Ideale programmering 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.
jordiv30

Re: Ideale programmering 3FM

Bericht door jordiv30 » 30 jun 2018 13:54

Een grote naam zou 3FM misschien kunnen helpen, maar welke grote naam zou dat dan moeten zijn? We moeten wel realistisch blijven en daarbij hoort dus ook het feit dat bijvoorbeeld Rick van Velthuyzen niet meer past bij de doelgroep van 3FM. Ook iemand als Lex Gaarthuis gaat geen nieuwe mensen naar de zender trekken. De echte grote namen starten binnenkort met een nieuwe show en zijn dus al bezet. Daarnaast is het budget van de NPO natuurlijk niet zo hoog om mensen zoals Evers binnen te halen. Ik zie eigenlijk alleen maar kansen voor 3FM binnen hun eigen DJ-team.
Ane Sybesma schreef:
30 jun 2018 09:35
[quote=density1 post_id=472256 time=<a href="tel:1530290410">1530290410</a> user_id=115256]
Wat voor programmering, welke naam van een DJ in kwestie dan ook, het gaat uiteindelijk toch om de muziek. Er wordt teveel over de poppetjes gesproken, muziek lijkt maar bijzaak.
Ik vind de muziek prima. Ik heb juist wel moeite met heel veel poppetjes. Geen persoonlijkheid (Eva, Domien en in mindere mate Angelique), over datum (Michiel), verkeerd tijdstip (Mark en Ramon).
[/quote]
Ik denk juist dat Michiel nog helemaal niet te oud is voor 3FM, hij zit alleen op de verkeerde plek. In de ochtend krijg ik het idee dat Michiel zich aan allerlei regeltjes moet houden, waardoor de show eigenlijk saai wordt om te luisteren. In de avond kan hij denk ik wat meer zichzelf zijn en ook wat andere muziek draaien. Ik denk dat dat zijn show echt ten goede komt.

jordiv30

Bericht door jordiv30 » 30 jun 2018 13:54

Dubbel.

supermanbart

Bericht door supermanbart » 30 jun 2018 15:52

Als ik 3FM was zou ik eens een poging wagen om Sander Lantinga weg te halen bij 538. Ik heb het idee dat Sander (i.t.t. Coen) meer heeft met de muziek van 3FM (en dan bedoel ik zoals het geweest is, alternatief achtig) en hij heeft TV-ambities die hij bij de NPO makkelijk kan combineren (ik zag een post van Rámon en Sander die weer Klusjesmannen willen gaan maken).

Zet hem in de middag neer, samen met Rámon en je hebt een nieuwe middagshow met bekende namen én kun je de link leggen met de TV-shows van de heren.

Voor de ochtendshow is wellicht Valerio Zeno een optie. Ik weet dat hij DJ is, hij is populair bij het jong publiek, wellicht dat hij dat wel ambieert. Als die stap te groot is, dan is wellicht een weekendshow mogelijk. In dat geval kan Rob Jansen (misschien samen met Mark van der Molen) naar de ochtend.

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 30 jun 2018 16:25

Frank van der Lende vandaag in het AD: "'Weet je wat je niet moet vergeten op te schrijven?'' zegt Frank van der Lende bij het weggaan. ,,Dat ik vind dat 3FM me eigenlijk weer elke dag nodig heeft. Echt doen, hè. Gewoon om een beetje reactie uit te lokken. Is toch leuk? En ik meen het. Dat weten ze bij de zender ook wel. En ik heb er vertrouwen in: ze gaan me weer naar voren schuiven als de mogelijkheid zich voordoet.''

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 30 jun 2018 16:39

supermanbart schreef:
30 jun 2018 15:52
Voor de ochtendshow is wellicht Valerio Zeno een optie. Ik weet dat hij DJ is, hij is populair bij het jong publiek, wellicht dat hij dat wel ambieert. Als die stap te groot is, dan is wellicht een weekendshow mogelijk. In dat geval kan Rob Jansen (misschien samen met Mark van der Molen) naar de ochtend.
Ik zou dit oprecht een hele toffe keuze vinden. Ochtendshow vind ik hem het type niet voor, maar meer een weekendshow inderdaad. Vraag me wel af of hij zin heeft om weer zo'n publieke functie te hebben, net zoals hij jarenlang bij BNN heeft gehad op TV. Dennis Storm is daar inmiddels ook wel van terug.

Pot

Bericht door Pot » 30 jun 2018 22:06

supermanbart schreef:
Als ik 3FM was zou ik eens een poging wagen om Sander Lantinga weg te halen bij 538. Ik heb het idee dat Sander (i.t.t. Coen) meer heeft met de muziek van 3FM (en dan bedoel ik zoals het geweest is, alternatief achtig) en hij heeft TV-ambities die hij bij de NPO makkelijk kan combineren (ik zag een post van Rámon en Sander die weer Klusjesmannen willen gaan maken).

Zet hem in de middag neer, samen met Rámon en je hebt een nieuwe middagshow met bekende namen én kun je de link leggen met de TV-shows van de heren.

Sander en Rámon lijkt me niet het beste duo, maar toch geloof ik dat Coen & Sander samen nog eens terug zullen komen naar 3FM. Maar dat zullen ze alleen doen als 3FM niet verder inzakt.

