Het Grote Ochtendshowtopic

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
radiodaan

Re: Het Grote Ochtendshowtopic

Bericht door radiodaan » 03 mar 2019 15:24

Janno schreef:
03 mar 2019 09:05
Piet Veermans verjaardag was ik even vergeten :wink: maar dan nog kon Giel niet van tevoren zeker weten wanneer hij beoordeeld zou worden.
Giel had het bij de eerste recensie op dinsdagochtend kunnen weten, want toen zag je de foto’s op volgorde van beoordeling staan.

Phoenix

Bericht door Phoenix » 03 mar 2019 16:57

radiodaan schreef:
03 mar 2019 15:24
Janno schreef:
Piet Veermans verjaardag was ik even vergeten :wink: maar dan nog kon Giel niet van tevoren zeker weten wanneer hij beoordeeld zou worden.
Giel had het bij de eerste recensie op dinsdagochtend kunnen weten, want toen zag je de foto’s op volgorde van beoordeling staan.
Serieus. Waar gaat dit over? Giel weet dat een AD recensent op een bepaalde dag zijn programma gaat beluisteren en beoordelen en maakt dat een goed programma. De andere dagen doet ‘ie maar wat, want dan luistert het AD toch niet mee.
28-01-08 / 22-04-10

Verder gaan we gewoon ontopic natuurlijk.

Janno

Bericht door Janno » 03 mar 2019 17:58

radiodaan schreef:
03 mar 2019 15:24
Janno schreef:
Natuurlijk niet. Hij weet toch niet wanneer de journalist geluisterd heeft? De volgorde zegt alleen iets over wanneer het in de krant komt, maar niets over het tijdstip van luisteren.

En Phoenix heeft natuurlijk gelijk. Het gaat eigenlijk nergens over. Giel zal echt niet ineens extra zijn best gaan doen om maar een goede recensie te krijgen. Ik schat hem hoger in.

RealSunchaser

Bericht door RealSunchaser » 03 mar 2019 23:30

Los van de vraag of Giel wist dat zijn vrijdagshow beoordeeld werd (hij zegt van niet, waarom zouden we dat niet geloven), als je weet dat iemand extra aandachtig naar je kijkt en er over gaat oordelen verandert altijd iets, of je nu een kok bent, of als de baas een dagje over de vloer komt. Maar ook Matty en Marieke, Frank Dane en Ekdom hadden kunnen weten dat ze deze week beoordeeld gingen worden en die kregen ook niet echt een overwegend positieve beoordeling. Dus je kan ws wel iets meer aandacht aan je show geven maar het DNA verander je niet zomaar.

Het enige dat wij kunnen doen is gewoon eens naar een willekeurige ochtenshow luisteren en dan kijken of we het eens zijn met het AD.

rutgrrr

Bericht door rutgrrr » 04 mar 2019 10:46

Phoenix schreef:
03 mar 2019 16:57
Serieus. Waar gaat dit over? Giel weet dat een AD recensent op een bepaalde dag zijn programma gaat beluisteren en beoordelen en maakt dat een goed programma. De andere dagen doet ‘ie maar wat, want dan luistert het AD toch niet mee.
DIT. De forumparanoia/samenzweringsgedachte moet echt even ingedamd worden hier :eek:
Offtopic is het nieuwe ontopic.

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 04 mar 2019 13:29

Toch vraag ik me af in hoeverre mensen nu echt gaan switchen van zender op basis van de nieuwe ochtendshows sinds september. Als het echt niet bevalt dan ga je wel een andere zender uitproberen, maar ik denk dat de meeste mensen ook op basis van gewoonte hun zender wel trouw blijven. Dat een trouwe Evers-fan een nieuw station gaat zoeken omdat diegene Frank Dane niet trekt snap ik best goed. Maar ik denk dat weinig luisteraars de moeite nemen om meerdere shows af te gaan en te bepalen waar ze het liefste naar luisteren
De Sportmarketing Podcast - dé podcast over alle ontwikkelingen binnen de sportmarketing - http://anchor.fm/yellow-jersey

dennus

Bericht door dennus » 04 mar 2019 16:21

Wij, nerds, vergeten wel eens dat het voor de meeste mensen maar "gewoon" radio is. Als er maar een bekend liedje uit de speaker komt is het voor het overgrote deel van de luisteraars al prima. En niet, dan schakelen ze net zo makkelijk weer weg. Radio is wat dat betreft net zoals televisie tegenwoordig. Mensen zijn minder trouw aan een station. Er is (te) veel keuze.

