Roodbeen en KidV doen nieuwe ochtendshow op NPO Radio 2

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.
Plaats reactie
Phoenix

Re: Roodbeen en KidV doen nieuwe ochtendshow op NPO Radio 2

Bericht door Phoenix » 03 jul 2018 21:03

Gerard Ekdom was een commerciële jock op een publiek station.
Als de Radio 2 luisteraar niet van het commerciële geluid houdt zit het nu bij Radio 2 beter. Dat is de afgelopen jaren ook mijn grote ergernis geweest. Dit ochtendprogramma past beter bij het publieke Radio 2.
Ekdom past beter bij een commerciële zender.
Wat voor effect dat op de luistercijfers heeft is een discussie met een commerciële invalshoek. Ik vind het interessanter om te discussiëren of het nieuwe ochtendprogramma een inhoudelijke verrijking is voor Radio 2 ten opzichte van zijn voorganger.
28-01-08 / 22-04-10

Verder gaan we gewoon ontopic natuurlijk.

Radbi

Bericht door Radbi » 03 jul 2018 21:13

Phoenix schreef:
03 jul 2018 21:03
Ik vind het interessanter om te discussiëren of het nieuwe ochtendprogramma een inhoudelijke verrijking is voor Radio 2 ten opzichte van zijn voorganger.
Oh, wat ik schreef is dus niet interessant/relevant? ;-)

Oortjes

Bericht door Oortjes » 03 jul 2018 21:16

Ik denk dat de NPO het vele malen interessanter vindt hoeveel luisteraars bij Radio 2 gaan blijven, zeker nu de subsidie afneemt als gevolg van teruglopende reclame-inkomsten.....
Rock 'n roll is better than music!

Eppo

Bericht door Eppo » 03 jul 2018 22:01

Van mij mag Lex Gaarthuis ook wel naar Radio 2 komen, ik zal zijn ochtendshow oprecht missen!

Gerard Ekdom op 10 is voor mij een reden om 's ochtends op een ander station af te stemmen.
♫♪.ılılıll|̲̅̅●̲̅̅|̲̅̅=̲̅̅|̲̅̅●̲̅̅|llılılı.♫♪

Oortjes

Bericht door Oortjes » 03 jul 2018 22:19

Eppo schreef:
03 jul 2018 22:01
Van mij mag Lex Gaarthuis ook wel naar Radio 2 komen, ik zal zijn ochtendshow oprecht missen!
Voor mij is juist Lex Gaarthuis een irritatiefactortje geworden.... Op 100%NL vond ik hem beter.

Ieder zijn smaak.
Rock 'n roll is better than music!

MFM

Bericht door MFM » 04 jul 2018 00:35

Phoenix schreef:
Als de Radio 2 luisteraar niet van het commerciële geluid houdt zit het nu bij Radio 2 beter. Dat is de afgelopen jaren ook mijn grote ergernis geweest. Dit ochtendprogramma past beter bij het publieke Radio 2.
Dus publieke radio mag niet doorspekt worden met muzikale feitjes, nieuwe artiesten/gepromote artiesten die iets anders doen dan het standaard 3 akkoorden liedje of entertainment zoals op r2 tussen 0:00 en 23:00 de regel is? Ik vind radio2 op een enkele “boodschap ter algemeen nut” na verdacht veel op iedere andere commerciele zender lijken.
De playlist overdag is voor 65/70% gelijk aan die van 10 of q en 538, als het om de top100 muziek gaat.

Sinds nu enkele jaren de nieuwsvoorziening uit niet meer dan een personality show van ANWBfilelezers en eigen nieuwslezers bestaat met tussendoor heel af en toe iets “cultureels” zoals bv de EreaderAanrader bij de Wild of een stukje cabaret bij Gijs enz. is het eigenlijk een entertainmentzender geworden.
En dat mag best een beetje met een commerciele tone of voice. Aldus de luistercijfers..

Phoenix

Bericht door Phoenix » 04 jul 2018 08:33

MFM schreef:
04 jul 2018 00:35
Phoenix schreef:
Dus publieke radio mag niet doorspekt worden met muzikale feitjes, nieuwe artiesten/gepromote artiesten die iets anders doen dan het standaard 3 akkoorden liedje of entertainment zoals op r2 tussen 0:00 en 23:00 de regel is?
Deze vraag begrijp ik niet.

Met de rest van je verhaal ben ik het 100% eens.

Maar bovenstaande vraag heb ik nu een aantal maal gelezen, maar ik begrijp deze simpelweg niet.

Radio 2 is in mijn oren echt een commercieel geluid gaan produceren, maar ik hoor nog wel een verschil met commerciële zenders. Iets wat overigens Radio 2 niet minder commercieel doet klinken. Zoals jij o.a. zegt maakt de muziek het verschil niet. Meningen lopen hier op dit forum daar wel over uiteen, maar de muziek die in de ochtend bij Jan-Willem Roodbeen gedraaid wordt, wordt ook gedraaid op Radio 10 en 538, zoals je zegt. Daar zit volgens mij geen uitzondering tussen.

