Waar zijn de luisters van Evers Staat Op naar overgestapt? Of wellicht toch gebleven bij 538?

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.
Ane Sybesma

Re: Waar zijn de luisters van Evers Staat Op naar overgestapt? Of wellicht toch gebleven bij 538?

Bericht door Ane Sybesma » 07 jan 2019 11:08

44 er is hier niets veranderd.
Het was Evers , nu Dane.
Daarna van 10-16 3FM en van 16-18 538

RealSunchaser

Re: Waar zijn de luisters van Evers Staat Op naar overgestapt? Of wellicht toch gebleven bij 538?

Bericht door RealSunchaser » 07 jan 2019 13:18

Ik sta niet om 6 uur op. Ik begin met Bart Arends

Oortjes

Bericht door Oortjes » 07 jan 2019 19:14

RealSunchaser schreef:
07 jan 2019 13:18
Ik ben helemaal jaloers op je!
Rock 'n roll is better than music!

Daan0612

Bericht door Daan0612 » 08 jan 2019 18:10

Radbi schreef:
06 jan 2019 15:37
radiodaan schreef:
05 jan 2019 23:26
Ik mag aannemen dat je de mensen die überhaupt al geen 538 luisterden niet meeneemt, en dat zeggen er al een flink aantal in hun posts.
Denk inderdaad dat een forum geen handige toepassing is voor een enquête.
Het is idd niet relevant om mensen die sowieso niet (regelmatig) naar Evers luisterden, mee te nemen in het "onderzoek". Dat zorgt ook niet voor een goed beeld.

Daarom doe ik niet mee. Ik (als niet regelmatige/trouwe Evers luisteraar) kan aangeven dat ik af en toe naar Evers luisterde en nu naar Ekdom luister op Radio 10, maar dan behoor ik niet tot de groep die geswitched is van Evers naar een andere ochtendshow.
En niet-liefhebbers van Evers en wel-liefhebbers van Dane die nu wel naar de ochtendshow van 538 zullen luisteren, behoren ook niet tot de groep die bij de ochtendshow van 538 zijn gebleven.

De paar reacties op een forum zijn ook niet handig voor een enquête en deze resultaten zullen niets/niet veel zeggen over 538 ochtend-afhakers of niet. Daarnaast lijkt het mij ook wat te vroeg voor zo'n "onderzoek". Dane zit er maar net, de ochtendshow en de luisteraars kunnen nog veranderen.
Natuurlijk probeer ik de mensen die niet naar Evers luisterden niet mee te nemen, maar waar trek je die grens? Iemand die 10 minuten per dag Evers luisterde was een Evers luisteraar en moet nu voor die 10 minuten op zoek naar iets anders (of blijven hangen op de zender die de rest van de tijd aan staat).

Ik vind het juist leuk om te weten wat de mensen op het forum gedaan hebben en niet wat héél Nederland dat niet eens weet dat er een radioforum bestaat gedaan heeft. Je krijgt dan inderdaad geen heel goed beeld, maar wel een begin. Het is misschien wat vroeg voor een onderzoek maar men is nu zoekende en dat is juist leuk....
Oortjes schreef:
05 jan 2019 22:41
Die lijsten kopiëren maakt je posts lang, maar voegt niks toe. Ik zou wat anders bedenken om overzicht te krijgen. Thuis een excelletje bijhouden op basis van reacties en over een week je conclusie delen?
Die lijsten kopieren maken de posts inderdaad lang. Ik ben gewend (vanuit) andere fora dat je tot in lengte van dagen posts mag wijzigen. Hier is dat niet het geval; dus een Excelletje is inderdaad verstandiger. Dit zal ik voor het vervolg van dit topic ook doen.
radiodaan schreef:
05 jan 2019 23:26
Ik mag aannemen dat je de mensen die überhaupt al geen 538 luisterden niet meeneemt, en dat zeggen er al een flink aantal in hun posts.
Denk inderdaad dat een forum geen handige toepassing is voor een enquête.
Mensen die überhaupt geen 538 luisteren neem ik inderdaad niet mee met het Excelletje. Een forum is misschien geen handige toepassing voor een enquête, maar ik zou niet weten waar ik anders zo een enquête zou kunnen en mogen doen. En vooral hoe ik aan de input kom. Vandaar dus toch hiervoor gekozen.

