Serious Request 2019

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
density1

Re: Serious Request 2019

Bericht door density1 »

Het is ook niet echt een TV evenement meer zoals voorheen. Ze gokken nu meer op de luisteraar. TV vriendelijk is het sinds de eerste editie vorig jaar niet bepaald. Ze zullen nu met aanpassingen komen maar ik verwacht geen wonderen hierin...

Rudy Visser

Bericht door Rudy Visser »

Smid70 schreef:
12 dec 2019 14:56
JulesKluivert schreef:
08 dec 2019 22:30
Smid70 schreef:
08 dec 2019 19:50

Dat is een aanname, er werd wel 5 miljoen opgehaald dat heeft de wandeltocht TV bij lange na niet gehaald. Ik denk dat een glazen huis meer had opgeleverd.
Tuurlijk is dat een aanname. Maar wel logisch, aangezien de opbrengst en het marktaandeel dalende was evenals het aantal bekende DJ's.

Ik zal mijn vraag van gisteren nogmaals aan je stellen: ik ben namelijk wel benieuwd naar jouw voorspelling: stel 3FM zou in december weer een Glazen Huis zou optuigen, wat gaat het marktaandeel en de opbrengst dan zijn volgens jou?
Ik was even een forumpauze aan het houden.

Ik denk dat een marktaandeel van 3 a 4 procent en een een opbrengst van 4 a 5 miljoen goed mogelijk moet zijn met het Glazen Huis.
Maar dat zullen we nooit te weten komen.

Wat betreft de komende actie hoop ik oprecht dat ze het goed doen qua opbrengst
Maar beelden van een aantal wandelende mensen, alsof het defilé op Soestdijk weer terug is, is niet iets waar mensen radio 2 of de top 4000 voor afzetten, vrees ik.
Het is hoe je framed dit lifeline. Zo kun je ook Glazen Huis framen die manier. Zo: “Denk niet mensen gaan top4000 of Radio2 afzetten voor onbekende dj’s in huis. Concept kennen allemaal wel. Alsof we aapjes kijken”

Heeft te maken met gun factor. Die is bij 3fm weg. Alle initiatieven zullen nu negatief ervaren zijn. Niets aan te doen. Door jaar heen weer verdienen.

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert »

Smid70 schreef:
Ik denk dat een marktaandeel van 3 a 4 procent en een een opbrengst van 4 a 5 miljoen goed mogelijk moet zijn met het Glazen Huis.
Dat betekent dus een stijging van 0.8-1.8% marktaandeel (terwijl de Top 2000 bezig is) en een stijging van 2,7 tot 3,7 miljoen euro ten opzichte van vorig jaar.

Ik denk eerlijk gezegd niet dat een wijziging van het format zo'n stijging teweeg zou brengen. Temeer omdat de DJ's gewoon niet bekend zijn bij het grote publiek. Er zullen wel wat meer mensen en bedrijven op afkomen (omdat het een bekend event is) maar ik zie ze echt niet daardoor hun opbrengst verdrievoudigen.
De Sportmarketing Podcast - dé podcast over alle ontwikkelingen binnen de sportmarketing - http://anchor.fm/yellow-jersey

Smid70

Bericht door Smid70 »

JulesKluivert schreef:
12 dec 2019 16:32
Smid70 schreef:
Dat betekent dus een stijging van 0.8-1.8% marktaandeel (terwijl de Top 2000 bezig is) en een stijging van 2,7 tot 3,7 miljoen euro ten opzichte van vorig jaar.

Ik denk eerlijk gezegd niet dat een wijziging van het format zo'n stijging teweeg zou brengen. Temeer omdat de DJ's gewoon niet bekend zijn bij het grote publiek. Er zullen wel wat meer mensen en bedrijven op afkomen (omdat het een bekend event is) maar ik zie ze echt niet daardoor hun opbrengst verdrievoudigen.
Ik ga er dan natuurlijk van uit dat de sterke daling tijdens Life Line 1 direct herleidbaar is aan het rommelige concept. Ik denk dat de opbrengst vorig jaar met een Glazen Huis hoger was uitgevallen.

Trouwens de top 2000 begint pas op 25 december, dan is 3FM SR al klaar.

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert »

Kwam deze video nog tegen over de techniek vorig jaar: https://www.youtube.com/watch?v=ZamvabdOfcc

Volgens mij gaan ze dit jaar niet meer met rugzakken lopen, en krijgen de cameracrews een golfkarretje (in plaats van mobiele camera' die aan de rugzak vastzitten wat voor een schokkerig beeld zorgde).
De Sportmarketing Podcast - dé podcast over alle ontwikkelingen binnen de sportmarketing - http://anchor.fm/yellow-jersey

martheijn

Bericht door martheijn »

Bij de glazenhuis versies vond ik het leuk om 's nachts nog 'even' live via 101tv te kijken en dan uren blijven hangen. En het hele evenement eromheen op het plein, de 19:30 tv uitzending op TV, de dj's die het land doorreisden en items maken. Die hele sfeer is nu helaas weg en zag je vorig jaar alleen nog de dj's wandelen en af en toe hobbelde er iemand mee en keek je tegen het gezicht van de dj aan.

