Rechtszaak 100%NL tegen NPO

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.
Oortjes

Re: Rechtszaak 100%NL tegen NPO

Bericht door Oortjes » 09 jan 2019 20:17

DX'r schreef:
09 jan 2019 19:29
Ben eigenlijk meer benieuwd waarom RADIONL geen rechtzaak tegen Sterren.nl heeft opgestart.
Of is er soms sprake van belangenverstrengeling tussen RADIONL en sterren.nl
Ook hebben we de nogal aparte constructie met Bingo FM als lokale omroep in Utrecht, of is het eigenlijk ook sterren.nl :oops:
Ik zou niet weten welke band er is tussen RadioNL en Sterren.nl. Wel zie ik samenwerking tussen deze stations, bijvoorbeeld bij het Mega Piraten Festijn.

Bingo FM is de lokale omroep van Utrecht en onderdeel van RTV Utrecht. Dat is gewoon een lokale omroep die aan alle voorwaarden voldoet. Om onderscheid te maken met het provinciale Radio M van hetzelfde RTV Utrecht, is er voor een afwijkend muziekformat gekozen. Daar is een lokale omroep vrij in.
Rock 'n roll is better than music!

EtherScout

Bericht door EtherScout » 10 jan 2019 10:51

JanL schreef:
09 jan 2019 11:50
Procedures zijn er om opgevolgd te worden evenals regels. Dus SterrenNL moet tijdelijk de ether uit.
Zeker, regels zijn regels. Maar kijk ook naar de andere kant van de zaak. Het argument van Visser dat er geen ruimte zou zijn voor zijn themakanalen is gewoon klinkklare onzin. Hij kiest ervoor om zijn DAB+ruimte te verhuren aan Radio Maria. Hij kiest ervoor om drie, in plaats van vier stations in zijn DAB+ruimte te plaatsen. Hij kiest ervoor om geen extra DAB+ruimte te huren. Zakelijk gezien is vooral die laatste keuze op dit moment wel zo verstandig, maar dat neemt niet weg dat het wel degelijk kan.

Ik zeg: regel die officiële toestemming, maar jaag niet alle DAB+luisteraars weg, die net in nieuwe ontvangers geïnvesteerd hebben. Het nu nog nieuwe platform DAB+ heeft die diversiteit in aanbod nu eenmaal keihard nodig! Zodra de DAB+frequenties zijn heringedeeld (zie Taskforce) en geveild, kun je opnieuw kijken naar de verhouding publiek-commerciëel.

Oortjes

Bericht door Oortjes » 24 jan 2019 22:00

Osker

Bericht door Osker » 25 jan 2019 18:23

Waarom met publiek geld amusementsprogramma’s op radio en tv gemaakt moeten worden ontgaat mij volledig. Nieuws, achtergronden, een suf boekenprogramma en daarmee moet de kous voor de publieke omroep af zijn. Zo 800 mijjorn per jaar bespaard, graag gedaan Mark.

Rudi88

Bericht door Rudi88 » 25 jan 2019 18:31

Osker schreef:
25 jan 2019 18:23
Waarom met publiek geld amusementsprogramma’s op radio en tv gemaakt moeten worden ontgaat mij volledig. Nieuws, achtergronden, een suf boekenprogramma en daarmee moet de kous voor de publieke omroep af zijn. Zo 800 mijjorn per jaar bespaard, graag gedaan Mark.
Ik denk dat je de NPO onderschat. Wanneer je wat breder geinteresseerd bent zie je er fantastische programma’s. Nieuwsuur, Buitenhof, fantastisch mooie docu’s als Stuk, het NOS journaal met kundige verslaggevers, de best bekeken talkshows van Jinek tot aan Pauw, mooie reis programma van Terlouw, Je zal het maar hebben, Over mijn lijk. Zo kan ik nog even door gaan. Dat geblend met amesument zorgt voor een mooie mix om een brede groep te bereiken.

Wanneer ik niet van voetbal zou houden, hoeven ze het van mij niet te verbieden.

Oortjes

Bericht door Oortjes » 25 jan 2019 18:41

Rudi88 schreef:
25 jan 2019 18:31
Ik denk dat je de NPO onderschat. Wanneer je wat breder geinteresseerd bent zie je er fantastische programma’s. Nieuwsuur, Buitenhof, fantastisch mooie docu’s als Stuk, het NOS journaal met kundige verslaggevers, de best bekeken talkshows van Jinek tot aan Pauw, mooie reis programma van Terlouw, Je zal het maar hebben, Over mijn lijk. Zo kan ik nog even door gaan. Dat geblend met amesument zorgt voor een mooie mix om een brede groep te bereiken.

Wanneer ik niet van voetbal zou houden, hoeven ze het van mij niet te verbieden.
Niemand zegt hier dat voetbal of amusement verboden moet worden.

Je noemt exact de televisieprogramma's die schitterende televisie opleveren, wat commercieel niet haalbaar is. Om nou te stellen dat de mix met amusement als Boer zoekt vrouw de mix mooi maakt, waag ik op z'n minst te betwijfelen. Waarom moet mooie tv gemixt worden met pulp? Laat dat lekker over aan partijen die er geld mee willen verdienen.

Rudi88

Bericht door Rudi88 » 25 jan 2019 18:45

Oortjes schreef:
25 jan 2019 18:41
Rudi88 schreef:
25 jan 2019 18:31

Niemand zegt hier dat voetbal of amusement verboden moet worden.

