RadioRing 2018

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.
Plaats reactie
jessica

Re: RadioRing 2018

Bericht door jessica » 01 feb 2019 23:42

Smid70 schreef:
01 feb 2019 23:31
Oortjes schreef:
01 feb 2019 20:28
Wat is dat voor negatief gedoe over Bram Krikke? Die man maakt een leuke show op de landelijke radio en daarnaast hilarische YouTube filmpjes. Dan win je terecht een prijs.
Wat hebben hilarische YouTube filmpjes met radio te maken.

Simpel, bijna niemand kent deze man dus kan het gewoon nooit zo zijn dat je de beste radiomaker bent.
Zoals hijzelf al zegt :'Zelf vindt Krikke ook eigenlijk van niet. “Het failliet van de RadioRing staat hier. Ja, eigenlijk wel. Maar ik ben er wel blij mee, dus dat neem je niet meer van me af“, zegt hij."

En of die man nou een leuke show maakt, het zijn dus niet de radioluisteraars die op hem hebben gestemd.

"De RadioRing draait dus vooral om dj’s met een grote online achterban. “Ik had het niet verwacht, maar wel gehoopt. Zeker toen ik zag dat de machine wat betreft Instagram begon te werken, maar toch: het is eigenlijk ook een beetje gênant als we eerlijk zijn. Ik bedoel: Genee, Evers en Bram Krikke. Who the fuck is Bram Krikke? "

Dus ga nou niet lopen roepen dat hij hem verdient heeft, kom op zeg.
Of hij het verdient daar kan je van mening over verschillen. Het is in ieder geval wel een talent. Zo zijn Evers, Stenders, Beelen en Ekdom ook ooit begonnen. Zij zaten eerst weggestopt in de nacht.

Bram Krikke maakt me wel nieuwsgierig naar wat hij nu weer gaat doen in zijn programma. Dat hebben maar weinig DJ's. Rob Janssen bij 3FM heeft dat ook wel. Maar echt veel zijn het er niet. De rest is inwisselbaar.

MFM

Bericht door MFM » 02 feb 2019 00:19

Helemaal mee eens. Er zitten een aantal aanstormende talenten tussen de jongere jocks.
Gewoon een hele nieuwe frisse jonge generatie die niet opkijkt naar onze radiohelden omdat ze daar (uitzondering Evers, de Wild, van Someren) niet mee zijn opgegroeid.
Dat ik dus tijdens de ouvre award uitreiking aan mijn zoon uit moet leggen wie die twee opa’s op het podium waren...

Smid70

Bericht door Smid70 » 02 feb 2019 00:37

jessica schreef:
01 feb 2019 23:42
Of hij het verdient daar kan je van mening over verschillen. Het is in ieder geval wel een talent. Zo zijn Evers, Stenders, Beelen en Ekdom ook ooit begonnen. Zij zaten eerst weggestopt in de nacht.
Een aanstormend talent kan nooit ook de prijs van beste radiomaker winnen. Onmogelijk, vooral ook omdat hij het (nog) niet is.
Dat ligt niet aan hem maar dit is gewoon niet serieus te nemen.
Laatst gewijzigd door Smid70 op 02 feb 2019 00:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Sqwest

Bericht door Sqwest » 02 feb 2019 00:38

Vraagje: wie worden volgens jullie de A-sterren over 10 jaar?

Ik gok op een Barend van Deelen; gevestigd: Domien, Ivo en Frank Dane (wel de oudste dan 45+).

Danirl Lippens blijft een soort puberaal ofzo. Verder weet ik er ook te weinig van, nog nooit Rob Jansen geehoord bijvoorbeeld. Vandaar ook de vraag en suggesties.

Ik heb verder geen idee?

Radbi

Bericht door Radbi » 02 feb 2019 00:49

JulesKluivert schreef:
01 feb 2019 18:34
Radbi schreef:
01 feb 2019 15:58
JulesKluivert schreef:
01 feb 2019 08:25

Ik ook; hij heeft natuurlijk een grotere staat van dienst dan Bram Krikke... maar daar gaat het niet om bij deze verkiezingen. Dus alle prijzen voor Bram Krikke, Marieke Elsinga en Edwin Evers zijn terecht :wink:
Nou ja, terecht?? Het is maar hoe je het bekijkt.
Als je een publieksverkiezing organiseert en zij de meeste stemmen krijgen, dan is het toch gewoon terecht?

