Waar zijn de luisters van Evers Staat Op naar overgestapt? Of wellicht toch gebleven bij 538?

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.
Plaats reactie
4711

Re: Waar zijn de luisters van Evers Staat Op naar overgestapt? Of wellicht toch gebleven bij 538?

Bericht door 4711 » 12 jan 2019 14:03

NPO radio 2 of Q-music. Waarvan NPO 2 betere muziekmix wegzet. Maar dat vindt ik. Giel trek ik echt niet. En de rest kan me niet bekoren.

JulesKluivert

Re: Waar zijn de luisters van Evers Staat Op naar overgestapt? Of wellicht toch gebleven bij 538?

Bericht door JulesKluivert » 12 jan 2019 15:19

Theimon schreef:
12 jan 2019 11:59
Alle ochtendshows mogen ook best een uur korter, want volgens mij hebben ze nu allemaal het laatste uur vulling door middel van verzoekjes (op Radio 2 na dan). Kansloos.
Dit is inderdaad wel een rake constatering van Theimon. Is in een ander topic ook al een over gediscussieerd geloof ik. Dat doen ze voornamelijk om een meer vloeiende overgang te krijgen richting de late ochtend waarin sowieso meer muziek gedraaid wordt, lijkt me?
Jules' Podcast - de podcast die je raakt - https://itunes.apple.com/us/podcast/jul ... 27986?mt=2

Daan0612

Bericht door Daan0612 » 18 jan 2019 22:10

JulesKluivert schreef:
12 jan 2019 09:44
Daan0612 schreef:
08 jan 2019 18:10
Overigens zit die zekere Tamara bij Ekdom er ook maar voor spek en bonen bij. Ze mag de files voorlezen en voor de rest hoor ik haar niet tussen 07.45u en 08.20u. Dit is wel heel anders als wat ik bij Evers gewend was met de sidekicks Rick Romijn en Niels van Baarlen.
Tamara is de producer van het programma. Tegenwoordig zijn geloof ik bijna alle producers ook gelijk side-kick, maar meepraten deed ze eerst al nauwelijks en nu ook niet.

Overigens wel tof om te horen dat je echt alle zenders weer langsgaat om te kijken waar je het liefste naar luistert. Ik probeer dat soms ook maar wordt toch snel weer bevestigd in mijn oorspronkelijke mening en dan blijf ik toch bij mijn vaste zenders
Ik ga zeker niet alle zenders af; er zijn er ook een aantal die ik oversla (Slam, Veronica, Sublime bijvoorbeeld) maar je hebt gelijk dat het een mooi rijtje is om uit te kiezen. Helaas moet ik wel omdat 538 mijn vaste zender was (en ik niet van Dane kon genieten tijdens Evers vakanties) en Evers nou eenmaal gestopt is.
Even terugkijkend naar de eerste 2 weken waarin ik vorige week Radio 10 geluisterd heb en deze week Radio 2. Eerlijk is eerlijk; maar vorige week ook nadat de wekker ging nog geluisterd naar de radio wat deze week niet gelukt is. 1x bijna verslapen waardoor die direct uit moest en 1x alleen reclame gehoord. In de auto op weg naar het werk natuurlijk wel 2 weken 3 dagen (werk parttime zoals al eerder vermeld) geluisterd naar de betreffende ochtendshows.

Radio 10 viel mij eigenlijk een beetje tegen in die zin dat er geen sidekicks zijn die ik toch wel heel erg blijk te missen. Dat een producer de files mag voorlezen is aardig, maar voor de rest is het Ekdom met de luisteraar en geen interactie onderling.
Zoals vorige week al gezegd belt hij net als Evers wel mensen op maar daar is ook alles mee gezegd. De file-informatie is goed.

