Luistercijfers januari-februari 2019

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
boxfm

Re: Luistercijfers januari-februari 2019

Bericht door boxfm » 14 apr 2019 18:57

Osker schreef:
14 apr 2019 14:29
De luistercijfers geven mij gelijk, veel objectiever kan ik het niet maken.
Nu zijn de luistercijfers ook niet bepaald echt objectief. Officieel zijn ze representatief voor heel Nederland ja, maar iedereen weet dat de meetmethode flink achterhaald is en een slecht beeld geeft. Ongeveer 8000 mensen (landelijk!) die een dagboekje bijhouden. Dus 0,05% van de bevolking weerspiegelt het land. Respondenten die overigens ook geld krijgen voor deelname, waardoor je bij een deel van de respondenten dus ook mag twijfelen aan de reden waarom zij deelnemen.

Smid70

Bericht door Smid70 » 14 apr 2019 21:01

Osker schreef:
14 apr 2019 13:52
Smid70 schreef:
14 apr 2019 12:29
Osker schreef:
14 apr 2019 04:52
Eens, een beter alternatief is er niet in de ochtend. Wel denk ik dat Dane wat meer Jensen moet laten zien.
Liever niet meer Jensen, afstand houden van z'n achterlijke broer is het beste wat Dane kan doen.
Wat jij van zijn broer vindt interesseert mij niet, dat is dan ook niet wat ik bedoel.

Je merkt als je naar interviews of interacties met sidekicks (zeker Jelte) luistert dat af en toe het “Jensen randje”,(beetje zuigen en sarren), naar boven komt. Dat zou hij vaker moeten doen. De show staat als een huis, maar dat kan hem net van de rest en zijn illustere voorganger onderscheiden.

Ik noemde dat eerder ergens dat het lijkt alsof hij met een aangetrokken handrem presenteert juist om te voorkomen dat hij door uilskuikens met zijn broer vergeleken wordt. Die “handrem” hoor je en dat is jammer.
O sorry, ik dacht dat ik hier ook een mening mocht hebben. Was even vergeten dat Osker het beter weet. Duizend maal excuses.

jessica

Bericht door jessica » 14 apr 2019 22:10

Osker schreef:
14 apr 2019 13:57
laten we er geen wedstrijdje verpissen van maken en ieder zijn meug. Ik heb het rondje gemaakt: radio 2, Beelen , van inkel, Q maar de show op 538 in de ochtend is en blijft de beste. De rest is slaapverwekkend saai of nep en alles er tussenin. Niet voor niets is 538 nog steeds marktleider in de ochtend en zo zijn we weer terug bij de start van het topic.
Dit is jouw persoonlijke mening, iedereen mag zijn eigen mening hebben.
Er zijn veel betere ochtendshows gemaakt. Maar die zijn al een hele tijd van de radio af. Een show met een DJ die alleen muziek draait zonder sidekicks is er helemaal niet meer. Gewoon snelle ochtendradio. Het is allemaal heel erg traag geworden met heel veel gepraat.

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 14 apr 2019 22:23

Osker schreef:
14 apr 2019 14:29
De luistercijfers geven mij gelijk, veel objectiever kan ik het niet maken.
Radio 2 heeft toch een hoger marktaandeel dan 538? Dan spreek je jezelf tegen.

Ik vind de ochtendshow van 538 persoonlijk niks; muzikaal niet interessant en voor mij ook veel te veel gepraat met alle side-kicks die erbij zitten. Dat er veel mensen zijn die er wel naar luisteren snap ik hoor. Maar ga niet beweren dat het de beste ochtendshow van Nederland is en dat de rest niks is.
De Sportmarketing Podcast - dé podcast over alle ontwikkelingen binnen de sportmarketing - http://anchor.fm/yellow-jersey

Oortjes

Bericht door Oortjes » 14 apr 2019 22:53

Een ochtendshow met zo een 4% marktaandeel heeft in absolute aantallen nog steeds veel luisteraars. Dat lukt niet als het slaapverwekkend of niks is.

Het is meestal een kwestie van smaak.
Rock 'n roll is better than music!

Osker

Bericht door Osker » 14 apr 2019 23:22

Smid70 schreef:
14 apr 2019 21:01
Osker schreef:
Smid70 schreef:
14 apr 2019 12:29

Liever niet meer Jensen, afstand houden van z'n achterlijke broer is het beste wat Dane kan doen.
Wat jij van zijn broer vindt interesseert mij niet, dat is dan ook niet wat ik bedoel.