De tone of voice van Gerard Ekdom is wel commerciëler dan die van Jan-Willem Roodbeen. Roodbeen is rustiger / ingetogener. Ekdom is bombastisch.
28-01-08 / 22-04-10

Verder gaan we gewoon ontopic natuurlijk.

RealSunchaser

Bericht door RealSunchaser » 04 jul 2018 13:09

Ik luister niet veel ochtenradio, het liefst Evers, mooie mix nieuws en humor, de muziek in de ochtend doet me niets, zap liever dan. Maar Ekdom trok ik niet in de ochtend, alsof je wakker werd met Red Bull. Evers is een lekkere kop koffie. Ben wel benieuwd naar deze show al snap ik niet waarom het de naam heeft van Roodbeen, KidV is al zijn hele leven sidekick, en hij kan echt well een programma dragen

Durashift

Bericht door Durashift » 17 jul 2018 00:00

Phoenix schreef:
04 jul 2018 08:33
(..) Roodbeen is rustiger / ingetogener. Ekdom is bombastisch.
Ja, dat bombastische mis ik nu dus in de ochtend. Kan niet echt wennen aan de nieuwe show, al kan ik doorgaans Jeroen wel waarderen qua toon etc..

Voor de ochtend is iets bombastischer wel nodig, vind ik.
Tevens was de interactie tussen vrouw (Tamara) en Ekdom wel super, de laatste tijd.

Is zij trouwens mee met Ekdom naar radio 10?

Ingebruik

Bericht door Ingebruik » 17 jul 2018 08:06

Durashift schreef:
17 jul 2018 00:00
Phoenix schreef:
Ja, dat bombastische mis ik nu dus in de ochtend. Kan niet echt wennen aan de nieuwe show, al kan ik doorgaans Jeroen wel waarderen qua toon etc..

Tevens was de interactie tussen vrouw (Tamara) en Ekdom wel super, de laatste tijd.

Waar Gerard gaat, gaat Tamara. Of andersom natuurlijk :-) Zij werken al 10/12 jaar samen. Dus ja, zij is meegegaan naar 10.

iJeroen

Bericht door iJeroen » 17 jul 2018 21:31

Na een klein maandje moet ik zeggen dat ik het tempo en dynamiek van Ekdom ook wel een beetje mis. JW en Jeroen doen het leuk, hebben goede interactie en liefde voor muziek. Maar de vormgeving is kaler en het tempo lager dan bij Ekdom. En in combinatie met de wat belegen muziekkeuze (lijkt soms wel Album Top 100 met Dire Straits, Simple Minds en andere veilige popklassiekers) zou ik toch Radio10 in de ochtend overwegen. Ben benieuwd of Gerard de Ekdom classics zoals Empires of The Sun, Gotye ("Learnalilgivinanlovin") en wat meer funky platen mag meenemen.
Opgegroeid met Veronica op 2 en 3, vergroeid met de publieke zenders

Theimon

Bericht door Theimon » 18 jul 2018 18:54

Durashift schreef:
Phoenix schreef:

Zij is mee, samen met 2 andere van zijn team (hij heeft ze genoemd bij zijn afscheidspeech op Radio 2).

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers » 18 jul 2018 21:45

JWRB en JKIDV zijn een softijsje. Prima, niks mis mee. Iedereen vindt het eigenlijk wel te pruimen. Ekdom is datzelfde softijsje, maar dan met zowel discodip als van die nootjes. En daar moet je van houden, maar het is wel iets specialer en iets meer eigener.

MFM

Bericht door MFM » 19 jul 2018 16:50

Een normaal softijsje is voor velen al lekker.
Vergelijk ze maar meer met een gesmolten anti lactose suikervrije glutenvrij softijsje en Ekdom met een Magnum. (Heel andere klasse dus).
:wink:

pveelen

Bericht door pveelen » 20 jul 2018 08:45

Mee eens, ik heb ‘s ochtends wel wat tempo nodig maar ben dan ook het enige ochtendmens in huis. De rest van de family vindt dit leuker dan Ekdom om de redenen die ook al aangegeven zijn.

Ik moet wel zeggen dat het meer publieke omroep is dan Ekdom. Die was toch wel wat meer fan van zichzelf geworden tijdens Effe Ekdom op 3FM.

Het is nu lekker in balans op 2. Arends komt op de ene of andere manier nu ook beter binnen na JwR en JkidV. Veel gevatter en grappiger. Waarschijnlijk was hij dat altijd al maar viel het te weinig op na Ekdom.
Theimon schreef:
18 jul 2018 18:54
Durashift schreef:
Phoenix schreef:

Zij is mee, samen met 2 andere van zijn team (hij heeft ze genoemd bij zijn afscheidspeech op Radio 2).

Plaats reactie