Afgezien van het feit wat je van ze vindt en van de verkiezing. Ik had ook liever Evers en Koreman gezien
Je snapt het niet. Wat nou publieksprijs. De invloed van social media en de invloed van een fanatieke grote achterban zorgen ervoor dat ene Bram Krikke (Bram Krikke??) het wint van prominente DJ’s zoals Edwin Evers (!!).

Begrijpen jullie mij niet verkeerd. Ik doe totaal niet denigrerend over iemand of over Bram Krikke. Ik druk mij wat overdreven spottend uit want komop man: een relatief onbekende DJ van SLAM wint het van DJ’s zoals Edwin Evers??

Hij zal wel een leuk programna maken maar hij en zijn programna zijn nog niet zodanig bekend en gevestigd. Met de prijs ‘aanstormend talent’ kan ik nog mee leven maar ‘beste radioman’ vind ik voor nu een hele vreemde en overdreven toekenning, zeker als je nagaat met wie hij moest concurreren.

jessica

Bericht door jessica » 02 feb 2019 01:31

Als je het zo stelt begrijp ik je wel. Maar dan is er iets mis in het systeem. Hij zou dan al niet genomineerd mogen zijn in de categorie Beste Radioman.
Daar gaat het natuurlijk al mis. Als je genomineerd ben kan je hem ook winnen. Dat is gebeurt. Dus ergens hebben ze dit niet goed opgezet.

Misschien moet een jury een voorselectie van namen maken en daarna publiek laten stemmen?

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 02 feb 2019 08:42

Radbi schreef:
02 feb 2019 00:49
JulesKluivert schreef:
01 feb 2019 18:34
Radbi schreef:
01 feb 2019 15:58
Nou ja, terecht?? Het is maar hoe je het bekijkt.
Als je een publieksverkiezing organiseert en zij de meeste stemmen krijgen, dan is het toch gewoon terecht?

Afgezien van het feit wat je van ze vindt en van de verkiezing. Ik had ook liever Evers en Koreman gezien
Je snapt het niet. Wat nou publieksprijs. De invloed van social media en de invloed van een fanatieke grote achterban zorgen ervoor dat ene Bram Krikke (Bram Krikke??) het wint van prominente DJ’s zoals Edwin Evers (!!).

Begrijpen jullie mij niet verkeerd. Ik doe totaal niet denigrerend over iemand of over Bram Krikke. Ik druk mij wat overdreven spottend uit want komop man: een relatief onbekende DJ van SLAM wint het van DJ’s zoals Edwin Evers??

Hij zal wel een leuk programna maken maar hij en zijn programna zijn nog niet zodanig bekend en gevestigd. Met de prijs ‘aanstormend talent’ kan ik nog mee leven maar ‘beste radioman’ vind ik voor nu een hele vreemde en overdreven toekenning, zeker als je nagaat met wie hij moest concurreren.
Haha, ik snap je hartstikke goed hoor. Jij vindt dat Bram Krikke niet had mogen winnen van Edwin Evers als beste radiodj omdat laatstgenoemde een veel grotere staat van dienst heeft en een betere dj is. Daar ben ik het volledig mee eens. Maar de luisteraar mag stemmen, en als Bram Krikke erin slaagt om de meeste stemmen binnen te halen, dan is zijn overwinning terecht. Zo zit de verkiezing nu eenmaal in elkaar. Het is net zoals met voetbal: Ajax kan fantastisch voetbal spelen, maar als PSV de meeste punten binnen haalt ben je terecht kampioen.
Jules' Podcast - de podcast die je raakt - https://itunes.apple.com/us/podcast/jul ... 27986?mt=2

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 02 feb 2019 08:43

jessica schreef:
02 feb 2019 01:31
Als je het zo stelt begrijp ik je wel. Maar dan is er iets mis in het systeem. Hij zou dan al niet genomineerd mogen zijn in de categorie Beste Radioman.
Daar gaat het natuurlijk al mis. Als je genomineerd ben kan je hem ook winnen. Dat is gebeurt. Dus ergens hebben ze dit niet goed opgezet.

Misschien moet een jury een voorselectie van namen maken en daarna publiek laten stemmen?
Volgens mij werkte het zo dat elke mannelijke DJ bij voorbaat is genomineerd; want je kunt op elke DJ van een landelijk station stemmen in eerste instantie.
Jules' Podcast - de podcast die je raakt - https://itunes.apple.com/us/podcast/jul ... 27986?mt=2

Phoenix

Bericht door Phoenix » 02 feb 2019 09:23

Sqwest schreef:
02 feb 2019 00:38
Vraagje: wie worden volgens jullie de A-sterren over 10 jaar?

