Veranderingen Sublime

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Orange

Re: Veranderingen Sublime

Bericht door Orange »

jassy schreef: 24 nov 2023 16:24 John Williams heeft net onair aangegeven dat 22 December zijn laatste show is op Sublime.

Voor mij klinkt dit als afbraakbeleid van Mediahuis. Ik denk dat de komende dagen nog wel meer van dit soort aankondigingen gaan komen en dat het vanaf 1/1/24 een non-stop doos wordt. Eeuwig zonde.
Het weghalen van John Williams uit de programmering van Sublime wil ik geen afbraakbeleid noemen. Dat noem ik een vooruitgang.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Ik hoop dat er niet te veel verandert op Sublime, nu Veronica is kaltgestelt is Sublime eigenlijk nog het enige leuke commerciële station waar je echt wat anders hoort.
NieuweGebruiker

Bericht door NieuweGebruiker »

Orange schreef: 26 nov 2023 12:54
jassy schreef: 24 nov 2023 16:24 John Williams heeft net onair aangegeven dat 22 December zijn laatste show is op Sublime.

Voor mij klinkt dit als afbraakbeleid van Mediahuis. Ik denk dat de komende dagen nog wel meer van dit soort aankondigingen gaan komen en dat het vanaf 1/1/24 een non-stop doos wordt. Eeuwig zonde.
Het weghalen van John Williams uit de programmering van Sublime wil ik geen afbraakbeleid noemen. Dat noem ik een vooruitgang.
Zou John Williams een grote vergoeding hebben gekregen vanwege zijn bekendheid? Ik snap dat met technici en onderhoud non-stop altijd goedkoper is dan een gepresenteerd programma, maar ik had het idee dat hij het vooral als hobbyproject zag
Vincent Bredenoord

Bericht door Vincent Bredenoord »

Dat is zeker een vooruitgang. John Williams is een tv-presentator, geen DJ.
Orange

Bericht door Orange »

NieuweGebruiker schreef: 26 nov 2023 14:10

Zou John Williams een grote vergoeding hebben gekregen vanwege zijn bekendheid? Ik snap dat met technici en onderhoud non-stop altijd goedkoper is dan een gepresenteerd programma, maar ik had het idee dat hij het vooral als hobbyproject zag
Al deed hij het gratis, ik vond het niets. Geen goede dj.
boxfm

Bericht door boxfm »

rvbracht schreef: 24 nov 2023 17:28 Dat zou echt doodzonde zijn. Aan de andere kant snap ik het ook wel. De luistercijfers zijn bijna gehalveerd sinds ze van FM af zijn.
Precies, Sublime zakt steeds verder weg. Vorige week nog maar 0,3% marktaandeel, de week ervoor 0,5%. Dat is erg weinig voor een zender met gepresenteerde programma's. Ze willen ook de kosten terug (blijven) verdienen, hebben hiervoor al in de uren van de ochtend- en middagshow gesneden.

Mijn verwachting is dat er qua programmering nog wel meer bezuinigd gaat worden. Te hopen dat ze dan overgaan op voicetracks, in plaats van er een nonstopbak van maken. Binnen Mediahuis Radio ook genoeg dj's aanwezig om voicetrack de gepresenteerde uren zelfs uit te breiden. Wellicht komt dat als alles onder 1 dak zit? En waarschijnlijk ook 1 systeem deelt (100%NL, SLAM en Sunlite delen al 1 systeem)?
DavyGer

Bericht door DavyGer »

boxfm schreef: 26 nov 2023 16:41
rvbracht schreef: 24 nov 2023 17:28 Dat zou echt doodzonde zijn. Aan de andere kant snap ik het ook wel. De luistercijfers zijn bijna gehalveerd sinds ze van FM af zijn.
Precies, Sublime zakt steeds verder weg. Vorige week nog maar 0,3% marktaandeel, de week ervoor 0,5%. Dat is erg weinig voor een zender met gepresenteerde programma's. Ze willen ook de kosten terug (blijven) verdienen, hebben hiervoor al in de uren van de ochtend- en middagshow gesneden.

Mijn verwachting is dat er qua programmering nog wel meer bezuinigd gaat worden. Te hopen dat ze dan overgaan op voicetracks, in plaats van er een nonstopbak van maken. Binnen Mediahuis Radio ook genoeg dj's aanwezig om voicetrack de gepresenteerde uren zelfs uit te breiden. Wellicht komt dat als alles onder 1 dak zit? En waarschijnlijk ook 1 systeem deelt (100%NL, SLAM en Sunlite delen al 1 systeem)?
De week met 0,5% was tijdens de sublime top 1000.
lucapols

Bericht door lucapols »

boxfm schreef: 26 nov 2023 16:41

Morgen of binnenkort deelt Veronica ook dezelfde systeem & netwerk. Die zijn bezig met de studio in Naarden! Ben benieuwd of er plek is voor Sublime daar. -+dance
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Wel benieuwd, sommige posters hier benoemen de presentatie kwaliteiten van John Williams. Maar hoe denken we dan over die van Candy Dulfer? Natuurlijk óók geen radio dj.
Orange

Bericht door Orange »

DavyGer schreef: 27 nov 2023 09:22 Wel benieuwd, sommige posters hier benoemen de presentatie kwaliteiten van John Williams. Maar hoe denken we dan over die van Candy Dulfer? Natuurlijk óók geen radio dj.
Persoonlijk vind ik haar minder storend. Maar ik zie dat ook in de categorie dat bijvoorbeeld 538 een aantal club-dj's in de programmering zet en dat dan 's avonds/'s nachts doet. Niet de beste radio-dj's, maar acceptabel voor dat tijdstip in combinatie met de naam.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Orange schreef: 27 nov 2023 10:08
DavyGer schreef: 27 nov 2023 09:22 Wel benieuwd, sommige posters hier benoemen de presentatie kwaliteiten van John Williams. Maar hoe denken we dan over die van Candy Dulfer? Natuurlijk óók geen radio dj.
Persoonlijk vind ik haar minder storend. Maar ik zie dat ook in de categorie dat bijvoorbeeld 538 een aantal club-dj's in de programmering zet en dat dan 's avonds/'s nachts doet. Niet de beste radio-dj's, maar acceptabel voor dat tijdstip in combinatie met de naam.
Ook mijn visie trouwens. Past ook goed in de doelgroep en draait behoorlijk afwijkend ten opzichte van wat je op de rest van de radio hoort (wat ik een voordeel vind). Volgens mij zijn de spreeks altijd vooraf opgenomen, daarmee in ieder geval wel kort en on the point.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Wat grappig dat ze Candy's World besproken hebben bij dit was de radio gisteren. Daar vonden ze het echt heel erg goed zelfs. Een schande dat zij geen groter podium krijgt.
Vliegendereporter

Bericht door Vliegendereporter »

De middag show van sublime met Angelique & One'sy stopt ook lees ik net blijft niet veel over van deze zender alleen de ochtend show blijft https://sublime.nl/nieuws/eindejaarspro ... ng-sublime
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Fijn dat Candy Dulfer behouden blijft!
WFNX

Bericht door WFNX »

Dit is wel een beetje de achilleshiel van Radiocorp/Mediahuis, waar is de ambitie? Veronica is een chaos, Sublime uitgekleed. Nostalgie op sterven na dood. Slam minder gepresenteerde uren. Het mag allemaal wel ietsje sprankelender, en met wat meer durf, je hebt de frequenties nu voor 12 jaar. Of het geld moet helemaal op zijn na de veiling en dan krijg je dus dit...
Plaats reactie