RadioRing 2018

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Oortjes

Re: RadioRing 2018

Bericht door Oortjes » 02 feb 2019 15:43

Smid70 schreef:
02 feb 2019 13:44
Kom kom Oortjes, hoezo oudere mensen, tellen die niet meer mee? Zijn de meeste luisteraars geen oudere mensen?
Oudere mensen tellen wel mee. Ik ben groot fan van een aantal oudere dj's. Dat wil niet zeggen dat jongere radiomakers ook niet heel goed kunnen zijn, beter dan oudere. De vernieuwing komt niet meer van Gerard Ekdom of Jeroen van Inkel, hoe populair ze ook zijn.

Neem de terecht veel genoemde Edwin Evers. Hij heeft een andere prijs gekregen en terecht. Als radiomaker vind ik echter dat hij in de jaren '90 beter, vernieuwender was dan in de laatste achttien jaar bij 538.

Ik zie ook dat de combi van radio en social media de reden is dat Bram de prijs gewonnen heeft. Dat is tegenwoordig een kwaliteit, prima. Ik gun het Bram meer dan een om stemmen bedelend Somertijd. En ik vind ook dat bij Radiocorp creatiever radio gemaakt wordt dan bij Talpa en de NPO. Van mij uit dus een grote gunfactor en geen verbazing.

De reacties hier doen mij denken dat het de outsiders misgund wordt, net als ooit bij RadioNL. Wat mij betreft is dat onterecht.
Rock 'n roll is better than music!

Smid70

Bericht door Smid70 » 03 feb 2019 22:15

Oortjes schreef:
02 feb 2019 15:43
Smid70 schreef:
02 feb 2019 13:44
Kom kom Oortjes, hoezo oudere mensen, tellen die niet meer mee? Zijn de meeste luisteraars geen oudere mensen?
Oudere mensen tellen wel mee. Ik ben groot fan van een aantal oudere dj's. Dat wil niet zeggen dat jongere radiomakers ook niet heel goed kunnen zijn, beter dan oudere. De vernieuwing komt niet meer van Gerard Ekdom of Jeroen van Inkel, hoe populair ze ook zijn.

Neem de terecht veel genoemde Edwin Evers. Hij heeft een andere prijs gekregen en terecht. Als radiomaker vind ik echter dat hij in de jaren '90 beter, vernieuwender was dan in de laatste achttien jaar bij 538.

Ik zie ook dat de combi van radio en social media de reden is dat Bram de prijs gewonnen heeft. Dat is tegenwoordig een kwaliteit, prima. Ik gun het Bram meer dan een om stemmen bedelend Somertijd. En ik vind ook dat bij Radiocorp creatiever radio gemaakt wordt dan bij Talpa en de NPO. Van mij uit dus een grote gunfactor en geen verbazing.

De reacties hier doen mij denken dat het de outsiders misgund wordt, net als ooit bij RadioNL. Wat mij betreft is dat onterecht.
Deze outsider was niet de beste radiomaker van het afgelopen jaar. Ik misgun hem niets maar je vergeet dat bijna niemand hem kent van de radio. En, ik val in herhaling, het pretendeert een radioprijs te zijn. Niet een Socialmedia award.

Oortjes

Bericht door Oortjes » 04 feb 2019 22:13

Ik begrijp wat je bedoelt. Tegelijkertijd is de meeste bekende, best beluisterde of meest ervaren radiomaker ook niet de beste. De voorspelbare namen, soms om stemmen vragend, zijn ook niet altijd het beste. Het beste is sowieso erg subjectief. Wat maakt iemand tot beste radiomaker?

Ik zie dat een creatieve dj van een klein station, die de verbinding legt met social media, de prijs gewonnen heeft. Komt dat door de YouTube filmpjes? Zou kunnen, weet ik niet. Mensen weten wel dat ze op een radioring stemmen.