Zelf ben ik gisteren weer begonnen met werken na op 1 dag af 2 weken vrij te zijn geweest. Ik heb besloten om de komende weken een aantal shows te gaan beluisteren, te weten Radio 10, Radio 2, NPO 3FM, Radio 538 (toch) en Q-Music. De rest trekt mij vanwege presentator (Veronica), teveel nieuws en dus geklets onderweg in de auto (Radio 1), Non-stop (Skyradio), niet mijn muzieksmaak (Sublime FM, Slam!) of anderszins (Omroep Brabant, Omroep Gelderland) niet.
In week 6 of 7 van het nieuwe jaar hoop ik dan een definitieve opvolger voor Evers gevonden te hebben. Waarom zo lang wachten? Omdat ik de zenders graag een hele week (ik werk parttime, dus nog maar 3 dagen) de kans te geven. Gisteren vond ik Ekdom bijvoorbeeld hélemaal niks, maar vanmorgen belde hij al iemand omtrent Whiskey en andere trends qua drank in zijn show. Dat is wat ik vanuit Evers ook gewend was. Dit was dus al een stuk leuker.
Overigens zit die zekere Tamara bij Ekdom er ook maar voor spek en bonen bij. Ze mag de files voorlezen en voor de rest hoor ik haar niet tussen 07.45u en 08.20u. Dit is wel heel anders als wat ik bij Evers gewend was met de sidekicks Rick Romijn en Niels van Baarlen.

hanilascoltatore

Bericht door hanilascoltatore » 08 jan 2019 18:53

RealSunchaser schreef:
07 jan 2019 13:18
Je hoeft niet op te staan om radio te luisteren! Zet er een naast je bed.
Laat Ons Luisteren!

alien8

Bericht door alien8 » 08 jan 2019 21:57

32jaar
Luisterde nooit echt naar Evers.
s'ochtends toch vooral zappen tussen NPO 2, 3fm, 538 en regionaal. Maar meestal NPO 2 denk ik. Waar die dan ook vaan tot een uur of 18:00 op blijft staan.
Q music, Giel Beelen, 100%nl en radio 10 komen er niet op bij mij.

Janno

Bericht door Janno » 08 jan 2019 22:55

Osker schreef:
05 jan 2019 01:41
45-55
Ik ben nog zwevend.
Was vast van plan iets anders te zoeken maar Dane valt me 300% mee.

Nadat ik een van niet nader te noemen medeforummer (met een opgeruimd hoofd) las dat hij radio 2 tipte heb ik dat geprobeerd maar ik vond het saaaaai.
Smaken verschillen. En jij bent natuurlijk nog een jonge god die wat meer opwinding nodig heeft. :))
Kan de autotune-hype nu klaar zijn alsjeblieft?

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 12 jan 2019 09:44

Daan0612 schreef:
08 jan 2019 18:10
Overigens zit die zekere Tamara bij Ekdom er ook maar voor spek en bonen bij. Ze mag de files voorlezen en voor de rest hoor ik haar niet tussen 07.45u en 08.20u. Dit is wel heel anders als wat ik bij Evers gewend was met de sidekicks Rick Romijn en Niels van Baarlen.
Tamara is de producer van het programma. Tegenwoordig zijn geloof ik bijna alle producers ook gelijk side-kick, maar meepraten deed ze eerst al nauwelijks en nu ook niet.

Overigens wel tof om te horen dat je echt alle zenders weer langsgaat om te kijken waar je het liefste naar luistert. Ik probeer dat soms ook maar wordt toch snel weer bevestigd in mijn oorspronkelijke mening en dan blijf ik toch bij mijn vaste zenders
Jules' Podcast - de podcast die je raakt - https://itunes.apple.com/us/podcast/jul ... 27986?mt=2

Phoenix

Bericht door Phoenix » 12 jan 2019 11:52

Ik heb enkele mensen gehoord, geen radiofreaks, dat ze zoekende zijn naar een alternatief voor Evers. Algemene indruk is dat Dane het aardig doet, maar niet goed genoeg om naar te blijven luisteren. Over Giel Beelen heb ik de laatste jaren sowieso geen positieve geluiden gehoord. Over Q Music hoor ik in mijn omgeving helemaal nooit iemand. Gerard Ekdom wordt wel een opgewekte gozer genoemd, maar dat komt mede ook door zijn tv optredens.
28-01-08 / 22-04-10

Verder gaan we gewoon ontopic natuurlijk.