Ik wil weer lekker live kijken hoe er radio gemaakt wordt (en niet vanuit de Tivoli van een back up dj)
Hier had uw advertentie kunnen staan

Natrix

Bericht door Natrix »

Paar punten die mij opvallen op websites/artikelen over SR19:
  • Er is dit jaar geen webshop. Merchandise kan alleen gekocht worden op de wisselpunten van de dj's
  • De dj's kunnen straks via een gps-tracker live gevolgd worden. Dat was in 2018 niet zo, waardoor de stoet bijna onvindbaar was

martheijn

Bericht door martheijn »

Sharid Alles over nieuwe Lifeline: “We willen zoveel mogelijk mensen bereiken”

https://www.radiofreak.nl/sharid-alles- ... -bereiken/

"Natuurlijk heb ik wel een streefbedrag, maar dat deel ik niet.”
Hier had uw advertentie kunnen staan

density1

Bericht door density1 »

Laf. Maar jammer dat ze het onderdeel muziek aanvragen voor geld niet op de schop hebben gegooid. Ik blijf dat een hinderlijk deel van de actie vinden omdat je dus ook muziek gaat krijgen wat je daar normaliter niet meer voorbij hoort komen, echte formatbrekers. Tijdens dit soort acties kun je juist nog beter aan het publiek kunnen presenteren en laten horen waar je voor staat en dus de profilering echt naar voren gebracht kan worden. Dat is niet met als een luisteraar Shawn Mendes of Katy Perry aanvraagt m.i.

Pot

Bericht door Pot »

density1 schreef:
16 dec 2019 13:24
Laf.
Logisch :wink:
Maar jammer dat ze het onderdeel muziek aanvragen voor geld niet op de schop hebben gegooid. Ik blijf dat een hinderlijk deel van de actie vinden omdat je dus ook muziek gaat krijgen wat je daar normaliter niet meer voorbij hoort komen, echte formatbrekers. Tijdens dit soort acties kun je juist nog beter aan het publiek kunnen presenteren en laten horen waar je voor staat en dus de profilering echt naar voren gebracht kan worden. Dat is niet met als een luisteraar Shawn Mendes of Katy Perry aanvraagt m.i.
Twee redenen waarom ze dit doen:
- 1. Opbrengsten voor Rode Kruis
- 2. Hopen dat ze een groter publiek bereiken. Door meer
variatie kan het een luisteraar, die normaal niet 3FM luistert, aanspreken om naar 3FM te luisteren.
Oren open!

density1

Bericht door density1 »

Maar dan schep je dus een verkeerd beeld aan die mogelijke potentiële luisteraar door de muziek te draaien die je doorgaans nauwelijks en in sommige gevallen niet meer hoort op 3FM.

Pot

Bericht door Pot »

density1 schreef:
16 dec 2019 13:37
Maar dan schep je dus een verkeerd beeld aan die mogelijke potentiële luisteraar door de muziek te draaien die je doorgaans nauwelijks en in sommige gevallen niet meer hoort op 3FM.
Dat klopt. Ik vind het ook dubbel. Aan de ene kant laten horen wat 3FM te bieden heeft. Maar ook wil je mensen vanuit meerdere 'stromingen' overtuigen om tijdens SR te luisteren en, natuurlijk, te doneren.
Oren open!

Ane Sybesma

Bericht door Ane Sybesma »

Het onderdeel muziek aanvragen hoort natuurlijk bij Serious Request. Daar is die hele actie nu juist mee begonnen. Een plaatje (request) aanvragen voor geld.

En niemand weet beter wat de luisteraar wil horen dan de luisteraar. Format of geen format.

density1

Bericht door density1 »

Maar vind het niet meer zo relevant eigenlijk dat nummers aanvragen voor geld. Je zou iets anders moeten bedenken waardoor 3FM gewoon hetzelfde klinkt als altijd en wat niet ten kosten gaat van het format. Nu zullen ze alle aanvragen wel in een soort van 'format' gieten zodat er niet teveel uitwassen te horen zijn, dat doen ze altijd al, maar toch. Het onderdeel an sich is ook wel een beetje geweest vind ik en je kunt dat slimmer verpakken waardoor je dus wel uitdraagt wat 3FM normaliter brengt. Het gaat toch vooral ook om de muziek.

Ane Sybesma

Bericht door Ane Sybesma »

density1 schreef:
16 dec 2019 14:57
Maar vind het niet meer zo relevant eigenlijk dat nummers aanvragen voor geld. ...
Oke, dat kan. Ik zie het anders. Vind het juist altijd wel leuk. En als zou blijken dat je luisteraars duidelijk iets anders willen horen dan wat er standaard gedraaid wordt vind ik dat tijdens z'on actie meer dan prima.

Plaats reactie