Dan Radio 2. Leuk dat je daar een duo hebt zitten met Roodbeen/Kijk in de Vegte. Rond 07.45u (als ik instap) is er vaak een muziekquiz met een luisteraar waarbij prijzen gewonnen worden wat ik wel leuk vind. Het nieuws is goed hoewel Carmen Verheul een vrij zachte stem heeft. Over de files ben ik dan weer ontevreden. Je merkt dat ze alleen het grootste knelpunt eruit vissen zoals afgelopen dinsdag dat er een weg richting Flevoland dicht was. Normaal gesproken leiden we u om via de A27 (als ik als poster het goed heb) aldus Wijnand Zwaan, maar daar staat file. Je kunt je reis dus beter uitstellen. Daarna ging je naar de reclame.
Maar files rond Den Bosch/Assen/Apeldoorn/Zwolle/Arnhem/Rotterdam/Nijmegen/Den Haag etc. werden niet genoemd. Op de commerciële werden ze ook niet alle 100 genoemd, maar wel alles met een vertraging langer dan 15 minuten om maar een voorbeeld te noemen. Ik ben benieuwd hoe dat straks bij 3FM gaat als ik die een week probeer.
Tevens vond ik bij Evers ook het 'gezang' leuk met riedeltjes als 'ja de wekker gaat af, dus je draait je niet meer om maar de geur uit je mond trekt de vloerbedekking krom' etc. Roodbeen/Kijk in de Vegte hebben ook zoiets in mijn reistijd.
Ik heb nog geen keuze gemaakt, nog 3 weken te gaan en dus 3 zenders maar van deze 2 zou ik het wel weten.

Voor mezelf had ik eigenlijk bedacht om het op volgorde te doen en dus volgende week 3FM, maar dat gaat hem niet worden. Volgende week is bij 538 de laatste week van 'hier met je rekening' en die persoonlijke verhalen vind ik vaak ook wel leuk om te horen dus volgende week wordt het 538. Ook 'win met de zin' heb ik het idee dat er altijd een leuke interactie met de luisteraar is. Bij Q-Music is het meer van 'wat denk je dat het geluid is? Antwoord luisteraar. Jammer fout (meestal) fijne dag en verder.
Vorige week heb ik iemand gesproken die 538 geluisterd had en die had het idee dat Henk Blok zich (nog) niet zo thuis voelt bij Dane en geen 'boe' of 'bah' zei. Had hij toch zijn transfer door moeten laten gaan?
Theimon schreef:
12 jan 2019 11:59
Ik ben ook zoekende. Ik loop nu te zappen tussen Radio 2, 3FM, Veronica en Radio 10. Geen enkele show die me vast weet te houden. 538 komt nog zeer weinig langs, want Frank Dane trek ik heel moeilijk. 3FM komt veel (in mijn oren) kutmuziek langs, Sander doet het an sich niet eens zo slecht. Ekdom op 10 is niet dezelfde als op de NPO plus de muziek is niet mijn ding. Zelfde geldt voor Beelen.

Dus meestal kom ik terug bij Radio 2. Daar mis ik nog wel het "losse" in de presentatie waar beide heren ieder op hun eigen manier toe in staat zijn.

Het grootste nadeel van zappen tussen ochtendshows, ze hebben allemaal dezelfde nieuwsitems en bellen dan ook allemaal dezelfde persoon. Het komt steeds vaker voor dat de radio op mute gaat of dat ik mijn eigen herrie aanknal.

Alle ochtendshows mogen ook best een uur korter, want volgens mij hebben ze nu allemaal het laatste uur vulling door middel van verzoekjes (op Radio 2 na dan). Kansloos.
Zoals hierboven staat vind ik het bellen en de spelletjes juist leuk. Dit ligt dus heel erg aan de luisteraar waarvan er veel verschillende zijn. Er zijn ook mensen die al dat gepraat niet trekken en Sky Radio aanzetten.
Voor wat betreft het een uur korter mogen van de ochtendshow. Helaas heb ik een baan waarbij radio (behalve met oortjes in wat eigenlijk niet kan bij een bewindvoerderskantoor) niet de hele dag aan kan staan. Eigenlijk luister ik dus alleen in de auto en op de wekkerradio. Hier kan ik dus voor de rest niet over oordelen.

Op het onderzoekje met de Excelsheet die ik voor mezelf heb bijgehouden kom ik later nog terug.

Jacob1

Bericht door Jacob1 » 19 jan 2019 08:22

Leuk zo al die reacties op alle ochtendshows. Ik ben 53 en heb alleen de jaren op 3FM naar Evers Staat Op geluisterd, daarna ben ik 3FM trouw gebleven met Rob Stenders en Giel Beelen. Dit omdat destijds de muziek op 3FM het beste was. Ik heb nooit begrepen waarom 538 al jaren de best beluisterde zender van Nederland is, de muziek is echt bagger. Ik hou het nog geen kwartier vol, en heb het altijd jammer gevonden dat Evers daar naartoe ging. Want goed was/is ie zeker. De laatste jaren luister ik elke dag naar Giel Beelen, die zet elke morgen weer een goed programma neer, dit in tegenstelling tot wat velen denken, maar ik vraag me af of deze criticasters ook echt luisteren. En ja, Beelen is niet zo'n allemansvriend als Evers, maar ik hou wel van een scherp randje in de morgen. En als kind van de jaren tachtig draag ik Veronica nog steeds een warm hard toe, ondanks dat het niks meer met die oude club te maken heeft. Daarna blijf ik ook de gehele dag naar Veronica luisteren, de muziekmix is een stuk beter geworden, en Dennis Ruyer, die ik bij 538 niks vond, maakt ook een leuke show. En nu 's middags met Genee is het leuk naar huis rijden.

