Veranderingen Sublime

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

De Nachtwacht

Re: Veranderingen Sublime

Bericht door De Nachtwacht »

Jammer genoeg vooralsnog geen Gerard. In een dergelijk programma hoor ik 'm altijd graag. Maar wie weet volgt hij nog eens, in het weekend bijvoorbeeld. Sowieso is het een erg leuke programmering.
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Denk dat hij de voorkeur nu even aan Veronica geeft. Als zijn ochtendshow een beetje gaat draaien en ook zijn vruchten gaat afwerpen in de luistercijfers (deze zijn in de afgelopen week wel gegroeid, zie de laatste meting), dan zal hij wellicht zich daar ook gaan voegen.
Vliegendereporter

Bericht door Vliegendereporter »

In het artikel lees ik ook dit

Nieuws van de Vooruitgang
Positief nieuws over inspirerende initiatieven, klimaat en wetenschap: Sublime was jarenlang de zender waar naast het gewone nieuws ook het 'Nieuws van de Vooruitgang' te horen was. Sinds eind vorig jaar zijn er alleen normale nieuwsbulletins te horen, maar luisteraars hebben aangegeven het Nieuws van de Vooruitgang te missen. Om die reden worden deze alternatieve bulletins opnieuw geïntroduceerd.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Ja, dat is van dat hele linkse nieuws dat ze op Sublime deden. Dat had voor mij echt niet gehoeven.

Zolang er maar geen (grote) formatwijzigingen zijn ben ik voor de rest tevreden. Ik ben in ieder geval blij dat mijn voorspelling uitkomt ten aanzien van de nieuwe programma's en ook wanneer ze zijn, want dat komt mij ook wel goed uit :-).
Vanjeafisharder

Vliegendereporter schreef: 13 nov 2024 20:03 In het artikel lees ik ook dit

Nieuws van de Vooruitgang
Positief nieuws over inspirerende initiatieven, klimaat en wetenschap: Sublime was jarenlang de zender waar naast het gewone nieuws ook het 'Nieuws van de Vooruitgang' te horen was. Sinds eind vorig jaar zijn er alleen normale nieuwsbulletins te horen, maar luisteraars hebben aangegeven het Nieuws van de Vooruitgang te missen. Om die reden worden deze alternatieve bulletins opnieuw geïntroduceerd.
Buiten de normale nieuwsbullentins om dan, neem ik aan. Beetje teveel nieuws dan. Of/of lijkt me meer wijsheid dan. Komt ook een beetje krom over als je het beide doet. Je wil een positief geluid geven maar op het hele uur wordt dat positieve gevoel wat je aan je luisteraars wilt mee geven weer teniet gedaan door al het wereldleed, dat is wel ironisch. Doe het nieuws van de vooruitgang dus gewoon lekker strak op het hele uur en laat het daarbij.
jassy

Bericht door jassy »

Ik ben heel blij dat Sublime, na het verlies van FM en het uitkleden van het station, op deze manier weer aandacht krijgt van Mediahuis en dat ze weer wat meer gepresenteerde programma's toevoegen, en ook nog eens met aardige namen!

Ik hoop dat het format zo blijft en dat men niet de vaste, trouwe, luisteraars in het harnas jaagt. Ik vind het in elk geval een heerlijke zender.
Kijk live mee op de ensembles 11C DAB+, 12C NPO, 9C...., 7D MTVNL, 6A Overijssel en 9D Mein NRW DAB+ op

http://www.dabmonitor.nl/
Orange

Bericht door Orange »

Vliegendereporter schreef: 13 nov 2024 20:03Sinds eind vorig jaar zijn er alleen normale nieuwsbulletins te horen, maar luisteraars hebben aangegeven het Nieuws van de Vooruitgang te missen. Om die reden worden deze alternatieve bulletins opnieuw geïntroduceerd.
Op een een of andere manier kan ik me niet voorstellen dat Sublime regelmatig een bericht van een luisteraar kreeg dat ze dat hebben gemist.
DavyGer schreef: 13 nov 2024 20:47 Ja, dat is van dat hele linkse nieuws dat ze op Sublime deden. Dat had voor mij echt niet gehoeven.
Het is af en toe niet te volgen. De ene keer is links zuur, de andere keer is positief nieuws ineens heel links nieuws.
Vanjeafisharder schreef: 13 nov 2024 21:35 Of/of lijkt me meer wijsheid dan. Komt ook een beetje krom over als je het beide doet. Je wil een positief geluid geven maar op het hele uur wordt dat positieve gevoel wat je aan je luisteraars wilt mee geven weer teniet gedaan door al het wereldleed, dat is wel ironisch. Doe het nieuws van de vooruitgang dus gewoon lekker strak op het hele uur en laat het daarbij.
Daar zit wat in. Alhoewel ik me afvraag of luisteraars het 'gewone' nieuws dan niet missen. Zou ik wel hebben iig. Of je moet proberen dat te integreren in het nieuws van de vooruitgang, maar dan dus positief brengen en sommige onderwerpen toch vermijden.
Vanjeafisharder

Het echte harde nieuws vermijden b.v. Alleen binnenlands nieuws.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

@Orange, ik bedoelde het niet persé zo als jij het opvatte. Sublime heeft gewoon een hele linke inslag, dat werd tijdens de ochtendshow vanmorgen ook weer heel duidelijk, en daar is niks mis mee. Past bij het genre, past bij de doelgroep. En daar gaat dat nieuws ook bij passen, in het verleden werden daar enkel onderwerpen in behandeld die heel erg links zijn. Ik heb niet de illusie dat dat nu anders gaat zijn.
jassy

Bericht door jassy »

Op DAB 9C is het nieuwe logo al te zien:

http://live.dabmonitor.nl:8694/data/809 ... t/0002.jpg
Laatst gewijzigd door jassy op 15 nov 2024 15:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Kijk live mee op de ensembles 11C DAB+, 12C NPO, 9C...., 7D MTVNL, 6A Overijssel en 9D Mein NRW DAB+ op

DavyGer

Bericht door DavyGer »

jassy schreef: 15 nov 2024 14:47 Op DAB 9C is het nieuwe logo al te zien:

Afbeelding
Foto?
Vanjeafisharder

Wat een saai font.
jassy

Bericht door jassy »

Vanjeafisharder schreef: 15 nov 2024 14:55 Wat een saai font.
Hij doet mij ook ontzettend denken aan het Nostalgie Logo op de een of andere manier.

Vanjeafisharder

Het straalt m.i. niet echt soul, disco en funk uit. Daar heb ik toch andere kleursettingen bij in gedachten. Zeker niet met dat groene kleurtje wat het weer erg maatschappelijk bewust en 'groen' wil laten uitstralen.
jassy

Bericht door jassy »

Ik luister vanmorgen naar Sublime, maar het klinkt allemaal een beetje vreemd.

Wouter van der Goes is blijkbaar de station voice, en heeft ook de "oude" jingles ingesproken. Er worden echter ook sporadisch nieuwe jingles uitgezonden, die helemaal niet bij de oude vormgeving passen.

Er gaat dus iets niet goed of dit is daadwerkelijk de bedoeling....

Plaats reactie