Ja, precies. Het mag allemaal vooral niet te moeilijk worden. Alles voor de luistercijfers. Beetje jammer en niet publieke omroep waardig.NieuweGebruiker schreef: ↑21 jan 2023 17:44De Soul Night op Radio 2 zou er zijn ter compensatie voor het stoppen van Radio 6, maar dat zijn echt meer platen die meer raakvlakken met Pop en Disco hebben dan met instrumentale/wereld/jazzmuziek. Daarnaast doet Radio 2 nu het jaarlijkse verslag vanaf North Sea Jazz, maar de echte jazzoptredens laten ze vrijwel nooit horen, het zijn altijd de toegankelijkere Soul en Funk acts.Janno schreef: ↑21 jan 2023 16:14 NPO Soul en Jazz zou misschien een goede zender kunnen zijn voor meer wereldmuziek en andere niet aan bod komende genres. Ze hebben op DAB+ in principe een potentieel groot platform. Maar het blijkt alleen al moeilijk te zijn om de naam waar te maken aangezien er nauwelijks echt jazz wordt gedraaid. Het is is hooguit “jazzy”. Het lijkt wel of alles vooral licht verteerbaar moet zijn. Ik vind dat geen goede ontwikkeling voor een publieke omroep.
NPO Klassiek | Radio 4
Moderator: admin6
Re: NPO Klassiek | Radio 4
Ik heb de indruk dat de steunzender in Wageningen (94.7) uitgezet is, of dat hij aan één kant heel erg afgeschermd is. In de buurt van Wageningen kiest de autoradio 98.2 (uit Loon op Zand). Als je met de hand 94.7 opzet krijg je een bak met ruis. Net daarnaast - op 94.8 - is NPO Klassiek wel te horen (maar met ruis), maar dit zal uit Smilde komen.
Weet iemand of de zender is uitgezet of dat het diagram veranderd is of dat er iets anders gebeurt is? Ik dacht dat 94.7 vroeger wel goed te ontvangen was op dezelfde plek.
Weet iemand of de zender is uitgezet of dat het diagram veranderd is of dat er iets anders gebeurt is? Ik dacht dat 94.7 vroeger wel goed te ontvangen was op dezelfde plek.
Mag hopen dat dit experiment met studienachten ook als podcast beschikbaar is.
Eindexamenstudenten zijn grofweg 16 t/m 18. Die zullen thuis wonen en gewoon overdag en 's avonds studeren. Niet midden in de nacht zoals studenten dat soms pochen te doen.
Eindexamenstudenten zijn grofweg 16 t/m 18. Die zullen thuis wonen en gewoon overdag en 's avonds studeren. Niet midden in de nacht zoals studenten dat soms pochen te doen.
Podcast tip: Fit op 4 om te hardlopen op klassieke muziek. Ja, sinds de naamswijziging zijn ze wel een andere weg ingeslagen.
-
Wel een origineel idee! MNM in Vlaanderen heeft al jaren een marathonuitzending tijdens "de Blok" (natuurlijk heel andere muziekpetoi schreef: ↑10 mei 2023 13:02 Mag hopen dat dit experiment met studienachten ook als podcast beschikbaar is.

En over de eindexamenstudenten heb je helemaal gelijk, de meesten proberen nog wel een normale nachtrust te hebben, maar ik heb in diezelfde periode ook een aantal tentamens van de universiteit en ik weet dat er een behoorlijk aantal studiegenoten van mij zijn die dan het liefste diep in de nacht gaan zitten blokken.
-
[quote]Radio 2 en 3FM daarentegen draaien beide popmuziek en zouden dus net zo goed samengevoegd kunnen worden. Temeer daar 3FM moeite heeft nog een doelgroep te bereiken en radio 2 eigenlijk de vorige doelgroep van 3FM goeddeels heeft opgeslokt. Radio 5 bereikt duidelijk wel een doelgroep; namelijk de oudere luisteraar. Ook die luisteraar heeft recht op zijn favoriete station in de DAB+ loze auto, net als de luisteraar van radio 4.[/quote]
Ik ben het helemaal met u eens. Zowel NPO radio 4 als NPO radio 5 hebben een eigen grote doelgroep. Voor radio 5 vrees ik echter dat zodra zij een FM frequentie krijgen een of andere vage zender coördinator de zender wil verjongen zoals 10 jaar geleden met radio 2 is gebeurd (was gewoon toen wat nu radio 5 is) om de luistercijfers te vergroten.
Ook de NPO kijkt graag naar de luistercijfers. Als je ziet hoe vaak Radio 1 niet op de schop is gegaan voor de luistercijfers en steeds meer sensatie en minder journalistiek de zender kleuren weet je wel hoe de vlag erbij hangt bij de NPO.
Ik ben het helemaal met u eens. Zowel NPO radio 4 als NPO radio 5 hebben een eigen grote doelgroep. Voor radio 5 vrees ik echter dat zodra zij een FM frequentie krijgen een of andere vage zender coördinator de zender wil verjongen zoals 10 jaar geleden met radio 2 is gebeurd (was gewoon toen wat nu radio 5 is) om de luistercijfers te vergroten.
