RadioRing 2018

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.
Plaats reactie
JulesKluivert

RadioRing 2018

Bericht door JulesKluivert » 15 jan 2019 22:49

Alle genomineerden voor de Gouden RadioRing 2018 zijn bekend:

Zilveren RadioSter Vrouw
Marieke Elsinga (Qmusic)
Eva Koreman (NPO 3FM, BNNVARA)
Annemieke Schollaardt (NPO Radio 2, AVROTROS)

Zilveren RadioSter Man
Edwin Evers (Radio 538)
Wilfred Genee (BNR Nieuwsradio)
Bram Krikke (SLAM!)

Beste radioprogramma
Club Ondersteboven (SLAM!)
Evers Staat Op (Radio 538)
The Friday Move (BNR Nieuwsradio)
Somertijd (Radio10)
Vroege Vogels (NPO Radio 1)

Wie zien jullie als grootste kanshebbers? En missen er volgens jullie bepaalde jocks of programma's?
Laatst gewijzigd door JulesKluivert op 15 jan 2019 23:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Jules' Podcast - de podcast die je raakt - https://itunes.apple.com/us/podcast/jul ... 27986?mt=2

RadioFan!

Re: RadioRing 2018

Bericht door RadioFan! » 15 jan 2019 22:59

Marieke lijkt me een goeie kans te maken, Edwin en door het stoppen dit jaar ook zijn show.

radiodaan

Bericht door radiodaan » 15 jan 2019 23:04

Valt me op dat van de 8 PO-programma's die in de top15 stonden er maar één is genomineerd, voor de rest commerciële stations.
Daarnaast ook dat de radioster man genomineerden ook alledrie hun programma is genomineerd, dat had beter gekund.

Over de ring: ik mag toch hopen dat Evers Staat Op de ring wint.
Laatst gewijzigd door radiodaan op 16 jan 2019 07:07, 2 keer totaal gewijzigd.

Dixon

Re: RadioRing 2019

Bericht door Dixon » 15 jan 2019 23:45

Ik vind vooral Koreman onbegrijpelijk. Of hoor/begrijp/zie ik het simpelweg niet?

Annemieke heeft een behoorlijke groei doorgemaakt. Dat snap ik wel.

2unlimited

Bericht door 2unlimited » 16 jan 2019 00:06

Evers wordt natuurlijk de radioman van 2018. Hij zorgt ervoor dat het hele radiolandschap veranderd. En hiermee is toch een icoon gestopt. Denk ook wel dat evers staat op de radioring pakt. Toch verdiend....

jessica

Bericht door jessica » 16 jan 2019 00:43

Dixon schreef:
15 jan 2019 23:45
Ik vind vooral Koreman onbegrijpelijk. Of hoor/begrijp/zie ik het simpelweg niet?
3 voor 12 radio het programma wat ze nu presenteert past wel veel beter bij haar dan het vorige programma dat ze deed.
Annemieke Schollaart spreekt mij persoonlijk niet zo aan met haar stijl van presenteren.

Pot

Bericht door Pot » 16 jan 2019 06:05

Bij de mannen zal Evers wel winnen. Maar bij de vrouwen zal het spannend worden tussen Annemieke en Marieke.

Radbi

Bericht door Radbi » 16 jan 2019 09:13

Wie denk ik dat er gaat winnen?
In de categorie radiogramma’s hoop ik dat Somertijd de ring pakt. Maar ik vermoed dat Evers Staat Op hem zal winnen (en ook Edwin Evers in de categorie mannen) omdat dat zeer verdiend is en natuurlijk krijg je ook te maken met sentiment stemmen.
In de vrouwen gok ik op Annemieke of Marieke, maar ik neig neer naar Annemieke.

Overigens merkwaardig dat enkele populaire programma’s wederom niet zijn genomineerd. Dat is elk jaar zo. Denk maar aan de nummer 1 in de middag ‘De Wild in de middag’. Geen grote fanbase??

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 16 jan 2019 09:52

aangezien er gewoonweg minder vrouwen op de radio te horen zijn dan mannen, zijn er minder kandidaten voor die Zilveren Ster. Ik denk zelf dat Marieke Elsinga de grootste kans maakt - alhoewel zij voor mij echt geen goede jock is. Ik vind het 'entertainment' en 'vermaak' in hun show geen vakmanschap. Annemieke Schollaert en Eva Koreman zitten geloof ik bijna elk jaar wel tussen de genomineerden, Eva Koreman heeft een goeie stap gemaakt naar 3voor12 - programma wat haar beter ligt dan de lunchsshow.

Voor de Zilveren Ster Man vind ik het lastig in te schatten. Ik denk dat de meeste radioluisteraars op Edwin Evers zullen stemmen. Maar ook Wilfred Genee kan (dankzij de kijkers van VI) best een kans maken, en ook Bram Krikke kan mits hij zijn volgers op zijn socials goed mobiliseert ook zomaar winnen. Persoonlijk vind ik Edwin Evers de beste van de drie; voor Wilfred Genee is één uitzending op BNR te weinig om hem voor 1 jaar tot beste radiodj te benoemen.

