Waar zijn de luisters van Evers Staat Op naar overgestapt? Of wellicht toch gebleven bij 538?

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.
marco

Re: Waar zijn de luisters van Evers Staat Op naar overgestapt? Of wellicht toch gebleven bij 538?

Bericht door marco » 05 jan 2019 08:53

47

Vooralsnog ben ik blijven hangen bij Frank Dane. De show is me tot nu toe reuze meegevallen. Misschien doordat hij de sfeer van Evers probeert vast te houden met dezelfde soort jingles, de gesprekken over het nieuws met Henk Blok (scheelt natuurlijk ook dat hij is gebleven), en de Verrückte Halbe Stunde.
Ik geef hem een kans.

Ik ben geen fan van Gerard - ik zag hem vorig jaar bij de Top 2000 op TV zo enorm uitsloverig doen met pruikjes e.d. dat ik niet denk dat ik hem leuk zal vinden.

FloridaFM

Re: Waar zijn de luisters van Evers Staat Op naar overgestapt? Of wellicht toch gebleven bij 538?

Bericht door FloridaFM » 05 jan 2019 09:04

Ben 50 jaar:
Luisterde iedere ochtend naar Evers.
Als Evers afwezig was, kon de presentatie van Dane mij al niet echt boeien en zapte gelijk weg. Teveel populair gedoe.
Sinds vertrek van Evers luister ik iedere ochtend naar Jeroen van Inkel op Radio 5. Daar blijf ik hangen tot 14.00 uur. Daarna wordt het Stenders en De Wild oo Radio 2. Met commerciële radio heb ik sowieso helemaal niets. Evers was daar de uitzondering op. Hoop dan ook dat hij snel terugkomst op een NPO-zender!

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 05 jan 2019 09:51

Ik heb eigenlijk nooit naar Evers geluisterd. Heb wel eens wat stukjes gehoord maar was niks voor mij. Frank Dane vind ik geen fijne DJ dus daar ga ik ook niet naar luisteren.

Ik schakelde normaal vaak tussen 3FM, Radio 1 en Radio 2 (toen Gerard Ekdom de ochtendshow nog deed), maar sinds zijn vertrek naar Radio 10 en de twee commercialblokken per uur ben ik afgehaakt.

Tegenwoordig schakel ik in de ochtend dus tussen Sanders Vriendenteam, Radio 1 Journaal en af en toe Radio 2.

Felix vd Goot

Bericht door Felix vd Goot » 05 jan 2019 09:53

In de peiling ontbreekt Radio 5 als keuzemogeljkheid. Ik denk dat veel mensen (vooral de 40 plussers) graag naar Jeroen van Inkel blijven luisteren, zodra ze Radio 5 gevonden hebben..

edjekroketje

Bericht door edjekroketje » 05 jan 2019 11:16

53 jaar.

Ik luisterde al jaren niet meer naar Evers, maar zapte tussen Radio 2 en Radio 10 op FM en pakte de laatste tijd soms een uurtje van Inkel mee.
Ik waardeerde het vakmanschap van Evers maar ik trek de "Radio538 muziek" al een tijd niet meer hoewel Evers' muziekkeuze afweek van het normale.

Sinds september is het 's morgens Gerard Ekdom ondanks die vermaledijde ellenlange reclameblokken... De rest van de dag vaak een playlist of een CD

Een kanttekening: het is jammer dat van Inkel niet op FM te horen is, dat zou uiteraard meer luisteraars opleveren, dus dat is nooit een eerlijk vergelijk.
Radio aan!!

Oortjes

Bericht door Oortjes » 05 jan 2019 16:18

Erik de Zwart zet in op Radio 2 en/of Q Music: https://www.radiofreak.nl/erik-de-zwart ... e-ochtend/

Ik weet niet in hoeverre zijn lichtelijk verstoorde relatie met Talpa meespeelt in zijn analyse. Wat ik met hem eens ben, is dat kleinere stations waarschijnlijk ook meer luisteraars zullen krijgen. Zelf verwacht ik dat er geen absolute nummer één als Edwin Evers meer komt, maar een verdeling. Daarbij zullen Frank Dane, Mattie & Marieke, Gerard Ekdom en Jan Willem & Jeroen wel de kopgroep gaan vormen, maar ik verwacht ook meer luisteraars voor bijv. Barry Paf & Patricia van Liemt en de ochtendshows op DAB+, van Jeroen van Inkel en Michiel Veenstra.
Rock 'n roll is better than music!

Osker

Bericht door Osker » 05 jan 2019 19:04

het probleem voor mij met de radio 5 show van Jeroen van inkel is dat hoewel van inkel vertrouwd klinkt de muziek oubollig is.
Ik zoek een show waarbij gelachen wordt, nieuws op een luchtige manier gebracht wordt en de muziek een mix is tussen ouder en huidig.

