Hoe oud ben jij en welke zender(s) luister je graag?

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Stephan123

Re: Hoe oud ben jij en welke zender(s) luister je graag?

Bericht door Stephan123 » 24 aug 2018 19:45

28 jaar

Sinds 2012 luister ik actief naar de radio.

Sochtends de ochtendshow van Q-NL
op het werk van 9-5 verschillend (radio 10 / radio 2 / Veronica)

Vrijdagavond Kai Merckx op Q-Music
Elke week State of Trance op Radio 538 tot 01:00 op de vrijdagnacht
Daarna het laatste stukje van Martijn Muijs (uiterlijk tot 02:00)

Weekend ook Q-music .

Heb geen behoefte aan een streaming dienst als Spotify

Adjegoal

Bericht door Adjegoal » 24 aug 2018 19:56

Ben 57 en kan op m'n werk (zelfstandige) zelf bepalen wat er aanstaat.Behalve aankleden is de radio aanzetten één van de eerste dingen die ik doe 's ochtends,een echte liefhebber dus!
Doordeweeks meestal Radio 2,maar twijfel nog of het evt. Ekdom wordt vanaf september.Favoriet Stenders en 's middags vanaf 16.00 u altijd naar Radio 10.Dit heeft te maken met zowel het willen luisteren naar Somertijd als het allergisch zijn voor Ruud de Wild.'S avonds nogal eens Arrow,40 up of Flower Powerradio.
Als er grote sportevenementen zijn( bv. Tour de France/Olympische Spelen) 's middags Radio 1.
Nooit 3 FM vanwege de ingebakken afkeer van deze zender die nog stamt uit de tijd dat deze,als alternatief voor Veronica,ons door de strot werd geduwd.
In het weekend zaterdagochtend Radio 10 en 's middags vaak de regionale zender vanwege voetbal.
Zondagochtend vaak Arrow en 's middags Radio 1 vanwege wéér voetbal en andere sport.Zijn jullie er nog.......? Dit was het wel zo'n beetje

Phoenix

Bericht door Phoenix » 24 aug 2018 21:35

Orange schreef:
24 aug 2018 13:53
Phoenix schreef:
24 aug 2018 08:33
Radio 10 verhoudt zich tot Radio Veronica, zoals Radio 5 zich tot Radio 2 verhoudt.
En Radio Veronica verhoudt zich tot 538, zoals Radio 2 zich tot 3FM verhoudt.

Ook bij NPO zou je Evers niet op Radio 5 plaatsen.

Dat maakt de overgang van Ekdom naar 10 ook zo merkwaardig.

En ik begrijp dat velen Radio 10 meer als directe concurrent van Radio 2 zien dan Veronica, maar Talpa wil deze zenders (538, Veronica, 10) duidelijk in deze volgorde positioneren. Daarom heb ik meermaals gezegd dat ik het logischer vind om jocks als Ekdom en Evers bij Veronica te plaatsen. En ik begrijp waarom dit niet gebeurd, maar eigenlijk past dit niet in ideaal plaatje wat Talpa voor ogen heeft.
Qua volgorde in leeftijdsklassen heb je gelijk, maar Radio 5 heeft echt wel een ander profiel dan Radio 10, dus jouw vergelijkingen vind ik wat ingewikkeld. Als je die vergelijking al wil maken, moet je dat meer relatief zien. Even de vergelijking dan proberen:
Er is Radio 2 en er is Radio 5 en je hebt Evers en Van Someren. Wie is bij welke zender het best passend als je de ene bij de ene zender en de andere bij de andere zender moet plaatsen? Dan zou ik toch echt Evers op Radio 5 zetten en Van Someren op Radio 2.

En dan snap ik wel dat als Radio 2 over Evers kan beschikken dat Radio 2 dat graag wil en dat Evers op 2 ook logischer is dan op 5. Maar dat komt omdat het vergelijken van 2 en 5 met Veronica en 10 ook mank gaat.