Dat er vele andere radiomakers zijn die de prijs misschien meer verdiend hadden, kan ik me nog wel in vinden. Dat dat dan de voorspelbare bekende namen moeten zijn, ben ik het niet mee eens. Ik vind het juist leuk dat een creatieve outsider de prijs wint, ipv een dj die al jarenlang hetzelfde kunstje doet, hoe goed dat ook is.

Smid70

Bericht door Smid70 » 04 feb 2019 23:59

Oortjes schreef:
04 feb 2019 22:13
Dat dat dan de voorspelbare bekende namen moeten zijn, ben ik het niet mee eens. Ik vind het juist leuk dat een creatieve outsider de prijs wint, ipv een dj die al jarenlang hetzelfde kunstje doet, hoe goed dat ook is.
Nogmaals, hij hoorde niet eens genomineerd te zijn.
Voor iemand die van radio zegt te houden verbaasd het mij een beetje dat je het blijkbaar wel ok vind dat iemand een radioprijs wint die zijn stemmen niet van radioluisteraars heeft gekregen.

Nergens zeg ik trouwens dat het de voorspelbare namen hadden moeten zijn.😊
Maar van de genomineerden was hij de minst terechte keuze.

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 05 feb 2019 07:56

Smid70 schreef:
03 feb 2019 22:15
Ik misgun hem niets maar je vergeet dat bijna niemand hem kent van de radio. En, ik val in herhaling, het pretendeert een radioprijs te zijn. Niet een Socialmedia award.
Ik vind dit uitspraken die je eigenlijk niet kunt staven. Hij heeft zelf veel gezegd dat Instagram hem goed heeft geholpen, maar wie zegt dat zijn volgers niet naar hem luisteren op SLAM? Het mediagebruik van jongeren is gewoon erg versplinterd. Het kan best zijn dat een hoop luisteraars zijn programma luisteren maar verder niet naar SLAM. Tegenwoordig is een zender niet alleen standalone radio maar een mediamerk dat zich dus ook profileert via social media.
De Sportmarketing Podcast - dé podcast over alle ontwikkelingen binnen de sportmarketing - http://anchor.fm/yellow-jersey

Smid70

Bericht door Smid70 » 05 feb 2019 08:24

JulesKluivert schreef:
05 feb 2019 07:56
Smid70 schreef:
Ik misgun hem niets maar je vergeet dat bijna niemand hem kent van de radio. En, ik val in herhaling, het pretendeert een radioprijs te zijn. Niet een Socialmedia award.
Ik vind dit uitspraken die je eigenlijk niet kunt staven. Hij heeft zelf veel gezegd dat Instagram hem goed heeft geholpen, maar wie zegt dat zijn volgers niet naar hem luisteren op SLAM? Het mediagebruik van jongeren is gewoon erg versplinterd. Het kan best zijn dat een hoop luisteraars zijn programma luisteren maar verder niet naar SLAM. Tegenwoordig is een zender niet alleen standalone radio maar een mediamerk dat zich dus ook profileert via social media.
Nou, het is vrij makkelijk te staven aan de hand van luistercijfers.
Maar goed we gaan het hier niet eens over worden.

jessica

Bericht door jessica » 05 feb 2019 11:17

Smid70 schreef:
05 feb 2019 08:24
JulesKluivert schreef:
Smid70 schreef:
Het is toch iets moeilijker. Slam heeft heel veel luisteraars die kort luisteren. Dus in totaal best veel luisteraars. Vandaar een lager marktaandeel.