Veronica heeft tegenwoordig een goede muziekmix maar ik kan Beelen niet luchten. Al met al nog steeds zwevend maar Dane maakt de beste kans.

Sanneman269

Bericht door Sanneman269 » 05 jan 2019 19:12

T woord show ook wel overdreven hoor, gewoon wat muziek draaien en een grap.

Phoenix

Bericht door Phoenix » 05 jan 2019 19:30

Osker schreef:
05 jan 2019 19:04
het probleem voor mij met de radio 5 show van Jeroen van inkel is dat hoewel van inkel vertrouwd klinkt de muziek oubollig is.
Ik zoek een show waarbij gelachen wordt, nieuws op een luchtige manier gebracht wordt en de muziek een mix is tussen ouder en huidig.

Veronica heeft tegenwoordig een goede muziekmix maar ik kan Beelen niet luchten. Al met al nog steeds zwevend maar Dane maakt de beste kans.
Ja, het laten gaan van Van Inkel en halen van Beelen is mismanagement geweest van Talpa/Veronica. Loopt het contract van Beelen dit jaar niet af? Ik benieuwd wat er dan gaat gebeuren. De cijfers in de ochtend zijn sinds de komst van Beelen dalende, dus je zou verwachten dat de leiding dan gaat ingrijpen.
28-01-08 / 22-04-10

Verder gaan we gewoon ontopic natuurlijk.

Noordzee

Bericht door Noordzee » 05 jan 2019 19:45

Ik schat in dat Erik de Zwart best wel is gelijk kan hebben dat de nummer één Radio 2 of Q-Music gaat worden.
Zelf luister ik meestal naar de ochtendshow van Radio 2.

De beperkte muziekkeuze bij Radio 10 is voor mij een reden om niet naar Gerard te luisteren. Wel een paar keer gedaan, maar niet goed genoeg.
Verder kan de ochtendshow van Giel mij minder boeien dan zijn programma van enkele jaren terug via 3FM. Waar dat aan ligt, weet ik niet zo precies.

Ik ben wel benieuwd naar de nieuwe show dadelijk op KINK met Michiel Veenstra.

jessica

Bericht door jessica » 05 jan 2019 20:19

Phoenix schreef:
05 jan 2019 19:30
Osker schreef:
05 jan 2019 19:04

Ja, het laten gaan van Van Inkel en halen van Beelen is mismanagement geweest van Talpa/Veronica. Loopt het contract van Beelen dit jaar niet af? Ik benieuwd wat er dan gaat gebeuren. De cijfers in de ochtend zijn sinds de komst van Beelen dalende, dus je zou verwachten dat de leiding dan gaat ingrijpen.
Ik dacht dat Giel Beelen een 3-jarig contract had getekend. Dat is toch nog niet om?

Bo Lus

Bericht door Bo Lus » 05 jan 2019 20:29

38. Luisterde en luister naar Radio Veronica.

Zwarte IJsbeer

Bericht door Zwarte IJsbeer » 05 jan 2019 21:08

Ik kan niet naar Frank Dane luisteren dus als hij Evers verving zapte ik al naar Radio 10. Nu blijft ie daar altijd op staan.
Alle tv's de wereld uit, radio's aan de macht

Moorkop

Bericht door Moorkop » 05 jan 2019 21:54

Ik vond Evers altijd een geweldige DJ maar de muziek van Radio 538 bevalt me niet vandaar dat ik toch niet naar Evers luisterde. Luister in de ochtend naar Radio 10 naar Gerard: Waarom? De muziek spreekt me aan en Ekdom is vrolijk en geeft me energie. Ook heeft hij leuke items in zijn show: Het luistert lekker weg. Om 10:00 u zap ik naar NPO 3FM en luister naar Jorien omdat ik Jeroen Nieuwenhuize niet trek. Jorien is een geweldig talent en weet veel van muziek. Om 13:00 u schakel ik weer terug naar Radio 10 om naar Diergaarde te luisteren en blijf dan hangen tot 19:00 u waarin ik ook Somertijd meepak. Als ik ‘s avonds in de auto zit luister ik graag naar 3 Voor 12 met Eva Koreman op NPO 3FM. In het weekend luister ik overwegend naar NPO 3FM. Met name Rob Janssen en Herman Hofman spreken me aan. Ik ben 46 jaar overigens.