Evers Staat Op wint denk ik wel de RadioRing. Einde van een tijdperk!
Jules' Podcast - de podcast die je raakt - https://itunes.apple.com/us/podcast/jul ... 27986?mt=2

alex..

Bericht door alex.. » 16 jan 2019 10:36

Dixon schreef:
15 jan 2019 23:45
Ik was echt geen fan van haar toen ze 3FM binnen kwam en haar lunchshow was simpelweg echt niet goed.

Met die gedachte was ik bang dat ze 3voor12 ook zou veranderen tot 'de grote Eva show', maar eerlijk is eerlijk, ze doet het erg erg goed.
Nu ze pop muziek af is, blijkt pas dat ze erg veel weet van de alternatieve gernes en het semi strakke format van het 3voor12 zit haar perfect.
Ik had het niet zien aankomen, maar vind het wel terecht. Zo snel in een programma groeien is knap.

-----
Ik mis enkel Jorien en Rob tussen de nominaties. In mijn ogen, naast de twee mannen van Club Ondersteboven, de paar namen die potentieel hebben om nog is weggekocht te worden :wink: .

Luistervink2017

Bericht door Luistervink2017 » 16 jan 2019 10:39

Aangezien er gewoonweg minder vrouwen op de radio te horen zijn dan mannen, zijn er minder kandidaten voor die Zilveren Ster. Ik denk zelf dat Marieke Elsinga de grootste kans maakt - alhoewel zij voor mij echt geen goede jock is. Ik vind het 'entertainment' en 'vermaak' in hun show geen vakmanschap. Annemieke Schollaert en Eva Koreman zitten geloof ik bijna elk jaar wel tussen de genomineerden, Eva Koreman heeft een goeie stap gemaakt naar 3voor12 - programma wat haar beter ligt dan de lunchsshow.

Voor de Zilveren Ster Man vind ik het lastig in te schatten. Ik denk dat de meeste radioluisteraars op Edwin Evers zullen stemmen. Maar ook Wilfred Genee kan (dankzij de kijkers van VI) best een kans maken, en ook Bram Krikke kan mits hij zijn volgers op zijn socials goed mobiliseert ook zomaar winnen. Persoonlijk vind ik Edwin Evers de beste van de drie; voor Wilfred Genee is één uitzending op BNR te weinig om hem voor 1 jaar tot beste radiodj te benoemen.

Pardon?
"voor Wilfred Genee is één uitzending op BNR te weinig"

Moorkop

Bericht door Moorkop » 16 jan 2019 10:44

Ik begrijp niet dat Jorien Renkema niet genomineerd is: Vakvrouw pur sang in mijn ogen. Heb dan ook op haar gestemd bij de radiovrouwen. Radioman is voor mij Herman Hofman. Radioprogramma is Somertijd.

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 16 jan 2019 10:47

Luistervink2017 schreef:
16 jan 2019 10:39
JulesKluivert schreef:
16 jan 2019 09:52
Ik heb de titel gisteren al aangepast maar die wijziging is weer ongedaan gemaakt - dus misschien kan een admin het jaartal nog aanpassen.

On-topic: aangezien er gewoonweg minder vrouwen op de radio te horen zijn dan mannen, zijn er minder kandidaten voor die Zilveren Ster. Ik denk zelf dat Marieke Elsinga de grootste kans maakt - alhoewel zij voor mij echt geen goede jock is. Ik vind het 'entertainment' en 'vermaak' in hun show geen vakmanschap. Annemieke Schollaert en Eva Koreman zitten geloof ik bijna elk jaar wel tussen de genomineerden, Eva Koreman heeft een goeie stap gemaakt naar 3voor12 - programma wat haar beter ligt dan de lunchsshow.

Pardon?
"voor Wilfred Genee is één uitzending op BNR te weinig"
Wilfred maakte tot begin januari toch alleen The Friday Move, op vrijdag op BNR? Uiteraard weet ik dat hij nu zijn show op Veronica heeft, maar dat loopt pas een week. Sowieso stonden programma's die sinds oktober nieuw zijn ook niet op de shortlist van de RadioRing

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 16 jan 2019 10:48

Moorkop schreef:
16 jan 2019 10:44
Ik begrijp niet dat Jorien Renkema niet genomineerd is: Vakvrouw pur sang in mijn ogen. Heb dan ook op haar gestemd bij de radiovrouwen.
Ik heb ook op haar gestemd. Maar mensen luisteren tegenwoordig liever naar 'entertainment' *kuch* Marieke Elsinga *kuch* dan naar iemand met muziekkennis :))

Geen538

Bericht door Geen538 » 16 jan 2019 11:06

Annemieke schollaard vanwege de liefde voor muziek, fijne stem.
Wilfred Genee,in Friday move laat hij horen dat hij het niveau van VI op zowel radio als tv ontstijgt door zijn natuurlijke maar wel journalistieke manier van presenteren met humor, goede gasten helpen hier wel aan mee.
Vroege Vogels/ Friday Move
De tweede om bovenstaande.
Vroege vogels is al 150 jaar op de radio en heeft nooit aan kwaliteit ingeleverd , wie het ook presenteert, de reportages in de natuur zijn zo goed dat al heb je niks met vogeltjes , vossen , herten je toch gefascineerd blijf luisteren.

Plaats reactie