Je merkt als je naar interviews of interacties met sidekicks (zeker Jelte) luistert dat af en toe het “Jensen randje”,(beetje zuigen en sarren), naar boven komt. Dat zou hij vaker moeten doen. De show staat als een huis, maar dat kan hem net van de rest en zijn illustere voorganger onderscheiden.

Ik noemde dat eerder ergens dat het lijkt alsof hij met een aangetrokken handrem presenteert juist om te voorkomen dat hij door uilskuikens met zijn broer vergeleken wordt. Die “handrem” hoor je en dat is jammer.
O sorry, ik dacht dat ik hier ook een mening mocht hebben. Was even vergeten dat Osker het beter weet. Duizend maal excuses.
Kijk nu komen we ergens, het is je vergeven hoor.
Gekheid op een stokje, ik kap discussie over broer Jensen bewust af omdat je dan een felle discussie moet vrezen tussen fans en haters. Dat is niet het doel van dit draadje.

Mijn handrem analyse is gewoon een constatering. Als Dane eventjes wat meer zichzelf (Jensen) is wordt het gelijk spannender. Dat is wederom geen mening maar een constatering.

Naarmate zijn status groeit zal je dat steeds meer gaan zien, let maar op (dit is mening noch constatering maar een goed onderbouwde verwachting).

Smid70

Bericht door Smid70 » 15 apr 2019 09:27

Osker schreef:
14 apr 2019 23:22
Smid70 schreef:
14 apr 2019 21:01
Osker schreef:

Kijk nu komen we ergens, het is je vergeven hoor.
Gekheid op een stokje, ik kap discussie over broer Jensen bewust af omdat je dan een felle discussie moet vrezen tussen fans en haters. Dat is niet het doel van dit draadje.

Mijn handrem analyse is gewoon een constatering. Als Dane eventjes wat meer zichzelf (Jensen) is wordt het gelijk spannender. Dat is wederom geen mening maar een constatering.

Naarmate zijn status groeit zal je dat steeds meer gaan zien, let maar op (dit is mening noch constatering maar een goed onderbouwde verwachting).
Tja, en daar verschil ik van mening met je. Zuigen en sarren heeft, naar mijn mening, niets met spannende radio te maken, meer met effectbejag.
Ik denk dat de gemiddelde luisteraar gewoon gezellige radio in de morgen wil.

Daan!

Bericht door Daan! » 15 apr 2019 10:17

Osker schreef:
En dus subjectief. :wink:

boxfm

Bericht door boxfm » 15 apr 2019 11:53

Osker schreef:

Maar laat Frank dan echt iets van zichzelf zien, of laat hij dan een 'trucje/talent' van zijn broer zien?

Osker

Bericht door Osker » 16 apr 2019 17:56

boxfm schreef:
15 apr 2019 11:53
Osker schreef:

Maar laat Frank dan echt iets van zichzelf zien, of laat hij dan een 'trucje/talent' van zijn broer zien?
tsja frank is frank en Robert is Robert.
Dane is, in tegenstelling tot Jensen en Genee, in staat radio te maken waar het bewust een beetje schuurt terwijl het toch gezellig blijft. Dat zien we in de ochtend show (nog) niet.

Smid70

Bericht door Smid70 » 16 apr 2019 18:50

Osker schreef:
16 apr 2019 17:56
boxfm schreef:
15 apr 2019 11:53
Osker schreef:

tsja frank is frank en Robert is Robert.
Dane is, in tegenstelling tot Jensen en Genee, in staat radio te maken waar het bewust een beetje schuurt terwijl het toch gezellig blijft. Dat zien we in de ochtend show (nog) niet.
Waarom moet het schuren? Is mij niet duidelijk wat daar goed aan is. Als je maar zeikt is het beter of zo?
Je hebt het hier over een ochtendshow waar je de luisteraars van Evers mee wil vasthouden, dan lijkt het me niet verstandig net te doen alsof je bij Powned werkt.

Osker

Bericht door Osker » 16 apr 2019 19:22

Het hoeft niet te schuren maar het maakt het allemaal een beetje spannender.
Bij ESO hadden Rick en Niels die rol overigens.

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 23 apr 2019 09:05

Komen vandaag niet de nieuwste cijfers?
De Sportmarketing Podcast - dé podcast over alle ontwikkelingen binnen de sportmarketing - http://anchor.fm/yellow-jersey

progmog

Bericht door progmog » 23 apr 2019 09:08

JulesKluivert schreef:
23 apr 2019 09:05
Komen vandaag niet de nieuwste cijfers?
Nee, donderdag 25ste.

Plaats reactie