Het Grote Ochtendshowtopic

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

GielBeelen

Re: Het Grote Ochtendshowtopic

Bericht door GielBeelen » 02 mar 2019 15:52

Als je toch zelf hier reageert (top trouwens); heb je het gevoel dat je nu wat losser kan zijn in presentatie dan toen je begon bij Veronica?
In het begin deed ik vooral waarvan ik dacht dat het goed zou zijn voor een best wel niche (pop)rock mannenzender. Later is mij gevraagd vooral mezelf te zijn en dus net als de muziek een stuk breder. Dus ja ik kan wel meer mezelf zijn als toen ik begon. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik dat van die eerste periode vooral zelf had bedacht en niet zozeer de opdracht was 😬

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers » 02 mar 2019 17:03

Phoenix schreef:
02 mar 2019 13:07
GielBeelen schreef:
02 mar 2019 12:03
Hoe had ik t kunnen weten dan eigenlijk?
Och man als ik t geweten had dan had ik waarschijnlijk wel iets meer kwaliteit erin gegooid 😬😂 op papier uit context lijken dingen nu wel heel plat.
Anyway ik ben blij dat er nog onbevooroordeeld beluisterd wordt ipv meningen die zijn gebaseerd op 1,5 jaar geleden op een totaal ander Veronica.
Luister eens 😅
Het programma is er inderdaad in 1,5 jaar tijd op vooruit gegaan. Zowel inhoudelijk als muzikaal. Dat laatst geldt voor de gehele zender. Het programma bevat de herkenbare Giel onderdelen, zoals de Giel Mobiel, Opa Beelen en vaste items zoals de column van Rob Scheepers. De interactie met Jeroen Latijnhouwers is ook zeer prettig. Daarnaast speelt Beelen altijd in op de actualiteit, kan hij zeer snel schakelen, zit er een vlot tempo in en luistert prima weg.

Van alle beoordeelde ochtendshows vind ik die van Beelen het prettigst.
Ekdom is een prima DJ maar komt beter tot zijn recht op een ander tijdslot.
Van het type radio dat Mattie en Marieke maken ben ik geen fan. #selfieradio
De andere ochtendshows heb ik nog onvoldoende beluisterd om te beoordelen.
"Ekdom is een prima DJ maar komt beter tot zijn recht op een ander tijdslot."

Echt zo mee eens. Blijkbaar was er de behoefte om zijn status qua bekendheid te koppelen aan een ochtendshow, terwijl daar - imo - zijn kracht helemaal niet ligt. Zo bizar. Alsof de beste keeper van de wereld ineens in de spits gaat spelen, "omdat dit nu beter bij mijn bekendheid past."

RealSunchaser

Bericht door RealSunchaser » 02 mar 2019 18:06

Precies, Ekdom tijdens de lunch was perfect, de middagshow zou ook goed kunnen. Maar goed, de ochtend schijnt een speciale wens voor menig dj te zijn

Frits Spits had vroeger ook niet in de ochtend gepast, zo druk en enthousiast als ie was (hij leeft nog, ik weet t)

Radbi

Bericht door Radbi » 02 mar 2019 18:13

Ekdom past beter op een ander tijdslot (bij Radio 10)?? Dat snap ik even niet. Ekdom is al jaren een van de succesvolle ochtend DJ’s. Bij Radio 10 is hij misschien (nog) niet hetzelfde als bij Radio 2, maar daar doet hij het ook prima. Waarom van mening dat hij op een ander tijdslot past?

Smid70

Bericht door Smid70 » 02 mar 2019 19:05

Radbi schreef:
02 mar 2019 18:13
Ekdom past beter op een ander tijdslot (bij Radio 10)?? Dat snap ik even niet. Ekdom is al jaren een van de succesvolle ochtend DJ’s. Bij Radio 10 is hij misschien (nog) niet hetzelfde als bij Radio 2, maar daar doet hij het ook prima. Waarom van mening dat hij op een ander tijdslot past?
Tja, ik moet zeggen dat hij mij bij 10 in de ochtend ook niet echt bevalt. Het is allemaal hetzelfde, bv Dr Pop is te makkelijk, ik kan me bij radio 2 herinneren dat er nog wel eens iets niet gevonden werd. Het is teveel format en hij heeft weinig te sparren en dat heeft zo'n jongen nodig.
En je kunt beter zeggen nog steeds niet hetzelfde niveau als hij bij radio 2.

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers » 02 mar 2019 19:29

Radbi schreef:
Laten we het ook niet overdrijven, hij heeft bijna tweeënhalf jaar de ochtendshow op Radio2 gedaan. En ook in die periode vond ik dat hij beter tot zijn recht komt op andere uren.