Zwarte IJsbeer

Bericht door Zwarte IJsbeer » 19 jan 2019 09:31

Zolang Evers niet meer op de radio is, zal er geen enkele dj ook maar voor 20 procent kunnen tippen aan Evers, Frank Dane zeker niet. Ook Gerard Ekdom en Giel Beelen niet hoewel ik persoonlijk helemaal op Radio 10 ben overgegaan. Luisterde ik voorheen 's ochtends nog naar Evers maar na 10 uur ging de radio bij mij op Radio 10 de rest van de dag. De muziek die ik daar hoor kan ik nog het beste hebben. Q, 538 en Slam draaien over het algemeen alleen maar gekrijs en kattengejank. Bij Radio 2 vindt ik die dj's allemaal van die wijsneuzen die je wijs willen maken dat ze het allemaal uitgevonden hebben.
Alle tv's de wereld uit, radio's aan de macht

RodaJC2000

Bericht door RodaJC2000 » 19 jan 2019 10:27

18 en nu sinds Evers weg is in de ochtend luisterende naar 3FM. Blijft dan tot 16 opstaan alvorens ik luister naar Veronica Inside op Radio Veronica. Daarna van 19 tot 22 luister ik SLAM! om vervolgens nog 1 uurtje 3VOOR12 mee te pikken op 3FM. Allemaal top programma's.

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers » 19 jan 2019 11:20

Jacob1 schreef:
19 jan 2019 08:22
Leuk zo al die reacties op alle ochtendshows. Ik ben 53 en heb alleen de jaren op 3FM naar Evers Staat Op geluisterd, daarna ben ik 3FM trouw gebleven met Rob Stenders en Giel Beelen. Dit omdat destijds de muziek op 3FM het beste was. Ik heb nooit begrepen waarom 538 al jaren de best beluisterde zender van Nederland is, de muziek is echt bagger. Ik hou het nog geen kwartier vol, en heb het altijd jammer gevonden dat Evers daar naartoe ging. Want goed was/is ie zeker. De laatste jaren luister ik elke dag naar Giel Beelen, die zet elke morgen weer een goed programma neer, dit in tegenstelling tot wat velen denken, maar ik vraag me af of deze criticasters ook echt luisteren. En ja, Beelen is niet zo'n allemansvriend als Evers, maar ik hou wel van een scherp randje in de morgen. En als kind van de jaren tachtig draag ik Veronica nog steeds een warm hard toe, ondanks dat het niks meer met die oude club te maken heeft. Daarna blijf ik ook de gehele dag naar Veronica luisteren, de muziekmix is een stuk beter geworden, en Dennis Ruyer, die ik bij 538 niks vond, maakt ook een leuke show. En nu 's middags met Genee is het leuk naar huis rijden.
Heeft ook vooral te maken met smaak hoor, denk ik. Je vindt Giel leuk, of juist niet. Zelf vind/vond ik hem altijd geweldig,maar kan me ook voorstellen dat je het niks vindt.

jordiv30

Bericht door jordiv30 » 19 jan 2019 12:19

Afgelopen week weer voornamelijk Radio 2 geluisterd, maar dat kwam vooral omdat ik al voor zessen op moest en de nachtprogramma’s op de andere zenders niet echt te pruimen vindt. Nog wel even 3FM geprobeerd en dat beviel me op zich prima. Aan Radio 10 moet ik nog steeds wennen, maar toen hij afgelopen vrijdag in de Efteling was klonk het opeens weer vertrouwd. Het wordt dus een mengeling tussen Radio 2, 3FM en Radio 10.