Wat Talpa overigens wellicht het liefst heeft, is dat Evers na een pauze van een half tot 1 jaar wel weer voor de ochtend wil gaan en dan is het het meest logisch om hem op Skyradio neer te zetten.

Sorry voor dit wat offtopic gesprek. Is er een ander topic geschikt?
HIER gaan we verder.
28-01-08 / 22-04-10

Verder gaan we gewoon ontopic natuurlijk.

Freeza

Bericht door Freeza » 25 aug 2018 13:11

37Jaar, voorheen 3 fm luisteraar, maar zoals velen grotendeels overgestapt naar radio 2. In de ochtend in de auto switchen tussen radio 2 en radio 1, gedurende de werkdag oordopjes in en radio 2 en 538, maar dan dance department, geeft energie bij het tikken :) terug in de auto natuurlijk de Wild in de middag, naar mijn mening de beste show op de Nederlandse radio, daarna even radio stilte, maar van 11 tot 12 standaard met het oog op morgen op radio 1, de intro blijft geweldig. In het weekend kopspijkers, 538 dance department/state of trance en als ik zin heb in hip hop funx.

marcelb

Bericht door marcelb » 25 aug 2018 14:11

52 jaar

Tegenwoordig luister ik vooral naar NPO radio 1 en 2. Verder StuBru en Radio 10 in de auto.
Van 2005 tot ongeveer 2012 heel vaak naar KX radio geluisterd en ik hoop dat er ooit zo'n zender terugkomt in de ether, via Dab+ of met een App. (Even afwachten hoe de Bonanza XL van Stenders zich ontwikkelt).

Heb nog nooit naar 538/Slam geluisterd. Veronica is een ergerniswekkende zender, vanwege de beperkte muziekkeuze. Q-music staat heel af en toe ook wel eens aan wanneer ik onderweg ben.

Luistervink2017

Bericht door Luistervink2017 » 25 aug 2018 20:32

marcelb schreef:
25 aug 2018 14:11
52 jaar

Tegenwoordig luister ik vooral naar NPO radio 1 en 2. Verder StuBru en Radio 10 in de auto.
Van 2005 tot ongeveer 2012 heel vaak naar KX radio geluisterd en ik hoop dat er ooit zo'n zender terugkomt in de ether, via Dab+ of met een App. (Even afwachten hoe de Bonanza XL van Stenders zich ontwikkelt).

Heb nog nooit naar 538/Slam geluisterd. Veronica is een ergerniswekkende zender, vanwege de beperkte muziekkeuze. Q-music staat heel af en toe ook wel eens aan wanneer ik onderweg ben.
op www.iceradio.nl zijn aantal programmamakers van het oude KX te horen, een aanrader

wimvanlenthe

Bericht door wimvanlenthe » 26 aug 2018 15:24

Mijn leeftijd is 54

Ik ben al fan van Veronica sinds 1976, daarna altijd blijven luisteren op Radio 1 t/m 3, later op 828 en 1224 MHZ Hitradio Veronica.
In 2003 kwam via Sky. Radio een kavel vrij voor Radio 103, later werd dit Radio Veronica. Deze zender heeft de afgelopen jaren hoogte maar
Ook beleidtechnisch dieptepunten gehad. Dit komt mede door bemoeienissen van mensen die geen beleving met Veronica hadden. Zoals het verplicht verdwijnen van diverse populaire dj’s . Ondanks alles blijft Veronica mijn zender en blijf er altijd naar luisteren...

BertM

Bericht door BertM » 26 aug 2018 22:18

Ik ben 51 jaar.

In de auto via FM WDR4 of Radio 10.
Op werkdagen overdag via Internet afwisselend Radio 5, Pinguin radio, Radio 10, Danceradio (Amsterdam) of Delta Nijmegen.
In de weekeinden thuis overdag via DAB+ Radio 10 of Radio 5 en 's avonds Radio 1 Met het Oog Op Morgen en Zwarte Prietpraat.

Leuk topic!

Jester

Bericht door Jester » 27 aug 2018 11:03

53 jaar.

