'De jaren Tachtig' eenmalig programma

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderators: admin6, admin6, admin6, admin6, admin6

Plaats reactie
CJBB

'De jaren Tachtig' eenmalig programma

Bericht door CJBB » 30 apr 2019 12:02

Hallo,
Ik ben op zoek naar het programma 'De Jaren Tachtig' (of de jaren 80)
2x uitgezonden, ik meen door de VARA, eind 1989.

Het programma werd op één dag uitgezonden waarin chronologisch de hele jaren 80 behandeld werden.
nieuwsberichten en andere zaken werden afgewisseld met muziek uit die betreffende periode.
Beginnend in 1980 met krakersrellen, kroning en sluiting van de DAF(?) fabriek. en ondertussen stukjes muziek uit die tijd.

Het duurde ongeveer 10 uur, meen ik mij te herinneren
De eerste keer uitgezonden in oktober 1989.
De 2e keer rond kerst, toen aangevuld met nieuws o.m. over dominostenen vallende Oostblok staten.

Ik zou hier heel graag een kopie van hebben. Het is te vinden in 'Beeld en Geluid' maar alleen daar ter plekke te beluisteren ivm copyright etc.

Heeft iemand dit nog op bandjes? of een ander medium

Cees-Jan

Moorkop

Re: 'De jaren Tachtig' eenmalig programma

Bericht door Moorkop » 02 mei 2019 22:08

Dat kan ik me nog wel herinneren ja. Het was non stop: Er kwamen geen DJ’s aan te pas. Vond het wel interessant. Volgens mij is het twee keer uitgezonden op de VARA-dinsdag op het toenmalige Radio 3. Off topic: De VARA-dinsdag en de Volle Vrijdag van Veronica waren mijn favoriete radiodagen op Radio 3 destijds.

Phoenix

Bericht door Phoenix » 03 mei 2019 19:29

Moorkop schreef:
02 mei 2019 22:08
Dat kan ik me nog wel herinneren ja. Het was non stop: Er kwamen geen DJ’s aan te pas. Vond het wel interessant. Volgens mij is het twee keer uitgezonden op de VARA-dinsdag op het toenmalige Radio 3. Off topic: De VARA-dinsdag en de Volle Vrijdag van Veronica waren mijn favoriete radiodagen op Radio 3 destijds.
Daarna is VARA hiermee doorgegaan volgens mij. Toen werd jaarlijks een dergelijk twee uur durend jaar overzicht uitgezonden. Volgens mij altijd tussen 12 en 14 uur.

De KRO zondag was ook goed (persoonlijke mening).

De woensdag en zaterdag waren de minste dagen. Uitzondering was Ronflonflon. Die uitzendingen nam ik altijd op om later (vaak dezelfde dag) nog terug te luisteren.
28-01-08 / 22-04-10

Verder gaan we gewoon ontopic natuurlijk.

progmog

Bericht door progmog » 03 mei 2019 20:46

Phoenix schreef:
03 mei 2019 19:29
Moorkop schreef:
02 mei 2019 22:08

De woensdag en zaterdag waren de minste dagen.
Op woensdag schakelde wij altijd over op Radio 2 met Veronica. Wil wil wel :)

Plaats reactie