Waar zijn de luisters van Evers Staat Op naar overgestapt? Of wellicht toch gebleven bij 538?

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.
Plaats reactie
Oortjes

Re: Waar zijn de luisters van Evers Staat Op naar overgestapt? Of wellicht toch gebleven bij 538?

Bericht door Oortjes » 05 jan 2019 22:41

Die lijsten kopiëren maakt je posts lang, maar voegt niks toe. Ik zou wat anders bedenken om overzicht te krijgen. Thuis een excelletje bijhouden op basis van reacties en over een week je conclusie delen?
Rock 'n roll is better than music!

BoDeWi

Re: Waar zijn de luisters van Evers Staat Op naar overgestapt? Of wellicht toch gebleven bij 538?

Bericht door BoDeWi » 05 jan 2019 22:43

Nooit een Evers luisteraar geweest. 538 in het algemeen niet. 3FM over de gehele dag. Leeftijd is 31 jaar.

radiodaan

Bericht door radiodaan » 05 jan 2019 23:26

Ik mag aannemen dat je de mensen die überhaupt al geen 538 luisterden niet meeneemt, en dat zeggen er al een flink aantal in hun posts.
Denk inderdaad dat een forum geen handige toepassing is voor een enquête.

Dixon

Bericht door Dixon » 05 jan 2019 23:27

Ik denk dat ik in al die jaren nooit langer dan 10 minuten naar Evers heb geluisterd. Totaal niet mijn ding. Momenteel stem ik in de ochtend af op NPO Radio 2. Vanaf 1 februari zal dat KINK zijn. Man, 34 jaar.

2unlimited

Bericht door 2unlimited » 06 jan 2019 12:36

Oortjes schreef:
04 jan 2019 20:44
Daan0612 schreef:
04 jan 2019 20:04
En heb je nog een bepaalde reden om voor de zender te kiezen waar je nu voor gekozen hebt, zoals bijvoorbeeld de € 100.000,- superronde van het geluk van Q-Music of laat je je daar niet door beïnvloeden?
Je hebt wel je best gedaan met zes keer hetzelfde rijtje radiostations in je post.

Ik denk niet dat mensen Q Music gaan luisteren omdat er zoveel geld te verdienen is. Ik denk wel dat het publiciteit genereert, waardoor Q Music nog bekender wordt. En dat levert vervolgens wel weer luisteraars op.

Ik was geen vaste luisteraar van Edwin Evers, luister nu naar Barry Paf en Patricia van Liemt. Leuk duo, vrolijke show, goede muziek.
Whaha wat een grap! hoe kun je Barry Paff een leuk duo noemen en goede muziek draaien ze niet op 100%. Zeg dan ik heb een hele slechte smaak qua radio...

Erwin1971

Bericht door Erwin1971 » 06 jan 2019 12:38

Ik luisterde altijd naar Evers, nu probeer ik Mattie en Marieke of Jeroen van Inkel. Alleen de muziek van radio 5 vind ik niks. Ekdom in de ochtend trek ik gewoon niet (ben niet zo Ekdom fan).

Oortjes

Bericht door Oortjes » 06 jan 2019 12:48

2unlimited schreef:
06 jan 2019 12:36
Whaha wat een grap! hoe kun je Barry Paff een leuk duo noemen en goede muziek draaien ze niet op 100%. Zeg dan ik heb een hele slechte smaak qua radio...
Over smaak valt niet te twisten. Mijn smaak is uiteraard wel de beste :wink:

Barry, Patricia en Nederlandse muziek zijn top!
Rock 'n roll is better than music!

Radbi

Bericht door Radbi » 06 jan 2019 15:37

radiodaan schreef:
05 jan 2019 23:26
Ik mag aannemen dat je de mensen die überhaupt al geen 538 luisterden niet meeneemt, en dat zeggen er al een flink aantal in hun posts.
Denk inderdaad dat een forum geen handige toepassing is voor een enquête.
Het is idd niet relevant om mensen die sowieso niet (regelmatig) naar Evers luisterden, mee te nemen in het "onderzoek". Dat zorgt ook niet voor een goed beeld.