Theimon

Bericht door Theimon » 02 mar 2019 20:10

GielBeelen schreef:
02 mar 2019 15:52
Als je toch zelf hier reageert (top trouwens); heb je het gevoel dat je nu wat losser kan zijn in presentatie dan toen je begon bij Veronica?
In het begin deed ik vooral waarvan ik dacht dat het goed zou zijn voor een best wel niche (pop)rock mannenzender. Later is mij gevraagd vooral mezelf te zijn en dus net als de muziek een stuk breder. Dus ja ik kan wel meer mezelf zijn als toen ik begon. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik dat van die eerste periode vooral zelf had bedacht en niet zozeer de opdracht was 😬
Het is mensen blijkbaar wel opgevallen, dus dat is dan positief :)

Radbi

Bericht door Radbi » 02 mar 2019 20:33

Smid70 schreef:
02 mar 2019 19:05
Radbi schreef:
Tja, ik moet zeggen dat hij mij bij 10 in de ochtend ook niet echt bevalt. Het is allemaal hetzelfde, bv Dr Pop is te makkelijk, ik kan me bij radio 2 herinneren dat er nog wel eens iets niet gevonden werd. Het is teveel format en hij heeft weinig te sparren en dat heeft zo'n jongen nodig.
En je kunt beter zeggen nog steeds niet hetzelfde niveau als hij bij radio 2.
Ja, dat bedoel ik ook. Het is niet dat hij mij niet bevalt in de ochtend bij 10, ik vind hem nog steeds leuk presenteren. Hopelijk komt hij alsnog op zijn niveau als bij Radio 2. Maar ik vind die sidekicks erg zwak en niets toevoegen. De ochtendshow en Ekdom verdienen betere sidekicks vind ik en met wat aanpassingen kan de show sterker en nog leuker worden. Maar ik vind dat hij prima in de ochtend past en niet op andere uren. Maar goed, ieder zijn smaak en mening😉
Laatst gewijzigd door Radbi op 02 mar 2019 20:38, 2 keer totaal gewijzigd.

Radbi

Bericht door Radbi » 02 mar 2019 20:36

Herman ven Schippers schreef:
02 mar 2019 19:29
Radbi schreef:
Laten we het ook niet overdrijven, hij heeft bijna tweeënhalf jaar de ochtendshow op Radio2 gedaan. En ook in die periode vond ik dat hij beter tot zijn recht komt op andere uren.
Gelet op zijn (voormalig) succes in de ochtend, zijn het dus persoonlijke meningen en smaken als gezegd wordt dat hij op andere uren beter tot zijn recht komt😉

Janno

Bericht door Janno » 03 mar 2019 08:27

RealSunchaser schreef:
02 mar 2019 14:53
GielBeelen schreef:
02 mar 2019 12:03

Hoe had ik t kunnen weten dan eigenlijk?
Omdat AD-journalist vantevoren aankondigde welke shows hij ging luisteren en jij was de laatste :) Of had je de vier voorgaande recensies gemist deze week
Er staat niet bij wélke ochtend hij heeft geluisterd. Het zal zeker niet de ochtend zijn dat het in de krant verscheen en het kan dus net zo goed al een week eerder beluisterd zijn en later uitgewerkt. Tenzij iemand ergens een datum heeft zien staan bij de recensie ga ik uit van een willekeurig tijdstip waar de jocks niets van wisten.

RadioFan!

Bericht door RadioFan! » 03 mar 2019 08:48

Mattie en Marieke werd in elk geval op woensdagochtend, de dag voor het vrij geven van 't artikel, beluisterd. Dit weet ik omdat ik 's ochtends luisterde en inderdaad hoorde dat Anne-Marie richting het einde van het programma de studio met buikpijn verliet.

BobPatience

Bericht door BobPatience » 03 mar 2019 08:54

En de verjaardag van Piet Veerman is op 1 maart, het artikel over Giels show kwam uit op 2 maart.

Alleen het artikel van maandag lijkt mij lastig. Misschien van de show van vrijdagochtend?
Festina lente

Janno

Bericht door Janno » 03 mar 2019 09:05

Piet Veermans verjaardag was ik even vergeten :wink: maar dan nog kon Giel niet van tevoren zeker weten wanneer hij beoordeeld zou worden.

Phoenix

Bericht door Phoenix » 03 mar 2019 10:22

BobPatience schreef:
03 mar 2019 08:54
En de verjaardag van Piet Veerman is op 1 maart, het artikel over Giels show kwam uit op 2 maart.

Alleen het artikel van maandag lijkt mij lastig. Misschien van de show van vrijdagochtend?
Artikelen zijn verschenen van dinsdag tot en met zaterdag. Maandag was er geen artikel.
28-01-08 / 22-04-10

Verder gaan we gewoon ontopic natuurlijk.

BobPatience

Bericht door BobPatience » 03 mar 2019 11:13

Phoenix schreef:
03 mar 2019 10:22
BobPatience schreef:
03 mar 2019 08:54

Artikelen zijn verschenen van dinsdag tot en met zaterdag. Maandag was er geen artikel.
Oja, dat is waar ook.
Festina lente

Plaats reactie