Ik gok op een Barend van Deelen; gevestigd: Domien, Ivo en Frank Dane (wel de oudste dan 45+).

Danirl Lippens blijft een soort puberaal ofzo. Verder weet ik er ook te weinig van, nog nooit Rob Jansen geehoord bijvoorbeeld. Vandaar ook de vraag en suggesties.

Ik heb verder geen idee?
Deze vraag is een nieuw topic waard!
28-01-08 / 22-04-10

Verder gaan we gewoon ontopic natuurlijk.

Oortjes

Bericht door Oortjes » 02 feb 2019 11:55

Phoenix schreef:
02 feb 2019 09:23
Leuk idee.

Verder lees ik hier veel zure reacties van oudere mensen die niet horen dat de nieuwe generatie de mannen met (ook terechte) oeuvre awards ingehaald heeft. Bram is top!
Rock 'n roll is better than music!

radiodaan

Bericht door radiodaan » 02 feb 2019 13:09

JulesKluivert schreef:
02 feb 2019 08:43
jessica schreef:

Volgens mij werkte het zo dat elke mannelijke DJ bij voorbaat is genomineerd; want je kunt op elke DJ van een landelijk station stemmen in eerste instantie.
Bij de radioring zou je inderdaad nog een criterium kunnen bedenken om toegelaten te worden tot de shortlist van 5 programma's, en dan de mensen op de stemdag op die 5 programma's te laten stemmen.
Maar bij die sterren was er geen tweede stemronde, Bram Krikke was allang bepaald als winnaar, en ze hebben de nummer twee en drie er 'voor de leuk' bij genomineerd.

Smid70

Bericht door Smid70 » 02 feb 2019 13:44

Oortjes schreef:
02 feb 2019 11:55
Verder lees ik hier veel zure reacties van oudere mensen die niet horen dat de nieuwe generatie de mannen met (ook terechte) oeuvre awards ingehaald heeft. Bram is top!
Kom kom Oortjes, hoezo oudere mensen, tellen die niet meer mee? Zijn de meeste luisteraars geen oudere mensen?

Ik heb niet gezegd dat hij niet goed zou zijn. Echter om nou te beweren dat een dj van 24, met nou niet bepaald de grootste groep luisteraars, terecht de verkiezing tot best radioman wint, is natuurlijk onzin.

En om dat zuur te noemen, nee hoor ik wijs er alleen maar op (en dat doet Bram Krikke zelf ook) dat dit natuurlijk een verkiezing van niks is.
Hij scoorde zijn kiezers via oa instagram en niet via de radio. En laat dit nou net een RADIO prijs zijn, tenminste dat durven ze te beweren.

Radbi

Bericht door Radbi » 02 feb 2019 14:04

jessica schreef:
Dat lijkt idd eerlijker.
Of jury en publiek laten stemmen en dan de stemnen bij elkaar optellen. Maar dan heeft een vakkundige jury ook inbreng.

Radbi

Bericht door Radbi » 02 feb 2019 14:07

Oortjes schreef:
Phoenix schreef:
02 feb 2019 09:23
Leuk idee.

Ben geen ‘ouder mens’😂. De mensen die verbaasd zijn, hoeven geen ‘oudere mensen’ te zijn.
Nee, als je realistisch bent mag je vraagtekens zetten bij de verkiezing van Bram Krikke tot beste Radioman😉

Radbi

Bericht door Radbi » 02 feb 2019 14:09

Smid70 schreef:
02 feb 2019 13:44
Oortjes schreef:
Kom kom Oortjes, hoezo oudere mensen, tellen die niet meer mee? Zijn de meeste luisteraars geen oudere mensen?

Ik heb niet gezegd dat hij niet goed zou zijn. Echter om nou te beweren dat een dj van 24, met nou niet bepaald de grootste groep luisteraars, terecht de verkiezing tot best radioman wint, is natuurlijk onzin.

En om dat zuur te noemen, nee hoor ik wijs er alleen maar op (en dat doet Bram Krikke zelf ook) dat dit natuurlijk een verkiezing van niks is.
Hij scoorde zijn kiezers via oa instagram en niet via de radio. En laat dit nou net een RADIO prijs zijn, tenminste dat durven ze te beweren.
Juist! Perfect verwoord!

Plaats reactie