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers » 04 mar 2019 19:38

dennus schreef:
04 mar 2019 16:21
Wij, nerds, vergeten wel eens dat het voor de meeste mensen maar "gewoon" radio is. Als er maar een bekend liedje uit de speaker komt is het voor het overgrote deel van de luisteraars al prima. En niet, dan schakelen ze net zo makkelijk weer weg. Radio is wat dat betreft net zoals televisie tegenwoordig. Mensen zijn minder trouw aan een station. Er is (te) veel keuze.
Never forget: mijn schoonzus die volgens haarzelf al jarenlang tijdens het schoonmaken meezingt op de klanken van 538, had hem al die tijd op Skyradio staan. En zo zijn er nóg honderdduizenden.

dennus

Bericht door dennus » 04 mar 2019 19:45

Hahahaha... al die dure vormgeving voor ingekocht. En nog horen ze het verschil niet :wink:

Mark_5MW

Bericht door Mark_5MW » 06 mar 2019 11:15

JulesKluivert schreef:
04 mar 2019 13:29
Toch vraag ik me af in hoeverre mensen nu echt gaan switchen van zender op basis van de nieuwe ochtendshows sinds september. Als het echt niet bevalt dan ga je wel een andere zender uitproberen.......
Mij kan de naam van de zender niet boeien.
De DJ moet authentiek zijn, muziek kennis uitdragen, beperkt kort nieuws brengen, goed communiceren met mensen zonder hen af te branden, maar wel doorvragen en gevat kunnen zijn.
Geen gemaakte lol-robot, niet over-de-top en geen massa-hysterie met assistenten.
De content is middels 'praatje en muziek' over het medium dat radio heet.
Geen instagram/selfie/snapchat verlengstuk asltublieft.

En als het me niet boeit schakel ik net zo lang door op de autoradio totdat ik iets vind wat wel prettig aan te horen is.
Desnoods zonder DJ.
Vriendelijke groeten,

Mark van Wijk

Durashift

Bericht door Durashift » 10 mar 2019 00:27

Pot schreef:
01 mar 2019 07:55
https://www.ad.nl/show/frank-dane-radio ... ~a6c90e4d/

Door Gudo Tienhooven

Urgentie
Meligheid is troef in de vroege morgen van Radio 538, maar tussen het hoongelach door word je – misschien wel meer dan in andere ochtendshows – uitgebreid bijgepraat over het laatste nieuws. Ook de ‘moeilijke’ onderwerpen als het staatsbelang in KLM komen voorbij.
Mag soms wel feitelijk iets correcter zijn, vind ik. Ik hoor soms zaken in het nieuwsblok, dat voor mij geen nieuws meer is omdat ik het de avond ervoor al gehoord heb.. en dan in een iets andere vorm.
Pot schreef:
(..)
Toch bekruipt je soms het gevoel dat de wat brave Hannelore er een beetje bij hangt. (..)
Ja, het zijn er te veel. Met Henk erbij hoor je 5 stemmen.. :eek:
Pot schreef:
En de namen lijken al op elkaar, maar ook qua geluid (letterlijk en figuurlijk) zijn Jelte van der Goot en Jelmer Gussinklo nauwelijks van elkaar te onderscheiden. (..)
Ja, heb ik ook last van.

Afgelopen weken heb ik 538 vooral gehoord tijdens snooze tijd.. zo rond 6:15 en half zeven.. Kan er niet de volle tijd naar luisteren.. switch naar radio 2 en de laatste weken zet ik om 9 uur radio 1 aan.. want daar heb je dan rond 9:15 het item 'de kritiek van jan publiek' :smile:

~~~~~~~
Wordt de volgende review die van de middagshows? :D

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 10 mar 2019 10:30

Durashift schreef:
10 mar 2019 00:27
Wordt de volgende review die van de middagshows? :D
Of nog een review van de zenders die ze nu niet hebben opgenomen in de beoordeling: zoals Radio 1, 3FM, Radio 5, 100%NL....
De Sportmarketing Podcast - dé podcast over alle ontwikkelingen binnen de sportmarketing - http://anchor.fm/yellow-jersey

Durashift

Bericht door Durashift » 10 mar 2019 23:05

Radio 1 vind ik toch niet echt een 'show'. Dat is een ochtendprogramma wat mij betreft.

RealSunchaser

Bericht door RealSunchaser » 10 mar 2019 23:47

Mee eens. 3FM en Radio5 had gekund maar ja zo serieus moeten we t ook niet nemen

RealSunchaser

Bericht door RealSunchaser » 19 mar 2019 09:54

Volgens 538 is het marktaandeel van Frank Dane net zo groot als Evers
https://www.mediacourant.nl/2019/03/fra ... als-evers/

Wel verliest 538 2,1 marktaandeel vergeleken met vorig jaar

Plaats reactie