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 05 feb 2019 11:28

jessica schreef:
05 feb 2019 11:17
Smid70 schreef:
JulesKluivert schreef:

Het is toch iets moeilijker. Slam heeft heel veel luisteraars die kort luisteren. Dus in totaal best veel luisteraars. Vandaar een lager marktaandeel.
Laatste wat ik er dan over zeg: inderdaad bewijzen de luistercijfers mijn punt juist m.i. SLAM heeft 778.000 unieke luisteraars (evenveel als Radio 4, Radio 5) maar haalt maar 1,2% marktaandeel. Dat duidt erop dat de luisteraars dus vrij kort luisteren.
De Sportmarketing Podcast - dé podcast over alle ontwikkelingen binnen de sportmarketing - http://anchor.fm/yellow-jersey

Smid70

Bericht door Smid70 » 05 feb 2019 13:54

JulesKluivert schreef:
05 feb 2019 11:28
jessica schreef:
05 feb 2019 11:17
Smid70 schreef:

Laatste wat ik er dan over zeg: inderdaad bewijzen de luistercijfers mijn punt juist m.i. SLAM heeft 778.000 unieke luisteraars (evenveel als Radio 4, Radio 5) maar haalt maar 1,2% marktaandeel. Dat duidt erop dat de luisteraars dus vrij kort luisteren.
Wat is kort, en als je kort luistert wat is je mening dan waard?

Laatste wat ik zeg is dit: Ik heb niets tegen Bram Krikke maar tegen de manier waarop nominaties tot stand komen.

Radbi

Bericht door Radbi » 05 feb 2019 21:09

Dat radioliefhebbers/radiokenners hier het terecht vinden dat Bram Krikke de beste Radioman geworden is verbaast mij evenveel als het feit dat Bram Krikke de beste Radioman geworden is.

Hoe beoordeel je een relatief onbekende en niet prominente/gevestigde DJ, met ook een relatief onbekend en niet prominent/gevestigd programma, op een slecht beluisterde zender, die zijn stemmen puur/voor het grootste deel heeft vergaard via zijn social media volgers die gehoor hebben gegeven aan zijn oproep.

Nogmaals: ik misgun hem de prijs helemaal niet en ik heb helemaal niets tegen de jonge generatie DJ's. Hij zal best een degelijke DJ zijn en een aardig programma maken maar voor nu vind ook ik de toekenning vreemd en niet terecht. Zeker omdat hij de prijs puur of voor het grootste deel te danken heeft aan social media en niet aan de radio. "Niemand" kent die man. Ik blijf van mening: dat hij van onder meer Edwin Evers heeft gewonnen, is een schande en een aanfluiting.

Oortjes

Bericht door Oortjes » 05 feb 2019 21:37

Radbi schreef:
05 feb 2019 21:09
dat hij van onder meer Edwin Evers heeft gewonnen, is een schande en een aanfluiting.
Edwin Evers heeft dezelfde avond een andere prijs gewonnen, en terecht. Tegelijkertijd, hoe knap het ook is zo lang zo populair te blijven, Edwin Evers heeft eenentwintig jaar hetzelfde gedaan. Dat vind ik geen prijs voor beste radiomaker (meer) waard. De prijs voor beste radioprogramma gun ik hem zeker, een oeuvreprijs had ik het meest logisch gevonden.

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers » 05 feb 2019 21:46

Radbi schreef:
Hij zal best een degelijke DJ zijn en een aardig programma maken maar voor nu vind ook ik de toekenning vreemd en niet terecht.
Hij is geen DJ, hij vervuld eenzelfde rol als Sander Lantinga.

RealSunchaser

Bericht door RealSunchaser » 05 feb 2019 22:09

Alsof schuiven je een DJ maakt, volgens mij had Frits Spits ook een schuivende technicus

jessica

Bericht door jessica » 05 feb 2019 22:33

RealSunchaser schreef:
05 feb 2019 22:09
Alsof schuiven je een DJ maakt, volgens mij had Frits Spits ook een schuivende technicus
Bij tijd voor 2 misschien, bij de Avondspits volgens mij niet hoor.

Radbi

Bericht door Radbi » 06 feb 2019 00:04

Herman ven Schippers schreef:
05 feb 2019 21:46
Radbi schreef:
Hij zal best een degelijke DJ zijn en een aardig programma maken maar voor nu vind ook ik de toekenning vreemd en niet terecht.
Hij is geen DJ, hij vervuld eenzelfde rol als Sander Lantinga.
Zie je wel. Ik ken hem niet :-)

Plaats reactie