Daarom doe ik niet mee. Ik (als niet regelmatige/trouwe Evers luisteraar) kan aangeven dat ik af en toe naar Evers luisterde en nu naar Ekdom luister op Radio 10, maar dan behoor ik niet tot de groep die geswitched is van Evers naar een andere ochtendshow.
En niet-liefhebbers van Evers en wel-liefhebbers van Dane die nu wel naar de ochtendshow van 538 zullen luisteren, behoren ook niet tot de groep die bij de ochtendshow van 538 zijn gebleven.

De paar reacties op een forum zijn ook niet handig voor een enquête en deze resultaten zullen niets/niet veel zeggen over 538 ochtend-afhakers of niet. Daarnaast lijkt het mij ook wat te vroeg voor zo'n "onderzoek". Dane zit er maar net, de ochtendshow en de luisteraars kunnen nog veranderen.

Janno

Bericht door Janno » 06 jan 2019 17:02

Ik moet eerlijkheidshalve toegeven dat ik niet geheel uit vrije wil Evers-luisteraar was. Het was me min of meer democratisch opgedrongen op mijn werk, maar ik kon het toch wel waarderen. Al had ik zelf uit vrije wil niet 538 opgezet. Het is gewoon niet helemaal mijn muzieksmaak, radio 2 komt daar meer in de buurt.

fmonline

Bericht door fmonline » 07 jan 2019 08:30

40j en luister tegenwoordig sublime... Lekker rustig de ochtend beginnen met een kop koffie op op je werk... ipv die schreeuwende dj's wat er nu tegenwoordig zijn...

jordiv30

Bericht door jordiv30 » 07 jan 2019 09:07

Deze week begint voor mij het normale leven weer (na de vakantie). Ik denk dat ik deze week een paar ochtendshows ga proberen. Vandaag was het Radio 2 en dat beviel op zich prima, vooral omdat ik dat programma al vaker heb gehoord bij afwezigheid van Evers. Ik kan me alleen wel voorstellen dat het op een gegeven moment gaat vervelen. De rest van de week probeer ik nog Qmusic, 538 en Radio 10, al denk ik dat ik op die laatste snel uitgekeken ben vanwege de muziekmix.

Kar

Bericht door Kar » 07 jan 2019 09:37

Ik heb de ochtend show van Veronica geprobeerd en eerlijk gezegd bevalt dat prima. De muziek wijkt weinig af van Evers en jeroen Latijnhouwers heeft een grotere rol gekregen, wat het programma meer sfeer en tempo geeft.
In tegenstelling tot Ekdom, is giel meer nieuws georienteerd.

Rolfz

Bericht door Rolfz » 07 jan 2019 10:43

Ben lekker blijven hangen bij Frankie. Heb hem altijd wel kunnen waarderen.
Ruud de Wild, De beste presentator van de Nederlandse Radio!

RalfOnline

Bericht door RalfOnline » 07 jan 2019 10:48

44 jaar, ik luisterde altijd Evers. Ben vandaag pas weer begonnen met werken (en dus op dat tijdstip in de auto) en luister vooralsnog naar Dane op 538. Nog wel van plan om te gaan 'shoppen' komende tijd.
Everybody listens to the radio.

Olaf uit het Oosten

Bericht door Olaf uit het Oosten » 07 jan 2019 11:02

41 jaar en al sinds jaar en dag Radio 2 luisteraar.

Sander de Heer was voor mij het ideale ochtend concept, daarna kwam de voorspelbare en zichzelf heel erg leuk vindende Ekdom, maar toch blijven hangen, maar gelukkig is JW er nu in de ochtend, KiDV is een goede aanvulling.. de ochtend is weer prettig op de radio.

Commerciële zenders heb ik het helemaal niet op, die reclames zijn voor mij echte struikelblokken. ster nieuws ster is prima.
Ook wordt op de commerciëlen te vaak en teveel dezelfde muziek gedraaid, ook daar houd ik niet zo van.

Ook al is Radio 2 in de jaren veranderd, ze zijn nog echt de parel in radioland vind ik. ze zijn anders dan alle andere zenders.
Als ze nou Gijs Staverman ook even inruilen.. nare DJ is dat, praat overal doorheen en zijn show voegt ook niet zoveel toe.

Plaats reactie