Phoenix

Bericht door Phoenix » 01 jul 2018 14:56

supermanbart schreef:

Als je 3FM nog verder de afgrond in wilt hebben, dan moet je die twee samen brengen inderdaad. De meest flauwe onderbroekenlol gegarandeerd. Hoort ook volledig op 3FM thuis :-(

Vooral 538 zal hier beter van worden. Die zetten dan Wietze naast Coen. Dat vind ik persoonlijk ook een beter duo dan Coen & Sander.
28-01-08 / 22-04-10

Verder gaan we gewoon ontopic natuurlijk.

supermanbart

Bericht door supermanbart » 01 jul 2018 15:50

Phoenix schreef:
01 jul 2018 14:56
[quote=supermanbart post_id=472305 time=<a href="tel:1530366779">1530366779</a> user_id=114759]

Als je 3FM nog verder de afgrond in wilt hebben, dan moet je die twee samen brengen inderdaad. De meest flauwe onderbroekenlol gegarandeerd. Hoort ook volledig op 3FM thuis :-(

Vooral 538 zal hier beter van worden. Die zetten dan Wietze naast Coen. Dat vind ik persoonlijk ook een beter duo dan Coen & Sander.
[/quote]

Het kan dan wel onderbroekenlol zijn, feit is wel dat die twee (samen) ontzettend populair zijn, kijk maar naar het succes van de Klusjesmannen. Over de inhoudelijke kwaliteit valt inderdaad te twisten, maar ik denk dat het voor 3FM het belangrijkste is om de populairiteit terug te winnen. En qua onderbroekenlol, Mark+Rámon doen niet veel anders op dat tijdstip.

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 01 jul 2018 15:52

Phoenix schreef:
01 jul 2018 14:56
supermanbart schreef:

Inderdaad. Coen en Sander vond ik bij 3FM zo'n sterk duo omdat Coen ook met een serieuze insteek een gesprek in kon gaan en Sander daarna dan altijd grappen over kon maken waardoor het luchtig werd. Maar als je Coen en Ramon bij elkaar zet krijg je net als Mark en Ramon nu twee dezelfde DJs en dan versterkt het elkaar allerminst.

Phoenix

Bericht door Phoenix » 01 jul 2018 19:04

... volgens mij hebben Coen & Sander kort geleden bijgetekend bij 538, dus een overgang van één van beiden naar 3FM is op dit moment geen discussiepunt.

Bij een muziekzender moet in de basis de muziek kloppen. De poppetjes komen op een tweede plek. Q Music toont aan dat je met onbekende jocks ook succesvol kunt zijn.
28-01-08 / 22-04-10

Verder gaan we gewoon ontopic natuurlijk.

Pot

Bericht door Pot » 01 jul 2018 21:08

Ik denk dat er tussen Coen & Sander en Mark & Rámon niet heel veel verschil zit, alleen Mark & Rámon maken er meer een comedy show van. Tevens zijn Coen & Sander bekender

Ane Sybesma

Bericht door Ane Sybesma » 02 jul 2018 10:18

Phoenix schreef:
30 jun 2018 10:36
Ane Sybesma schreef:
30 jun 2018 09:35
Ik heb juist wel moeite met heel veel poppetjes. Geen persoonlijkheid (Eva, Domien en in mindere mate Angelique), over datum (Michiel), verkeerd tijdstip (Mark en Ramon).
Michiel Veenstra over datum?

De houdbaarheidsdatum van DJ’s daar zouden we weleens een apart topic over kunnen openen. Hoe oud is Michiel nu eenmaal? Begin 40? En dan is hij te oud? Te oud voor wat? Ik denk juist dat het 3FM aan ervaren DJ’s ontbreekt.

In zijn geheel worden DJ’s te snel afgeschreven op leeftijd. Het is zonde dat een aantal ervaren DJ’s niet meer de landelijke radio te horen is.
Niet te oud. Te lang op 3FM en doet al jaren hetzelfde. Dus over de datum wat mij betreft.

Moorkop

Bericht door Moorkop » 02 jul 2018 12:40

Ik kan me daar wel in vinden: Michiel moet naar mijn idee plaats maken voor Jorien. Vorige week verving ze Michiel en ik vind het gelijk beter klinken. Die dame doet het gewoon goed: Strakke presentatie, prettige stem en heeft muziekkennis. Laat Michiel 3 voor 12 doen; dat is zijn ding. Vind het nu een beetje voortkabbelen allemaal. Zijn programma nu draait te veel op de automatische piloot. Jorien luistert veel lekkerder weg op dat tijdstip. Persoonlijk vind ik het de beste vrouwelijke jock van Nederland. Word toch tijd dat er eens iets aan de programmering gedaan wordt. De beste DJ’s zitten in het weekend of op de avonden weggestopt. Over Eva heb ik het vaak genoeg gehad: Moet echt van de zender af; Kan er gewoon niks van. De muziekmix spreekt me wel aan maar ik blijf er bij dat er veel meer uit NPO 3FM te halen is.

Ane Sybesma

Bericht door Ane Sybesma » 02 jul 2018 16:00

Jorien is inderdaad een prima DJ en kan wat mij betreft Michiel vervangen.

Zwarte IJsbeer

Bericht door Zwarte IJsbeer » 02 jul 2018 18:31

Als je het mij vraagt is 3FM helemaal niet meer te redden. De enige dj van naam die ze in huis hebben is Michel Veenstra maar die zie ik de kar echt niet trekken. Het zou mij niet verbazen als ook hij het zinkende schip wil of gaat verlaten. Dan blijft er weinig meer over en dan lijkt het mij het verstandigst om de hele boel ook maar op te doeken. Vooral omdat er minder geld naar de publieke omroep gaat, is dit een prima bezuinigingsmaatregel.
Alle tv's de wereld uit, radio's aan de macht

Plaats reactie