Theimon

Bericht door Theimon » 12 jan 2019 11:59

Ik ben ook zoekende. Ik loop nu te zappen tussen Radio 2, 3FM, Veronica en Radio 10. Geen enkele show die me vast weet te houden. 538 komt nog zeer weinig langs, want Frank Dane trek ik heel moeilijk. 3FM komt veel (in mijn oren) kutmuziek langs, Sander doet het an sich niet eens zo slecht. Ekdom op 10 is niet dezelfde als op de NPO plus de muziek is niet mijn ding. Zelfde geldt voor Beelen.

Dus meestal kom ik terug bij Radio 2. Daar mis ik nog wel het "losse" in de presentatie waar beide heren ieder op hun eigen manier toe in staat zijn.

Het grootste nadeel van zappen tussen ochtendshows, ze hebben allemaal dezelfde nieuwsitems en bellen dan ook allemaal dezelfde persoon. Het komt steeds vaker voor dat de radio op mute gaat of dat ik mijn eigen herrie aanknal.

Alle ochtendshows mogen ook best een uur korter, want volgens mij hebben ze nu allemaal het laatste uur vulling door middel van verzoekjes (op Radio 2 na dan). Kansloos.

Phoenix

Bericht door Phoenix » 12 jan 2019 12:15

Theimon schreef:
12 jan 2019 11:59
Alle ochtendshows mogen ook best een uur korter, want volgens mij hebben ze nu allemaal het laatste uur vulling door middel van verzoekjes (op Radio 2 na dan). Kansloos.
Dat laatste uur klopt inderdaad.
Voor Veronica was het wellicht beter geweest als Rick en Niels met Tim Klijn de ochtend waren gaan doen en Giel Bielen naar de middag. In de ochtend gaat het niet meer gebeuren met Beelen, denk ik. Lindo Duval kan dan de plek van Tim Klijn weer innemen. Dan heeft Veronica een goede ochtendshow en prima programmering.

06:00 Veronica Ochtendshow - Tim, Rick en Niels
09:00 Dennis Ruyer
12:00 Lindo Duval
15:00 Giel Beelen

Ik weet dat dit niet het topic voor fantasieprogrammeringen is, dus laat die opmerkingen maar achterwege ;-)
28-01-08 / 22-04-10

jordiv30

Bericht door jordiv30 » 12 jan 2019 12:27

Deze week een aantal zenders geprobeerd. Ik had hoge verwachtingen van Qmusic, maar dat is tegengevallen (misschien juist wel vanwege die hoge verwachtingen). De muziekmix is geforceerd Feel-Good, evenals sommige talks naar mijn idee. Ik vind het geen fijne zender en ook Mattie en Marieke sprongen er niet echt uit. Ook heb ik 538 nog een keer aangezet. In principe is het minder erg als ik van tevoren verwacht had. Het klinkt vertrouwd en het nieuws met Henk op het halve uur doet niet perse onder voor Edwin en z’n sidekicks, maar ik blijf het een kopie vinden die een stuk minder is. Frank heeft me in ieder geval niet weten te boeien.

Gisteren heb ik Radio 10 met Ekdom geprobeerd, maar ik schakelde weg vanwege de muziekmix. Die was op Radio 2 toch een stuk beter in balans. De rest van de week heb ik daarom naar Radio 2 geluisterd. Komende tijd dus maar switchen tussen Radio 2 en 10. Volgende week ga ik nog 3FM en Veronica proberen.

jessica

Bericht door jessica » 12 jan 2019 12:37

Rick en Niels gaan echt niet meer naar de ochtend. Dus daar moet Veronica toch iets anders verzinnen of gewoon Giel Beelen laten ziten.

Phoenix

Bericht door Phoenix » 12 jan 2019 12:59

jessica schreef:
12 jan 2019 12:37
Rick en Niels gaan echt niet meer naar de ochtend. Dus daar moet Veronica toch iets anders verzinnen of gewoon Giel Beelen laten ziten.
Maar verder in het Veronica topic
28-01-08 / 22-04-10

Plaats reactie