends van, alleen dan heeft het potentie. En nee, deze gekkigheid gaat dat radiostation niet uit het moeras trekken. Daar hebben ze goede radiomakers en goede muziek voor nodig.
Je hebt wel door dat jij jezelf nu tegenspreekt toch?
Nee, hoezo spreek ik mezelf tegen?

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

LokaleSter schreef:
25 dec 2019 14:44
LokaleSter schreef:
25 dec 2019 00:28
Tja, de lifeline. Zoals ik al eerder heb gezegd, maak er iets spannends van, alleen dan heeft het potentie. En nee, deze gekkigheid gaat dat radiostation niet uit het moeras trekken. Daar hebben ze goede radiomakers en goede muziek voor nodig.
Dat het alleen potentie heeft wanneer het iets spannender wordt. En anderhalve regel later roep je dat het vooral aan de radiomakers en muziek ligt.

WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

25 dec 2019 15:25
LokaleSter schreef:

Dat het alleen potentie heeft wanneer het iets spannender wordt. En anderhalve regel later roep je dat het vooral aan de radiomakers en muziek ligt.
Actieweek de lifeline is iets anders dan radiostation 3FM.

De lifeline is een leuk idee, maar mijns inziens tot nu toe heel matig uitgevoerd. Als 3FM de lifeline een beetje richting het glazen huis wil laten groeien, dan moet men de lifeline mijns inziens veel spannender maken.

Een succesvolle actieweek gaat de luistercijfers echter niet structureel verbeteren. Als 3FM dat wil, dan zijn daar toch echt goede radiomakers en goede muziek voor nodig.

Radio liefhebber

Bericht door Radio liefhebber »

Misschien dat iemand hier een mooi antwoord op heeft: Hoeveel heeft dit SR gekost. Er is nogal wat materiaal en mankracht gebruikt. Denk ook aan beveiliging wat tegenwoordig ook al in de tienduizenden euro's loopt.

JoosKoning

LokaleSter schreef:
25 dec 2019 15:38
25 dec 2019 15:25
LokaleSter schreef:
Actieweek de lifeline is iets anders dan radiostation 3FM.

De lifeline is een leuk idee, maar mijns inziens tot nu toe heel matig uitgevoerd. Als 3FM de lifeline een beetje richting het glazen huis wil laten groeien, dan moet men de lifeline mijns inziens veel spannender maken.

Een succesvolle actieweek gaat de luistercijfers echter niet structureel verbeteren. Als 3FM dat wil, dan zijn daar toch echt goede radiomakers en goede muziek voor nodig.
Oneens. Het kan zoveel opleveren. Door Top2000 scoort Radio2 zoveel beter in de maanden er omheen. Heeft de zender gezicht gegeven.

Plaats reactie