Het Grote Ochtendshowtopic

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.
Plaats reactie
density1

Re: Het Grote Ochtendshowtopic

Bericht door density1 » 24 mar 2019 18:23

Dat vind ik niet.

Daan!

Bericht door Daan! » 24 mar 2019 20:50

Vertel dan op zn minst waaruit dat blijkt volgens jou.

Pot

Bericht door Pot » 24 mar 2019 21:02

Osker schreef:
24 mar 2019 18:00
Met die luistercijfers lijkt het wel snor te zitten en die overige zaken zijn ook prima in orde. Evers opvolgen is moeilijk, bijna onmogelijk maar Dane heeft het gedaan.
Er is slechts 1 meting geweest, dus je kunt dat nog niet zeggen dat het snor zit... Ook vind ik (na 2 keer luisteren, slechts) dat er onnodig gelachen wordt. Bovendien is het logisch dat Evers zegt dat Dane een van de grootste talenten is. Zal gek zijn als hij dat niet zegt.

RadioFan!

Bericht door RadioFan! » 24 mar 2019 21:13

Osker schreef:
24 mar 2019 18:03
density1 schreef:
24 mar 2019 16:32
Dane kopieert nog steeds erg het Evers-sfeertje vind ik. Slimme keuze misschien om het zo te doen om luisteraars niet gelijk af te schrikken maar ook wel een wat geflatteerd succes. Nog afwachten tot hij zijn eigen draai gaat geven aan de ochtendshow over een tijdje en er andere sfeer wordt neergezet.
Oneens het is een andere show met andere onderwerpen (behalve verruckte). Hij kopieert de sfeer niet, hij heeft dezelfde sfeer weten te creëren en juist dát is een compliment waard.
Ik kan er niet naar luisteren, alleen die stem al. Die sidekicks voegen ook niets toe, de enige die wat toevoegd is Henk met het nieuws. Nee, nee. Niets voor mij die show. 🤮

Janno

Bericht door Janno » 24 mar 2019 22:12

Wij hebben tot volle tevredenheid de ochtendshow van 538 de rug toegekeerd na het vertrek van Evers. Moet er niet aan denken elke dag nog naar dat holle gelach te moeten luisteren.

Greatski

Bericht door Greatski » 25 mar 2019 08:18

density1 schreef:
Dane kopieert nog steeds erg het Evers-sfeertje vind ik. Slimme keuze misschien om het zo te doen om luisteraars niet gelijk af te schrikken maar ook wel een wat geflatteerd succes. Nog afwachten tot hij zijn eigen draai gaat geven aan de ochtendshow over een tijdje en er andere sfeer wordt neergezet.
Onzin, jij hebt zo te lezen nooit de Frank en Vrijdagshow van Frank geluisterd afgelopen jaren. Frank is gewoon zichzelf.

Rolfz

Bericht door Rolfz » 25 mar 2019 08:59

Janno schreef:
24 mar 2019 22:12
Wij hebben tot volle tevredenheid de ochtendshow van 538 de rug toegekeerd na het vertrek van Evers. Moet er niet aan denken elke dag nog naar dat holle gelach te moeten luisteren.
Welke ochtendshow luisteren jullie nu?
Ruud de Wild, De beste presentator van de Nederlandse Radio!

density1

Bericht door density1 » 25 mar 2019 10:50

Greatski schreef:
25 mar 2019 08:18
density1 schreef:
Onzin, jij hebt zo te lezen nooit de Frank en Vrijdagshow van Frank geluisterd afgelopen jaren. Frank is gewoon zichzelf.
In die show misschien, die heb ik inderdaad nooit beluisterd. Maar in de nieuwe ochtendshow vind ik van niet. Teveel gekunsteld gelach en teveel teren op wat was.

radiodaan

Bericht door radiodaan » 25 mar 2019 10:55

density1 schreef:
25 mar 2019 10:50
Greatski schreef:
density1 schreef:
In die show misschien, die heb ik inderdaad nooit beluisterd. Maar in de nieuwe ochtendshow vind ik van niet. Teveel gekunsteld gelach en teveel teren op wat was.
Zelf altijd de Frank & Vrijdagshow geluisterd, maar luister nu niet naar Frank in de ochtend. Vind de show te veel op ESO lijken. Ik had gehoopt dat hij er meer een Frank&Ochtendshow, met enkel Jelte en Jelmer erbij, van ging maken, maar helaas. Komt vooral door het blijven van de Verruckte Halbe Stunde (was ik sowieso al niet zo fan van), Henk en ook Peter die op onregelmatige basis een colum nu doet.
Daardoor maar volledig overgestapt naar Radio 2.
Laatst gewijzigd door radiodaan op 25 mar 2019 15:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Janno

