Waar zijn de luisters van Evers Staat Op naar overgestapt? Of wellicht toch gebleven bij 538?

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.
Plaats reactie
Daan0612

Waar zijn de luisters van Evers Staat Op naar overgestapt? Of wellicht toch gebleven bij 538?

Bericht door Daan0612 » 04 jan 2019 20:04

Sinds afgelopen week zijn volgens mij alle nieuwe ochtendshows begonnen. Ik heb hier op het forum vaak voorbij horen komen dat men na het stoppen van Evers van plan was om over te stappen en ik ben benieuwd wat daarvan terecht gekomen is (ik ben ook al berichten tegengekomen dat men bij Dane is blijven hangen). En waar ik ook benieuwd naar ben is waar de voormalige luisteraars van Evers Staat op naar zijn overgestapt.
Ik wil daarvoor een soort peiling zonder dat deze vooraf ingevuld is als peiling houden. Als je er geen bezwaar tegen hebt om ook je leeftijd te noemen is het wel leuk om te weten waar de verschillende leeftijdscategorieën naar toe vertrokken zijn. Ik zal hieronder een aantal doelgroepen maken en ik zal mijn best doen de openingspost zolang het topic loopt dagelijks bij te werken qua leeftijdscategorieën. Ik verwacht niet dat we leden onder de 15 en boven de 75 jaar hebben, mocht dat wel zo zijn dan zal ik deze natuurlijk toevoegen.
En heb je nog een bepaalde reden om voor de zender te kiezen waar je nu voor gekozen hebt, zoals bijvoorbeeld de € 100.000,- superronde van het geluk van Q-Music of laat je je daar niet door beïnvloeden?

Leeftijdscategorie:

15-25 jaar:

Radio 1:
Radio 2:
3FM:
Radio 10:
Radio 538:
Skyradio:
Q-Music:
Slam!:
Radio Veronica:
Sublime FM:
100%NL:
Anders:

25-35 jaar:

Radio 1:
Radio 2:
3FM:
Radio 10:
Radio 538:
Skyradio:
Q-Music:
Slam!:
Radio Veronica:
Sublime FM:
100%NL:
Anders:

35-45 jaar:

Radio 1:
Radio 2:
3FM:
Radio 10:
Radio 538:
Skyradio:
Q-Music:
Slam!:
Radio Veronica:
Sublime FM:
100%NL:
Anders:

45-55 jaar:

Radio 1:
Radio 2:
3FM:
Radio 10:
Radio 538:
Skyradio:
Q-Music:
Slam!:
Radio Veronica:
Sublime FM:
100%NL:
Anders:

55-65 jaar:

Radio 1:
Radio 2:
3FM:
Radio 10:
Radio 538:
Skyradio:
Q-Music:
Slam!:
Radio Veronica:
Sublime FM:
100%NL:
Anders:

65-75 jaar:

Radio 1:
Radio 2:
3FM:
Radio 10:
Radio 538:
Skyradio:
Q-Music:
Slam!:
Radio Veronica:
Sublime FM:
100%NL:
Anders:

Mensen die liever hun leeftijd niet noemen:

Radio 1:
Radio 2:
3FM:
Radio 10:
Radio 538:
Skyradio:
Q-Music:
Slam!:
Radio Veronica:
Sublime FM:
100%NL:
Anders:

Voor mezelf start ik de post op het verkeerde moment.
Ik ben namelijk de afgelopen week vrij geweest en kan pas vanaf maandag 7 januari laten weten wat het bij mij geworden is.
Ik heb zelf 2 serieuze opties met mijn 28 jaar (Ekdom op Radio 10 en Roodbeen/Kijk in de Vegte op Radio 2, laatstgenoemde heeft het voordeel dat die afgelopen zomer dat die in juli vorig jaar ook net begonnen waren en dat ik ze toen al geluisterd heb dacht ik).
Mijn twijfelgeval is Sanders Vriendenteam op 3FM; ik denk dat zij zich meer op de pubers (middelbare school) richten en dat je daar in de auto tijdens woon/werk of als wekkerradio niet vrolijk van wordt.

Natuurlijk mogen ook jullie eigen radiozenders genoemd worden. Denk hierbij bijvoorbeeld aan regionale zenders als Omroep Gelderland, Omroep Brabant, Omroep Zeeland, RadioNL etc. Het is dus niet zo dat jullie moeten kiezen uit mijn voorgedrukte lijst!

Phoenix

Re: Waar zijn de luisters van Evers Staat Op naar overgestapt? Of wellicht toch gebleven bij 538?

Bericht door Phoenix » 04 jan 2019 20:16

42 jaar.

Ik luisterde zelden Evers, maar ik heb de afgelopen dagen al naar Dane geluisterd. Ik was ook altijd fan van de Frank & Vrijdagshow en Frank & Ochtendshow. Het huidige programma bevalt me wel, al is de Evers signatuur duidelijk hoorbaar.

Op termijn verwacht ik dat ik zal switchen tussen Dane, Ekdom en Beelen.

Radio 2, 3FM en Q Music vallen af.
28-01-08 / 22-04-10

Verder gaan we gewoon ontopic natuurlijk.

radiodaan

Re: Waar zijn de luisters van Evers Staat Op naar overgestapt? Of wellicht toch gebleven bij 538?

