Actie Bert Kranenbarg Radio5: oncollegiaal of begrijpelijk?

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.
RealSunchaser

Re: Actie Bert Kranenbarg Radio5: oncollegiaal of begrijpelijk?

Bericht door RealSunchaser » 25 sep 2018 12:43

Orange schreef:
25 sep 2018 12:27

Idd. Als je jarenlang dagelijks een programma maakt, kan het ook lekker zijn als dat 4x per week wordt.
Aan de reactie van Bert weet je het antwoord wel toch

Orange

Bericht door Orange » 25 sep 2018 13:13

RealSunchaser schreef:
25 sep 2018 12:43
Orange schreef:
25 sep 2018 12:27

Idd. Als je jarenlang dagelijks een programma maakt, kan het ook lekker zijn als dat 4x per week wordt.
Aan de reactie van Bert weet je het antwoord wel toch
Ik heb tot op heden van hem vooral bezwaar gehoord tegen de Nederlandse muziek van SterrenNL. Maar ik hou me aanbevolen voor een link naar een reactie van Bert waarin hij aangeeft dat hij vooral problemen heeft met een dag minder.

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers » 25 sep 2018 20:19

Orange schreef:
24 sep 2018 22:53
Herman ven Schippers schreef:
24 sep 2018 18:57
Eerste kwartiertje even teruggeluisterd, wat een vreselijk klein kind. Luisteraars mogen nooit de dupe worden van jouw vete met de omroep, dit is gewoon denigrerend en niet leuk om naar te luisteren. Desnoods meld je je ziek, maar nu neem je de zender en de luisteraars niet serieus.
Hoezo een klein kind? Hij blijft heel beschaafd in wat hij zegt. Hij geeft aan wat er gaat gebeuren en wil luisteraars vast een voorproefje geven/kijken hoe het bevalt die Nederlandse muziek op vrijdagmiddag.
Hij doet het op een vrij denigrerende manier. Kom op zeg, zet dat gekrenkte ego'tje van je even op zij, en als het echt zo kut is als hij denkt, dan zit Bert binnen drie maandjes gewoon weer op de vrijdagmiddag. En slaat het wel aan, dan heeft de omroepbaas goed gehandeld.

Orange

Bericht door Orange » 25 sep 2018 23:13

Tja, dat denigrerende vond ik wel meevallen. Dat interpreteren mensen dus blijkbaar verschillend.

De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht » 26 sep 2018 09:56

Wat ik wel heel bijzonder vind aan dit verhaal is dat Daniël Dekker zelf ook zegt dat de NPO Radio 5-luisteraars niet per se behoefte hebben aan de Nederlandstalige muziek ( https://www.radiofreak.nl/npo-zet-plan- ... io-5-door/ )
Als het niet in het belang van de zender of de luisteraars is, waarom zou je het dan tóch willen doorvoeren?
Hij geeft wel aan dat het genre er heel bekaaid vanaf komt in Hilversum, maar dat vind ik nog nie tmeteen een argument om het er op radio 5 dan maar door te drukken op de tijd van een goed beluisterd ander programma.

Janno

Bericht door Janno » 26 sep 2018 13:10

Er is een reden dat dat genre er bekaaid van afkomt... of is dat persoonlijke smaak? :roll:

Oortjes

Bericht door Oortjes » 26 sep 2018 18:05

Janno schreef:
26 sep 2018 13:10
Er is een reden dat dat genre er bekaaid van afkomt... of is dat persoonlijke smaak? :roll:
De reden lijkt dat het commercieel een minder aantrekkelijk genre is. Populair is het zeker wel, kijk maar eens naar een Piratenfestijn. Dat verkoopt het Gelredome ieder jaar weer uit. Overigens komt daar een gemêleerd publiek, dus het is de vraag of het commercieel inderaad zo onaantrekkelijk is.
Rock 'n roll is better than music!

Phoenix

Bericht door Phoenix » 26 sep 2018 19:25

RealSunchaser schreef:
23 sep 2018 12:10
Oke dit is wat er is gebeurd. Bert Kranenbarg heeft een vast tijdslot op radio 5 tussen 1600 en 1900 uur. Nu moet hij zijn vrijdagmiddaguren ongevraagd inleveren voor Daniel Dekkers Sterren.nl VriMiBp. Dus Kranenbarg pikte dat niet en draaide vrijdag ineens 3 uur lang alleen nederlandstalige muziek met de boodschap dat men dit binnenkort elke week krijgt.
Als antwoord op de vraag gesteld in de topictitel, vind ik het vooral een minachting tegenover de luisteraar.