Bericht door Janno » 25 mar 2019 12:33

Rolfz schreef:
25 mar 2019 08:59
Janno schreef:
24 mar 2019 22:12
Welke ochtendshow luisteren jullie nu?
Jan-Willem start op, radio 2. Bevalt ons prima.

freggel2

Bericht door freggel2 » 25 mar 2019 18:04

radiodaan schreef:
25 mar 2019 10:55
density1 schreef:
25 mar 2019 10:50
Greatski schreef:

Zelf altijd de Frank & Vrijdagshow geluisterd, maar luister nu niet naar Frank in de ochtend. Vind de show te veel op ESO lijken. Ik had gehoopt dat hij er meer een Frank&Ochtendshow, met enkel Jelte en Jelmer erbij, van ging maken, maar helaas. Komt vooral door het blijven van de Verruckte Halbe Stunde (was ik sowieso al niet zo fan van), Henk en ook Peter die op onregelmatige basis een colum nu doet.
Daardoor maar volledig overgestapt naar Radio 2.
Dank je @radiodaan. Je haalt de woorden uit mijn mond.
Ik had inderdaad ook gehoopt dat hij de Frank&Ochtendshow kant op ging. Met de rubrieken met Chris Zegers en nog een aantal kleine vaste punten van toen.

Maar wat Frank nu aan het doen is is inderdaad een slap aftreksel van Evers Staat Op. En daarbij vind ik het veel te druk nu in de studio. Ik vind het jammer dat Henk wat meer spreektijd heeft gekregen en Hannelore vind ik nog steeds beter bij Coen & Sander passen, in de ochtend vind ik haar anders. Omdat zij de enige vrouw is moet ze haar mannetje kunnen staan, zo komt ze vaak over.

De Frank & Vrijdagshow was ook een leuke show, het gevoel dat je weekend begonnen was/is. Dat wist Frank goed te doen. Een talent zal het zeker zijn, maar kopieer niet de show van je voorganger.

Ik heb het een tijdje geprobeerd maar ik ben inmiddels overgestapt naar Jan-Willem start op.

Smid70

Bericht door Smid70 » 25 mar 2019 19:00

Osker schreef:
24 mar 2019 16:28
Een compliment voor Dane die een dijk van een ochtendshow neerzet. Evers opvolgen was niet gemakkelijk maar hij is gezien de luistercijfers geslaagd. Evers zei het bij zijn afscheid, Dane is het grootste talent op de Nederlandse radio.
Tja, Evers is ook maar een mens. Hij gaat natuurlijk niet zeggen dat z'n opvolger een vreselijke dj is (is hij ook niet hoor, maar het grootste talent zeker niet).

Piet Puk

Bericht door Piet Puk » 26 mar 2019 07:32

Een kenmerk van Edwin Evers is dat hij altijd weg probeert te blijven van harde, duidelijke meningen. Dit liet hij aan zijn side kicks over. Edwin heeft gedurende zijn carrière bijna nooit kritiek geuit (zeker niet op 538 of John de Mol). Ook is hij vrijwel nooit een confrontatie aangegaan met een bekende nederlander. Edwin koos voor het positieve gevoel, hij heeft altijd iedereen in zijn waarde gelaten en dat bracht hem ook zoveel "vrienden van de show". Het was verrassend geweest als Edwin nu van Frank Dane oprecht had gezegd: "Geen gelukkige keus, ik had een ander genomen..."

Overigens is mijn mening dat Frank Dane de ochtendshow niet slecht doet. Als jarenlange trouwe luisteraar van ESO mis ik echter een bepaalde natuurlijkheid, echtheid. De ochtendshow van Frank is nog teveel een kopie van....Ik ben in ieder geval inmiddels geswitcht en luister nu met veel plezier elke ochtend in de auto naar Radio 2 Jan Willem Start Op (ondanks KidV).
Ik vind het wel gek maar ik vind het niet raar - Morrison

scstan94

Bericht door scstan94 » 26 mar 2019 09:41

Jan Willem Roodbeen vind ik dan ook een zeer prettige dj. Hij brengt een bepaald gevoel van harmonie en warmte met zich mee. Daarnaast weet hij tijdens interviews ook nog de juiste vragen te stellen, plus de prima muziekkeuze is het prima radio om naar het werk te gaan.

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers » 26 mar 2019 12:28

Afgelopen vrijdag was Peter Heerschop te horen bij Frank Dane, zelfde idee als bij Evers. Alleen dan in een andere vorm gegoten. Is dit slim? Op deze manier wordt het toch meer Evers Staat Op met Frank Dane?

Ik snap zo'n weekoverzicht wel, maar er zijn toch wel meer mensen die dit kunnen? Peter Pannekoek, Henry van Loon, Martijn Koning, Marcel van Roosmalen. Ik noem maar eens wat.

Plaats reactie