Ruud de Wild: 'radio nog nooit zo kut geweest met jonge mensen.'

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderators: admin6, admin6, admin6, admin6, admin6

Doobie

Re: Ruud de Wild: 'radio nog nooit zo kut geweest met jonge mensen.'

Bericht door Doobie » 26 apr 2019 08:06

Rare uitspraak van De Wild. Praktisch alle 'radiohelden' van zijn leeftijd en ouder zijn ook op zeer jonge leeftijd begonnen, incl. De Wild zelf als begin twintiger bij 538. Ik durf de stelling wel aan dat de gemiddelde leeftijd van de Nederlandse dj nog nooit zo hoog is geweest als nu. Dat er nog steeds veel 'jonkies' zijn en dat die wellicht te weinig personality hebben is weer een ander verhaal.

alex..

Bericht door alex.. » 26 apr 2019 08:09

Ik vraag mezelf af waarom de schuldvraag naar de radiomaker zelf wordt gestuurd.

In de begintijd van Ruud was Radio nog niet zo geoliede machine als dat het nu is
Commerciële radio moest zichzelf laten horen, want het was nieuw, dus mensen die een persoonlijkheid neer kunnen zetten, zijn gewild.
De lijntjes waren korter, het was de afdeling radio waar het om ging en de rest van het plaatje vulde zich daar omheen.

Tegenwoordig zijn er enorm veel belangen in zo groot bedrijf. De marketing afdeling voert de bovenhand. Als je iemand aanneemt zoals Giel was (in zijn begintijd), dan is dat een serieus risico. Wie wil er zijn eigen job nu op de tocht zetten?
Dan kan je beter de brave jongens kiezen, die op papier aan de eisen voldoen.

Pas nu muziek niet meer de USP is, worden er DJ's met een sterke persoonlijkheid naar voren geschoven.
Het is geen kwestie van dat ze er niet zijn, maar een kwestie van wie er een risico wilt lopen en wat er uit het onderzoek van de marketing afdeling komt.
In de tijd van Ruud speelde er andere belangen.

castmember

Bericht door castmember » 26 apr 2019 10:28

Mooi gezegd Alex, het radio landschap is in de afgelopen 20 jaar 180 graden gedraaid. Concurrenten uit hoeken die je jaren terug nog niet had en bovendien andere belangen en andere wensen. Ik moet zeggen dat als ik het radiolandschap bekijk nu dat ik het allemaal zo slecht nog niet vindt eigenlijk.
Please remain seated with your seatbelt fastened,
keeping your hands, arms, feet and legs inside the
elevator at all times. And do take special care to
supervise your children. Thank you!

Orange

Bericht door Orange » 26 apr 2019 20:16

Osker schreef:
26 apr 2019 05:48
Natuurlijk weet ik dat Ruud een grote fanbase heeft en die ga ik nu tegen het zere been schoppen.
Ik ben nooit fan geweest van de Wild.
Ik vind hem een zeur, een huilebalk waarmee altijd iets is. Hij is nu een paar keer afgeserveerd en in plaats van zijn conclusie te trekken en full time te gaan verven (wat hij niet onverdienstelijk doet overigens) blijft hij het op de radio proberen. Ruud is te duur en vindt zichzelf veel beter en meer waard dan hij is. Dus wordt hij vervangen.
Die eeuwige slachtoffer rol, wordt hij daar zelf niet een keertje moe van?
Bij deze helder wat jouw mening is over de dj die de best beluisterde middagshow van Nederland heeft.
Kan je jouw mening tav zeuren, huilebalken e.d. ook staven met feiten? En te duur valt wel mee voor een goede dj die bereid is bij de NPO onder de Balkenendenorm te werken.

castmember

Bericht door castmember » 26 apr 2019 21:51

Tja, dat je de best beluisterde in de middag bent betekent dat er zeg 15% van de luisteraars op je afstemmen (exacte gegevens staan niet in het artikel, ga even uit van de piek in de ochtend cijfers). Dat betekent ook dat 85% niet op je afstemt, dus dat er nog genoeg mensen zijn met een kritisch geluid over Ruud is niet heel gek, en best beluisterd maakt je nog niet gelijk de beste radiomaker. Ben persoonlijk ook geen fan van Ruud de Wild, van mij mag hij meer gaan schilderen en minder radio gaan maken, maar goed, ieder zijn mening.

Daarbij geloof ik niet meer dat Ruud een dure DJ is, dat geld heeft hij allang bij de commercielen binnen geharkt. Daar heeft hij toen ook nooit een geheim van gemaakt.

Osker

Bericht door Osker » 27 apr 2019 02:56

Orange schreef:
26 apr 2019 20:16
Osker schreef:
26 apr 2019 05:48
Natuurlijk weet ik dat Ruud een grote fanbase heeft en die ga ik nu tegen het zere been schoppen.
Ik ben nooit fan geweest van de Wild.
Ik vind hem een zeur, een huilebalk waarmee altijd iets is. Hij is nu een paar keer afgeserveerd en in plaats van zijn conclusie te trekken en full time te gaan verven (wat hij niet onverdienstelijk doet overigens) blijft hij het op de radio proberen. Ruud is te duur en vindt zichzelf veel beter en meer waard dan hij is. Dus wordt hij vervangen.
Die eeuwige slachtoffer rol, wordt hij daar zelf niet een keertje moe van?
Bij deze helder wat jouw mening is over de dj die de best beluisterde middagshow van Nederland heeft.
Kan je jouw mening tav zeuren, huilebalken e.d. ook staven met feiten? En te duur valt wel mee voor een goede dj die bereid is bij de NPO onder de Balkenendenorm te werken.
jaja mijnheer is bereid onder de Balkenende norm te werken, moeten we hem dankbaar zijn dat hij een kleine twee ton belastinggeld uit de ruif vreet? Wellicht kan de ‘ster’ van de PO dan zijn mening over anderen die “kut” zijn gewoon voor zichzelf houden. Miljonair de Wild. Moet je echt om voorbeelden vragen over het zeiken en huilebalken van de Wild? Heb je de afgelopen 20 jaar onder een steen geleefd?