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 19 jan 2019 19:52

Ik begrijp zelf gewoon niet dat je als luisteraar kan wennen aan twee commercialbreaks per uur. Vanmiddag had ik Veronica even opstaan, prima muziek maar net na de commercial break had je om tien over half weer reclame voor de ochtendshow van Giel. Dat pikken luisteraars toch niet?
Jules' Podcast - de podcast die je raakt - https://itunes.apple.com/us/podcast/jul ... 27986?mt=2

jordiv30

Bericht door jordiv30 » 19 jan 2019 20:04

JulesKluivert schreef:
19 jan 2019 19:52
Ik begrijp zelf gewoon niet dat je als luisteraar kan wennen aan twee commercialbreaks per uur. Vanmiddag had ik Veronica even opstaan, prima muziek maar net na de commercial break had je om tien over half weer reclame voor de ochtendshow van Giel. Dat pikken luisteraars toch niet?
Het zijn er drie zelfs. Maar ja, dat hoort nou eenmaal bij een commerciële zender en is niet alleen op Veronica af te schuiven natuurlijk. Ik moet wel zeggen dat ik me er de laatste jaren steeds minder aan erger. Daarnaast duren de reclameblokken in bepaalde periode's wel wat korter dan bij de NPO, wat betekent dat je per saldo ongeveer even veel reclame per uur hebt. Vooral op Radio 2 valt het op dat ze soms pas om 10 minuten na het hele uur klaar zijn met de reclames.

radiodaan

Bericht door radiodaan » 19 jan 2019 23:33

JulesKluivert schreef:
Ben nu sinds een aardig tijdje meer publieke omroep (2) aan luisteren en merk ook bij mijzelf dat ik niet zo snel weer terug ga naar commerciële omroep (538). Soms probeer ik dat 's ochtends, maar vooral vaak vanaf 18.00 omdat ik Coen en Sander prefereer boven Wout's show,
maar vaak blijf ik dan maar een half uurtje op 538, en ben ik om half zeven weer terug bij Wout.
jordiv30 schreef:
19 jan 2019 20:04
Het zijn er drie zelfs. Maar ja, dat hoort nou eenmaal bij een commerciële zender en is niet alleen op Veronica af te schuiven natuurlijk. Ik moet wel zeggen dat ik me er de laatste jaren steeds minder aan erger. Daarnaast duren de reclameblokken in bepaalde periode's wel wat korter dan bij de NPO, wat betekent dat je per saldo ongeveer even veel reclame per uur hebt. Vooral op Radio 2 valt het op dat ze soms pas om 10 minuten na het hele uur klaar zijn met de reclames.
En ja, op Radio2 is de verdeling van reclame voor het nieuws en na het nieuws aardig scheef, meestal bijv. 15:00-15:02 reclame, 15:02-15:05 nieuws en 15:05-15:10 weer reclame.
Laatst gewijzigd door radiodaan op 20 jan 2019 14:04, 1 keer totaal gewijzigd.

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 20 jan 2019 12:44

radiodaan schreef:
19 jan 2019 23:33
jordiv30 schreef:
19 jan 2019 20:04
JulesKluivert schreef:
Ja, op Radio2 is de verdeling van reclame voor het nieuws en na het nieuws aardig scheef, meestal bijv. 15:00-15:02 reclame, 15:02-15:05 nieuws en 15:05-15:10 weer reclame.
Het is ook niet echt een verwijt aan de commerciële zenders - vrij logisch dat ze het zo aanpakken - maar ik verbaas me toch dat je daar als luisteraar kennelijk makkelijk overheen kan stappen. Ik heb Gerard Ekdom ook geluisterd op Radio 10, maar ik kon gewoon niet wennen aan het feit dat je na twintig minuten alweer reclames krijgt.

Die verdeling van Radio 2 is wel vreemd ja. Bij 3FM hebben ze meestal 9.57-10.00 uur reclame, 10.00-10.03 nieuws en dan 10.06 reclame.

Orange

Bericht door Orange » 20 jan 2019 12:56

Op het hele en halve uur reclame vind ik prima te doen. Liever minder natuurlijk, maar ik stoor me er verder niet zo aan.
In de tijd dat commerciele radio op kwam (begin van 538 enzo) was er ook een tijd dat er iedere 20 minuten een commercialblok was. Dat is niet lang zo gebleven. Blijkbaar trekken luisteraard dat iig slecht.

Theimon

Bericht door Theimon » 20 jan 2019 14:09

Dat is wel zo op StuBru inderdaad en ik kan er niet tegen. Ik heb sowieso een grafhekel aan reclame, maar om de 20 minuten zo'n blok is echt teveel.

Ik ben zelf wel een voorstander van het Britse model. Hogere jaarlijkse bijdrage, maar op de publieke omroepen geen reclame. Heerlijk.

Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 » 20 jan 2019 15:02

Joe FM maakt het nog bonter. Dat is echt niet te doen.

Plaats reactie