Ook de NPO kijkt graag naar de luistercijfers. Als je ziet hoe vaak Radio 1 niet op de schop is gegaan voor de luistercijfers en steeds meer sensatie en minder journalistiek de zender kleuren weet je wel hoe de vlag erbij hangt bij de NPO.
Grappig, een quote van 2 jaar geleden. Maar ik sta er nog steeds achter als ik het zo teruglees. En de situatie bij 3FM is bepaald niet beter geworden sinds die tijd. Dus NPO: werk aan de winkel ;-)thisisradioman schreef: ↑14 mei 2023 10:22Ik ben het helemaal met u eens. Zowel NPO radio 4 als NPO radio 5 hebben een eigen grote doelgroep. Voor radio 5 vrees ik echter dat zodra zij een FM frequentie krijgen een of andere vage zender coördinator de zender wil verjongen zoals 10 jaar geleden met radio 2 is gebeurd (was gewoon toen wat nu radio 5 is) om de luistercijfers te vergroten.Janno schreef:Radio 2 en 3FM daarentegen draaien beide popmuziek en zouden dus net zo goed samengevoegd kunnen worden. Temeer daar 3FM moeite heeft nog een doelgroep te bereiken en radio 2 eigenlijk de vorige doelgroep van 3FM goeddeels heeft opgeslokt. Radio 5 bereikt duidelijk wel een doelgroep; namelijk de oudere luisteraar. Ook die luisteraar heeft recht op zijn favoriete station in de DAB+ loze auto, net als de luisteraar van radio 4.
En dan graag wat minder naar de luistercijfers kijken en vooral de focus leggen op de doelgroep.
-
@Marce1
Hoe is nu de ontvangst dan via die 94.7? Misschien is die naar het oosten afgeschermd wegens Regio8 op 94.7 vanuit Vethuizen bij Doetinchem. Daarnaast staat er in Arnhem op 92.1 ook een steunzender die het oostelijk van Wageningen ook best sterk doet. Wat is sterker in die hoek 91.4 Markelo of 98.2 Loon op Zand?marce1 schreef: ↑17 feb 2023 08:59 Ik heb de indruk dat de steunzender in Wageningen (94.7) uitgezet is, of dat hij aan één kant heel erg afgeschermd is. In de buurt van Wageningen kiest de autoradio 98.2 (uit Loon op Zand). Als je met de hand 94.7 opzet krijg je een bak met ruis. Net daarnaast - op 94.8 - is NPO Klassiek wel te horen (maar met ruis), maar dit zal uit Smilde komen.
Een paar dagen nadat ik dit bericht geplaatst had, was er wel weer ontvangst via 94.7. Ik was aan de westkant, dus een afscherming in verband met Doetinchem zal de oorzaak niet geweest zijn.
Ik kan het momenteel even niet proberen, maar ik wil morgen wel eens testen hoe 91.4 en 98.2 daar te ontvangen zijn. (Ik heb geen sterktemeter.)
Ik kan het momenteel even niet proberen, maar ik wil morgen wel eens testen hoe 91.4 en 98.2 daar te ontvangen zijn. (Ik heb geen sterktemeter.)
De ontvangst van 92.1 uit Arnhem is niet al te best.bjornboonk schreef: ↑06 jun 2023 07:41 @Marce1Hoe is nu de ontvangst dan via die 94.7? Misschien is die naar het oosten afgeschermd wegens Regio8 op 94.7 vanuit Vethuizen bij Doetinchem. Daarnaast staat er in Arnhem op 92.1 ook een steunzender die het oostelijk van Wageningen ook best sterk doet. Wat is sterker in die hoek 91.4 Markelo of 98.2 Loon op Zand?marce1 schreef: ↑17 feb 2023 08:59 Ik heb de indruk dat de steunzender in Wageningen (94.7) uitgezet is, of dat hij aan één kant heel erg afgeschermd is. In de buurt van Wageningen kiest de autoradio 98.2 (uit Loon op Zand). Als je met de hand 94.7 opzet krijg je een bak met ruis. Net daarnaast - op 94.8 - is NPO Klassiek wel te horen (maar met ruis), maar dit zal uit Smilde komen.
De 98.2 uit Loon op Zand lijkt wat sterker te zijn dan de 91.4 uit Markelo. Ik heb geen echte meting gedaan, maar de geluidskwaliteit van de eerste is bijna overal wel goed, terwijl 91.4 FM op veel plaatsen ruis heeft (soms wat meer, soms wat minder).
Laatst kwam ik op vier en hoorde een aller aardigst programma over tuinieren.
Ik was direct weer genezen, het bestaat dus anno 2023 nog steeds
Omroepen die gewoon hun eigen ding doen, de zender waarop dondert ze niet.
Ik was direct weer genezen, het bestaat dus anno 2023 nog steeds

Omroepen die gewoon hun eigen ding doen, de zender waarop dondert ze niet.
-
Planten communiceren toch via geluidsgolven? Lijkt mij een prima plek voor tuingeluiden. Mooi instrumentaal, er zit tenslotte een viool bij.