Talkradio format nieuw leven in blazen

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

DavyGer

Re: Talkradio format nieuw leven in blazen

Bericht door DavyGer »

Hadden we niet eens zo'n format bij radio 1 in de ochtend? Bij Morad El Oukalli? Volgens mij belde daar alleen maar nazi's, fascisten en antisemieten in. Heel onderhoudelijke gesprekken soms ook over het "joodse gespuis". https://www.geenstijl.nl/5165792/mario- ... -bitcoins/ Een luisteraar hebben ze niet voor niets voor het gerecht proberen te dagen.

Denk dat je daar anno 2021 ook rekening mee moet houden, dat je veel van dat soort volk krijgt dat gaat inbellen. Wat dat betreft is de wereld toch behoorlijk veranderd de laatste jaren. Ik vraag me daarom ook wel af of het nog wel zo verstandig is om een radio station te hebben waar je mensen maar gewoon, zonder controle vooraf, hun mening laat geven. Dan zijn er volgens mij meer dan genoeg mensen te vinden die dat maar al te graag doen over hun favoriete onderwerpen zoals joden, het WEF, coronacomplotten, wereldregering, de pedo-elite, etc.
density1

Bericht door density1 »

Daar heb je screeners voor die voor dat luisteraars in de uitzending gedrukt worden worden gescreend.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

DavyGer schreef: 14 aug 2022 21:45 Dan zijn er volgens mij meer dan genoeg mensen te vinden die dat maar al te graag doen over hun favoriete onderwerpen zoals joden, het WEF, coronacomplotten, wereldregering, de pedo-elite, etc.
Dat kan je wel sturen in onderwerpkeuze. Daarnaast is radio persoonlijker dan social media, niet zo anoniem als Twitter. Het blijft natuurlijk wel een risico dat er zo een mafklapper voorbij komt. Dan komt het aan op kwaliteit van de presentator.
Rock 'n roll is better than music!
Durashift

Bericht door Durashift »

DavyGer schreef: 14 aug 2022 21:45 Hadden we niet eens zo'n format bij radio 1 in de ochtend? Bij Morad El Oukalli? (..)
Ja. en Prem heeft ook in zijn tweede uur. (soms in de eerste, als de regie ontbreekt..)
Nachtzuster is ook talkradio, naar mijn mening. Bellen vaak dezelfde mensen in.

Rick van V op twee kan er (soms) ook wat van. Heb 'm net uitgezet.. hoef de (halve) doopcel van een inbeller nou ook niet weer te horen.
jessica

Bericht door jessica »

Durashift schreef: 17 aug 2022 01:47
DavyGer schreef: 14 aug 2022 21:45 Hadden we niet eens zo'n format bij radio 1 in de ochtend? Bij Morad El Oukalli? (..)
Ja. en Prem heeft ook in zijn tweede uur. (soms in de eerste, als de regie ontbreekt..)
Nachtzuster is ook talkradio, naar mijn mening. Bellen vaak dezelfde mensen in.

Rick van V op twee kan er (soms) ook wat van. Heb 'm net uitgezet.. hoef de (halve) doopcel van een inbeller nou ook niet weer te horen.
Ja maar dit zijn incidentele uurtjes. Waar het aan ontbreek is een echte zender die dit doet.

Of in ieder geval iedere avond van 20.00 uur tot 2.00 uur in de nacht. In mijn ogen een mooie uitdaging voor BNR.
Ane Sybesma

Bericht door Ane Sybesma »

jessica schreef: 17 aug 2022 19:03 Ja maar dit zijn incidentele uurtjes. Waar het aan ontbreek is een echte zender die dit doet.

Of in ieder geval iedere avond van 20.00 uur tot 2.00 uur in de nacht. In mijn ogen een mooie uitdaging voor BNR.
Aangezien BNR al een talkradio achting programma heeft met BNR Breekt hadden ze dit vast wel gedaan als het super succesvol was. Ze schrijven niet voor niets al jaren positieve cijfers met de luisteraars die ze hebben.
jessica

Bericht door jessica »

BNR is de zender er inderdaad niet naar om dit te doen. Ze richten zich met succes op hun niche doelgroep.
density1

Bericht door density1 »

Daarom zou er ook een nieuw station moeten komen, al dan niet op DAB+ en online.
post-it

Bericht door post-it »

Hoewel ik het zou toejuichen verwacht ik niet dat het ooit gebeurt. Format is veel te duur (arbeidsintensief).
density1

Bericht door density1 »

Denk juist dat het goedkoper is dan muziekradio. Je hoeft geen rechten voor muziek af te dragen b.v.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

density1 schreef: 18 aug 2022 15:54 Denk juist dat het goedkoper is dan muziekradio. Je hoeft geen rechten voor muziek af te dragen b.v.
Dat klopt, maar met het arbeidsintensieve heeft een post-it een valide argument. Dat maakt het kostbaarder dan muziekradio.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
post-it

Bericht door post-it »

density1 schreef: 18 aug 2022 15:54Denk juist dat het goedkoper is dan muziekradio. Je hoeft geen rechten voor muziek af te dragen b.v.
Nee, de kosten voor de benodigde 'handjes', in dit geval vooral redactiekracht, stijgen ver boven de kosten uit die je voor muziekrechten zou moeten betalen. Ga maar eens met BNR praten. En ja, ook een talkradio station heeft een stevige redactie nodig om het te laten slagen. De voorbereiding en onzichtbare begeleiding van de on-air presentatoren bepalen voor een heel groot deel het succes.
density1

Bericht door density1 »

Tja, ik denk dat dit allemaal wel mee kan vallen. Het ligt er aan hoe je het opzet en welke eisen je er aan stelt. Talkradio 1395 is jaren geleden gestopt in een hele andere tijd. De tijden zijn nu veranderd met daarbij de mogelijkheden die er zijn dus ik denk zeker dat je met creatief denken best iets goeds op kunt bouwen. Presentatoren hoeven daar echt niet gratis of voor een boekenbon en een Nuts te gaan zitten, maar een middenweg is zeker mogelijk.
progmog

Bericht door progmog »

Wil jij 24 uur per dag gesproken woord? Dan ben je x10 zoveel kwijt vergeleken met muziekrechten. En wil je minder uren? Dan moet je de overgebleven uren vullen met muziek... en dan heb je muziekrechten.
density1

Bericht door density1 »

Dat zeg ik niet, je kunt dat opvullen met reruns van eerdere shows.
Plaats reactie