Je noemt exact de televisieprogramma's die schitterende televisie opleveren, wat commercieel niet haalbaar is. Om nou te stellen dat de mix met amusement als Boer zoekt vrouw de mix mooi maakt, waag ik op z'n minst te betwijfelen. Waarom moet mooie tv gemixt worden met pulp? Laat dat lekker over aan partijen die er geld mee willen verdienen.
Omdat je wilt dat een land educatief wordt uigedaagd. Door alleen maar een serieus net te hebben ga je dat niet creëren. Het is net als de muziekles op school en gym. Onwijs belangrijk naast Nederlands en Wiskunde en Geschiedenis. Natuurlijk zijn er een paar overbodige tv shows, maar het merendeel is typisch NPO.

Hier wordt gezegd, stop met alles en je hebt 800 miljoen over, dan zie je echt de functie niet van de NPO. Dat is gewoon kortzichtig.

Oortjes

Bericht door Oortjes » 25 jan 2019 19:01

Osker schreef:
Waarom met publiek geld amusementsprogramma’s op radio en tv gemaakt moeten worden ontgaat mij volledig.
Oortjes schreef:
Je noemt exact de televisieprogramma's die schitterende televisie opleveren
Rudi88 schreef:
25 jan 2019 18:45
Hier wordt gezegd, stop met alles en je hebt 800 miljoen over, dan zie je echt de functie niet van de NPO. Dat is gewoon kortzichtig.
Volgens mij lees jij niet wat er staat.
Rudi88 schreef:
Omdat je wilt dat een land educatief wordt uitgedaagd. Door alleen maar een serieus net te hebben ga je dat niet creëren. Het is net als de muziekles op school en gym. Onwijs belangrijk naast Nederlands en Wiskunde en Geschiedenis. Natuurlijk zijn er een paar overbodige tv shows, maar het merendeel is typisch NPO.
Muziekles en gym zijn zeker belangrijk, maar geen amusement. Met de uitvinding van de afstandsbediening, is de sandwichformule op t.v. volgens mij achterhaald. Ook commercieel zie je meer en meer thematisch georiënteerde zenders komen die goed bekeken worden. Overigens zegt ook niemand dat het alleen maar serieus hoeft te zijn. Als ik naar de vroegere programma's van Paul de Leeuw kijk, was De schreeuw van de leeuw volgens mij zeer educatief, maar zeker niet serieus. Ranking the stars valt in een andere categorie. Dat was ook niet serieus, maar ook verre van educatief, cultureel of informatief.

Maar we dwalen af.

Rudi88

Bericht door Rudi88 » 25 jan 2019 19:04

Oortjes schreef:
25 jan 2019 19:01
Osker schreef:
Waarom met publiek geld amusementsprogramma’s op radio en tv gemaakt moeten worden ontgaat mij volledig.
Oortjes schreef:
Je noemt exact de televisieprogramma's die schitterende televisie opleveren
Rudi88 schreef:
Volgens mij lees jij niet wat er staat.
Rudi88 schreef:
Omdat je wilt dat een land educatief wordt uitgedaagd. Door alleen maar een serieus net te hebben ga je dat niet creëren. Het is net als de muziekles op school en gym. Onwijs belangrijk naast Nederlands en Wiskunde en Geschiedenis. Natuurlijk zijn er een paar overbodige tv shows, maar het merendeel is typisch NPO.
Muziekles en gym zijn zeker belangrijk, maar geen amusement. Met de uitvinding van de afstandsbediening, is de sandwichformule op t.v. volgens mij achterhaald. Ook commercieel zie je meer en meer thematisch georiënteerde zenders komen die goed bekeken worden. Overigens zegt ook niemand dat het alleen maar serieus hoeft te zijn. Als ik naar de vroegere programma's van Paul de Leeuw kijk, was De schreeuw van de leeuw volgens mij zeer educatief, maar zeker niet serieus. Ranking the stars valt in een andere categorie. Dat was ook niet serieus, maar ook verre van educatief, cultureel of informatief.

Maar we dwalen af.
Oskar zei dit. Gewoon kort door de bocht. Flauw op de NPo bitchen. Tuurlijk uitzondering bevestigt de regel. Maar idd back on topic now.

Oortjes

Bericht door Oortjes » 25 jan 2019 19:08

Rudi88 schreef:
25 jan 2019 19:04
Oskar zei dit. Gewoon kort door de bocht. Flauw op de NPo bitchen. Tuurlijk uitzondering bevestigt de regel. Maar idd back on topic now.
Ja, Osker zei dat ja. Niet kort door de bocht, gewoon een mening die er mag zijn en ik nog deel ook (zonder te weten of zijn financiële inschatting klopt overigens).

Maar laten we on topic gaan. Schijnbaar houdt de Raad van State ook van Sterren.nl :D

Rudi88

Bericht door Rudi88 » 25 jan 2019 19:14

Oortjes schreef:
25 jan 2019 19:08
Rudi88 schreef:
25 jan 2019 19:04
Ja, Osker zei dat ja. Niet kort door de bocht, gewoon een mening die er mag zijn en ik nog deel ook (zonder te weten of zijn financiële inschatting klopt overigens).

Maar laten we on topic gaan. Schijnbaar houdt de Raad van State ook van Sterren.nl :D
Net als dat ik dat kort door de bocht mag vinden. Gewoon leeg mensen na roepen. Een nieuw trend. Maar inderdaad laten we inderdaad on topic. Haha ja Raad van Staten houdt van de Nederlandse taal. :D

Plaats reactie