Daan0612

Bericht door Daan0612 » 05 jan 2019 22:33

Ik had bedacht om de openingspost dagelijks te bewerken, maar dat mag schijnbaar helaas maar een bepaald aantal uren. Nu kan ik hem in ieder geval niet bijwerken, dus bij deze dan maar in een nieuwe post. Misschien toch een peiling door het systeem moeten laten maken.

Leeftijdscategorie:

15-25 jaar:

Radio 1:
Radio 2: 1
3FM:
Radio 10:
Radio 538:
Skyradio:
Q-Music: 1
Slam!:
Radio Veronica:
Sublime FM:
100%NL:
Anders:

25-35 jaar:

Radio 1:
Radio 2: 1 (in switch met 3FM/Radio 10)
3FM:
Radio 10: 1
Radio 538: 1 (35 jaar heb ik hierbij gezet)
Skyradio:
Q-Music:
Slam!:
Radio Veronica:
Sublime FM:
100%NL:
Anders:

35-45 jaar:

Radio 1:
Radio 2: 2 (soms in switch met Studio Brussel en Radio 10)
3FM:
Radio 10:
Radio 538: 2
Skyradio:
Q-Music:
Slam!:
Radio Veronica: 1
Sublime FM:
100%NL:
Anders:

45-55 jaar:

Radio 1:
Radio 2:
3FM:
Radio 538: 2
Skyradio:
Q-Music:
Slam!:
Radio Veronica:
Sublime FM:
100%NL:
Zwevend: 2 (onder meer Radio 2, Radio 5 en Radio 10)
Radio 5: 1
Anders:

55-65 jaar:

Radio 1:
Radio 2: 1
3FM:
Radio 10:
Radio 538:
Skyradio:
Q-Music:
Slam!:
Radio Veronica:
Sublime FM:
100%NL:
Anders:

65-75 jaar:

Radio 1:
Radio 2:
3FM:
Radio 10:
Radio 538:
Skyradio:
Q-Music:
Slam!:
Radio Veronica:
Sublime FM:
100%NL:
Anders:

Mensen die liever hun leeftijd niet noemen:

Radio 1:
Radio 2:
3FM:
Radio 538:
Skyradio:
Q-Music: 1
Slam!:
Radio Veronica:
Sublime FM:
100%NL: 1
Anders:
Zwevend: 2 (Radio 538 dat beste kans maakt, 3 FM, Radio 1 en Radio 2)
Felix vd Goot schreef:
05 jan 2019 09:53
In de peiling ontbreekt Radio 5 als keuzemogeljkheid. Ik denk dat veel mensen (vooral de 40 plussers) graag naar Jeroen van Inkel blijven luisteren, zodra ze Radio 5 gevonden hebben..
Deze wordt toegevoegd op het moment dat deze bij een leeftijdsgroep genoemd wordt. Zoals in de laatste alinea staat mogen mensen ook hun eigen inbreng noemen. Ik heb gekeken naar de zenders die ik zelf als voorkeuze heb/beluister en vanuit een ander topic zijn er ook al een paar toegevoegd.
Orange schreef:
04 jan 2019 20:30
Veel tekst voor een simpele vraag. Een vraag die overigens beter over een paar werken gesteld kan worden. Maar op dit moment is mijn antwoord dat ik 41 jaar ben (over een paar weken ook nog trouwens :D ) en bij 538 (Dane dus) blijf hangen.
Ik had gehoopt de openingspost te kunnen bewerken, maar dat is bij deze dus al mislukt. De vraag kan misschien beter over een paar weken gesteld worden maar ik ben benieuwd waar de mensen in de eerste weken naar luisteren en of ze misschien met hangende knietjes teruggaan naar Radio 538 na een tijdje.
Je keuze is toegevoegd aan de lijst die hierboven staat.
Oortjes schreef:
04 jan 2019 20:44
Daan0612 schreef:
04 jan 2019 20:04
En heb je nog een bepaalde reden om voor de zender te kiezen waar je nu voor gekozen hebt, zoals bijvoorbeeld de € 100.000,- superronde van het geluk van Q-Music of laat je je daar niet door beïnvloeden?
Je hebt wel je best gedaan met zes keer hetzelfde rijtje radiostations in je post.

Ik denk niet dat mensen Q Music gaan luisteren omdat er zoveel geld te verdienen is. Ik denk wel dat het publiciteit genereert, waardoor Q Music nog bekender wordt. En dat levert vervolgens wel weer luisteraars op.

Ik was geen vaste luisteraar van Edwin Evers, luister nu naar Barry Paf en Patricia van Liemt. Leuk duo, vrolijke show, goede muziek.
Ik heb inderdaad makkelijk gekopieerd en geplakt. Maar ik ben benieuwd naar de verschillende verschuivingen in de leeftijdscategorieën.

Plaats reactie