Theimon

Bericht door Theimon » 27 apr 2019 08:08

Denk aan je hart, het is maar een internetforum. Als je De Wild niks aan vindt; de keuze is reuze. Zet een andere zender aan.

Piet Puk

Bericht door Piet Puk » 27 apr 2019 08:22

Ineens wil ik heel graag aan Patrick Kicken vragen om naar Amsterdam te reizen en met "radioheld" Ruud de Wild een interview te doen, met de focus op radio.
Ik vind het wel gek maar ik vind het niet raar - Morrison

castmember

Bericht door castmember » 27 apr 2019 09:19

De ene azijnpisser die de andere azijnzeikert gaat interviewen, moah, twijfel of dat een interview gaat worden dat ik graag zou lezen.

Orange

Bericht door Orange » 27 apr 2019 22:02

Osker schreef:
27 apr 2019 02:56
Moet je echt om voorbeelden vragen over het zeiken en huilebalken van de Wild? Heb je de afgelopen 20 jaar onder een steen geleefd?
De afgelopen 20 jaar, vanaf de eerste uitzending van De Wild in de 53N8 tot heden, heb ik vooral genoten van Ruud de Wild. Geen last van gezeik en huilebalkerij gehad.

Osker

Bericht door Osker » 27 apr 2019 22:47

Theimon schreef:
27 apr 2019 08:08
Denk aan je hart, het is maar een internetforum. Als je De Wild niks aan vindt; de keuze is reuze. Zet een andere zender aan.
en groot gelijk of dat je hebt.
Ik doe dat dan ook en hoor de Wild alleen nog tijdens zijn top2000 uurtjes in december. Een goede herinnering aan waarom ik deze zijden sok al tijdens zijn radio 3 tijd ‘s middags uitzette.

Ingebruik

Bericht door Ingebruik » 28 apr 2019 10:40

Osker schreef:
27 apr 2019 22:47
Theimon schreef:
27 apr 2019 08:08
en groot gelijk of dat je hebt.
Ik doe dat dan ook en hoor de Wild alleen nog tijdens zijn top2000 uurtjes in december. Een goede herinnering aan waarom ik deze zijden sok al tijdens zijn radio 3 tijd ‘s middags uitzette.
En dan hoor je hem dus alleen nog maar op z'n minst voordelige moment, Ruud houdt niet van de aandacht die bij de Top 2000 hoort, is daar zeker niet op z'n best en gemak. Terechte vraag of je hem dat dan moet laten doen, maar toch jammer dat je hem in z'n normale positie blijkbaar al geen kans meer wilt geven.

Wat jij zegt heb ik nou nooit gemerkt eerlijk gezegd en ik heb nog wel met hem gewerkt. Dat het geen doorsnee kerel is is duidelijk, maar nou en? Het mogen deels toch ook wel duidelijk zijn hoe dat zo gekomen is. Maar dan nog, ik heb nooit iets gemerkt van gezeik of gezeur of hoe jij dat ook noemt, ook nu niet als ik naar NPO Radio 2 luister tussen 16 en 18.

Maar goed, je bent ook niet verplicht het leuk te vinden natuurlijk :D

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 30 apr 2019 09:14

Phoenix schreef:
25 apr 2019 18:32
Bij 3FM is de verjongingsdrift niet succesvol geweest, maar het verlies hier is weer de winst van Radio 2.
Volgens mij kun je hier niet spreken van een verjongingsdrift.. de DJs kozen er namelijk vrijwel allemaal zelf voor om te vertrekken. Ik denk dat Giel de enige was (en misschien Michiel in mindere mate, als had hij een andere argumentatie) die door de veranderende omstandigheden kozen om te vertrekken. Als 3FM het zelf had kunnen regelen, hadden ze de leegloop natuurlijk op een veel lager tempo willen hebben.
De Sportmarketing Podcast - dé podcast over alle ontwikkelingen binnen de sportmarketing - http://anchor.fm/yellow-jersey

Patrick Kicken

Bericht door Patrick Kicken » 03 mei 2019 01:03

Piet Puk schreef:
27 apr 2019 08:22
Ineens wil ik heel graag aan Patrick Kicken vragen om naar Amsterdam te reizen en met "radioheld" Ruud de Wild een interview te doen, met de focus op radio.
Waarvan akte

:-)
Gratis radioles! www.radiocollege.nl (Apple) www.radio-college.nl (Android)
Videointerviews: www.radiohelden.nl Contact via WhatsApp? 0630844222
Columns: www.radio.nl/columns

rodie

Bericht door rodie » 03 mei 2019 16:57

Ik ben het helemaal eens met Ruud.
Ik behoor tot de jongeren, maar in mijn ogen is de creativiteit ver te zoeken.
Komt vast en zeker ook wel door alle beperkingen die de zenders je opleggen.
Het zijn tegenwoordig allemaal robotjes die plaatjes aan en afkondigen, en zo af en toe een prijsvraagje/quizje ertussen door...

Plaats reactie