Van oudsher Radio 2 luisteraar, maar inmiddels op het werk overgestapt op Radio 5. Thuis veelal internetstations, en dan met name LX classics, Toppers van Toen en ISKC, afhankelijk van de medeluisteraars en de stemming. In de auto vaak Radio 10, tenzij Rob van Someren. Op zaterdagmiddag probeer ik naar Radio Oost te luisteren, Oene Loonstra. Tikje oubollig, maar zo lekker.

Ik moet er bij opmerken dat de DAB+ ontvangst hier beperkt is, anders zou LX classics wellicht ook op het werk aan staan. Aan de andere kant heeft Radio 5 wel een muziekmix die me goed bevalt, alleen wordt er me er soms teveel gepraat.

Bo Lus

Bericht door Bo Lus » 02 sep 2018 20:08

65. Overdag Radio Veronica, s'nachts in bed Radio 1.

Artemis

Bericht door Artemis » 02 sep 2018 22:02

22 jaar,

Luisterde tot een aantal jaar gelden vast 3fm (opgegroeid met Ekstra Weekend), wat langzaam is afgenomen, en na het stoppen van Roosmarijn bij 3voor12 eigenlijk niet meer. Nu nog heel af en toe Sander, Michiel of Kevin (tussen 00:00 en 02:00). Wellicht weer meer met de nieuwe koers, ga in ieder geval Sander in de ochtend zeker proberen.
Op dit moment luister ik vooral muziek via Spotify en soms tussen 14 en 18 voor de gezelligheid Stenders en De Wild op Radio2. En natuurlijk de top2000.

Daarnaast luister ik een aantal podcasts, waaronder: MichielMet, Een podcast over media, Klap van de Molen, De Machine.

arieverdamstegen

Bericht door arieverdamstegen » 03 sep 2018 16:06

Ik wil graag dat mensen mij zien als 24 jaar, een jonge god.

Vroeger luisterde ik erg veel Yorin FM, RTL FM, Radio 103 en Noordzee FM... Helaas bestaan die allemaal nu niet meer. Soms denk ik weleens
dat die stations niet meer bestaan omdat ik erna luisterde.... Op dit moment luister ik graag naar 3FM.

Arie Verdamstegen
Middenredacteur & Oprichter
Het Knopje

jdbvdv

Bericht door jdbvdv » 18 sep 2018 13:36

Op dit moment ben ik 23 jaar, ik luister elke dag 3FM, mijn hele leven al. Buiten 3FM vond ik het leuk om naar Bij Igmar te luisteren, toen nog bij SLAM. Zal het bij Qmusic maar eens moeten proberen als ik er aan denk.

rills

Bericht door rills » 18 sep 2018 18:58

Ik ben 34. Ik luisterde vroeger naar 538 en later vooral naar 3FM toen Ekdom en Stenders daar nog zaten. Ben later overgestapt naar Radio 2 en luister vrijdagmiddag altijd de nationale autoshow en de Friday Move (allebei BNR). Ik vind Radio 2 wel prima (vooral Rob en Ruud) maar vind het 's morgens en in het weekend wel veelal te braaf. Muziekkeuze vind ik verder wel prima.

powersfred

Bericht door powersfred » 21 sep 2018 18:01

Ik ben Fred, 53 uit Tilburg. Ik luister graag naar Radio 2. De ochtendshow en Ruud de Wild. Wout2Day luistert ook goed weg. Luister ook graag naar Radio 2 Vlaanderen en MNM. Heel af en toe Radio 5.

Luister ook heel veel naar radio op kleinschalig niveau. Radio Paloma, bepaalde programma's dan. De LOG op woensdag. Langstraat FM op bepaalde momenten.

Luisterde veel 8FM maar na de uitholling ervan nooit meer opgezet. Met Omroep Tilburg heb ik niets.

Ben wel een oldschool luisteraar die voornamelijk via FM luistert vanwege processing vergelijk ed. Zelden stream.

Plaats reactie