Bericht door radiodaan » 04 jan 2019 20:26

17 jaar
Nog schoolgaande, dus luister eigenlijk vooral radio 's middags, en 's ochtends bij het wakker worden. Tot voor de vakantie had ik altijd dan Evers aanstaan. Alhoewel ik zeker geen anti-Frank Dane (steevast geluisterd naar de Frank & Avond/Middag show ben, ga ik toch denk ik minder naar Frank Dane luisteren dan naar Evers.
Dat komt vooral doordat ik gedurende 2018 steeds meer ben geschoven van 538 naar 2, ik begon met de avonden, en toen het weekend erbij, en tijdens de zomerstop van Coen en Sander ben ik Ruud de Wild gaan luisteren, en sindsdien ben ik op Evers na Radio 2-luisteraar. (helemaal toen de Frank en Vrijdagshow ook stopte). Daardoor grijp ik toch onbewust op de een één of andere manier dit moment aan om de radio volledig op Radio 2 te zetten. JW en Jeroen vind ik ook wel weer wat origineels hebben, en dat is een pluspunt ten opzichte van Frank, ik had van Frank wat originelers verwacht, maar misschien komt dat nog.

Orange

Bericht door Orange » 04 jan 2019 20:30

Veel tekst voor een simpele vraag. Een vraag die overigens beter over een paar werken gesteld kan worden. Maar op dit moment is mijn antwoord dat ik 41 jaar ben (over een paar weken ook nog trouwens :D ) en bij 538 (Dane dus) blijf hangen.

Macdoswindows

Bericht door Macdoswindows » 04 jan 2019 20:39

44 jaar, ikzelf switch thuis tussen Studio Brussel , NPO2 , Radio 10,als het om ochtendshow gaat.
In de werkplaats( is naast mijn woning dus geen werkverkeer) radio 2, maar ben nog niet heel erg overtuigd van Roodbeen en KidV.
De rest van de dag , radio 2, met uitzondering 12-14 dan radio 10.
Nooit vrijwillig 538 geluisterd,was geen fan van Evers en team, Frank Dane kan ik alleen van foto in krant, maar vooral de muziek trekt me niet.

Oortjes

Bericht door Oortjes » 04 jan 2019 20:44

Daan0612 schreef:
04 jan 2019 20:04
En heb je nog een bepaalde reden om voor de zender te kiezen waar je nu voor gekozen hebt, zoals bijvoorbeeld de € 100.000,- superronde van het geluk van Q-Music of laat je je daar niet door beïnvloeden?
Je hebt wel je best gedaan met zes keer hetzelfde rijtje radiostations in je post.

Ik denk niet dat mensen Q Music gaan luisteren omdat er zoveel geld te verdienen is. Ik denk wel dat het publiciteit genereert, waardoor Q Music nog bekender wordt. En dat levert vervolgens wel weer luisteraars op.

Ik was geen vaste luisteraar van Edwin Evers, luister nu naar Barry Paf en Patricia van Liemt. Leuk duo, vrolijke show, goede muziek.
Rock 'n roll is better than music!

Ou-Tannu

Bericht door Ou-Tannu » 04 jan 2019 20:51

al een mooi tijdje gewoon ook Q in de ochtend..

Janno

Bericht door Janno » 04 jan 2019 21:41

63 jaar

Overgestapt naar radio 2. Ik was thuis al een radio 2 luisteraar, maar heb de collega's bewerkt om na het vertrek van Evers op het werk ook radio 2 aan te zetten. En met succes. Tot nu toe hoor ik alleen maar tevreden mensen om me heen, vooral over de muziekmix. Dat is voor mezelf ook de belangrijkste reden, al vind ik de combinatie Roodbeen/KidV ook prima werken. Als de presentatie niet bevalt kan de muziekmix alleen het niet goedmaken.

JopisBack

Bericht door JopisBack » 04 jan 2019 21:55

34 jaar

Geswitcht naar Radio 10 met Gerard Ekdom.

Sqwest

Bericht door Sqwest » 04 jan 2019 22:45

35, luisterde altijd evers. Deze week Dane gehoord (ander topic had ik het al een kopie genoemd, wel positief) maar het bevalt mij wel. Ik hou simpelweg wat meer van gezelligheid in de ochtend. Ekdom twijfel ik aan om te luisteren, maar die mist de gezelligheid simpelweg omdat hij het merendeel alleen doet.

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers » 04 jan 2019 23:29

33

Luisterde sowieso al geen Evers of überhaupt 538, alleen tijdens de marathonshows. Ik switch tussen Radio2, 3FM en Radio10.

Glenn1997

Bericht door Glenn1997 » 05 jan 2019 00:32

Ik ben 21 jaar ik luisterde altijd naar evers/Mattie nu luister ik alleen nog maar naar de Q ochtend show .

Bagare

Bericht door Bagare » 05 jan 2019 01:21

Leeftijdscategorie 45-55 jaar en gebleven bij Radio 538...

Osker

Bericht door Osker » 05 jan 2019 01:41

45-55
Ik ben nog zwevend.
Was vast van plan iets anders te zoeken maar Dane valt me 300% mee.

Nadat ik een van niet nader te noemen medeforummer (met een opgeruimd hoofd) las dat hij radio 2 tipte heb ik dat geprobeerd maar ik vond het saaaaai.

Meinob

Bericht door Meinob » 05 jan 2019 08:29

Ben 44 en luisterde eigenlijk nooit naar Evers, ben een radio2 luisteraar en doe dat nog steeds. Toen Ekdom naar Radio 10 overstapte, twijfelde ik om mee te gaan. Maar het programma van Roodbeen/Kidv bevalt me prima.

Plaats reactie