Veranderingen Sublime

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

density1

Re: Veranderingen Sublime

Bericht door density1 »

No brainer natuurlijk. En een middagshow naast een ochtendshow lijkt me slim.
Janno

Bericht door Janno »

Ik ben wel benieuwd hoe Sublime zich gaat ontwikkelen. De laatste tijd switch ik vaker naar stations die iets anders brengen dan steeds dezelfde hits. Van radio 2 ga ik regelmatig naar radio 1 in de ochtend of naar Kink. Sublime zou ook prima in dat rijtje kunnen passen als het meer wordt dan een non-stop zender. Ruud de Wild heb ik wel gehoord en Somertijd vind ik niks, dus wellicht af en toe naar Angelique.
density1

Bericht door density1 »

Sublime heeft al ruim 2 weken er een nieuw substation bij: Sublime Funk & Disco. De ene na de andere 80's import disco/funk classic komt voorbij, veelal van 12 inch zelfs of een andere uitvoering. Je waant je weer helemaal in de Amsterdamse piratentijd. Zit goed in elkaar, er zit daar iemand met kennis uit die tijd. Verdiend wel een plekje op DAB en vind ik interssanter dan hun main station. Aanrader!
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Sublime is sowieso breder geworden naar mijn idee, nog wel altijd soul, funk, disco en jazz maar wel veel breder en minder commercieel dan het altijd was. Ze kijken in ieder geval een stuk vaker voorbij de "hits" van verschillende artiesten, je hoort er wel echt platen die je echt nóóit meer hoort. Blijft qua playlist toch een van de interessantere commerciële stations, als je van het genre houdt tenminste.
MFM

Bericht door MFM »

DavyGer schreef: 19 jun 2021 18:06 Sublime is sowieso breder geworden naar mijn idee, nog wel altijd soul, funk, disco en jazz maar wel veel breder en minder commercieel dan het altijd was. Ze kijken in ieder geval een stuk vaker voorbij de "hits" van verschillende artiesten, je hoort er wel echt platen die je echt nóóit meer hoort. Blijft qua playlist toch een van de interessantere commerciële stations, als je van het genre houdt tenminste.
Deels mee eens, ik heb best wel veel met hun format maar het wordt een beetje sleets. Ik heb dan juist niet het idee dat ze breder zijn gaan draaien. Meer dat ze wat oude tracks weer teruggeplaatst hebben in de playlist.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

MFM schreef: 19 jun 2021 20:00
DavyGer schreef: 19 jun 2021 18:06 Sublime is sowieso breder geworden naar mijn idee, nog wel altijd soul, funk, disco en jazz maar wel veel breder en minder commercieel dan het altijd was. Ze kijken in ieder geval een stuk vaker voorbij de "hits" van verschillende artiesten, je hoort er wel echt platen die je echt nóóit meer hoort. Blijft qua playlist toch een van de interessantere commerciële stations, als je van het genre houdt tenminste.
Deels mee eens, ik heb best wel veel met hun format maar het wordt een beetje sleets. Ik heb dan juist niet het idee dat ze breder zijn gaan draaien. Meer dat ze wat oude tracks weer teruggeplaatst hebben in de playlist.
Het nadeel van Sublime is ook dat je maar zo veel kan met het format soul, jazz, funk en disco. Ik zelf hou erg van dat soort muziek, maar na twee uur achter elkaar heb ik het ook vaak gehad. Laat staan de hele dag en nonstop, want je wilt toch enige vorm van bekendheid in je format houden. Daardoor zal de rotatie van platen ook echt wel een stuk hoger moeten liggen dan andere stations.

Maar dat mag de pret niet drukken, je hoort er echt de krenten uit de pap en dat vind ik voor een commercieel station heel wat.
rvbracht

Bericht door rvbracht »

density1 schreef: 19 jun 2021 17:47 Sublime heeft al ruim 2 weken er een nieuw substation bij: Sublime Funk & Disco. De ene na de andere 80's import disco/funk classic komt voorbij, veelal van 12 inch zelfs of een andere uitvoering. Je waant je weer helemaal in de Amsterdamse piratentijd. Zit goed in elkaar, er zit daar iemand met kennis uit die tijd. Verdiend wel een plekje op DAB en vind ik interssanter dan hun main station. Aanrader!
Bedankt voor de tip, mijn favoriete genre. Ik ga het eens checken.
Plaats reactie