Streampie schreef: ↑26 nov 2024 01:22
Ze gaf het interview dan ook op RTL, het is haar eigen mening. Die mag ze nog steeds hebben, je hoeft daar niks mee.
Grappig trouwens dat "maatschappijkritiek" door jou geassocieerd wordt met "linkse inslag", Feivel. Wat zegt dat?
Nee, ze gaf die mening in hoedanigheid van radio-dj van Sublime. Zo werd ze ook aangekondigd in de lower third. Op de posts van Streampie en Zenz ga ik niet in, omdat we dan al heel snel off-topic gaan.
Mijn vraag was dus hoe maatschappijbewust zijn zich verhoudt met een commerciële zender die het grote publiek gaat aanspreken. Of begrijp ik niet wat Sublime is, en is het juist de bedoeling om een beetje in de marge te blijven? Het lijkt mij dat je toch ook gewoon knaken wilt verdienen?
Ik denk dat Sublime geen zender is die 10% gaat halen. Maar ongetwijfeld hebben ze met deze programmering wel de doelstelling om in ieder geval weer tussen die 0,6% en 1% van vroeger te gaan zitten. Lijkt me overigens ook wel het maximaal haalbare.
Dat ze daarmee kiezen voor een hoogopgeleid, rijk links publiek snap ik ook wel weer. Dat is toch een interessante markt, daarom hoor je ook weinig reclames van de Lidl en de Aldi op sublime, maar wel reclames over dure elektrische auto's.
Ze gaf het interview dan ook op RTL, het is haar eigen mening. Die mag ze nog steeds hebben, je hoeft daar niks mee.
Grappig trouwens dat "maatschappijkritiek" door jou geassocieerd wordt met "linkse inslag", Feivel. Wat zegt dat?
Nee, ze gaf die mening in hoedanigheid van radio-dj van Sublime. Zo werd ze ook aangekondigd in de lower third. Op de posts van Streampie en Zenz ga ik niet in, omdat we dan al heel snel off-topic gaan.
Mijn vraag was dus hoe maatschappijbewust zijn zich verhoudt met een commerciële zender die het grote publiek gaat aanspreken. Of begrijp ik niet wat Sublime is, en is het juist de bedoeling om een beetje in de marge te blijven? Het lijkt mij dat je toch ook gewoon knaken wilt verdienen?
Eerder verkondigden Rob Stenders en Rick van Velthuysen hun behoorlijk rechtse, reactionaire en anti-vax mening op Radio Veronica. Kennelijk is dat bij Mediahuis dus geen issue.
Janno schreef: ↑26 nov 2024 16:21
Het moet natuurlijk geen politiek forum worden, maar als Rob Stenders zo rechts is waarom voelde hij zich dan zo thuis bij BNNVARA?
Omdat Stenders de laatste 10 jaar over bepaalde onderwerpen behoorlijk anders is gaan denken gok ik. :-)
Eerder verkondigden Rob Stenders en Rick van Velthuysen hun behoorlijk rechtse, reactionaire en anti-vax mening op Radio Veronica. Kennelijk is dat bij Mediahuis dus geen issue.
En waarom zou het ook een issue zijn. Een weldenkend mens weet dergelijke zaken te scheiden. Dat Stenders en van Velthuysen op sommige zaken een andere mening hebben dan ik stoort mij geenszins en blijf ik ze nog steeds goeie programmamakers vinden.
En datzelfde geldt voor Wout. Op social media menig maal discussies met hem gehad en ben het politiek gezien meestal niet met hem eens. Neemt niet weg dat het een prima programmamaker is en dat ik graag naar hem luister.
Het moet natuurlijk geen politiek forum worden, maar als Rob Stenders zo rechts is waarom voelde hij zich dan zo thuis bij BNNVARA?
Omdat Stenders de laatste 10 jaar over bepaalde onderwerpen behoorlijk anders is gaan denken gok ik. :-)
Maar hij was juist in 2017 naar BNNVARA gegaan (tot 2021 toen hij naar Veronica vertrok) omdat hij zich zo thuisvoelde bij die club. Dat doe je toch niet als je erg rechts bent, lijkt me. En hij zal toch niet in 3 jaar tijd radicaal veranderd zijn zeker? Ik heb dat in elk geval niet gemerkt.
Maar hij was juist in 2017 naar BNNVARA gegaan (tot 2021 toen hij naar Veronica vertrok) omdat hij zich zo thuisvoelde bij die club. Dat doe je toch niet als je erg rechts bent, lijkt me. En hij zal toch niet in 3 jaar tijd radicaal veranderd zijn zeker? Ik heb dat in elk geval niet gemerkt.
Ik dm je wel even waarom dat wel kan :-) Dan verzakt het hier niet tot een politieke discussie
Bij Dit was De Radio ontkent Arjan Snijders niet dat hij ook nog iets gaat doen op Sublime.
Inmiddels ook weer een uurtje Frank van 't Hof gehoord. Wel blij dat er bij Sublime Classics voldoende ruimte is voor nieuwe muziek, dus Gerard.. kom er maar in.
(Al zou ik als ik Sublime was Gerard Ekdom natuurlijk tussen 17:00-19:00 op vrijdag programmeren)
Luister nu weer naar Wouter v/d Goes op Sublime. Moet zeggen, bij zijn radio 2 programma was ik al jaren afgehaakt, had 't idee iedere week min of meer naar het zelfde programma te luisteren. Je hoort hier op Sublime dat Wout er wel echt zin in heeft, echt veel diverser en frisser wat hij draait versus wat er op radio 2 te horen was.
Zijn er eigenlijk weer opties om b.v. programma's van Sublime terug te luisteren? Nieuwe programmering bevalt echt enorm, kan alleen niet altijd luisteren.