En dat 'ongevraagd inleveren' klopt niet. Alles gebeurt op basis van inschrijving. Op Radio 2 moest Annemieke Schollaart ongevraagd haar tijdslot inleveren. Dat wel.
28-01-08 / 22-04-10

Verder gaan we gewoon ontopic natuurlijk.

Janno

Bericht door Janno » 26 sep 2018 20:48

Oortjes schreef:
26 sep 2018 18:05
Janno schreef:
26 sep 2018 13:10
De reden lijkt dat het commercieel een minder aantrekkelijk genre is. Populair is het zeker wel, kijk maar eens naar een Piratenfestijn. Dat verkoopt het Gelredome ieder jaar weer uit. Overigens komt daar een gemêleerd publiek, dus het is de vraag of het commercieel inderaad zo onaantrekkelijk is.
Vooropgesteld: ik moet persoonlijk niets hebben van dat zogenaamde "piratengenre", maar dat mag natuurlijk geen reden zijn om het helemaal niet te draaien. Alleen vind ik 2 uur achter elkaar gewoon teveel van hetzelfde op een zender die over het algemeen zo breed mogelijk draait. Om dezelfde reden moet je ook niet 2 uur achter elkaar punk of metal gaan draaien op zo'n zender. Variatie is het sleutelwoord om een breed publiek vast te houden. En dan mag best een paar keer per dag Jan Smit of Peter Beense gedraaid worden, als het maar niet 2 uur achter elkaar is.

Oortjes

Bericht door Oortjes » 26 sep 2018 21:57

Janno schreef:
26 sep 2018 20:48
Vooropgesteld: ik moet persoonlijk niets hebben van dat zogenaamde "piratengenre", maar dat mag natuurlijk geen reden zijn om het helemaal niet te draaien. Alleen vind ik 2 uur achter elkaar gewoon teveel van hetzelfde op een zender die over het algemeen zo breed mogelijk draait. Om dezelfde reden moet je ook niet 2 uur achter elkaar punk of metal gaan draaien op zo'n zender. Variatie is het sleutelwoord om een breed publiek vast te houden. En dan mag best een paar keer per dag Jan Smit of Peter Beense gedraaid worden, als het maar niet 2 uur achter elkaar is.
Dat zijn we helemaal eens. Het is een rare "oplossing" om hier twee aparte uren aan te besteden.

Phoenix

Bericht door Phoenix » 26 sep 2018 22:25

Oortjes schreef:
26 sep 2018 21:57
Dat zijn we helemaal eens. Het is een rare "oplossing" om hier twee aparte uren aan te besteden.
Q Music zette een trend door tussen 9 en 10 uur Het Foute Uur te introduceren, waarin het guilty pleasures draait, die je anders niet op de zender hoort. Daarna volgden andere zenders met een "tussenuurtje" om 9 uur.

Nu lijkt een afwijkende invulling van de VrijMiBo uren een nieuwe trend in radioland.
28-01-08 / 22-04-10

Verder gaan we gewoon ontopic natuurlijk.

jessica

Bericht door jessica » 26 sep 2018 22:54

Niet alleen een ander vrijdagmiddag programma. De hele vrijdag. Bij de BBC is dit al het geval.

Oortjes

Bericht door Oortjes » 27 sep 2018 19:00

Phoenix schreef:
26 sep 2018 22:25
Nu lijkt een afwijkende invulling van de VrijMiBo uren een nieuwe trend in radioland.
Dat hoor ik inderdaad ook bij andere zenders, maar dan wel wat minder afwijkend dan dit plan op Radio 5. Het gaat ook om het doel, zo te lezen meer aandacht voor Nederlandstalig product. Dat doel wordt m.i. beter bereikt met opname in de reguliere programmering.

Mika55

Bericht door Mika55 » 20 okt 2018 09:38

Ik vind het een goede actie van Bert, hij mag toch zijn mening uiten. We zijn toch een vrij land?

Plaats reactie